חברי התנועה הנדוניה שקיבלתם מאיתנו תהרוס אתכם

חברי התנועה הנדוניה שקיבלתם מאיתנו תהרוס אתכם

מבפנים. וזה כבר קורה דה פקטו. פרץ משתלט לכם על המפלגה והופך אותה למפלגת עם אחד כשלבני משמשת קישוט.

ח"כ עמיר פרץ בהחלט הכה בתדהמה את חבריו בעבודה כשעזב את המקום השני במפלגה לטובת מקום מספר שלוש במפלגת "התנועה" של ציפי לבני, שלפי הסקרים צפויה לזכות בחצי מכמות המנדטים של העבודה. מאז עברו כשבועיים וב"תנועה" מתחילים להרגיש היטב את לחץ נוכחותו של פרץ.

בימים האחרונים נשמעות יותר ויותר טענות בתנועתה של לבני על כך שפרץ מנהל מסע השתלטות על המפלגה הצעירה. הטענה הנפוצה ביותר בקרב אותם גורמים, החוששים מפרסום שמם בהקשר זה, היא שפרץ הכניס את מקורביו למנגנון המפלגה ולתפקידי מפתח בה. "באנו למפלגה של לבני, ועכשיו מצאנו שם את מפלגת 'עם אחד‭,'‬ מפלגתו בעבר של פרץ‭,"‬ נטען.

"זה התחיל מכך שהאנשים שבאו עם ציפי וחיכו לה בסבלנות כשהיא הייתה בחוץ, התייצבו לעבודה ברגע שהיא הודיעה על הקמת המפלגה‭,"‬ אמרה אתמול אחת מחברות התנועה. "רגע לאחר שעמיר נכנס כל ניהול המטה, כל חלוקת התפקידים, הכל זה הוא. לאנשים של לבני הובהר שהם יקבלו תפקידים רק אם יישאר משהו לאחר המינויים של עמיר‭."‬

לדבריה, גם התפקידים במטה שחולקו לחברי הכנסת ולמועמדים לכנסת הבאה היו על פי החלטה של פרץ. "לא ברור כמה ציפי מחוברת למה שקורה בתוך המפלגה שלה‭,"‬ אמרו גורמים בתנועה. "היא לא רוצה להתעסק בפוליטיקה בכלל, ולכן לא בטוח שהיא בכלל מודעת למה שקורה. האנשים שלה, לעומת זאת, מאוד מוטרדים‭."‬

פרץ עצמו הוא יו"ר מטה הבחירות במפלגה וגם יו"ר מטה יום הבחירות. המשמעות: בסמכותו למנות את רוב בעלי התפקידים המרכזיים במטה, אם לא אפילו את כולם, ובעיקר את אנשי השטח של המפלגה.

רשימה חלקית של נושאי התפקידים במטה הבחירות, כולם אנשיו המובהקים של פרץ, כוללת את מנהל הקמפיין שמוליק כהן ואת גזבר הקמפיין פרדי כהן, המשמש גם כנציג המפלגה בוועדת הבחירות. ברשימה נמצאים גם סמי שושן, גיסו של פרץ, רועי שינדלר, דוד כהן ומשה פרץ.

"פרץ עובד חזק בשטח‭,"‬ הסביר אתמול גורם במפלגה. "אנשיו מקבלים תפקידים מרכזיים במפלגה, תופסים את כל התפקידים השייכים לשטח ומזיזים הצדה את אנשיה של לבני‭."‬ לדבריו, יש לכך שתי סיבות עיקריות: קודם כל, אנשיו של פרץ טובים יותר בכל הקשור לעבודת שטח; שנית, בניגוד לפרץ, לבני לא ממש נלחמת שאנשיה יקבלו את אותם תפקידים.

"ללבני אין זמן כרגע לרדת לפרטים ולבדוק מיהו ראש המטה ביקנעם‭,"‬ הסביר אתמול אחד מאנשיה. "היא עוסקת בתקשורת. המטה שפרץ הביא איתו עבד בשבילו בפריימריז על ראשות מפלגת העבודה ואחר כך גם בפריימריז לרשימת העבודה. הוא פשוט לקח אותו כמו שהוא, והביא אותו לתנועה‭."‬

חבר אחר במפלגה הגדיר את הדברים אחרת: "ציפי זו ציפי. היא לא תילחם ולא תדפוק על השולחן.
זה האופי שלה ואי אפשר לשנות זאת, לטוב ולרע‭."‬

כשהיה בעבודה נשמעו נגד פרץ טענות שהוא בהחלט מסוגל לחתור תחת יחימוביץ' ולבצע ניסיון השתלטות על המפלגה. האם זה יכול לקרות גם ב"תנועה‭?"‬ גורמים במפלגתה של לבני מעריכים כי שני תרחישים עשויים להוביל ביום שאחרי הבחירות למשבר בינה לבין פרץ, ואולי אף לניסיון השתלטות של פרץ על ראשות המפלגה: מספר מנדטים קטן בבחירות או החלטה של לבני להיכנס לממשלת נתניהו - דבר שפרץ הבהיר היטב ליחימוביץ' כי לא ירשה שזה יקרה.

בכל מקרה, גורמים בסביבתה הקרובה של לבני הביעו בימים האחרונים דאגה מההתפתחויות. במפלגה מספרים כי מה שהדליק אצלם נורת אזהרה היה הידיעות על כך שפרץ קיים בתקופה האחרונה פגישות אישיות עם מועמדים ברשימה.

"זה גרם לדאגות רבות ולהיסטריה לא פרופורציונלית בסביבתה של לבני‭,"‬ הם מספרים. "פרץ למעשה מקים מטה משלו במפלגה. התפקיד שהוא קיבל לעצמו, ראש מטה הבחירות, נושא עוצמה רבה. אם לבני לא הבינה את העוצמה של התפקיד זה מראה עד כמה היא טירונית פוליטית. ואם היא כן הבינה, אז היא הביאה את ההשתלטות הזאת במו ידיה‭."‬

ממפלגת התנועה של לבני ומעמיר פרץ נמסר בתגובה: "פרץ הוא יו"ר המטה ויו"ר יום הבחירות של התנועה, ומתוקף תפקידו הוא אמון על הקמת המטות ועל איוש תפקידים הקשורים ביום הבחירות. במהלך עשרה ימים הצלחנו להקים מטה פעיל, מתפקד ודינמי בכל המדינה בצורה טובה יותר מאשר מפלגות אחרות. הדבר התאפשר רק בשל הנכונות לשתף פעולה בין כל הגורמים השותפים להקמת התנועה. לשמחתנו, הדברים מתבצעים בהרמוניה ואנו גאים בכל פעיל ובעל תפקיד שנמצא כאן‭".

הדבר הכי טוב שקרה למפלגת העבודה המחודשת בראשות שלי יחימוביץ' מאז שהתחילו הבחירות, זה שפרץ החתרן הבלתי נלאה שחתר תחת שלי עזב אותה ועבר לתנועה של לבני.

הנדוניה שקיבלתם מאיתנו עוד תהרוס אתכם מבפנים. ואל תגידו שלא הזהרתי אתכם לגבי פרץ...
 
למעלה