חברים

Deerest

New member
יש לי הרגשה שאני הולך להפתיע אותך

השקעה בקשר, כלשהוא, לא מדובר בלהשקיע כדי שלצד השני יהיה טוב ונעים כך שהוא ירצה להשאר איתי בקשר. מדובר בלהשקיע בי כדי שאני אוכל להשאר בקשר הזה. ודרגה גבוהה של עבודה והשקעה מסוג זה היא להיות במצב שבו אוכל להיות חבר של מגוון אנשים.
 
יש לי הרגשה שאני הולכת להפתיע אותך

השקעה בקשר... אני ממחזרת חחחחחחחחחחח לא רוצה להקליד שוב האם תמיד ובכל מצב הם צריכים להכיל אותנו? אנשים רגישים לדברים בצורה שונה יהיו תחומים שיכולים להכיל ואחרים שלא. יהיו תקופות שהם בקושי מכילים את עצמם...ומה אז? ואיפה האחריות ההדדית בין שניים? האחריות על שמירת החברות? איפה ההקרבה והוויתור אחד לקראת השני? האם לא ברור שחברות זה השקעה? לזהות את יכולת ההכלה להיעזר אבל גם להתחשב? ואם הם חברים טובים בהכל חוץ מיזה שבשעת דכאון הם לא יכולים להכיל אותי?אז הם לא חברים? מהאתהאומר? ואם הצלחתי בכל זה האם זה שווה ל "מדובר בלהשקיע בי כדי שאני אוכל להשאר בקשר הזה"
 

seaגל

New member
אני אענה לך כאן כי הרי מחזרת ....

חבר טוב ילמד להכיל את מכלול הרגשות שלנו מתי ואיך זה כבר מוסכם על ידי החברים רק שההבנה צריכה להיות שמקבלים אותך כמו שאת גם אם זה לא קל שהרי חברות זו עבודה קשה לא?
 
חברה טובה שלי

בואי שבי לידי ואני אספר לך איך אני בוחרת את החברים שלי
חברים שלי הם אנשים שפגשתי אותם בדרך שלי. הם הפכו להיות חברים שלי רק אחרי שלמדתי אותם. כל קשר הוא יחודי ואחר. יש עם מעט השקעה ויש עם הרבה השקעה. בכל קשר לפחות דבר אחד משותף, שאני נהנית לעשות ביחד. חברים שלי הם אנשים אחראים וטובים. קודם אנחנו משתדלים לבד...ורק אחר כך נעזרים. יש תקופות של ביחד ואחרות שבכלל לא. כל פעם התווסף עוד אחת/אחד. לפעמים אנחנו בשניים ולפעמים ביותר וביחד אנחנו קבוצה נפלאה עם הרבה כוח. אף חבר לא ילמד להכיל את מכלול הרגשות שלנו. אין דבר כזה...פשוט אין....בלתי אפשרי. כל אחד בהתאם ליכולות שלו. לילה טוב
 

seaגל

New member
חברה טובה שלי...

קודם כל הקפה היה אחלה....תודה. מסכימה איתך בכל מילה לגבי הדרך בה אנו פוגשים את החברים ובטח ובטח שכל קשר הוא יחודי.... אין לי שום ספק יש סוגים שונים של חברים כמו שיש סוגים שונים של אנשים וכל אחד והמורכבות שלו והיכולות שלו.... רק שלדעתי וזו דעתי האישית בלבד יש חברים שמסוגלים להכיל אותנו ואת מכלול הרגשות שלנו-אולי ננסה להבין מה זה מכלול הרגשות שלנו? ....ואלה הם החברים שבאמת אפשר לספור על כף יד אחת.... לילה טוב
 
וברור

שאני צריכה להכין עוגה כדי שיהיה מה לכבד את החברים הערב
וברור שנהניתי להיות כאן כמו תמיד
 
מה

זה להכיל את היחס שלי לעצמי? ולא להכיל את היחס שלי לעצמי? רוצה עוד עשן חחחחחח מי שלא עונה בפעם הראשונה חייב לענות בפעם השניה רוצה
 
סליחה שאני מתפרצת...

"להכיל" ? כנראה שממש לא הבנתי את השימוש במילה הזאת בהקשר של "חברים" ! אם מישהו נתן לך אמפתיה זה אומר שהוא "מכיל את היחס שלו לעצמו"? ואם משהו שפט אותך במצב כלשהו - אולי הוא מנסה להראות לך צד אחר של העניין ובכך לעזור לך ? הרי אנשים שונים מסתכלים אחרת על דברים ולפעמים אפילו יכולים להאיר את עינייך, לא ? ואם אני ממש לא מזדהה עם היחס שלך לעצמך, או עם דעותיך ואולי אפילו עם מעשיך זה אומר שאני לא אעמוד לצידך כשיהיה לך רע ואנסה לעודד, לעזור, או אולי להיות פשוט איתך, לידך, או סתם באזור למקרה שתצטרך ??? חבר בעיני הוא אך ורק מי שיודע להיות לצידי בכל מצב. גם אם אני מכילה את היחס שלי לעצמי וגם אם לא. גם אם הוא מסכים לדעתי וגם (ואולי בעיקר) אם לא. גם אם טוב לי וגם (ובעיקר) אם רע לי. ואולי אפילו גם אם אני "זורקת" אותו ו"בועטת" בו. והוא חש שאני עדיין זקוקה לו אבל לא מוצאת את הדרך. לי, למשל, יש חברים שאני לגמרי לא מסתדרת עם הדרך שלהם, הדעות שלהם, השימוש שלהם במילים ובמושגים. עדיין תמיד אהיה באזור לחוש אם הם זקוקים לי, אם אני יכולה להושיט יד, להראות צד אחר של הדברים, או סתם להיות נוכחת. כמובן, זא משנתי בלבד. מישהו כאן מבין אותי ???
 

seaגל

New member
אני מבינה...

"חבר בעיני הוא אך ורק מי שיודע להיות לצידי בכל מצב" זאת הכוונה לדעתי בלהכיל את החבר שלי- לקבל אותו כמו שהוא.
 
הכלה

גם כשבלעתי משהו והוא תקוע לי בגרון ואני לא יכולה לבלוע ולא יכולה להקיא - אני מכילה אותו בתוכי. בצער ובכאב. המונח "להכיל" בהקשר של חברות ממש לא לטעמי. אבל כאמור - זאת רק דעתי. אני הייתי משתמשת במילה "קבלה". בדיוק כמו שכתבת. פשוט, בהיר ומובן. ואומר הכל - בלי לסבך. (למרות ההסתייגות שכבר ציינתי - לא תמיד אני מקבלת את כל דעותיו, מנהגיו וכו' של החבר שלי).
 

Deerest

New member
שלום ר ו ז מ ר י ן

אתייחס תחילה לסיפא של דברייך מי שיכול להבין אותך באמת זו רק את. מי שאומר מבין אותך, אינו מבין אותך באמת, בדיוק כמו מי שאומר מבין אותי אינו מבין אותי ב 100 אחוז. המשנה שלך, כמו שלי, נבנתה במשך שנים מחומרי גלם שונים, בזמנים שונים וממאורעות שונים ל ח ל ו ט י ן. חבר מבחינתי דומה ל... אוכל. זה עניין של טעם, יש לו דרגות איכות רבות, לפעמים הוא גורם לך לאלרגיה. יש חברים של יום יום כמו שיש אוכל של יום יום ויש חברים של איכות כמו שיש אוכל של איכות. יש אוכל שנראה ונטעם טוב מבחוץ ובפנים הוא רקוב. יש גם "חברים" כאלו. אם חבר רוצה להאיר את עיניי ול"עזור" לי, הזמן שבו הוא יעשה זאת יעיד על מידת האיכות שלו והיחס שלו כלפי. יש זמן שבו אני לא יכול לקלוט את מסריו וזה בעיקר הזמן שבו הוא שופט אותי על רגשותי. חברייך הם חברייך והסיבות לכך שוכנות עמוק בפנים. אשה אורחת, וכל מי שכותב/קורא כאן סיבותיו לחברויות שלו מן הסתם שונות משלך ומשלי. אגב, בהתייחס לראשית דברייך, אמפתיה ממישהו זה להכיל את היחס שלי לעצמי, לא שלו לעצמו. קבלה אינה מאפשרת אמפתיה, קבלה זו התנהגות "טכנית" שמאפשרת אי דחייה. היות וזו משנתי, אני מעדיף להשתמש במילה להכיל ולא במילה לקבל. על פי משנתי זריקות ובעיטות בין חברים זה יכול להיעשות ולהתקבל בהבנה (עד גבול מסויים) במשחקי כדור למיניהם. מעניין מה שכתבת על סוגי החברים שלך... אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה.
 
למעלה