חדשות מנת"ע

matrix200200

Active member
עכשיו פורסם עדכון באינסטגרם שלהם ש90% מהמסילות הונחו בדפו וכשזה יושלם יתחילו נסיעות מבחן.
לא ממש הבנתי את ההודעה, כי חשבתי שנסיעות מבחן בשטח הדפו כבר התחילו לפני זמן מה?
די ברור שלא מדובר בנסיעות מבחן מעבר לדפו בשלב הזה, כי עדיין אין שום סימנים לחשמול במנהרות או בכלל לאורך הקו.
 

GLSRA

Active member
עכשיו פורסם עדכון באינסטגרם שלהם ש90% מהמסילות הונחו בדפו וכשזה יושלם יתחילו נסיעות מבחן.
לא ממש הבנתי את ההודעה, כי חשבתי שנסיעות מבחן בשטח הדפו כבר התחילו לפני זמן מה?
די ברור שלא מדובר בנסיעות מבחן מעבר לדפו בשלב הזה, כי עדיין אין שום סימנים לחשמול במנהרות או בכלל לאורך הקו.
אני יותר מפעם אחת ראיתי רכבות שנוסעות הלוך וחזור לאורך המסילה הצפונית ביותר.
נדמה לי שלמעט המסילה הזו (בערך כקילומטר אורכה, שאר המסילות אמנם מונחות ומבוטנות אך החישמול מעליהן עדיין לא פעיל.
ישנו "יער" של עמודים אך לא ראיתי כמעט חישמולת מעליהן
כך שאתה צודק שכבר מתקיימים סוג של נסיעות מבחן אך זה עדיין שלב מאוד ראשוני של אותן נסיעות.
 

GLSRA

Active member
עכשיו פורסם עדכון באינסטגרם שלהם ש90% מהמסילות הונחו בדפו וכשזה יושלם יתחילו נסיעות מבחן.
לא ממש הבנתי את ההודעה, כי חשבתי שנסיעות מבחן בשטח הדפו כבר התחילו לפני זמן מה?
די ברור שלא מדובר בנסיעות מבחן מעבר לדפו בשלב הזה, כי עדיין אין שום סימנים לחשמול במנהרות או בכלל לאורך הקו.
שאלה לא קשורה לא נושא:
מה הופך חלק מהמשתתפים בפורום (כמוך) ל Member ואותי ל New Member.
אפלייה מכוונת ? ;)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
שאלה לא קשורה לא נושא:
מה הופך חלק מהמשתתפים בפורום (כמוך) ל Member ואותי ל New Member.
אפלייה מכוונת ? ;)
כמות הודעות שנכתבו. לפי הספירה בפרופיל, כלומר הודעות אשר נכתבו כבר באתר החדש. בשלב זה הספירה לא כוללת את ההודעות המיובאות מהאתר הישן, למרות שהם כבר הובאו
שמות ברירת מחדל לסוג של סולם דרגות משתמש (member rank/level ladder) לפי כמות הודעות אשר נכתבו
 
עכשיו פורסם עדכון באינסטגרם שלהם ש90% מהמסילות הונחו בדפו וכשזה יושלם יתחילו נסיעות מבחן.
לא ממש הבנתי את ההודעה, כי חשבתי שנסיעות מבחן בשטח הדפו כבר התחילו לפני זמן מה?
די ברור שלא מדובר בנסיעות מבחן מעבר לדפו בשלב הזה, כי עדיין אין שום סימנים לחשמול במנהרות או בכלל לאורך הקו.
הדמיית תחנת אליפלט - מתוך האינסטגרם של נת"ע
 

