חדשות היום (אשכול)

חדשות היום (אשכול)

בינתיים, כתחליף לדף החדשות - אני פותח אשכולות לחדשות, ואתם מוזמנים להגיב או לפתוח פתיל נפרד ספציפי לכל ידיעה (לא יותר מאחד, בבקשה!) ועל הפרק היום: - נזק קשה לשמורת מכתש רמון. - המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה הרחבה גדולה של ירושלים מערבה. באופן אישי, אציין שרוב תיאורי הנזק המתוארים למכתש רמון לא נשמעים לי כ"כ חמורים: שלטים שנעקרו ואבנים שהוצבו במגרש החנייה ניתן לתקן, גם אם בהשקעה כספית לא זניחה. אותו הדבר מתייחס גם לכרם שהושחת באזור. הנזק היותר חמור הוא בריסוס על הסלעים במכתש, אותו יהיה קשה לתקן.
 

רפי עשת

New member
כרם שהושחת לא ניתן לשקם אלא להתחיל

מחדש בגידולו. אם דובר שם על 4 שנים - זה הפסד הכנסה משמעותי, בייחוד אם התבססו על ההכנסה הקרבה.
 
אבנים שהושחתו לא ניתן לגדל מחדש...

הכרם, בכל זאת, מהווה בעיקר נזק כספי - כמו כל השלטים. לפי התיאור, הושקע מאמץ רב בהריסה השיטתית
וזאת לעומת ידיעה אחרת על כך שחברת כביש חוצה ישראל תפסה בעל וספה שזייף את מספר לוחית הרישוי והוא נקנס ב-3180 ש"ח על כל נסיעה כזו סה"כ 31800 ש"ח. מדינת חלם - כאשר הנזק הוא בסדר גודל של 10 ש"ח (נסיעה חד פעמית בכביש האגרה), מושקע המאמץ בתפיסת הרמאי, וכאשר הנזק הוא של עשרות אלפי שקלים, אין פיקוח, ולא ברור שהאשמים ייתפסו, בוודאי שלא ישלמו את מחיר השיקום. אגב, מה שחסר לי בידיעה זה תוכן הכתובות על הסלעים - האם בעברית? האם בערבית? זה בהחלט נראה לי מידע שצריך לעמוד לרשות הגולשים.
 

haggibar

New member
מכיוון שזו חברה פרטית - מי אתה ?

למה מי אתה שתגיד לחברה הזו מה לעשות ואיך לעשות את זה ? למה מי אתה ? ואני עדיין עומד בהבטחתי ולא נסעתי שם מרגע שהתחילו לגבות. עד שיבוא המשיח...
 
הכוונה כמובן שהמדינה תלמד מהחברה

גם אני מחרים את כביש חוצה ישראל. אך כוונתי שעל המדינה ללמוד מהמגזר הפרטי, ולהשקיע את סכומי הכסף הדרושים באכיפה אמיתית של החוק - וזה לחלוטין תקף לא רק לשמירת טבע, אלא לכל תחומי שלטון החוק בארץ (הרבה מעבר ליריעה של הפורום הזה...).
 
אני לא מחרים את הכביש ואני חושב שיש

הרבה הגיון בתשלום שמאפשר לחברה פרטית לבנות תשתית שהמדינה לא מסוגלת. אין שום רע בכך וזה טוב כמו בהרבה מדינות בעולם שעל תשתית פרטית משלמים. לנושא ההרס אפשר לבכות על שניהם. בעל החווה (שאני במקרה מכיר) השקיע זמן והמדינה עזרה לו ועבודה שירדה לטמיון. לגבי המכתש הגשר שמעל המנסרה זה פשע שלא צריך לקנוס עליו אלה להכניס לכלא על זה זה יקח שנים לשקם. יש להעריץ חברה פרטית שהצליחה לאתר ולגבות את הרמאי.
 

רפי עשת

New member
גינוי חוצה יש' + המכתש

אין מה לגנות כביש, לאחר שכבר הוקם והרס וכו'. עתה כבר לא רלוונטי המאבק נגד סלילתו, לצערי-צערנו. עמית צודק, שההרס של האבנים לא ניתן לתיקון בשנות-דור אבל כואב לי יותר הצד האנושי, עליו דיברה רוח הבוקר (צפריר). אדם, שהשקיע עבודה מפרכת (וצריך להיות חקלאי כדי להבין את הקושי) - כאב לב אדיר.
 
למעלה