חדשה כאן וקצת מתוסכלת

Monic8

New member
חדשה כאן וקצת מתוסכלת

שלום לכולן,
אני בת 32, נשואה 9 חודשים.
מהרגע שנישאתי הפסקתי גלולות (אחרי נטילה רצופה בת 5-6 שנים).
בחודשיים הראשונים ניסיתי והבנתי שפספסתי ביוץ, לאחר מכן התחלתי לנסות עם בדיקות ביוץ ביתיות, אך ההריון עדיין לא הגיע :(

עשיתי בדיקת פרופיל הורמונלי שמראה שהכל תקין אצלי (את בעלי עדיין לא בדקנו)

רציתי לדעת אם יש מישהי שהיא כמוני, מצד אחד מאוד רוצה הריון מצד שני "סרבנית טיפולים".

לא בא לי למתג אותנו בשלב זה (ולא בשום שלב בתקווה) כזוג עם בעיית פריון...
אשמח אם יש לכן טיפים איך עוברים את התקופה הלא פשוטה הזו, את שברונות הלב שמגיעים בכל חודש מחדש, ואיך לא מאבדים תקווה...
תודה
מוניק
 

shirael

New member
הטיפ שלי:

לזרוק לפח את הסטיגמה של "בעיית פריון" - זה הכל בראש שלך.
אני עונה בדיוק לקריטריון שנתת - מאוד רוצה הריון ומצד שני סרבנית טיפולים. במקרה הספציפי שלי ידעתי שיש לי שחלות פוליציסטיות אמנם, אבל אחרי שנים של תפקוד תקין לא היה לי ספק שאין אצלי שום בעיה אמיתית (גם הרופאים הגדירו אותנו כ"סיבה לא ידועה"). אבל וואלה, משהו בעצם הנסיונות והציפייה והאכזבה משנה אותנו, הגוף מתנהג אחרת, ואפילו שידעתי לזהות ביוץ באמצעים טבעיים - חצי שנה לא קרה כלום, ואני הייתי כבר בת 36.
פניתי ל"טיפול" אבל דרשתי לא לעשות כלום, רק מעקב. 3 חודשים הייתי במעקבי זקיקים, סתם נדקרת פעמיים בשבוע, סתם מקבלת בדיקות וגינליות עם אולטרסאונד פעמיים-שלוש בשבוע, כלום לא זז.
בסוף הבנתי שאני טומנת את הראש בחול. עשיתי עם עצמי עבודה להבין מה כל כך מפריע לי בעצם ברעיון הזה של "לקבל טיפול". ראיתי שם הרבה פחד - פחד מאיבוד שליטה, פחד שדברים לא ילכו כמו שצריך (כלומר, כמו שאני חושבת שהם אמורים ללכת...), קצת אגו, קצת סטיגמות. ואז הבנתי שכל המסע הזה לעבר ההריון הוא סוג של הכנה ללידה ולגידול הילדים. יש נשים - אני לגמרי לגמרי ביניהן - שצריכות לקבל את השטוזה הזאת לפרצוף של "את לא באמת בשליטה, אין לך מה לנסות אפילו". ראיתי איך התפישה הזאת שלי, של איך דברים אמורים להיות, הולכת ונמתחת מההריון ועד לבגרות של הילד המשוער. ברור שזאת תהיה התעברות טבעית. וברור שיהיה הריון תקין כי אני אעשה הכל כמו שצריך. וברווווווור שלידה טבעית! ובמים! ובבית! ובלי תרופות! ובטח בטח בטח שלא בניתוח, פויה. ומן הסתם אני אניק. מה, שנים אני אניק! וחינוך ביתי. אה-הא. הכל בולשיט אחותי. הכל סרטים שאנחנו מריצות במוח, וכל הטריפ הזה של הריון ולידה באים להראות לנו כמה אנחנו חיות בסרט. ראיתי כמה אני מפחדת מזה שאולי חס וחלילה משהו יקרה ואני אצטרך כן לעשות קיסרי. מה זה אומר עלי? נכשלתי! כנראה עשיתי משהו לא בסדר. משהו יקרה ואני לא אוכל להניק. כנראה פספסתי משהו, אני אמא נוראית, הילד ידפק. תלי תלים של ציפיות, ומהנסיון שלי - דווקא שם דברים באמת משתבשים. כי איפה שאנחנו מפעילות לחץ - החיים מפעילים לחץ נגדי. זה חוק פיזיקלי בסיסי.
&nbsp
אז איך אני חוזרת מכל ההסחפות הזאת למה שניסיתי להגיד לך?
שבסוף שחררתי מכל הציפיות. אני יודעת שזה לא תלוי בי, ואני יודעת שאין לי שליטה. הסכמתי לקחת טיפול, והתרופה השנייה שניסינו, יחד עם הזרעה, שזה רעיון שזיעזע אותי כל כך לפני כן, הביאה את ההריון שחיכיתי לו במשך 16 חודשים (בדיוק סיימתי שבוע 20 אתמול). מסתבר שההורמונים שלי היו טיפה לא מאוזנים סביב הביוץ, וגרמו לביצית להבשיל לפני שרמת האסטרוגן טיפסה מספיק גבוה. זהו.
&nbsp
אז אני לא אומרת לך ללכת עכשיו ולעשות הפריית מבחנה כן?

אבל תפטרי את הקול הזה שלוחש לך סטיגמות על "בעיות פריון", ופשוט תעשי מה שצריך. האל"ף בי"ת זה בדיקת זרע לבעלך - השקעה של כמה דקות מצדו ויש לכם חלק ממש חשוב בתמונה הכללית. הרי אם יש מצב שאתם עובדים על ריק כל החודשים האלה, לא היית רוצה לדעת בהקדם האפשרי?
בהנחה שהכל בסדר אצל שניכם את יכולה לעשות מעקבי זקיקים, שפשוט יראו לך בצורה ברורה מתי הביוץ, ותוכלו לתזמן קיום יחסים ממש לשעות שבהן זה יהיה הכי אפקטיבי. זה גם נותן לך עוד הרבה מידע. אולי תגלי שם שהרירית שלך דקה מדי ובגלל זה לא נקלט כלום? אולי הביציות מבשילות מוקדם מדי כמו אצלי? יש מלא איזונים קטנים שאפשר לעשות כדי לעזור לדברים האלה, והידיעה תמיד עדיפה על חוסר הידיעה.
אה ובמקביל את יכולה לעשות טיפולים מהסוג המשלים, במיוחד רפלקסולוגיה ודיקור שידועים כמאוד עוזרים בנושא.
&nbsp
אז כאמור, הטיפ שלי - שחררי כל ציפייה לאיך שההתעברות שלכם צריכה לקרות, ופשוט תעשי מה שצריך. יש מצב שרק שינוי הגישה הזה כבר ישפיע על הגוף לשתף פעולה.
&nbsp
 

היא321

New member
ממליצה לך לשנות גישה

א. לבדוק את הבעל...
גם אני התחתנתי צעירה ותמימה בת 27 אחרי תקופה של גלולות. הפסקתי עם החתונה והתחלנו לנסות. אחרי חצי שנה של חוסר הצלחה פנינו לרופא. אצלי הכל היה תקין, אצל בעלי לא.. זרע ירוד בכל המדדים. התחלנו מיד טיפולים.
3 שנים אחרי החתונה נולדה לנו ילדה ראשונה..
קופצת לסוף הטוב, יש לנו שני ילדים ואני בהריון שלישי עכשיו שנכנסתי אליו טבעי (כי זרע זה דבר דינאמי לאורך החיים ואיך אומרים, צריך רק אחד).
ב. בסופו של דבר התיוג שלך כזוג עם בעיות פריון הוא רק שלך בעיניי עצמך, זה לא כתוב לך על המצח (למרות שבגיל 32 מצפים מכם "לתקתק" מהר וכשעוברת שנה בלי הריון אנשים מתחילים להסחק לבד שיש קשיים כנראה).
ג. זוג שלא מצליח להרות ספונטנית במשך שנה, בהגדרה רפואית נחשב כזוג עם בעיות פוריות.
מאחלת לך שתכנסי להריון מהר ושלא תצטרכי להתעסק עם הנל..
אבל מציעה לך גם לא למרוח את הזמן רק בגלל שלא בא לך "למתג" את עצמכם.
בהצלחה!
 
למעלה