חברות התחבורה הציבורית הטובה בישראל

מצב
הנושא נעול.

scooby5

Member
זה כבר פחות בולט

התדירות של אגד בחיפה מתאימה יותר לכפר באלפים
השוויצריים, מאשר למטרופולין השלישי בגודלו בארץ.
זה כבר פחות בולט
יש עדיין קווים שיש לתגבר אותם, אבל בסה"כ התדירות לא רעה, מה גם שבזכות המעברים, לא תמיד צריך קווים מנקודה לנקודה.
 
WI FI אליה וקוץ בה.

אני אתן בצפון
אגד - הכי גדולים, הכי אמינים, יש כריזה במרבית האוטובוסים העירוניים, ולמיטב הבנתי לקראת הפעלת כריזה גם בבינעירוניים, יש עם מי לדבר, סדרנים נמצאים במרכזית עד הנסיעה האחרונה ונותנים מענה, WIFI בהרבה אוטובוסים בינעירוניים וגם בחלק מהעירוניים, נתוני זמן אמת.
אומני - התחילו טוב. הפסיקו משום מה את הכריזה הקולית בכל האוטובוסים שלהם, ונותרו עם תצוגה בלבד. עד היום, כמעט שנתיים מיום כניסתם לשירות, לא הצליחו להתגבר על בעיית השפה בשילוט הפנימי (חיתוך המלים נעשה לפי כתיבה משמאל לימין). נתוני זמן אמת לא מועברים עדיין בצורה מסודרת למשרד התחבורה, אך יחד עם זאת, מפעילים יחד עם כל חברת עפיפי שירות NEXT-BUS באינטרנט, בטלפון וב-SMS, באוטובוסים שלהם יש WIFI אבל אין אף פעם רדיו, ומכשירי הכרטוס שלהם מסורבלים להחריד.
נצרת נסיעות ו-נתיב אקספרס - חיברתי ביחד, כי הם כמו "אומני" אבל פחות משודרגים. יאמר לזכות נצרת שהם החליפו לאחרונה לא מעט אוטובוסים, אך יחד עם זאת סובלים מהתוצרת המזעזעת של BMC. אין כריזה באוטובוסים, והגרוע מכל - אין כרטוס משותף עם אגד, על אף שהקווים חופפים בחלק מהמסלולים (למרות שכאן, למשרד התחבורה הפתרונים).
ג'י בי טורס - אוי ואבוי. האחרונים להכניס מחשבי כרטוס. התחילו עם כאלה כמו באגד, ועברו אחר כך לדרעק שמשתמשים בו בקבוצת עפיפי. אוטובוסים מתפרקים ורועשים, שחלקם לא מתאימים לתחבורה ציבורית (דלתות אחרי הסרן האחורי). על כריזה ומידע זמן אמת אין מה לדבר.
קונקס ו-קווים - לא נסעתי איתם באזור הצפון ולכן לא אוכל להביע דעה אמיתית. מה שכן ראיתי, הם אוטובוסים של קווים במצב לא הכי מזהיר בעולם, לפחות חיצונית.
WI FI אליה וקוץ בה.
אנחנו שוכחים את נזקי הקרינה של הסלולרים באוטובוסים....
וכנראה, שב WI FI היא גדולה יותר.
 

darkshadow1

New member
אני לא יודע איזה מיכשור מתקינים באוטובוסים,

אני מקווה מאד שאתה צודק.
אני לא יודע איזה מיכשור מתקינים באוטובוסים,
אבל העוצמה של מכשירים ביתיים לא גבוהה יותר מהעוצמה של הקרינה שפולטים מכשירים סלולאריים. ההבדל הוא שאת הסלולאר מחזיקים צמוד לגוף בזמן שמכשיר ה-wifi נמצא במרחק גדול יחסית.
 
הכי טובה- דן, הכי גרועה- סופרבוס/קווים

חברות התחבורה הציבורית הטובה בישראל
אתם מוזמנים לדרג

תדירות ,שירות , חדשנות

דעתי

מטרופלין הכי טובה ,תדירות טובה מאד בשרון ובדרום אוטובוסים שיוצאים בשבת ב 16:00 קו 29 ו 370 מב"ש !!! ביום שישי עד 16:50 מתל אביב 369 כולל שעון חורף ,הוספת קווים חדשים ,

אוטובוסים חדשנים עם WI FI ואזניות ,מסכים בתחנות (מטרדו דן ) ,שירות טוב ,תמיד מתקשרים אליי בחזרה ,משתדלים לענות .

שאר החברות פחות או יותר אותו דבר , קונקס -ואיולה מצטיינת במחירים נמוכים מאד .
הכי טובה- דן, הכי גרועה- סופרבוס/קווים
בדן ובאגד הנהגים הכי נחמדים, וגם תחזוקה מצוינת של אוטובוסים.

בדן רוב הנהגים גם מקומיים, מכירים את האזור, יודעים להשיב לשאלות נוסעים היכן לרדת, היכן רחוב פלוני, היכן אולם אירועים פלוני וכו'.

דן היא החברה היחידה שעושה תגבורים באירועים מיוחדים. אני לא אשכח איך בהפגנה הגדולה שהייתה בקיץ במוצאי שבת, בסיום ההפגנה יצאו מרכבת מרכז אהמו מפרקיות אפילו בקווים שאין בהם בכלל מפרקית כמו ב-24, אני לא אשכח איך יצאו 6 מפרקיות מלאות ברצף של קו 66 מרכבת מרכז. איזו עוד חברה עושה כאלה תגבורים?

בדן כל שינוי באוטובוס רשום בדף A4 בחזית במשך זמן לא מועט כדי שהנוסעים לא יתבלבלו. בקו 40 היתה תקופה ארוכה עם דפים כאלה בחזית. (לעומת זאת בקווים, שינו משמעותית את קו 87 וזה לא היה כתוב בשום מקום, אנשים מסכנים עלו עליו כדי להגיע לצומת גהה או לבכיש גהה, ונאלצו לרדת רחוק רחוק מזבוטינסקי, כי הנהג לא הסכים לעצור מיד כשפנה שמאלה לרבין, לתחנה שאין בה אוטובוס שעובר בה אלא פעם ב-ב-45 דקות!)

בדן ובאגד יש מפרקיות!!! החברות החדשות משום מה לא קונות מפרקיות

גם אם ההנהלה הנוכחית של דן לא מגדילה ראש, לפחות חלק לא קטן מהנהגים כן.

הכריזה החלוצית בדן היא הכריזה הכי ברורה, בווליום הכי גבוה (בקווים הכרוז בהתחלה עשה טובה שהוא לוחש את התחנות). היא גם כריזה עניינית, לא כמו בקווים שם הציגו מספרי בתים ברחובות. דן דאגה להתקין כריזה גם בELים ואפילו בSG 426 שהיתה קרובה להשבתה בדן השקיעו בכריזה.

אמצעי תשלום: מבין החברות אגד, דן, קווים, אגד תעבורה- דן זוכה אצלי לחמישה כוכבים. אגד גרועים בגלל שאין פתקית. קווים באמצע- יש פתקית, אבל הנהג המסכן צריך לקרוע אותה, דבר שמעכב אותו מלנסוע. כבר קרה לי שנהגים קרעו באמצע הקבלה וקיבלתי רק חצי, בי הפרט של שעת העלייה ועוד פרטים וכו'. עוד דבר חיובי בדן- המהירות- מי שיש לו חודשי חופשי/יומי וכו' רק צריך לשים את הרב קו על המכונה ולהיכנס פנימה.

ניקיון: נחמד לעבור ליד התחנה המרכזית בשעה 7-8 בערב ולראות קצרות ומפרקיות רטובות מאוד יוצאות משם לחניון. בדן לא רק מנקים באמצעות מכונת השטיפה, אלא גם יש מנקים ידניים בשעות הצהריים, שמנקים את האוטובוסים שחזרו מהטור. ברכבת ישראל ובקווים החלונות מאוד מאוד מלוכלכים.


לדעתי בדן יש שני חסרונות בזמן האחרון: הצפיפות האיומה והבלתי נסבלת אפילו בשעות שפל או בשעות הלילה, והקבלה לעבודה של נהגים חדשים (שעובדים בעיקר בערב) שאינם נמנים עם פרופיל הנהגים הנחמד של רוב נהגי דן שעובדים בוקר או פיצול (ולעומת זאת נהגים טובים מדן עוברים לחברות אחרות כמו אפיקים או קווים).
 

romcd

New member
דן הייתה האחרונה לעבור לשיטה של כרטיסים חכמים

הכי טובה- דן, הכי גרועה- סופרבוס/קווים
בדן ובאגד הנהגים הכי נחמדים, וגם תחזוקה מצוינת של אוטובוסים.