קבצים מצורפים

  • nta_israel_1-___CGpsGwMCxAY___-.jpg
    nta_israel_1-___CGpsGwMCxAY___-.jpg
    KB 94 · צפיות: 20
  • nta_israel_2-___CGpsGwMCxAY___-.jpg
    nta_israel_2-___CGpsGwMCxAY___-.jpg
    KB 136.6 · צפיות: 22
  • nta_israel_3-___CGpsGwMCxAY___-.jpg
    nta_israel_3-___CGpsGwMCxAY___-.jpg
    KB 91.4 · צפיות: 20
  • nta_israel_4-___CGpsGwMCxAY___-.jpg
    nta_israel_4-___CGpsGwMCxAY___-.jpg
    KB 93 · צפיות: 20
  • nta_israel_5-___CGpsGwMCxAY___-.jpg
    nta_israel_5-___CGpsGwMCxAY___-.jpg
    KB 95.2 · צפיות: 20

Bus Nerd

Active member
הדמיית תחנת אליפלט - מתוך האינסטגרם של נת"ע
תודה! אינסטגרם לא מאפשר למי שאין לו חשבון לראות את התמונות, אז עשית כאן שירות מעולה לכולנו.

לעניין ההדמיות עצמן - לדעתי מאוד חבל שיהיה רק דרגנוע אחד לכל אי רציפים, ושמי שירצה לחצות את התוואי הזה ברגל יצטרך ללכת לאחד הצדדים של התחנה במקום שיהיה איזה גשר באמצע שהיה מחבר את רחוב אשקלון ישר למתחם התחנה. גם אין מספיק חניות אופניים

אבל חוץ מזה נראה מעולה :)
 

קבצים מצורפים

  • 1603637335811.png
    1603637335811.png
    KB 573.9 · צפיות: 23
  • 1603637379268.png
    1603637379268.png
    7 MB · צפיות: 24

Ccyclist

Well-known member
תודה! אינסטגרם לא מאפשר למי שאין לו חשבון לראות את התמונות, אז עשית כאן שירות מעולה לכולנו.

לעניין ההדמיות עצמן - לדעתי מאוד חבל שיהיה רק דרגנוע אחד לכל אי רציפים, ושמי שירצה לחצות את התוואי הזה ברגל יצטרך ללכת לאחד הצדדים של התחנה במקום שיהיה איזה גשר באמצע שהיה מחבר את רחוב אשקלון ישר למתחם התחנה. גם אין מספיק חניות אופניים

אבל חוץ מזה נראה מעולה :)

תודה לשניכם על התמונות. נראה שהתחנה בנויה עם הגב לים וחבל שכך. אם החיבור למתחם התחנה יהיה מואר ומשולט היטב יתכן פוטנציאל פיתוח טוב לאזורים שמצפון לתחנה אך מדרום למלונות גן קלור. אם החיבור לכיכר של סוזן דלאל טוב אז הרק"ל ומתחם התחנה יהפכו למרכז משני מעניין.

בהדמייה מנקודת המבט של הרחפן שפונה לים וליפו נראה שאין בסביבה הקרובה מלונות או פיתוח רב קומתי וחבל שכך. לתחנת אליפלט יהיה מונופול תחבורתי קצרצר של כ 5 שנים על הצירוף ים - מסילה עירונית וחבל שהאזור אינו ערוך להרוויח מכך.

אישית האזור מרוחק לי ממה שאני מזהה כתל אביב (שנקין, מוגרבי, דיזינגוף סנטר) ומרוחק עוד יותר מנמל ת"א אז ביקור לכבוד הקו האדום כשהעבודות על הקו הסגול יקשו על הגישה לאזורים שהייתי רוצה לבקר בהם נראה בעייתי בעיניי וכנראה שאמתין לקו הסגול.
 

Bus Nerd

Active member
תודה לשניכם על התמונות. נראה שהתחנה בנויה עם הגב לים וחבל שכך. אם החיבור למתחם התחנה יהיה מואר ומשולט היטב יתכן פוטנציאל פיתוח טוב לאזורים שמצפון לתחנה אך מדרום למלונות גן קלור. אם החיבור לכיכר של סוזן דלאל טוב אז הרק"ל ומתחם התחנה יהפכו למרכז משני מעניין.

בהדמייה מנקודת המבט של הרחפן שפונה לים וליפו נראה שאין בסביבה הקרובה מלונות או פיתוח רב קומתי וחבל שכך. לתחנת אליפלט יהיה מונופול תחבורתי קצרצר של כ 5 שנים על הצירוף ים - מסילה עירונית וחבל שהאזור אינו ערוך להרוויח מכך.

אישית האזור מרוחק לי ממה שאני מזהה כתל אביב (שנקין, מוגרבי, דיזינגוף סנטר) ומרוחק עוד יותר מנמל ת"א אז ביקור לכבוד הקו האדום כשהעבודות על הקו הסגול יקשו על הגישה לאזורים שהייתי רוצה לבקר בהם נראה בעייתי בעיניי וכנראה שאמתין לקו הסגול.
נראה לי שאתה חושב על הזווית התיירותית יותר מהזווית של תושבי האיזור. חזית התחנה היא לרחוב אליפלט כי רוב משתמשי התחנה יגיעו מפלורנטין ונווה צדק (או שזה יהיה יעדם). הקו האדום לא תוכנן כדי להיות שימושי לתיירים בפני עצמו, הוא אמנם יעזור כחלק מהרשת הכוללת אבל הוא דבר ראשון קו ליוממים מבת ים, יפו, פלורנטין, נווה צדק, בני ברק, רמת גן ופתח תקווה - שעובדים במע"ר של תל אביב, במע"ר של רמת גן או במע"ר של פתח תקווה.
 

Ccyclist

Well-known member
נראה לי שאתה חושב על הזווית התיירותית יותר מהזווית של תושבי האיזור. חזית התחנה היא לרחוב אליפלט כי רוב משתמשי התחנה יגיעו מפלורנטין ונווה צדק (או שזה יהיה יעדם). הקו האדום לא תוכנן כדי להיות שימושי לתיירים בפני עצמו, הוא אמנם יעזור כחלק מהרשת הכוללת אבל הוא דבר ראשון קו ליוממים מבת ים, יפו, פלורנטין, נווה צדק, בני ברק, רמת גן ופתח תקווה - שעובדים במע"ר של תל אביב, במע"ר של רמת גן או במע"ר של פתח תקווה.

בערים עם מערכות הסעת המונים מיקום מרכזי כזה אינו מתאפיין בעיקר בתושבים אלא ביוממים ומבקרים. התחנה תקפיץ את האזור להיות הממילא של תל אביב, 10 דקות ברק"ל מתחנת הרכבת תל אביב מרכז על כל שמותיה וחצי שעה מכל מקום שנמצא 20 דקות ברכבת ממנה.
נראה לי שאתה חושב על הזווית התיירותית יותר מהזווית של תושבי האיזור. חזית התחנה היא לרחוב אליפלט כי רוב משתמשי התחנה יגיעו מפלורנטין ונווה צדק (או שזה יהיה יעדם). הקו האדום לא תוכנן כדי להיות שימושי לתיירים בפני עצמו, הוא אמנם יעזור כחלק מהרשת הכוללת אבל הוא דבר ראשון קו ליוממים מבת ים, יפו, פלורנטין, נווה צדק, בני ברק, רמת גן ופתח תקווה - שעובדים במע"ר של תל אביב, במע"ר של רמת גן או במע"ר של פתח תקווה.

עם פתיחת הרק"ל האזור יהפוך תוך כמה שנים לממילא של תל אביב. 10 דקות ברק"ל מת"א מרכז על כל שמותיה וחצי שעה ממקומות רבים בגוש דן רבתי. בערים עם מערכות הסעת המונים מקום מרכזי (ועוד עם המכפילים של עיר עתיקה וגורם מים) כזה הוא בעיקר מקום של יוממים ומבקרים. כל מי ששוכר באזור צריך להתכונן למכת ג'נטריפיקציה.

תחנות הרק"ל משתמשות בשיטת קופסאת תחנה כך שבניית גרמי מדרגות נעות ומעלית בשני עברי התחנה לא מחייבת השקעה רבה מדי כדי ליצור יציאה שניה, במיוחד לא בתחנה ללא גג בתוך חפיר. אינני פוסל את היציאה הקיימת אלא תמה על היעדר יציאה נוספת.
 

