חבל שאינכם הוכנים.

  • פותח הנושא qqqq
  • פורסם בתאריך

qqqq

New member
חבל שאינכם הוכנים.

אני אדם חילוני שמאד אוהב את התנ"ך. בעיקר אני אוהב לראות דרכו את תרבות העבר ולהבין את המלחמות. שמחתי לראות גם את אתרכם, אבל חבל שאתם מעלימים מידע. האתר שלכם הראה מושקע מאד, אבל למה לא נתתם לינק לאתר שמגיב למאמרכם ??? הרי זה ממש לא הוגן להראות צד אחד!, אלא להפך, זה מראה את חולשתכם, שאתם מפחדים לפרסם תגובה למאמרכם. חבל. הלינק לאתר התגובה אבי.
 
אין לנו אתר משלנו.

האתר שכמדומני אתה מדבר עליו הינו של ארגון "דעת אמת", ארגון בלתי תלוי, הפורום הנ"ל אינו קשור לארגון הנ"ל והוא הושם כקישור בתור אתר המתמחה בביקורת המקרא, אין לנו עניין בסוגיות אמוניות אלה ואחרות ולכן גם לא טרחנו לפרסם תשובות של רבנים אורתודוכסים. בברכה: צוות ביקורת המקרא.
 

qqqq

New member
OK סליחה, אבל עדיין...

סליחה על התגובה הנ"ל. אבל עדיין פרסמתם לינקים לאתר של "דעת אמת", ללא בדיקה מהי מהות האתר. לדעתי אתר זה ("דעת אמת") מגמתי ואינו הוגן. גם אם התנ"ך נכתב בידי אדם, אף אחד לא היה כותב דברים ללא שום ביסוס במציאות, אז לפחות הרבה מהדברים הם אמת. במיוחד כשרוב העולם מאמין בתנ"ך. (נוצרים, מוסלמים ויהודים) אבי.
 
עוד לא הבנתי את הנקודה שלך,

גם אם אתר "דעת אמת" מגמתי בעל אינטרס אין הדבר מעניין מכיון שהוא מציג נתונים שכל בר דעת יכול לאמתם בסיפריה הציבורית (אני עשיתי כן לפני שהחלטתי לפרסם חומר ביקורתי מאתרם). אתה צריך להבין שתחומי ביקורת המקרא הינם תחומי חקירה מדעיים-פונקציונאלים לתחום הנ"ל ודעת אמת משרתים את הנקודה הזו בחקירתם את כתובי ההלכה\המקרא. ישנם הרבה פרופסורים ואנשי אקדמיה שסומכים על מחקרם של "דעת אמת" בתחום המחשבת היהודית,ניתוח המקרא והכתובים. נעשה כבר "בדק בית" בנושא לפני העלתם. מבחינה אמונית אתה תמיד יכול לדון בסוגיות אלה בפורומים המתאימים לכך. אני מבין את הקושי שהארגון מציב כלפי אכסיומות האמונה אך אין זה שולל את מחקרם. בברכה. צוות.
 

יואל47

New member
באמת??

"ישנם הרבה פרופסורים ואנשי אקדמיה שסומכים על מחקרם של "דעת אמת" בתחום המחשבת היהודית,ניתוח המקרא והכתובים." לא נכון!!!!!
 

grinberg

New member
דעת אמת

אם אתה נותן אפשרות לומר שהתורה נכתבה על-ידי בני אדם, הרי אתה בעצם סובר כמו ´דעת אמת´, זה בעצם מה שהם רוצים להוכיח שהתורה נכתבה על-ידי בני-אדם, לכן יכול להיות בו טעותים וסתירות. ´רוב העולם מאמין בתנ"ך - נוצרים מוסלמים ויהודים´ - אתה חושב שזה באמת רוב העולם??? חוץ מזה אמונתם בתנ"ך היא מתוך כפיה וחוסר דמוקרטיות בעיקר אצל המוסלמים והחרדים.
 
אל תבלבל את הראש

אתה דתי שלא מעוניין לשמוע ביקורת על הדת. והנה כמה "פנינים" מהאתר שלך חבל שצריך לנהל דו שיח כזה באשר יש בסגנון זה מטעמם של הויכוחים המרים שהתנהלו בימי הביניים בין חכמי ישראל לכמרים נוצרים (שרבים מהם היו משומדים) אני חושב שמי שלא מכיר בזכותינו להתווכח אין מקומו איתנו. ועוד פנינה הקונטרסים המכונים "דעת-אמת" לא עומדים באבן בחן זו. הם מגמתיים אהה כל מי שלא מתאים עם השקפותם הוא מגמתי!!!!! והנה עוד אחד רעיון השוויון הינו ביסודו רעיון דתי. רעיון זה מבוסס על ההנחה שלכל אדם יש נשמה וזו, בהיותה ניצוץ אלוקי ממעל, אינה מדידה לא פחות!!!!! רעיון השויון הוא רעיון דתי!!!!! באו נזכיר משהו למי ש"שכח" ויקרא פרק כא (יז) דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן לֵאמֹר אִישׁ מִזַּרְעֲךָ לְדֹרֹתָם אֲשֶׁר יִהְיֶה בוֹ מוּם לֹא יִקְרַב לְהַקְרִיב לֶחֶם אֱלֹהָיו: (יח) כִּי כָל אִישׁ אֲשֶׁר בּוֹ מוּם לֹא יִקְרָב אִישׁ עִוֵּר אוֹ פִסֵּחַ אוֹ חָרֻם אוֹ שָׂרוּעַ: (יט) אוֹ אִישׁ אֲשֶׁר יִהְיֶה בוֹ שֶׁבֶר רָגֶל אוֹ שֶׁבֶר יָד: (כ) אוֹ גִבֵּן אוֹ דַק אוֹ תְּבַלֻּל בְּעֵינוֹ אוֹ גָרָב אוֹ יַלֶּפֶת אוֹ מְרוֹחַ אָשֶׁךְ: (כא) כָּל אִישׁ אֲשֶׁר בּוֹ מוּם מִזֶּרַע אַהֲרֹן הַכֹּהֵן לֹא יִגַּשׁ לְהַקְרִיב אֶת אִשֵּׁי יְדֹוָד מוּם בּוֹ אֵת לֶחֶם אֱלֹהָיו לֹא יִגַּשׁ לְהַקְרִיב: ככה!!!! אלהים לא יכול לסבול מי שיש לו איזשהו פגם בעין שלא לדבר על מומים אחרים שנורא מבאסים את אלהים.
 
למעלה