חגיגת פירות ים בסגנון ים-תיכוני

BiggPoppa

New member
חגיגת פירות ים בסגנון ים-תיכוני

עוד מתכון שאני מכין מדי פעם. פירות ים ברוטב ים תיכוני קלאסי, עם הרבה שום, מיץ לימון, יין לבן ועשבי תיבול טריים. מבוסס על מתכונים של פירות ים שראיתי בספרים של אידי ושל אורי בורי - אבל אני מכין את זה תמיד ככה לפי הרגש ולא עם מתכון. זה מה שעשיתי היום: חותכים בצל גדול לרבעי טבעות ומטגנים בשמן זית במחבת עמוקה עד לשקיפות. מוסיפים 4-5 עגבניות חתוכות גס (אפשר כאלו קצת "עייפות"), ראש שום כתושו 4-5 עגבניות מיובשות חתוכות גס. מטגנים עד שהעגבניות מתרככות מעט. מוסיפים מיץ + ציפה משני לימונים, שליש צרור פטרוזיליה, שליש צרור כוסברה ושלושה ענפי בזיליקום קצוצים גס (רק העלים, בלי הגבעול). מערבבים ומוסיפים כפית גדושה רסק עגבניות וקוביית צ'ילי חריף (אני משתמש בקוביות הקפואות של דורות). מערבבים ומוסיפים מלח ופלפל שחור טחון טרי לפי הטעם. נותנים לרתוח ומוסיפים כשליש בקבוק יין לבן. מביאים לרתיחה ונותנים לרתוח עד שיוצא קצף כתמתם. מוסיפים מולים. אם מדובר בניו זילנדיים הירוקים מניחים ברוטב עם הבשר למטה, סוגרים את הסיר וממתינים שלוש דקות. מוסיפים שרימפס, מערבבים בעדינות וכשרק מתחילים לשנות צבע (כדקה) מוסיפים את הקלמרי. מערבבים וכשטבעות הקלמרי מתחילות להסתלסל מכבים את האש. כמויות פירות הים גמישות. אני השתמשתי בכ 300 גרם מולים, 200 גרם שרימפס ו 200 גרם קלמארי - ראשים וטבעות ביחד. אפשר גם להכין כמות כפולה. חובה לאכול בלווי יין לבן יבש. בתמונה שרדונה של גמלא (גם שימש לבישול). מתאים מאוד עם פסטה, וגם עם אורז.
 

א פרח

New member
נראה מעולה

וממש לא מסובך, יאמי
 

ediana

New member
../images/Emo35.gifמה זו פרסומת לסולתם ויין גמלא../images/Emo35.gif

למיטב נסיוני את הקלמרי שמים ראשונים, כי את המולים והשרימפסים מבשלים הרבה פחות זמן. וחוץ מזה למה לקלקל את הטעם עם הרבה כוסברה. המתכון כשלעצמו מצויין בליווי בקבוק יין לבן יבש והרבה בגט טרי - יאאממממיייייייייי
 

BiggPoppa

New member
בבקשה

תשימי את הקלמרי ראשונים ושיהיה לך בתיאבון. הכי קל להפוך אותם לגומי - זו טעות נפוצה של מתחילים. לגבי השאר - לא שווה תגובה.
 
למעלה