חג סוכות שמח !

beatman

Member

כזה לא ראינו: בנה סוכה מרחפת מחוץ לקומה השישית​


השכנים לא אהבו כשמיכאל פיקובסקי בנה סוכה בחצר • לכן הוא בנה סוכה בגובה 20 מטרים • "הסוכה בטוחה, אבל לא ממליץ לאחרים לבנות כזאת", הוא מחייך.

מיכאל פיקובסקי, חסיד חב"ד יליד מוסקבה, בסך הכול רצה לקיים מצוות סוכה כהלכתה. הוא לא תיכנן שהסוכה שבנה תהפוך להיות ויראלית, אבל זה מה שקרה לתמונה שלו יושב בסוכה המרחפת שבנה בעצמו בעיר מגוריו מוסקבה בגובה של כ-20 מטר מעל פני הקרקע.

"אני מתגורר במרחק של 10 ק"מ מהסוכה הקהילתית. ורציתי לקיים גם השנה מצוות סוכה כהלכה", הוא מסביר ל"ישראל היום". אחרי שבשנים הקודמות השכנים לא כל כך אהבו את המבנה הארעי שבנה למרגלות הבניין המשותף שבו הוא גר, השנה הוא הגה פתרון יצירתי: סוכה מרחפת, צמוד לדירתו שבקומה השישית.
מכיוון שעל פי ההלכה צריך שמעל הסוכה לא יהיה דבר מלבד שמים, מה שלא מאפשר בניית סוכה במרפסת שמעליה גג, החליט פיקובסקי לבנות את סוכתו צמוד למרפסת הדירה, כשמתחתיה אין דבר חוץ מאוויר ונפילה ארוכה ארוכה למטה. גודל הסוכה מינימלי - 60 ס"מ אורך, 90 ס"מ רוחב ו-120 ס"מ גובה.
"יש לי ידיים טובות יש לי ניסיון בבנייה בעץ", הוא אומר, "וכל שנה אני בונה סוכה לאנשים אחרים. שרטטתי תוכניות וחישבתי כל מה שצריך. הסוכה בטוחה, ובכל זאת אני לא ממליץ לאחרים לבנות סוכה כזאת", הוא מחייך.


 
למעלה