חבר´ה יקרים, אני חייב עזרה !!!

dmor_il

New member
חבר´ה יקרים, אני חייב עזרה !!!

שלום לכולם! מה שלומכם? אני פונה אליכם בבקשה לעזרה, ומקווה להרבה תשובות! אני בחור צעיר, שמאוד אבל מאוד אוהב מכוניות וכל דבר שקשור לתחום הרכב. אני מאוד הייתי רוצה לרכוש ספרות (מקצועית, בשפה העברית) שמסבירה על המונחים המכניים של המכונית. לדוגמא: דיפרנציאל-מהו? איך עובד? מה זה גל הינע ומה תפקידו? מה זה קראנקשאפט ומה תפקידו? ובקיצור כל המונחים הטכניים שקשורים לעולם הרכב וכמובן סוגיות של תופעות (בעיות) ופתרונן יתקבלו בברכה! עקב התעניינותי הרבה בנושא המכני של המכוניות, אני כל הזמן מחפש ספרים שיענו על שאלותיי וישביעו את רעבוני. למרות כל החיפושים (ובאמת שחיפשתי הרבה) מצאתי רק ספר אחד, שהוא בעצם לא ספר אלא מילון ושמו: "מילון טכני מאויר לרכב ב-6 שפות", אגב, את המילון הנ"ל רכשתי באיגוד המוסכים לישראל. המילון מראה את כל חלקי המכונית מהקטן ביותר לגדול ביותר, אבל אין בו הסברים-יש בו רק ציורים ואת שמות כל החלקים. אני יודע שבביה"ס "מקס פיין" מלמדים את מקצוע מכונאות הרכב, ואני מאמין שהספרים שבהם המכונאים לעתיד משתמשים ב-"מקס פיין" אלו בדיוק הספרים שעונים על דרישותי: איורים, הגדרות, הסברים, והכל בשפה העברית. אני פניתי ל-"מקס פיין" טלפונית, וכמובן כששאלתי אם ניתן לקנות את הספרים קיבלתי תשובה שלילית. וכאן אתם נכנסים לתמונה!
היכן אפשר למצוא כאלה ספרים? ספרות מקצועית בעברית שעונה על דרישותי? אשמח מאוד לתשובות ענייניות, בתודה והערכה רבה, דניאל
 

razmel

New member
הפשוט ביותר.

אם יש לך יום או יומיים חופשיים גש למוסך. דבר עם המנהל. הצג את עצמך ובקש רשות להסתובב ולשאול שאלות. מיום שלם במוסך לומדים יותר מאשר קריאה של איורים. אם אתה בכל זאת מעדיף לקרוא - www.howstuffworks.com. אתר מעניין שיש בו הסברים טכניים על כל תחום וגם על מנועים. רז.
 

גרמי

New member
האו סטאף וורקס הוא אכן אתר מצויין

יש לי ספר משנות ה 60 של ה RAC הבריטי (או שמא זה של ה AA) שיש בו הסברים טכניים ברורים ומאויירים של כל המערכות העיקריות ברכב. חלק מזה קצת ארכאי (הסברים על מתלי עלים ותיבות היגוי, הצגת מסרק היגוי וצמיגים ראדיאליים כחידושים במכוניות יוקרה...
) אבל הרוב תקף מאוד גם לימים אלו. לא אסכים להפרד מהספר, אבל אפשר אולי לסדר השאלה מוגבלת, ואם יש לך דברים ספציפיים, אוכל אולי לסרוק דפים אם יהיה לי זמן.
 

dmor_il

New member
שלום לכולם! ../images/Emo13.gif

שלום לכולם! רציתי להגיד תודה רבה לכל מי שענה! אני רץ לבדוק את האתר שדיברתם עליו! הרעיון של המוסך הוא מצויין, אבל מי ירצה ש"ילד" יסתובב לו בין הרגליים ויבקש ממנו להראות לו את הפיניון רינג
(הלוואי עלי). אשמח לעוד תשובות, דניאל
 

SpeedMaster

New member
ג´רמי, דברים השתנו קצת משנות ה-60

מסכים לגבי HOWSTUFFWORKS, יש שם גם הסברים "זזים" לפעמים. חוץ מזה, קפוץ לאוטו-דיפו, יש להם ספרים כללים גם בעברית...
 

גרמי

New member
המנגנונים הבסיסיים לא השתנו

ורוב ההסברים שם תקפים לכל מכונית מודרנית. כמובן שחסר שם הסבר על חיווט מולטיפלקס, ועל מחשבי ניהול מנוע....
 
למעלה