חברות התחבורה הציבורית הטובה בישראל

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
תתעדכן. הם נמכרו כבר לפני חמש שנים.

לא ראיתי זמן רב את ה"איריזרים" ואת ה"סידראלים
חלק מה"איריזרים", אם לא כולם יצאו מ"מטרופולין".
אולי גם ה"סידראלים". שכנראה שחלקם, אם לא כולם יצאו מהחברה.
תתעדכן. הם נמכרו כבר לפני חמש שנים.
 

romcd

New member
האוטובוס עם הספרים ,אינטנרט , ואזניות שמקבלים

הוא התכוון לאנטרפרייז שנוחתת על גג עזריאלי.
ורואים אותה נוחתת כבר ממחלף יבנה.
האוטובוס עם הספרים ,אינטנרט , ואזניות שמקבלים
מהנהג בכל כסא יש חיבור לאזניות והחלפת תחנות -שתי טלוויזיות ,

בכל כיסא יש מדף שאפשר להוריד ולקרוא עליו ספר או לגלוש על הנייד .

לזה אני קורא הדבר הבא שאין באף חברה ואן בבוקר אני יושב בכזה אוטובוס ,דייני .
 

mister K

New member
בסדר, אז יש להם בקו 249 "אוטובוס חללית".

האוטובוס עם הספרים ,אינטנרט , ואזניות שמקבלים
מהנהג בכל כסא יש חיבור לאזניות והחלפת תחנות -שתי טלוויזיות ,

בכל כיסא יש מדף שאפשר להוריד ולקרוא עליו ספר או לגלוש על הנייד .

לזה אני קורא הדבר הבא שאין באף חברה ואן בבוקר אני יושב בכזה אוטובוס ,דייני .
בסדר, אז יש להם בקו 249 "אוטובוס חללית".
בגימיקים מטרופולין תמיד היו טובים.
אני עדיין מעדיף את אגד ודן אפילו שאין ספרים ושתי טלוויזיות.
ספרים אני לוקח מהספריה. אוטובוס זה קודם כל בשביל לנסוע ודגמי האוטובוסים של מטרופולין נחותים מאלו של אגד.
 

droriko

New member
בוא תסביר לי

האוטובוס עם הספרים ,אינטנרט , ואזניות שמקבלים
מהנהג בכל כסא יש חיבור לאזניות והחלפת תחנות -שתי טלוויזיות ,

בכל כיסא יש מדף שאפשר להוריד ולקרוא עליו ספר או לגלוש על הנייד .

לזה אני קורא הדבר הבא שאין באף חברה ואן בבוקר אני יושב בכזה אוטובוס ,דייני .
בוא תסביר לי
למה דן צריכים להשקיע כסף בתחנות טלויזיה ומדף ספרים בשביל נוסע שנוסע 10-15 דקות?
 

droriko

New member
חוץ מזה

טעות!
הראשונים שהפעילו מכשירי כירטוס ושניסו כרטיס חכם היו דן עוד בשנות ה-90.
הראשונים שהכניסו כרטיס חכם בפועל היו אגד באשקלון עוד לפני מטרופולין. גם מכשירי כירטוס היו באגד עוד לפני שמטרופולין היו קיימים.

רק Wi-Fi מטרופולין הכניסו ראשונים ואגד זמן קצר אחריהם.

"אוטובוס חללית"? אני משער שאתה מתכוון למאן איריזר... גם באגד יש לא מעט כאלה. אוטובוס די מעאפן לתח"צ על שלדה מעאפנה.

תדירות לאורך כל היום בכל קו רציני יש ברוב החברות.
חוץ מזה
אין שום סיבה להכניס ווי פיי בדן. הרי רוב הנוסעים בדן זה כאלה שנוסעים 10-15 דקות , זה לא כמו מטרופולין או אגד שיש להם המון קוים בינעירוניים.
 

scooby5

Member
מה זה אוטובוס חללית ?

Y Y Y איזה .....

מטרופלין ראשונה להכניס כרטיסים חכמים עוד ב 2003 , מכשרים אוטומטיים לכרטיסים ,החברה הראשונה שהתקינה WI FI ,אוטובוס חללית .

תדירות לאורך כל היום בכל קו רציני ,שיפור יומי יומי . אז היא צריכה להיות למעלה ברשימה .
מה זה אוטובוס חללית ?
הוא עף מעל הפקקים?
 

scooby5

Member
זה מוכיח שהוא נדבק לגימיקים

"חללית" זה בסך הכל שם
גם יונייטד קראו לחלק מהמכונות שלהם "חללית" אז מה?
זה מוכיח שהוא נדבק לגימיקים
ולהמצאות שיווקיות.
דווקא האירייזרים הם האוטובוסים הכי לא מתאימים לתחבורה ציבורית שיש בארץ, בפרט בקווים עירוניים ופרבריים.
זה לא מה שעושה חברה לטובה יותר או פחות.
 

mister K

New member
אם הייתי מכניס גם קטגוריה: "גימיקים"...

Y Y Y איזה .....

מטרופלין ראשונה להכניס כרטיסים חכמים עוד ב 2003 , מכשרים אוטומטיים לכרטיסים ,החברה הראשונה שהתקינה WI FI ,אוטובוס חללית .

תדירות לאורך כל היום בכל קו רציני ,שיפור יומי יומי . אז היא צריכה להיות למעלה ברשימה .
אם הייתי מכניס גם קטגוריה: "גימיקים"...
הדירוג שלי בקטגוריה זו הוא:
1. מטרופולין
2. אגד
3. כל השאר

Wi-Fi כלול מבחינתי בקטגוריה הזו.
זה חשוב ומשפר, אבל זה עדיין לא חשוב כמו מכשירי כירטוס יעילים ורב קו ששייכים לקטגוריה אחרת, בה דן היא כיום המובילה לדעתי.
 

mister K

New member
ושכחתי את עניין הכריזה והשילוט.

מבחינתי יש כמה פרמטרים
מבחינת מקצועיות וניהול תנועה (עמידה בזמנים, תגבורים בלו"ז, מענה לתקלות בזמן אמת):
1. דן
2. אגד ומטרופולין
3. כל השאר...

מבחינת טיפול בפניות הציבור:
1. מטרופולין
2. אגד
3. כל השאר

מבחינת נקיון ותחזוקה:
1. אגד
2. דן, מטרופולין, ואוליה, עפיפי.
3. כל השאר

מבחינת נהגים:
1. אגד (כולל אגד תעבורה) ודן.
2. כל השאר

מבחינת איכות דגמי האוטובוסים:
1. אגד ודן
2. ואוליה
3. כל השאר (מטרופולין לא מצטיינים בפרמטר הזה)

מבחינת קידמה (מכשיר כירטוס, רב-קו וכו'):
1. דן
2. מטרופולין
3. כל השאר (פה אגד לא מצטיינים)

מחירי נסיעה וזמנים הם לא פרמטר!

לסיכום: המקום הראשון מתחלק בין אגד ודן כשלכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות על פני האחרות. מהמפעילים החדשים מטרופולין וואוליה הם הטובים ביותר. אך בפרמטרים מסוימים כמו הנהגים למשל, הן לדעתי עדיין לא מגיעות לרמה של אגד ודן.

החברות הגרועות ביותר מבחינתי מבל הבחינות:
1. סופרבוס
2. קווים
3. קבוצת עפיפי (בין היתר בגלל דגמי האוטובוסים) וג'י בי טורס.
ושכחתי את עניין הכריזה והשילוט.
בפרמטר הזה דן היא כיום החברה הטובה ביותר ובהפרש גדול מעל כל השאר.
 

oschlick

New member
עירונית - דן, בינעירונית - אגד

חברות התחבורה הציבורית הטובה בישראל
אתם מוזמנים לדרג

תדירות ,שירות , חדשנות

דעתי

מטרופלין הכי טובה ,תדירות טובה מאד בשרון ובדרום אוטובוסים שיוצאים בשבת ב 16:00 קו 29 ו 370 מב"ש !!! ביום שישי עד 16:50 מתל אביב 369 כולל שעון חורף ,הוספת קווים חדשים ,

אוטובוסים חדשנים עם WI FI ואזניות ,מסכים בתחנות (מטרדו דן ) ,שירות טוב ,תמיד מתקשרים אליי בחזרה ,משתדלים לענות .

שאר החברות פחות או יותר אותו דבר , קונקס -ואיולה מצטיינת במחירים נמוכים מאד .
עירונית - דן, בינעירונית - אגד
 

cwen

New member
לי הכי נוח לנסוע בדן

חברות התחבורה הציבורית הטובה בישראל
אתם מוזמנים לדרג

תדירות ,שירות , חדשנות

דעתי

מטרופלין הכי טובה ,תדירות טובה מאד בשרון ובדרום אוטובוסים שיוצאים בשבת ב 16:00 קו 29 ו 370 מב"ש !!! ביום שישי עד 16:50 מתל אביב 369 כולל שעון חורף ,הוספת קווים חדשים ,

אוטובוסים חדשנים עם WI FI ואזניות ,מסכים בתחנות (מטרדו דן ) ,שירות טוב ,תמיד מתקשרים אליי בחזרה ,משתדלים לענות .

שאר החברות פחות או יותר אותו דבר , קונקס -ואיולה מצטיינת במחירים נמוכים מאד .
לי הכי נוח לנסוע בדן
אחר כך אגד, מטרופולין וקווים.

את האחרות אני לא מכירה.

דן - מהירות עליה לאוטובוס, כסאות יחסית נוחים (בדרך כלל), אוטובוס במפלס אחד. תדירות בדרך כלל טובה. כריזה מעולה שכולם צריכים ללמוד ממנה.
אגד - כסאות יחסית נוחים (בדרך כלל). אוטובוס במפלס אחד. לפעמים יש WIFI.
מטרופולין - יש WIFI והנסיעה בדרך כלל נוחה (אבל פחות מאשר דן ואגד). יש מדרגות באמצע האוטובוס.
קווים - יש שיפור במהירות העליה לאוטובוס, אבל עדיין היא מדשדשת מאחור. האוטובוסים במפלס אחד מיושנים ומתפרקים. אוטובוסים עירוניים עם מדרגות באמצע לדעתי מסוכנים להפליא. (משותף למטרופולין). והנסיעה פחות נוחה.
 

romcd

New member
מטרופלין לא משתמשת באוטובוסים עירוניים שטוח

לי הכי נוח לנסוע בדן
אחר כך אגד, מטרופולין וקווים.

את האחרות אני לא מכירה.

דן - מהירות עליה לאוטובוס, כסאות יחסית נוחים (בדרך כלל), אוטובוס במפלס אחד. תדירות בדרך כלל טובה. כריזה מעולה שכולם צריכים ללמוד ממנה.
אגד - כסאות יחסית נוחים (בדרך כלל). אוטובוס במפלס אחד. לפעמים יש WIFI.
מטרופולין - יש WIFI והנסיעה בדרך כלל נוחה (אבל פחות מאשר דן ואגד). יש מדרגות באמצע האוטובוס.
קווים - יש שיפור במהירות העליה לאוטובוס, אבל עדיין היא מדשדשת מאחור. האוטובוסים במפלס אחד מיושנים ומתפרקים. אוטובוסים עירוניים עם מדרגות באמצע לדעתי מסוכנים להפליא. (משותף למטרופולין). והנסיעה פחות נוחה.
מטרופלין לא משתמשת באוטובוסים עירוניים שטוח
מטרופלין לא משמתמשת באוטובסים עירוניים שטוחים אלא גבוהים
 

cwen

New member
הם משתמשים בנמוכי כניסה

מטרופלין לא משתמשת באוטובוסים עירוניים שטוח
מטרופלין לא משמתמשת באוטובסים עירוניים שטוחים אלא גבוהים
הם משתמשים בנמוכי כניסה
לכן יש מדרגות באמצע האוטובוס, כמו החדשים של קווים.
בעיני זה חיסרון, ויום אחד מישהו יפגע.
 

אורי404

New member
הבעיה היא, שמאפשרים זאת

זו בדיוק הבעיה
הבעיה היא, שמאפשרים זאת
עד הפעלתה של "אגד תעבורה" ב-2005 באשכול אשקלון-באר שבע, האוטובוסים המונגשים היו נמוכי רצפה בלבד.
"אגד תעבורה" ביקשו אישור לנמוכי כניסה. ככל הזכור הנימוק היה "אוטובוסים המתאימים לאזור הפעילות" או משפט דומה.
האישור הגיע ובהמשך יצא, שגם חברות אחרות מפעילות נמוכי כניסה, במקום נמוכי רצפה.
ביניהן "מטרודן", שבתחילת הפעילות פעלו נמוכי רצפה ובהמשך נמוכי כניסה וכך גם בחברת האם "מטרופולין". חברת "קווים" גם עשתה כך וגם "אגד תעבורה" המשיכה כך ביתר האזורים, בהן היא פעילה.
 

cwen

New member
יום אחד מישהו יעוף מהמדרגות בגלל בלימת פתע

הבעיה היא, שמאפשרים זאת
עד הפעלתה של "אגד תעבורה" ב-2005 באשכול אשקלון-באר שבע, האוטובוסים המונגשים היו נמוכי רצפה בלבד.
"אגד תעבורה" ביקשו אישור לנמוכי כניסה. ככל הזכור הנימוק היה "אוטובוסים המתאימים לאזור הפעילות" או משפט דומה.
האישור הגיע ובהמשך יצא, שגם חברות אחרות מפעילות נמוכי כניסה, במקום נמוכי רצפה.
ביניהן "מטרודן", שבתחילת הפעילות פעלו נמוכי רצפה ובהמשך נמוכי כניסה וכך גם בחברת האם "מטרופולין". חברת "קווים" גם עשתה כך וגם "אגד תעבורה" המשיכה כך ביתר האזורים, בהן היא פעילה.
יום אחד מישהו יעוף מהמדרגות בגלל בלימת פתע
ואז יתחילו לתהות איך אישרו דבר כזה בכלל...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה