חברות התחבורה הציבורית הטובה בישראל

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
אז גם אני תושב השרון

אבל מה לעשות שאתה הולך נגד הזרם
אגד לא חברה טובה ואתה מנסה לשכנע הפוך, אני צודק כי אני מתבסס על השטח ומשרד התחבורה שלהם הסמכות ,אם מחר תעבוד במשרד התחבורה ותקבל החלטות ,אז נדבר ,לשבת

מול המחשב ולעשות חישובים זה פשטני מדי ,כמו הרבה כאלה שחושבים על אפליקציה לאייפון ,אבל לא יודעים לכתוב אותה טכנית מעשית , אנשים מסיימים תואר ראשון בשביל ,זה הרבה

יותר מלהתלונן בפורום ולכן אני נותן קרדיט על זה שמטרופלין לא נבחרה סתם במכרז הכי גדול כלכלית במדינה ואתה גם יודע את זה .
אז גם אני תושב השרון
והמכרז על השרון הוא ממש לא המכרז הכי גדול כלכלית. פתח תקווה ובקעת אונו גדולים ממנו בהרבה. שלא לדבר על המכרז על באר שבע(שכדי לזכות בו מטרופולין היתה צריכה לשתף פעולה עם דן).
 

droriko

New member
למה שיתגעגעו לדן בכפר סבא

לזה התכוונתי אורי, עשו שינוי לטובה וקשה לישרא
לישראלים לפרגן ,תמיד מה יש לשפר, אבל אני מבטיח לכולם שאף אחד לא מתגעגע לדן ולא מזכיר אותה כמו במקומות אחרים ולזה אני מתכוון הניצחון של מטרופלין !!!!

לכן היא זכתה במכרז בשרון שהוא הכי גדול מבחינה כלכלית ומבחינתי בצדק .
למה שיתגעגעו לדן בכפר סבא
הם הפעילו שם כולה קו אחד(אני לא כולל עכשיו את קוי 8X)
 

droriko

New member
מטרופולין לא שיפרו שום דבר

דווקא פה בחלק מהדברים הוא צודק
לא על האוטובוסים ההיברידיים או על נסיעות מוקדמות יותר בשבת. זה לא נכון.
אבל "מטרופולין" בהחלט שיפרו מאוד באזור השרון. לא הכל מושלם ועוד יש מה לשפר. אבל נקווה, שכאשר יש מכרזים באזורים אחרים, יהיו ליטושים, כפי שזה נעשה בשרון.
מטרופולין לא שיפרו שום דבר
חברה טובה אמנם,אבל עדיין אתה רואה את האוטובוסים של 29 באים ביחד ומופצצים. עדיין אתה רואה את קו 2 בשעות של הבתי ספר מלא בעמידה. יותר מזה הם גם שיכנעו את משרד התחבורה ש-149 יאסוף נוסעים בצומת רעננה ובקניון כדי לתגבר את 29,שזאת שערוריה בפני עצמה.
 

אוהד11

New member
האם באזור השרון ירדו המחירים במטרופולין ?

דירוג שלי
בעיקר מבוסס מנסיעות לפני כמה שנים כשהייתי נוסע בכמה חברות. כיום נוסע בעיקר באגד.

1) מטרופולין: המחיר ירד ע"פ תנאי המכרז, אבל זה לא פגע בשירות--שירות מצויין ונסיעה נוחה ונעימה.
2) ויאוליה: תענוג לנסוע, אבל מסלולי קווים מוזרים עד הזויים (לא באשמתם, אבל אני מסרב להאמין שאין להם כל השפעה על זה).
3) דן: בעיקר בגלל נושא הרב-קו שמניסיוני עובד יותר טוב בדן בהרבה מבחברות אחרות. חוץ מזה שירות לא משהו, החברה לא מתגברת קווים שאין בהם מקום לעמוד (למעט אירועים), לא מפעילה לחצים נדרשים כדי להשתמש באוטובוסים ארוכים בתל אביב, וכו'.
4) נתיב אקספרס: לא נסעתי הרבה אבל לא היו בעיות מיוחדות. הייתה עמיסה בזמנים, תמיד מקום לשבת בכל התחנות, וכו'.
5) אגד: עמידה טובה בזמנים וטיפול בפניות, אבל רואים שהם לא רצו את הרב-קו (הסיבות ידועות לקוראי הפורום), ויש המון תקלות עם רב-קו באגד, קשה מאוד לעשות רב-קו באגד יחסית לדן, והם אפילו לא יכולים להטעין בו כסף באוטובוסים.
6) סופרבוס: נסעתי בו בעיקר בקווי צריפין בצבא, היה תמיד עמוס ולא נוח, אבל חוץ מזה אין תלונות, סה"כ עמדו בזמנים והכול היה בסדר
7) קווים: חברה זוועתית מכל הבחינות: אי־עמידה בזמנים, נהגים לא אדיבים, אוטובוסים מגעילים, שירות לקוי, בעיות עם רב-קו, ועוד. אני עדיין נאלץ לנסוע עם החברה הזו לפעמים ושום דבר לא משתפר. מאוד מצער לשמוע שהם זוכים בעוד ועוד מכרזים.
האם באזור השרון ירדו המחירים במטרופולין ?
 

אורי404

New member
ירדו בעקבות הרפורמה בכל החברות

האם באזור השרון ירדו המחירים במטרופולין ?
ירדו בעקבות הרפורמה בכל החברות
קודם לכן היו קודים שונים. כעת מחיר נסיעה בכל אזור השרון הוא של מחיר נסיעה מקומית.
 

mister K

New member
זה לא קשור להחלפת המפעיל. אל תערבב בין דברים.

ירדו בעקבות הרפורמה בכל החברות
קודם לכן היו קודים שונים. כעת מחיר נסיעה בכל אזור השרון הוא של מחיר נסיעה מקומית.
זה לא קשור להחלפת המפעיל. אל תערבב בין דברים.
 

ארזS

New member
איך ירדו ?

ירדו בעקבות הרפורמה בכל החברות
קודם לכן היו קודים שונים. כעת מחיר נסיעה בכל אזור השרון הוא של מחיר נסיעה מקומית.
איך ירדו ?
במקום 3 מחירים [לדוגמא] בקו 47 שהיו קודם יש שני מחירים כיום , אך זה לא ירידה לעומת המחיר שהיה קודם, אולי אפילו עליה של כמה עשרות אגורות.
 

אורי404

New member
בחלק מהאזורים זוהי ירידה

איך ירדו ?
במקום 3 מחירים [לדוגמא] בקו 47 שהיו קודם יש שני מחירים כיום , אך זה לא ירידה לעומת המחיר שהיה קודם, אולי אפילו עליה של כמה עשרות אגורות.
בחלק מהאזורים זוהי ירידה
בלי קשר למפעיל. בחלק זוהי אכן עליית מחירים.
למשל מרמת השרון ומהרצליה ל"עבר הירקון" המחיר קודם לכן בקווים השונים היה נסיעה מקומית. כעת המחיר הוא גבוה יותר בין שני אזורים.
אבל כעת המחירים השתנו. מכפר סבא לכל הרצליה נסיעה מקומית, במקום קודים שונים בקו 29, שהיו קודם לכן.
דוגמא אחרת מכפר סבא לרמת השרון מחיר נסיעה מקומית, בין אם נוסעים באוטובוס אחד (572 או 247) או מחליפים ב"רב קו" לשני אוטובוסים.
הירידה הגדולה היא מכפר סבא ומרעננה לכיוון בני ברק/רמת גן (כולל תל השומר)/תל אביב. כמעט חצי מחיר, אם גם לוקחים בחשבון מעבר של שני אוטובוסים ב"רב קו".
 

ארזS

New member
ובגלל שרק בחלק התשובה לאוהד צריכה להיות לא.

בחלק מהאזורים זוהי ירידה
בלי קשר למפעיל. בחלק זוהי אכן עליית מחירים.
למשל מרמת השרון ומהרצליה ל"עבר הירקון" המחיר קודם לכן בקווים השונים היה נסיעה מקומית. כעת המחיר הוא גבוה יותר בין שני אזורים.
אבל כעת המחירים השתנו. מכפר סבא לכל הרצליה נסיעה מקומית, במקום קודים שונים בקו 29, שהיו קודם לכן.
דוגמא אחרת מכפר סבא לרמת השרון מחיר נסיעה מקומית, בין אם נוסעים באוטובוס אחד (572 או 247) או מחליפים ב"רב קו" לשני אוטובוסים.
הירידה הגדולה היא מכפר סבא ומרעננה לכיוון בני ברק/רמת גן (כולל תל השומר)/תל אביב. כמעט חצי מחיר, אם גם לוקחים בחשבון מעבר של שני אוטובוסים ב"רב קו".
ובגלל שרק בחלק התשובה לאוהד צריכה להיות לא.
 

אורי404

New member
אני מסכים, שיש עיוותים

ובגלל שרק בחלק התשובה לאוהד צריכה להיות לא.
אני מסכים, שיש עיוותים
למעשה, כאשר נוסעים מנווה גן ברמת השרון למרכז רמת השרון משלמים נסיעה בין שתי ערים. למרות שזוהי נסיעה של כעשר דקות.
גם נסיעה מהדר בהוד השרון למתחם ירקונים בפתח תקווה תעלה כנסיעה בין שתי ערים.
אבל באופן כללי המחירים ירדו מאוד.
זה נעשה בגלל הרפורמה בגוש דן ופחות בגלל המכרז.
 

אוהד11

New member
תעריפי הנסיעות המקומיות לא !!! השתנו, אז

אני מסכים, שיש עיוותים
למעשה, כאשר נוסעים מנווה גן ברמת השרון למרכז רמת השרון משלמים נסיעה בין שתי ערים. למרות שזוהי נסיעה של כעשר דקות.
גם נסיעה מהדר בהוד השרון למתחם ירקונים בפתח תקווה תעלה כנסיעה בין שתי ערים.
אבל באופן כללי המחירים ירדו מאוד.
זה נעשה בגלל הרפורמה בגוש דן ופחות בגלל המכרז.
תעריפי הנסיעות המקומיות לא !!! השתנו, אז
יתכן שמטרפולין שיפרו את השרות בשרון, אבל בנושא התעריפים אין שינוי לעומת דן/אגד. בנושא קו 29 דווקא נשמעות פה טענות על אותו מצב או מצב יותר גרוע לעומת אגד, שלא לדבר על האוטובוסים הבינעירוניים שהכניסו לקווים 90 ו- 47, שזה שיא האיוולת
 

אורי404

New member
השירות שופר מאוד

תעריפי הנסיעות המקומיות לא !!! השתנו, אז
יתכן שמטרפולין שיפרו את השרות בשרון, אבל בנושא התעריפים אין שינוי לעומת דן/אגד. בנושא קו 29 דווקא נשמעות פה טענות על אותו מצב או מצב יותר גרוע לעומת אגד, שלא לדבר על האוטובוסים הבינעירוניים שהכניסו לקווים 90 ו- 47, שזה שיא האיוולת
השירות שופר מאוד
נשים בצד האם זה משרד התחבורה שיפר או האם "מטרופולין". מה שכן קורה בפועל:
* תעריפי נסיעות: נכון. אין שינוי. אבל בסופו של דבר המחירים ירדו בקרב שלושת המפעילים בשרון ומוטב שזה יירד בכולם, מאשר שאצל המפעיל החדש יירדו המחירים ואצל הוותיק יהיו גבוהים יותר. למעשה זוהי המגמה, שצריכה להיות גם באזורים אחרים.

* קו 29: עדיין יש שיבושים, אבל המצב בקו (ביחד עם 39 הדומה) עדיף משמעותית מתוקפת "אגד". בסופו של דבר לא יהיה מנוס להפעיל מסלול דומה במפרקית או אפשרות עדיפה בהרבה - רכבת קלה.
על כל פנים הקו בנסיעות לכיוון כפר סבא, הקו נכנס לתחנת רכבת הרצליה. מה שלא היה קודם לכן. גם התווספו נסיעות מאוחרות יותר, שזה טוב יותר. גם כל הנסיעות הם מ/לקפלן בכפר סבא וזה טוב מאוד.

* שימוש בבינעירוניים בקווים 47, 90, 247, 229 (קו לילה) וגם 17: אכן זה מהווה פגיעה בשירות, שהשימוש הוא שכל האוטובוסים הם בינעירוניים.

לצד זה יש שיפורים רבים אחרים. ביניהם שיפור משמעותי בהוד השרון עם שינוי מסלול הקווים (למשל הארכתם לאזור נווה נאמן) והוספת קווים 11 ו-249 החדשים. בתוך כפר סבא יש שיפור עם הוספת נסיעות מאוחרות לקו 2 הפנימי ולהוספת נסיעות במוצאי שבת. זה גם עוזר מאוד. גם הוספת נסיעות משמעותיות במהלך היום לקו 149 ונסיעות מאוחרות מתל אביב שפרה מאוד את השירות.

בשורה התחתונה (בין אם זה בגלל משרד התחבורה או בגלל החברה המפעילה) השירות השתפר מאוד.
 

ארזS

New member
אז ככה...

תעריפי הנסיעות המקומיות לא !!! השתנו, אז
יתכן שמטרפולין שיפרו את השרות בשרון, אבל בנושא התעריפים אין שינוי לעומת דן/אגד. בנושא קו 29 דווקא נשמעות פה טענות על אותו מצב או מצב יותר גרוע לעומת אגד, שלא לדבר על האוטובוסים הבינעירוניים שהכניסו לקווים 90 ו- 47, שזה שיא האיוולת
אז ככה...
קודם כל, למרות שאני איש דן, ולמרות שאני מפסיד כלכלית מהעברת השרות אזור שלי למטרופולין, אני אומר בכל הזדמנות בהגינות הראוייה שמגיע כל הכבוד למטרופולין על השיפור הענק בשרות באזורנו.
זה דבר אחד כללי, למרות שכידוע לך אני נגד הכללות... אבל כאן לא מדובר בהכללה אלא בשיפור באופן כללי.

בנוגע למחירים, מבחינתי המחירים עלו ולא ירדו ואינני מבין את ההתעקשות של אורי. אולי הוא היה נוסע במחיר ה"אמצע" וכשזה בוטל אז בנסיעותיו הוא "ירד" למחיר הנמוך ולכן מבחינתו זאת ירידה.
אבל לפי מה שאני מבין [וגם מדבר עם המון אנשים] אפשר להגיד שלגבי רוב הנוסעים בשרון המחיר עלה ולא ירד.

בנוגע לקו 29 זאת לא אשמת מטרופולין. זה קו מפותל בעל מסלול ארוך ומתפתל, ולכן זה מאוד טבעי שכאשר נהג אחד מצליח לעבור רמזור והנהג השני מפספס רמזור, הרי אם בתחנה הראשונה המרווח ביניהם היה לדוגמא 12 דקות הרי שבתחנה הרביעית המרווח הפך ל-16 דקות ובתחנה העשרים ושבע המרווח הפך כבר ל31 דקות והופ... הגיע כבא האוטובוס שאחריו...
זאת תופעה שמוכרת מקווים ארוכים וגם בקו 947 אני רואה לעיתים בצומת רעננה או בפתח תקווה שני אוטובוסים צמודים, פחות או יותר.

אבל באופן כללי יש שיפור ניכר לעומת העבר.

אינני בא לטעון שדן ואגד היו גרועים, אנחנו יודעים שבזמנו לא הכל היה תלוי בהם ואחרי ההפרטה נוצרו מצבים שונים שלא היו לפני כן.

מקווה שההסבר ברור דיו.

שבת שלום.
 

romcd

New member
יפה שאתה מפרגן ,זה רק עוזר לחברה שלך להיות

אז ככה...
קודם כל, למרות שאני איש דן, ולמרות שאני מפסיד כלכלית מהעברת השרות אזור שלי למטרופולין, אני אומר בכל הזדמנות בהגינות הראוייה שמגיע כל הכבוד למטרופולין על השיפור הענק בשרות באזורנו.
זה דבר אחד כללי, למרות שכידוע לך אני נגד הכללות... אבל כאן לא מדובר בהכללה אלא בשיפור באופן כללי.

בנוגע למחירים, מבחינתי המחירים עלו ולא ירדו ואינני מבין את ההתעקשות של אורי. אולי הוא היה נוסע במחיר ה"אמצע" וכשזה בוטל אז בנסיעותיו הוא "ירד" למחיר הנמוך ולכן מבחינתו זאת ירידה.
אבל לפי מה שאני מבין [וגם מדבר עם המון אנשים] אפשר להגיד שלגבי רוב הנוסעים בשרון המחיר עלה ולא ירד.

בנוגע לקו 29 זאת לא אשמת מטרופולין. זה קו מפותל בעל מסלול ארוך ומתפתל, ולכן זה מאוד טבעי שכאשר נהג אחד מצליח לעבור רמזור והנהג השני מפספס רמזור, הרי אם בתחנה הראשונה המרווח ביניהם היה לדוגמא 12 דקות הרי שבתחנה הרביעית המרווח הפך ל-16 דקות ובתחנה העשרים ושבע המרווח הפך כבר ל31 דקות והופ... הגיע כבא האוטובוס שאחריו...
זאת תופעה שמוכרת מקווים ארוכים וגם בקו 947 אני רואה לעיתים בצומת רעננה או בפתח תקווה שני אוטובוסים צמודים, פחות או יותר.

אבל באופן כללי יש שיפור ניכר לעומת העבר.

אינני בא לטעון שדן ואגד היו גרועים, אנחנו יודעים שבזמנו לא הכל היה תלוי בהם ואחרי ההפרטה נוצרו מצבים שונים שלא היו לפני כן.

מקווה שההסבר ברור דיו.

שבת שלום.
יפה שאתה מפרגן ,זה רק עוזר לחברה שלך להיות
יותר טובה ,כי אתה גם רוצה לעשות טוב יותר .
 
איך אפשר לדרג? אף אחד לא נוסע בכולם

חברות התחבורה הציבורית הטובה בישראל
אתם מוזמנים לדרג

תדירות ,שירות , חדשנות

דעתי

מטרופלין הכי טובה ,תדירות טובה מאד בשרון ובדרום אוטובוסים שיוצאים בשבת ב 16:00 קו 29 ו 370 מב"ש !!! ביום שישי עד 16:50 מתל אביב 369 כולל שעון חורף ,הוספת קווים חדשים ,

אוטובוסים חדשנים עם WI FI ואזניות ,מסכים בתחנות (מטרדו דן ) ,שירות טוב ,תמיד מתקשרים אליי בחזרה ,משתדלים לענות .

שאר החברות פחות או יותר אותו דבר , קונקס -ואיולה מצטיינת במחירים נמוכים מאד .
איך אפשר לדרג? אף אחד לא נוסע בכולם
תאר לי מישהו שנוסע בכל שעות היום בכל חברות התחץ בכל איזורי הארץ.
 

romcd

New member
תנסה ניצן על סמך מה שאתה מכיר ,תן דירו

איך אפשר לדרג? אף אחד לא נוסע בכולם
תאר לי מישהו שנוסע בכל שעות היום בכל חברות התחץ בכל איזורי הארץ.
תנסה ניצן על סמך מה שאתה מכיר ,תן דירו
 

ארזS

New member
כיצד יכול בן אדם שגר בצפון

תנסה ניצן על סמך מה שאתה מכיר ,תן דירו
כיצד יכול בן אדם שגר בצפון
לדרג חברות מהדרום ? [סתם לצורך הדוגמא].
אני למשל חושב שבלתי ניתן לדרג את החברות בגלל הרבה גורמים.
 

romcd

New member
גם ארז S אתה מוזמן לכתוב על סמך תדירות שירות

תנסה ניצן על סמך מה שאתה מכיר ,תן דירו
גם ארז S אתה מוזמן לכתוב על סמך תדירות שירות
גם ארז S אתה מוזמן לכתוב על סמך תדירות שירות חדשנות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה