חדשה וזקוקה לעצה והכוונה

a m a t i s

New member
חדשה וזקוקה לעצה והכוונה

חדשה בפורום ומחפשת מידע ועצה בבעיה שקורה לי (סליחה מראש באם זה קצת ארוך)

לפני שנה בעקבות בעיות רפואיות שעברתי הומלץ לי ע"י רופא משפחה לעשות ניתוח לקיצור קיבה שרוול. אני בת 45 עם BMI מעל 46 סובלת מדום נשימה ויתר לחץ דם.

מאחר ויש לי ביטוח בריאות מטעם העבודה פניתי לחברת הביטוח בנושא והופניתי בהמלצתם לאסותא למנתחת אסנת רזיאל, לאחר שיחה טלפונית קיבלתי רשימה של בדיקות רפואיות שעלי לבצע טרם פגישתי עמה. בתוך 3 שבועות הצלחתי לבצע את כל הבדיקות אלא שאז קיבלתי תשובה מחברת הביטוח שהם אינם יכולים לאשר לי את הניתוח מאחר וזה נחשב מבחינתם כניתוח קוסמטי.

מאחר ואפשרות זו נסגרה בפני פניתי דרך מוקד כללית מושלם למנתח אחר שהמליצו לי עליו ד"ר חזן דוד והגעתי למרפאת אסותא חיפה לפגישה עמו, מכאן הכל זרם די מהר יחסית, הבדיקות כבר היו ברשותי אז הופניתי לוועדת קבלה ובתוך זמן קצר התבשרתי כי עברתי וייצרו עמי קשר בנוגע לתאריך הניתוח.
כאן כבר התהליך נהפך להיות קצת יותר איטי ונאמר לי שמועד הניתוח לא יהיה לפני חודש יוני או תחילת יולי השנה (זה נאמר לי בחודש מרס השנה), למרות שאני נדרשת לשלם 10,000 ₪ עדיין אאלץ להמתין לניתוח. אמרתי לעצמי שלא משנה העיקר בסופו של דבר המועד יגיע.

השבוע התבשרתי כי המועד הוקדם לעוד 3 שבועות (אמצע מאי) וזומנתי לפגישה עם רופא מרדים. הגעתי לפגישה בתחושה הנה זה סוף סוף זה קורה ולהפתעתי נתבשרתי על-ידו כי לצערו לא ניתן לבצע את הניתוח באסותא מאחר ואני סובלת מתסמונת דום נשימה חמורה ביותר, את הניתוח עלי לבצע בבית חולים ציבורי שם ישנם הכלים הדרושים לטיפול בי במקרה ויהיה צורך (מח' טיפול נמרץ).

אני בהחלט מבינה את משמעות הדבר ושמחה שישנה דאגה ואחריות למצב הבריאותי שלי אבל לא הבנתי את המשך הטיפול בי, נאמר לי כי אני צריכה להתחיל את כל התהליך מחדש מול קופת החולים שלי על מנת לבצע את הניתוח בבית חולים ציבורי. מאחר ולא ניתן לבצע את הניתוח באסותא האם לא ניתן להעביר את הטיפול בי בצורה קצת יותר נורמלית, אין איזה שהוא תהליך מזורז הרי כבר עברתי הכל וכעת שוב מהתחלה. אני מרגישה כאילו וסליחה על הביטוי זרקו אותי לכלבים.
האם כך זה נהוג לעשות ?
למישהו נוסף מחברי הפורום קרה מקרה דומה ?
משלשום אני במצב רוח דכאוני ומרגישה שאין לי כבר כוחות להמשיך.
אשמח לעצתכם.
 

אופירA

New member
מנהל
בידוע שבירוקרטיה מקשה על מיצוי הזכויות

ולכן, אדם שהבירוקרטיה עומדת מולו, צריך להיות חכם וללמוד איך לעבוד מולה.
הכיוון הנכון - לעבוד בכמה כיוונים במקביל. אם זה לא יצליח, יצליח השני. להצליב אינפורמציה ולא לקדש מה שמישהו אומר לך. מישהו אחר יגיד ההיפך...

קודם כל, היכנסי לפורום "משורוולים" בתפוז ובקשי מאנשים שנותחו לעזור לך בכל דרך שהם יכולים, עפ"י ניסיונם בנושא.
דבר שני, חפשי איזה מישהו שיש לו מהלכים בכללית, שיעשה את ההשתדלות בשבילך.
דבר שלישי, פני לפניות הציבור בקופ"ח כללית, וחפשי את הדרך איך להפעיל לחץ על מי שצריך. אולי מנהל מחוז, אולי לא יודעת מי.
דבר רביעי - מיד התחילי את ההליך בקופ"ח כללית, והסבירי מה עברת.

דבר חמישי והכי יעיל (כלומר למעשה, זה צריך להיות דבר ראשון!) - תיכנסי בביטוח הפרטי. וזה הכי חשוב. אין חיה כזו להגיד שהניתוח קוסמטי. זה שקר מפורסם של חברות הביטוח, ואם תאיימי על חברת הביטוח בצורה הנכונה, הם יממנו את הניתוח ועוד איך.
הניתוח נמצא בסל הבריאות, כלומר הוא רפואי טהור. לאדם כמוך עם BMI כל כך גבוה ודום נשימה כל כך חמור - אין בכלל אפשרות להגיד "הניתוח קוסמטי" אפילו בצחוק... מי שעושה את זה עבריין גדול, ועלייך להמחיש לו שאת מבינה את זה. פני לגורמים בכירים בביטוח שלך, ובקשי מכתב שמסביר מדוע הניתוח קוסמטי, ואיתו תפני לאן שצריך במערכת הבריאות ובמערכת המשפטית כדי לגרום להם לשנות את דעתם אתמול...
היעזרי בפורומים לייעוץ משפטי בנושא ביטוח וכד'. היעזרי במנותחים שעשו את הניתוח דרך ביטוח הבריאות הפרטי.
 
חדשה

אין סיבה לעבור את כל התהליך מהתחלה.
נשמע שצריך קצת בירוקרטיה ע"מ לעבור את הניתוח בבי"ח ציבורי ולא פרטי - לא צריך להוות בעיה משמעותית.
הדבר כן יכול להשפיע על מועד הניתוח - ההמתנה בבי"ח ציבורי עלולה להיות ארוכה.
 
למעלה