הכי טובה- דן, הכי גרועה- סופרבוס/קווים
חברות התחבורה הציבורית הטובה בישראל
אתם מוזמנים לדרג
תדירות ,שירות , חדשנות
דעתי
מטרופלין הכי טובה ,תדירות טובה מאד בשרון ובדרום אוטובוסים שיוצאים בשבת ב 16:00 קו 29 ו 370 מב"ש !!! ביום שישי עד 16:50 מתל אביב 369 כולל שעון חורף ,הוספת קווים חדשים ,
אוטובוסים חדשנים עם WI FI ואזניות ,מסכים בתחנות (מטרדו דן ) ,שירות טוב ,תמיד מתקשרים אליי בחזרה ,משתדלים לענות .
שאר החברות פחות או יותר אותו דבר , קונקס -ואיולה מצטיינת במחירים נמוכים מאד .
הכי טובה- דן, הכי גרועה- סופרבוס/קווים
בדן ובאגד הנהגים הכי נחמדים, וגם תחזוקה מצוינת של אוטובוסים.
בדן רוב הנהגים גם מקומיים, מכירים את האזור, יודעים להשיב לשאלות נוסעים היכן לרדת, היכן רחוב פלוני, היכן אולם אירועים פלוני וכו'.
דן היא החברה היחידה שעושה תגבורים באירועים מיוחדים. אני לא אשכח איך בהפגנה הגדולה שהייתה בקיץ במוצאי שבת, בסיום ההפגנה יצאו מרכבת מרכז אהמו מפרקיות אפילו בקווים שאין בהם בכלל מפרקית כמו ב-24, אני לא אשכח איך יצאו 6 מפרקיות מלאות ברצף של קו 66 מרכבת מרכז. איזו עוד חברה עושה כאלה תגבורים?
בדן כל שינוי באוטובוס רשום בדף A4 בחזית במשך זמן לא מועט כדי שהנוסעים לא יתבלבלו. בקו 40 היתה תקופה ארוכה עם דפים כאלה בחזית. (לעומת זאת בקווים, שינו משמעותית את קו 87 וזה לא היה כתוב בשום מקום, אנשים מסכנים עלו עליו כדי להגיע לצומת גהה או לבכיש גהה, ונאלצו לרדת רחוק רחוק מזבוטינסקי, כי הנהג לא הסכים לעצור מיד כשפנה שמאלה לרבין, לתחנה שאין בה אוטובוס שעובר בה אלא פעם ב-ב-45 דקות!)
בדן ובאגד יש מפרקיות!!! החברות החדשות משום מה לא קונות מפרקיות
גם אם ההנהלה הנוכחית של דן לא מגדילה ראש, לפחות חלק לא קטן מהנהגים כן.
הכריזה החלוצית בדן היא הכריזה הכי ברורה, בווליום הכי גבוה (בקווים הכרוז בהתחלה עשה טובה שהוא לוחש את התחנות). היא גם כריזה עניינית, לא כמו בקווים שם הציגו מספרי בתים ברחובות. דן דאגה להתקין כריזה גם בELים ואפילו בSG 426 שהיתה קרובה להשבתה בדן השקיעו בכריזה.
אמצעי תשלום: מבין החברות אגד, דן, קווים, אגד תעבורה- דן זוכה אצלי לחמישה כוכבים. אגד גרועים בגלל שאין פתקית. קווים באמצע- יש פתקית, אבל הנהג המסכן צריך לקרוע אותה, דבר שמעכב אותו מלנסוע. כבר קרה לי שנהגים קרעו באמצע הקבלה וקיבלתי רק חצי, בי הפרט של שעת העלייה ועוד פרטים וכו'. עוד דבר חיובי בדן- המהירות- מי שיש לו חודשי חופשי/יומי וכו' רק צריך לשים את הרב קו על המכונה ולהיכנס פנימה.
ניקיון: נחמד לעבור ליד התחנה המרכזית בשעה 7-8 בערב ולראות קצרות ומפרקיות רטובות מאוד יוצאות משם לחניון. בדן לא רק מנקים באמצעות מכונת השטיפה, אלא גם יש מנקים ידניים בשעות הצהריים, שמנקים את האוטובוסים שחזרו מהטור. ברכבת ישראל ובקווים החלונות מאוד מאוד מלוכלכים.
לדעתי בדן יש שני חסרונות בזמן האחרון: הצפיפות האיומה והבלתי נסבלת אפילו בשעות שפל או בשעות הלילה, והקבלה לעבודה של נהגים חדשים (שעובדים בעיקר בערב) שאינם נמנים עם פרופיל הנהגים הנחמד של רוב נהגי דן שעובדים בוקר או פיצול (ולעומת זאת נהגים טובים מדן עוברים לחברות אחרות כמו אפיקים או קווים).