בדן רוב הנהגים גם מקומיים, מכירים את האזור, יודעים להשיב לשאלות נוסעים היכן לרדת, היכן רחוב פלוני, היכן אולם אירועים פלוני וכו'.

דן היא החברה היחידה שעושה תגבורים באירועים מיוחדים. אני לא אשכח איך בהפגנה הגדולה שהייתה בקיץ במוצאי שבת, בסיום ההפגנה יצאו מרכבת מרכז אהמו מפרקיות אפילו בקווים שאין בהם בכלל מפרקית כמו ב-24, אני לא אשכח איך יצאו 6 מפרקיות מלאות ברצף של קו 66 מרכבת מרכז. איזו עוד חברה עושה כאלה תגבורים?

בדן כל שינוי באוטובוס רשום בדף A4 בחזית במשך זמן לא מועט כדי שהנוסעים לא יתבלבלו. בקו 40 היתה תקופה ארוכה עם דפים כאלה בחזית. (לעומת זאת בקווים, שינו משמעותית את קו 87 וזה לא היה כתוב בשום מקום, אנשים מסכנים עלו עליו כדי להגיע לצומת גהה או לבכיש גהה, ונאלצו לרדת רחוק רחוק מזבוטינסקי, כי הנהג לא הסכים לעצור מיד כשפנה שמאלה לרבין, לתחנה שאין בה אוטובוס שעובר בה אלא פעם ב-ב-45 דקות!)

בדן ובאגד יש מפרקיות!!! החברות החדשות משום מה לא קונות מפרקיות

גם אם ההנהלה הנוכחית של דן לא מגדילה ראש, לפחות חלק לא קטן מהנהגים כן.

הכריזה החלוצית בדן היא הכריזה הכי ברורה, בווליום הכי גבוה (בקווים הכרוז בהתחלה עשה טובה שהוא לוחש את התחנות). היא גם כריזה עניינית, לא כמו בקווים שם הציגו מספרי בתים ברחובות. דן דאגה להתקין כריזה גם בELים ואפילו בSG 426 שהיתה קרובה להשבתה בדן השקיעו בכריזה.

אמצעי תשלום: מבין החברות אגד, דן, קווים, אגד תעבורה- דן זוכה אצלי לחמישה כוכבים. אגד גרועים בגלל שאין פתקית. קווים באמצע- יש פתקית, אבל הנהג המסכן צריך לקרוע אותה, דבר שמעכב אותו מלנסוע. כבר קרה לי שנהגים קרעו באמצע הקבלה וקיבלתי רק חצי, בי הפרט של שעת העלייה ועוד פרטים וכו'. עוד דבר חיובי בדן- המהירות- מי שיש לו חודשי חופשי/יומי וכו' רק צריך לשים את הרב קו על המכונה ולהיכנס פנימה.

ניקיון: נחמד לעבור ליד התחנה המרכזית בשעה 7-8 בערב ולראות קצרות ומפרקיות רטובות מאוד יוצאות משם לחניון. בדן לא רק מנקים באמצעות מכונת השטיפה, אלא גם יש מנקים ידניים בשעות הצהריים, שמנקים את האוטובוסים שחזרו מהטור. ברכבת ישראל ובקווים החלונות מאוד מאוד מלוכלכים.


לדעתי בדן יש שני חסרונות בזמן האחרון: הצפיפות האיומה והבלתי נסבלת אפילו בשעות שפל או בשעות הלילה, והקבלה לעבודה של נהגים חדשים (שעובדים בעיקר בערב) שאינם נמנים עם פרופיל הנהגים הנחמד של רוב נהגי דן שעובדים בוקר או פיצול (ולעומת זאת נהגים טובים מדן עוברים לחברות אחרות כמו אפיקים או קווים).
דן הייתה האחרונה לעבור לשיטה של כרטיסים חכמים

עד לפני שנתיים היו רק כרטיסים וכרטיסיות בדן , האוטובוסים אינם חדשים ואין חדשנות .

ככה שלומר שהיא הכי טובה ,זה טעות לדעתי.
 
האחרונה?! אתה טועה ובגדול! הייתה הראשונה

דן הייתה האחרונה לעבור לשיטה של כרטיסים חכמים

עד לפני שנתיים היו רק כרטיסים וכרטיסיות בדן , האוטובוסים אינם חדשים ואין חדשנות .

ככה שלומר שהיא הכי טובה ,זה טעות לדעתי.
האחרונה?! אתה טועה ובגדול! הייתה הראשונה
שעברה לשימוש ברב-קו בלבד, ללא כרטיסיות נייר.
האחרונה הייתה אגד.
דן תהיה גם הראשונה שתעבור לכירטוס שלא דרך הנהג, ועליה דרך הדלת האחורית.
 

romcd

New member
אני לא מדבר על רב קו ,אלא על כרטיס חכם !!!

האחרונה?! אתה טועה ובגדול! הייתה הראשונה
שעברה לשימוש ברב-קו בלבד, ללא כרטיסיות נייר.
האחרונה הייתה אגד.
דן תהיה גם הראשונה שתעבור לכירטוס שלא דרך הנהג, ועליה דרך הדלת האחורית.
אני לא מדבר על רב קו ,אלא על כרטיס חכם !!!

במטרופלין מהתחלה עברו לכרטיס חכם עוד ב 2004 ,כרטיס הטענה ,גם לא חילקו כרטיסיות כמו פעם מהתחלה במטרופלין עבדו עם המחשב על קודים שמוציא כרטיס

,בדן ב 2011 עוד עבדו עם כרטיסיות של פעם.
 

scooby5

Member
גם לא מדויק

אני לא מדבר על רב קו ,אלא על כרטיס חכם !!!

במטרופלין מהתחלה עברו לכרטיס חכם עוד ב 2004 ,כרטיס הטענה ,גם לא חילקו כרטיסיות כמו פעם מהתחלה במטרופלין עבדו עם המחשב על קודים שמוציא כרטיס

,בדן ב 2011 עוד עבדו עם כרטיסיות של פעם.
גם לא מדויק
דן הפעילו כרטיסים חכמים כבר ב-1994 (אל תתפוס אותי על השנה המדויקת, אבל זה היה שם בסביבה), וגם אגד הפעילה כרטיס נסיוני לפני מספר שנים.
 

mister K

New member


גם לא מדויק
דן הפעילו כרטיסים חכמים כבר ב-1994 (אל תתפוס אותי על השנה המדויקת, אבל זה היה שם בסביבה), וגם אגד הפעילה כרטיס נסיוני לפני מספר שנים.
 

אורי404

New member
כרטיס "דן-כרט"

גם לא מדויק
דן הפעילו כרטיסים חכמים כבר ב-1994 (אל תתפוס אותי על השנה המדויקת, אבל זה היה שם בסביבה), וגם אגד הפעילה כרטיס נסיוני לפני מספר שנים.
כרטיס "דן-כרט"
זה היה ב-1994 בוודאות. אולי-אולי מעט לפני כן.
עד כמה, שאני זוכר זה היה בכרטיסיות בלבד. חופשי-חודשי וחופשי-יומי היו בכרטיסים רגילים.
 

harhanegev

New member
הכרטיסים ה"חכמים" של דן היו רק בגוש אגד

גם לא מדויק
דן הפעילו כרטיסים חכמים כבר ב-1994 (אל תתפוס אותי על השנה המדויקת, אבל זה היה שם בסביבה), וגם אגד הפעילה כרטיס נסיוני לפני מספר שנים.
הכרטיסים ה"חכמים" של דן היו רק בגוש אגד
הכרטיסים ה"חכמים" של דן הופעלו לתקופת ניסיון קצרה ואז נעלמו, הם הופעלו רק בקוים הנוסעים בגוש אגד, ובגוש דן אי אפשר היה להשתמש בהם גם אם הכל בסדר והקוד מתאים.
 

mister K

New member
ועדיין הם היו הראשונים שעשו זאת.

הכרטיסים ה"חכמים" של דן היו רק בגוש אגד
הכרטיסים ה"חכמים" של דן הופעלו לתקופת ניסיון קצרה ואז נעלמו, הם הופעלו רק בקוים הנוסעים בגוש אגד, ובגוש דן אי אפשר היה להשתמש בהם גם אם הכל בסדר והקוד מתאים.
ועדיין הם היו הראשונים שעשו זאת.
גם הכרטיס החכם של מטרופולין היה רק בקווים המאספים שלהם בין באר שבע ותל אביב. אפילו בקווים 370 ו-380 לא יכלו להשתמש בו.
 

ארזS

New member
romcd אתה טועה בגדול

דן הייתה האחרונה לעבור לשיטה של כרטיסים חכמים

עד לפני שנתיים היו רק כרטיסים וכרטיסיות בדן , האוטובוסים אינם חדשים ואין חדשנות .

ככה שלומר שהיא הכי טובה ,זה טעות לדעתי.
romcd אתה טועה בגדול
דן היתה הראשונה שהכניסה שימוש ב"מודול" שהיה מעין כרטיס חכם, זאת בצד המשך השימוש בכרטיסיות נייר, וכיום כולנו רואים, בגלל ריבוי התקלות ברב-קו עד כמה חבל שכבר אין כרטיסיות נייר !

בדן יש אוטובוסים חדישים וחדשים והצי מתחדש כל הזמן.
אז על מה אתה מדבר ?
 

arielguelman

New member
הדירוג שלי

חברות התחבורה הציבורית הטובה בישראל
אתם מוזמנים לדרג

תדירות ,שירות , חדשנות

דעתי

מטרופלין הכי טובה ,תדירות טובה מאד בשרון ובדרום אוטובוסים שיוצאים בשבת ב 16:00 קו 29 ו 370 מב"ש !!! ביום שישי עד 16:50 מתל אביב 369 כולל שעון חורף ,הוספת קווים חדשים ,

אוטובוסים חדשנים עם WI FI ואזניות ,מסכים בתחנות (מטרדו דן ) ,שירות טוב ,תמיד מתקשרים אליי בחזרה ,משתדלים לענות .

שאר החברות פחות או יותר אותו דבר , קונקס -ואיולה מצטיינת במחירים נמוכים מאד .
הדירוג שלי
1. אגד
2. מטרופולין >אוטובוסים חדשים שירות מעולה הרדיו בקווי השרון כמו 249 עושה את הנסיעה לכיפית ונעימה יותר
3.דן > זמינות טובה
4.אומני אקספרס > נסיעה מעולה הייתה לי מיקנעם לחיפה
5. אפיקים > רק לא בממוגנים... אבל מה לעשות שלוש שנים הייתי בשומרון אז אין ברירה כלכך
6. סופרבוס.. אין לי מה לומר עליהם.. גרוע גרוע וגרוע מאוד
7. קווים > לא נסעתי אז לא יודע
 

amirv

New member
הדירוג שלי, רק לחברות שאני נוסע איתן הרבה.

הדירוג שלי
1. אגד
2. מטרופולין >אוטובוסים חדשים שירות מעולה הרדיו בקווי השרון כמו 249 עושה את הנסיעה לכיפית ונעימה יותר
3.דן > זמינות טובה
4.אומני אקספרס > נסיעה מעולה הייתה לי מיקנעם לחיפה
5. אפיקים > רק לא בממוגנים... אבל מה לעשות שלוש שנים הייתי בשומרון אז אין ברירה כלכך
6. סופרבוס.. אין לי מה לומר עליהם.. גרוע גרוע וגרוע מאוד
7. קווים > לא נסעתי אז לא יודע
הדירוג שלי, רק לחברות שאני נוסע איתן הרבה.
1. מטרופולין, השירות בשרון הוא תענוג לעומת השירות בתקופת אגד.
2. דן, בעיקר בזכות הרב-קו (היחידה שבאמת חוסכת בעזרתו זמן לנוסעים) ובזכות התדירות המצויינת במרכז תל אביב (שם אני נוסע עליהם).
3. אומני אקספרס, יצא לי לנסוע כמה נסיעות והיה מדויק מהיר, אמין ואדיב.
4. אגד. 501,502 מזעזע, מערכת הכירטוס לא טובה, אבל כשאני נוסע איתם לצפון זה אחלה.
5. נתיב, (מתייחס רק לאשכול נתניה תל אביב), סה"כ שירות טוב, אבל הרב קו מזעזע, הנהנגים לא מכירים את המחירים, והרכבים פחות נוחים.

