לכל מפעיל יש את הפאקים שלו.
אבל דן וקווים, לעומתם, כן קיצצו נסיעות בשבת.
לכל מפעיל יש את הפאקים שלו.
בדן רווחת גישה לפיה צריך כמה שפחות לעבוד בשבת.
בשל כך בשנים האחרונות התקצרו שעות פעילות הקווים לפני צאת השבת (אלו שמורשים לפעול) וכן שעות סיום השירות ביום שישי. בנוסף נעשה בעבר ניסיון לבטל לחלוטין את השירות לפני צאת השבת ובעקבות מחאה הוא לא יצא אל הפועל.
באגד הגישה היא שונה. שם עבודה בשבת היא דבר מובן מאליו כנראה משום שרגילים לכך כבר שנים בקווי אילת, הצפון וחיפה. גם במטרופולין ירשו את הגישה החיובית הזאת מאגד.
לעומת זאת, יש גם מפעילים שמחמירים עוד יותר בנושא הזה כמו סופרבוס וואוליה. שם אפילו לא מניעים את האוטובוסים עד שהשבת יוצאת ואפילו קווי המהדרין של אגד מתחילים לפעול לפני הקווים שלהן.
עם זאת, בימי חול קווי אגד בגוש דן מסתיימים לפני קווי דן וכך זה כבר שנים (בדן ניסו לפני כמה שנים לבטל במחטף את כל הנסיעות אחרי 24:00 ובעקבות מחאה שכללה גם התערבות של כמה חברי דן הנסיעות הוחזרו).
גם בחיפה תדירות קווי אגד צונחת בשעות הערב וגם בימי עצמאות אגד מצמצמים את השירות באופן משמעותי ובמקומות מסוימים מפסיקים אותו לחלוטין עד שעות הצהריים, בניגוד לדן שנותנת שירות ראוי.
דעתי בנושא היא שלו"ז ושעות פעילות הם דברים שכלל לא צריכה להיות בהשפעת המפעיל. הרגולטור ואך ורק הוא, צריך לקבוע זמנים אחידים וקבועים בהם יפעל השירות, ואסור שיהיה שוני בין מפעיל למפעיל אלא רק בהתאם לצורכי הנוסעים במקום מסוים. בדיוק בשביל זה צריך רשויות תח"צ שיהוו רגולטור אמיתי.
לגבי חשש אפשרי שאותו רגולטור יבטל באופן כולל את הנסיעות בשבת: אין סיכוי שזה יקרה כי אז תקום מחאה ובמשרד התחבורה יודעים זאת מניסיונות העבר שלא צלחו.