Bus Nerd

Active member
בערים עם מערכות הסעת המונים מיקום מרכזי כזה אינו מתאפיין בעיקר בתושבים אלא ביוממים ומבקרים. התחנה תקפיץ את האזור להיות הממילא של תל אביב, 10 דקות ברק"ל מתחנת הרכבת תל אביב מרכז על כל שמותיה וחצי שעה מכל מקום שנמצא 20 דקות ברכבת ממנה.


עם פתיחת הרק"ל האזור יהפוך תוך כמה שנים לממילא של תל אביב. 10 דקות ברק"ל מת"א מרכז על כל שמותיה וחצי שעה ממקומות רבים בגוש דן רבתי. בערים עם מערכות הסעת המונים מקום מרכזי (ועוד עם המכפילים של עיר עתיקה וגורם מים) כזה הוא בעיקר מקום של יוממים ומבקרים. כל מי ששוכר באזור צריך להתכונן למכת ג'נטריפיקציה.

תחנות הרק"ל משתמשות בשיטת קופסאת תחנה כך שבניית גרמי מדרגות נעות ומעלית בשני עברי התחנה לא מחייבת השקעה רבה מדי כדי ליצור יציאה שניה, במיוחד לא בתחנה ללא גג בתוך חפיר. אינני פוסל את היציאה הקיימת אלא תמה על היעדר יציאה נוספת.

האילוצים ההנדסיים של התוואי לא איפשרו ליצור יציאה מערבית לתחנה הזו. אם תסתכל במפות + צילומי אוויר + המודל התלת ממדי של העיר תוכל לראות את זה בעצמך - הקצה המערבי של הרציפים נמצא מטרים בודדים לפני יציאת הרכבת מהפורטל, לא מספיק שטח לרחבת כניסה.
 

Ccyclist

Well-known member
האילוצים ההנדסיים של התוואי לא איפשרו ליצור יציאה מערבית לתחנה הזו. אם תסתכל במפות + צילומי אוויר + המודל התלת ממדי של העיר תוכל לראות את זה בעצמך - הקצה המערבי של הרציפים נמצא מטרים בודדים לפני יציאת הרכבת מהפורטל, לא מספיק שטח לרחבת כניסה.

נראה שיש די והותר מקום לפני ההצרה בקצה המערבי. הכניסה המזרחית מאד גרנדיוזית בעיניי (תופעת לוואי של "מילוי" שטח קופסאת התחנה שראיתי במקומות רבים שמשתמשים בשיטה זו ממאלאגה ועד ליסבון) כך שבהחלט ניתן למקם יציאה בצד המערבי כבר כיום ואם בעתיד לא יהיה השיקול הביטחוני אז יהיה אפשר להשתמש בה גם לכניסה. לפי התמונות יש שם גשר או שטח מפלס קרקע קטן לפני המשך שבילי הולכי הרגל לכיוון יפו וסימטה צפונה שהיא חלק ממתחם התחנה. לפי הדמיית הרציפים מדובר בשני רציפי אי כפולים כך שיש מספיק מקום למקם במחצית המערבית דרגנועים לקומת קורות התמך. אין צורך שהדרגנועים יגיעו דווקא לקצות הרציף.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20201027-114532_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20201027-114532_Samsung Internet.jpg
    KB 819.7 · צפיות: 3
  • Screenshot_20201027-114710_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20201027-114710_Samsung Internet.jpg
    KB 916.1 · צפיות: 2
מוזר.. רק לפני שבוע הייתה כתבה מצולמת על נסיעות מבחן בהשתתפות גב' רגב.
 

קבצים מצורפים

  • nta_israel-___CGknHlLCdJc___-.jpg
    nta_israel-___CGknHlLCdJc___-.jpg
    KB 151.6 · צפיות: 13
למעלה