על שאר החברות אין לי דיעה כנוסע, אפילו בקווים בגוש דן יוצא לי לנסוע רק פעם בשנה., אבל ממה שאני שומע "גלים" שמפעילה את השירות ברהט היא חברה טובה ומועצה אזורית גולן מצויינת, גם על נתיב בגליל שמעתי תשבחות.
 

amirv

New member
אה ושכחתי להוסיף

הדירוג שלי, רק לחברות שאני נוסע איתן הרבה.
1. מטרופולין, השירות בשרון הוא תענוג לעומת השירות בתקופת אגד.
2. דן, בעיקר בזכות הרב-קו (היחידה שבאמת חוסכת בעזרתו זמן לנוסעים) ובזכות התדירות המצויינת במרכז תל אביב (שם אני נוסע עליהם).
3. אומני אקספרס, יצא לי לנסוע כמה נסיעות והיה מדויק מהיר, אמין ואדיב.
4. אגד. 501,502 מזעזע, מערכת הכירטוס לא טובה, אבל כשאני נוסע איתם לצפון זה אחלה.
5. נתיב, (מתייחס רק לאשכול נתניה תל אביב), סה"כ שירות טוב, אבל הרב קו מזעזע, הנהנגים לא מכירים את המחירים, והרכבים פחות נוחים.

על שאר החברות אין לי דיעה כנוסע, אפילו בקווים בגוש דן יוצא לי לנסוע רק פעם בשנה., אבל ממה שאני שומע "גלים" שמפעילה את השירות ברהט היא חברה טובה ומועצה אזורית גולן מצויינת, גם על נתיב בגליל שמעתי תשבחות.
אה ושכחתי להוסיף
שירות השאטלים של הנתיב המהיר (יוניטד טורס) בשילוב עם קו 100 של אגד זה שילוב מצוין.
 

romcd

New member
יפה שאתה מפרגן לחברה שמגיע לה וזה לא פשוט

הדירוג שלי, רק לחברות שאני נוסע איתן הרבה.
1. מטרופולין, השירות בשרון הוא תענוג לעומת השירות בתקופת אגד.
2. דן, בעיקר בזכות הרב-קו (היחידה שבאמת חוסכת בעזרתו זמן לנוסעים) ובזכות התדירות המצויינת במרכז תל אביב (שם אני נוסע עליהם).
3. אומני אקספרס, יצא לי לנסוע כמה נסיעות והיה מדויק מהיר, אמין ואדיב.
4. אגד. 501,502 מזעזע, מערכת הכירטוס לא טובה, אבל כשאני נוסע איתם לצפון זה אחלה.
5. נתיב, (מתייחס רק לאשכול נתניה תל אביב), סה"כ שירות טוב, אבל הרב קו מזעזע, הנהנגים לא מכירים את המחירים, והרכבים פחות נוחים.

על שאר החברות אין לי דיעה כנוסע, אפילו בקווים בגוש דן יוצא לי לנסוע רק פעם בשנה., אבל ממה שאני שומע "גלים" שמפעילה את השירות ברהט היא חברה טובה ומועצה אזורית גולן מצויינת, גם על נתיב בגליל שמעתי תשבחות.
יפה שאתה מפרגן לחברה שמגיע לה וזה לא פשוט

קו 29 עבר שידרוג רציני והוא פועל מ 16:00 בשבת!!! ,איזה חברה אחרת הייתה נאבקת בשביל הוד השרון ??? לאיזה חברה יש מספר אוטובסים היברדים ירוקים ,רק למטרופלין .
 

אורי404

New member
איפה יש אוטובוסים היברידיים?

יפה שאתה מפרגן לחברה שמגיע לה וזה לא פשוט

קו 29 עבר שידרוג רציני והוא פועל מ 16:00 בשבת!!! ,איזה חברה אחרת הייתה נאבקת בשביל הוד השרון ??? לאיזה חברה יש מספר אוטובסים היברדים ירוקים ,רק למטרופלין .
איפה יש אוטובוסים היברידיים?
עד כמה, שאני יודע אלה היה אוטובוס אחד בניסוי, שכבר לא בארץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה