חדר רעש

MuadDib

New member
חדר רעש ../images/Emo96.gif

כמו בספרייה, גם כאן תוכלו לאמר כל מה שבא לכם, מבלי שהספרניות/מנהל הפורום יגידו לכם להיות בשקט. שרשרו לכאן הודעות "מה נשמע", "מה קורה", "מה העניינים" וכל דבר אחר שלא קשור לועד/לימודים/אדמניסטרציה. הודעות מן הסוג הנ"ל שלא ישורשרו לחדר רעש, ימחקו ברגע שאראה אותן. כמו כן, אבקש שלא לנהל ויכוחים פילוסופיים בפורום (גם לא בחדר רעש!), בשביל זה יש מספיק פורומים אחרים. בתודה, MuadDibשי.
 

ולדי

New member
הודעה לעתודאים (אבל לא רק)...

למי שעוד לא שמע - הרי הלינק לכתבה על בה"ד 10 של צה"לנו שכידוע שם נעבור כולנו העתודאים את קורס החובשים שלנו. קריאה מהנה...
 

MuadDib

New member
../images/Emo7.gif ממש לא להאמין.

לא פלא שככה נראית המדינה. אפרופו צבא - אחת מהשכבה שלי היא החיילת שנפצעה קשה בתאונת אימונים במתקן אדם. היא שוכבת בתל-השומר בטיפול נמרץ ויש סכנה שהיא תצא משותקת (היא חטפה כדור בגב מזה שהיה מאחוריה, כנראה כי החוליה שלה לא שמרה על קו ישר!!!) ביום ראשון ישבנו יחד באוטובוס לירושלים, ביום חמישי היא פצועה קשה. איזו מדינה מטורפת!
 

ולדי

New member
כן, זוועה פשוט מה שקורה בארץ הזו!!!

כל יום איזה משהו חדש, כל יום!!! ארץ שבנויה מחדל על גבי מחדל, ומה שהכי מעניין שכולם יודעים את זה ולאף אחד לא אכפת שזה יימשך ככה. כולם למדו להשתמש בדבר הזה לתועלתם האישית, ולכן לא מזיז להם שום דבר. מדינה שנוהגת לפי רצונם של אנאלפביתים, שכל מה שהם יודעים זה להוציא תארים מפוברקים מאוניברסיטת אפגניסטן. מדינה שבה אין לאיש מושג מה יקרה מחר, אבל יודעים שיש איזו תכנית על לראש הממשלה, ואם לא אז המשיח בטוח יבוא ויעשה נס וכולנו נינצל. זו המדינה היחידה בעולם עם מערכת חוקים דמוקרטית, שבה שייך השלטון דה-פקטו לצבא. ואנחנו - מה זה משנה לנו. כל אחד יושב בביתו ואומר "יהיה בסדר", עוד מעט הכל נרגע, התיירים יחזרו, יהיה שלום... אז זהו, שלא יהיה. שום דבר לא בסדר פה, כל עוד הלך המחשבה לא מסודר. תסלחו לי שאני מטיף ל"ייקיות", אבל אם לא ייעשה כאן לאלתר סדר בברדק הזה, ישראל תעוף לים לפני שנספיק לומר "יוהאן סבסטיאן באך".
 

MuadDib

New member
מסכים לכל מילה!

הבעיה היא שכל אחד שקוע בצרות האישיות שלו, והדבר הכי פשוט לעשות זה לבחור באסקפיזם ולהתנתק. מה שגורם לי לחשוב - האם השינוי יבוא מאיתנו - הרופאים לעתיד?
 

ולדי

New member
לא, כפרה, השינוי לא יבוא...

גם אם מחר טומי לפיד ייבחר לראשות הממשלה וירכיב קואליציה עם הקומוניסטים - שום שינוי לא יתרחש, משום ששיטות הניהול בישראל לא השתנו מאז שלטון מפא"י הקלוקל, והן נוחות לעמישראל במידה מספקת על מנת שלא תשתנינה בשנים הקרובות. כל אחד יודע, שגם תורו ליהנות יגיע ברגע שנבחריו יהיו בשלטון, ולכן אינו מזיז ת´תחת שלו בשביל לשנות את השיטה כולה. העניין, ידידי, הוא לא בלהוריד את ברק, או את ביבי, או להביא לשלטון את דרעי, לצורך הדוגמא - העניין הוא בלשנות את מהלך המחשבה, את שיטת סידור הדברים במדינה, בצורה דראסטית וטראומטית - כזאת ששינוי יהיה דרך ההתאוששות היחידה ממנה. קל מאוד להתנתק בימינו, קל מדי! מה אכפת לי מהאבטלה, אומר האיש לעצמו, כל עוד אני מסודר. מי צריך מלחמות, אומר הסטודנט, כל עוד האוניברסיטה שקטה ושלווה וחתולים מסתובבים ליד בניין רוס. הרבה יותר נחמד להינעל בתוך עצמך, לא לשים לב לפוליטיקה, ולצפות רק בסרטים מצוירים (זה מה שאח שלי בן ה-13 עושה כל היום). אך הבעיה היחידה, שבשביל שינוי כמו שאני מדבר עליו דרושה טראומה בסדר גודל רציני מאוד, כזאת שאף אחד עם קצת היגיון בראש לא יעיז אפילו לעשות. מדובר על סדר גודל של הפצצת הירושימה, שגרמה ליפן להסתובב כלפי העולם המודרני, או, אם תרצה, אסון צ´רנוביל, שדפק את המסמר האחרון בארונו של הטוטליטריזם הסובייטי. קשה לי לתאר לעצמי מישהו, שינסה לתת לישראל מהלומה בסדר גודל כזה. ואולי פשוט צריך לחכות ולראות מה יקרה הלאה...
 

evilbanana1

New member
לא בטוחה שהבנתי...

הממ.. האפוקליפסה הזאת שאתה מדבר עליה זו נבואה או שאיפה???? טליה
 

ולדי

New member
זאת שאלה בעייתית...

מצד אחד, יש בי רצון מסוים שדבר שכזה יקרה, משום לטווח הארוך זה אמור רק להועיל. ומצד שני, לטווח הקצר, המכה אמורה להיות כל-כך כואבת שמוטב לא לחשוב עליה ולא לרצות שדברים כאלה יקרו. האם זו נבואה? תראי, די ברור שמשהו רציני עומד להתרחש בקרוב מאוד. מה זה יהיה, והאם באמת זה יקרה כמו שאני חושב - אלוהים יודע! ובכל מקרה, לאחר חורבן בית-המקדש ניתנה הנבואה לשוטים...
 
בה"ד 10

גררררררררררר......ממש עשה לי צמרמורת! מילא הכתבה (לא שזה מילא - פשוט מצמרר ומדהים שאנשים מתנהגים כך. לא ממש ברור לי - מה יש בצה"ל שברגע שמגיעים אליו מאבדים על שפיות נפשית מינימלית? אנשים בוגרים ושלמים בנפשם מגיעים לשם, ופתאום הופכים לרודנים קטנים. זה מה שקורה כששמים פיקוד אצל מישהו שברחוב לא היית מעיף עליו מבט שני?) אבל בעיקר עצבנו אותי התגובות לכתבה - אותן תגובות של "גם אני הייתי שם ולא ברור לי על מה ההתרגשות". אוי לעם שכך הם חובשיו (ואחר כך אתה אמור לסמוך עליהם שיחדירו לך דברים לעורק??). אגב, סתם תהיה מתוך בורות לשמה - בתור עתודאים שלומדים רפואה אתם צריכים לעבור קורס חובשים? למה? לא תלמדו בעין כרם מספיק??
 

ולדי

New member
קורס החובשים לעתודאים...

קורס החובשים (כמו גם הטירונות, קורס הקצינים ותעסוקת החובשים) נועד ברובו להפוך את העתודאי לשבוז לפחות בחלק מזערי משירותו הצבאי (משום שכשהוא יהיה קצין, יהיה קצת קשה להכריחו לעשות אבט"שים ותורנויות מטבח). מטרתו המוצהרת, כך נאמר לי מפי אלה שעברו אותו, היא להכיר לעתודאים את חיל הרפואה מבפנים, אך תועלתו הפרקטית נגמרת באותה תעסוקת החובשים שהעתודאי עושה בקיץ שנה אחרי הקורס. ומצד שני - פגשתי רופאים רבים שלא יודעים להגיש עזרה ראשונה כראוי, ובשביל רופא שעומד לשרת ביחידת שדה, הדבר יכול להיות חשוב. לאחד שהולך לנסר שיניים כמוני - טוב, אני עושה את זה כי מכריחים אותי. בנוגע ל"לסמוך על חובשים כאלה" - תסלחי לי על הגסות, אבל להחדיר דברים זה בדיוק מה שלומדים, לפי הכתבה, בבה"ד 10. ומי שמגיב תגובות כמו שציינת - קרוב לוודאי שהוא היה בצד השני של הזובור בעצמו.
 
בתגובה ל"לסמוך על החובשים כאלה"

למה אתה חושב שהדבר הכי חשוב למישהו, שכרגע הוא מסומם או מצוי בהאנגאובר רציני הוא הוריד שלך? למעשה, מה גורם לך לחשוב שהוא כשיר להענקת טיפול רפואי ולא זקוק לאחד כזה בעצמו? (-וזאת על סמך הכתבה שכבודו הפנה אותנו לקרוא כמובן).
 

ולדי

New member
אני פשוט חושב

אני פשוט חושב שכל הסיפור הזה הוא פרי מפעלם של מספר אנשים מסוים בצוות הבה"ד, ולא כל חובש שיוצא משם צריך להיחשב מסומם או אלכוהוליסט. לדעתי, מי שלא שתה אלכוהול בכמויות ולא בלע אקסטזי לפני קורס החובשים שלו, רוב הסיכויים שלא יתחיל לעשות זאת בזמן הקורס. וכמאמר אמא של בנצי: "שלא תשתה לי שמה חשיש!!!!"
 
אני מאד מקווה...

שלא כל חובש שיוצא משם הוא מסומם, בהתחשב בזה שחבר שלי עובר שם עכשיו קורס חובשים :):)
 

shh

New member
עלמה מצויה, צאי מזה.

אוי לעם שעלמותיו כה נאיביות...
 

morning star

New member
בתור אחד שעשה קורס חובשים

בבה"ד 10 (אמנם ב-97), הדברים בכתבה נשמעו מצוצים מהאצבע. הדבר הכי "מטורף" שעשה סמל הקורס הוא לחמצן את השיער לפורים (וחזר עייף יום אחרי) וכמעט לשרוף את הבסיס [תאונה שכללה עכברתול (עכברוש ענק בגודל חתול), ג´ריקן דלק, גפרור וסמל מטומטם...). בכתבה דובר רק בכלל על קורס ההדרכה. חברתי, שעשתה את הקורס ב-99, הופתעה מאוד ממה שנכתב בכתבה... ובקשר ל "ואחר כך אתה אמור לסמוך עליהם שיחדירו לך דברים לעורק" - קודם כל מחדירים אינפוזיה לוריד, חשבתי שסטודנטית לרפואה צריכה לדעת את זה - ודבר שני - אני יכול להגיד ללא כל חשש שמספר החובשים שראיתי שמחדירים עירוי מוצלח (ובכלל מטפלים טיפול חירום בשטח) גדול בהרבה ממספר הרופאים והאחיות שניסו לעשות זאת. שלך אילן
 
1:0?

בתור אחד שעשה קורס חובשים בבה"ד 10 - כבודו לא אמור לדעת דבר על הדבר. לפי מיטב הבנתי מקריאת הכתבה - מדובר במדריכי קורס חובשים ולא באלה שעוברים את הקורס (כפי שכבודו אישר בעצמו). בקשר לכבודה (משמע אני) - סטודנטית רפואה שנה א´ לא אמורה לדעת כלום. זה כל היופי בזה :) אחרון אחרון חביב - לא ידעתי שלכבודו (כן, זה מעכשיו כבודו, ככה זה עם אנשים שאני לא מחבבת) הייתה הזכות לבצע מחקר סטטיסטי מדוייק בנוגע לפעולתם של רופאים לעומת חובשים. ואם כן - הוא מוזמן לשתף את כולנו בתוצאות... שבוע טוב, צופיה.
 

morning star

New member
כבודה

זה לא מתפקידי לבצע מחקרים סטטיסטיים. אני מדבר ממה שעיני ראו ומה שידיי עשו (ולזה יקרה נסיון). כאשר אני מגיע למקרה בו רופא מנתח ואחות לא מצליחים להחדיר ערוי בחדר ניתוח במשך דקות מספר (ולא מדובר במקרה מסובך) - עד שחובש שנמצא בהשתלמות מבקש לנסות ומצליח תוך מספר שניות - אני מאמין שזו תעודת עניות לצוות הרפואי. ייתכן וזה בגלל שרופאים חושבים שהם לא צריכים רענון בדברים "פעוטים" שכאלה. בקשר להיותך בשנה א´ - אם את לא אמורה לדעת כלום, אז מדוע את יוצאת בהכרזות? עדיף לברר לפני שתוקפים. לחניכי בה"ד 10 יש אוזניים ויש עיניים והם אינם עוורים למתרחש. בבסיס קטן שמועות עפות מהר, וכדרכן של שמועות, הן נוטות לתפוס מימדים. גם אם נצא מתוך הנחה כי מדובר בכמה מקרים שאכן קרו (ואיני שולל זאת לחלוטין), הרי שהעניין נופח מעבר לכל פרופורציות הגיוניות. את חוזרת על עמדתי כי מדובר בקורס מדריכים - אם כך, מה גורם לך לצאת כנגד כל החובשים? שלך אילן
 

סופלה

New member
עירויים ורופאים

בתור אחד שעשה קורס חובשים, וגם לומד רפואה בשנה מתקדמת, אני חייב לציין שרופאים דווקא כן יודעים להכניס עירויים ברוב המקרים. הבעיה היא שרוב החולים הם זקנים או לפחות מבוגרים, ואין להם ורידים של בחור בן 18 בקורס חובשים. נראה את כל החובשים מתמודדים עם ורידים של זקן בן 90 עם אי ספיקת לב, אי ספיקת כליות וסרטן במעי הגס...
 

oritbd

New member
לילד הפלא!

רק רציתי לנצל במה זו של חדר הרעש כדי להגיד לך שי
כל הכבוד על הפורום!
. כנראה שאתה באמת ילד פלא!!! ונשאלת השאלה- האם יש לך קשר כלשהו לפיטר פן??
 
למעלה