חדשות משם

LuNaTiC

New member
שלום!

אני ענבל, וקוראת פה מדי פעם. יש לי שאלה שחשבתי עליה... אם "נגוס" זה מלך באמהרית... אז האם השם "מנגיסטו" קשור איכשהו לנושא?
 

smailie

New member
את מתכוונת

האם הוא אימץ את הכינוי על דעת עצמו, בגלל רצונו להפוך לשליט, כשבעצם אין זה שמו המקורי? נ.ב: איך מגיעים מ"ענבל" ל"לונה"? יש סיפור מיוחד מאחורי הניק שלך?
 

LuNaTiC

New member
לא... אני מתכוונת -

כמו המילה "צדיק" והשם "צדוק". "גוט"=טוב. "גוטמן"=איש טוב. נגוס זה מלך... האם מנגיסטו זה "מלכותי", "אצילי" או משהו בסגנון? ענבל... לונה... ענבלונה
. סתם, נרשמתי לתפוז לפני כל כך הרבה שנים, שגם אם היה סיפור הוא לא כזה מעניין עכשיו...
. אבל הכינוי נשאר, בינתיים.
 

smailie

New member
אה, מאותו שורש, יע'ני?

טוב... את זה אני כבר לא יודע. אבל בגלל שהאמהרית היא שפה שמית, שבנוייה על מילות שורש כמו העברית, זה בהחלט יתכן. אגב, סתם מעניין: מאיזו עדה את?
 

LuNaTiC

New member
זה באמת מעניין?

אני חצי הונגריה ועוד חצי מעורבב מליטא-פולין-רוסיה... משהו כזה.
 

smailie

New member
אה, אוקיי...

גם אני חצי הונגרי בערך. זאת אומרת, סבתא וסבא שלי מצד האמא הגיעו מטרנסילבניה, שזה על גבול רומניה - הונגריה והם נחשבים משהו "בין לבין". מצד האבא הסבתא פולנייה (זה פחות גרוע מאיך שזה נשמע...) והסבא עלה מגרמניה. בקיצור: קצת מצחיק שדווקא שנינו השתלטנו על הפורום.
 

LuNaTiC

New member
כן, יש פה שלושה אנשים ושניים מתוכם הם אנחנו..

אין שום דבר רע בלפנות לתפוז ולבקש הנהלה חדשה.
 

smailie

New member
הבחורה השלישית

היא כן אחת "משלהם". רק אנחנו זרים פה. נראה לך שבכלל יש טעם לבקש להחליף את ההנהלה (בהנחה, כמובן, שהמנהלים אינם קוראים סמויים שמחכים לרגע בו יצטרכו להתערב, אלא באמת נעלמו מהשטח לגמרי)? את מאמינה שהנהלה אחרת תוכל לגרום לפורום להיות יותר פעיל?
 

LuNaTiC

New member
טוב... אמנם הצטרפתי לפורום בערב זה

אבל אני לא מרגישה זרה
. המנהלים לא קוראים סמויים, בודאות. הצצתי בפורום הזה לראשונה לפני יותר מחודש... ומאז לא שורשרו "הודעות תועות" אחת לשניה, לא נמחקו ספאמרים, לא הועלו נושאים על ידי המנהלים... כתבות ושרשורים מעניינים לא הוכנסו למאמרים או לטאגליינס. אחריות להעלאת נושאים היא לא של המנהלים בלבד, אבל ארגון הפורום כן... אולי סקר פה ושם, אתה יודע, משהו שייצור עניין. נאמר פה שההודעה האחרונה מהמנהלים הייתה בתחילת אפריל ולדעתי קודם לכן הייתה בפורים. בתור מנהלת לשעבר אני זוכרת את התקופות האלו שפשוט לא היה זמן/כוח/כל הנושאים חרושים/הרגשה של מיצוי וזה בסדר, פשוט צריך מישהו שיש לו עניין בנושא הפורום, ביצירת קהילה אינטרנטית ופנוי לכך. לפעמים צריך לדעת להעביר את השרביט למישהו שיש לו את האנרגיה לדברים האלו.
 

LuNaTiC

New member
אני אתעלם מהעובדה שאני עובדת בבוקר ואמשיך...

יש ממש אבל ממש מלא דברים מעניינים שאפשר לכתוב עליהם כאן, גם נושאים אקטואליים, גם תרבותיים... פינת אמהרית, פינת עיתונות, פינת מוסיקה, מתכונים, אלבומי תמונות. פשוט תפוז נותן באמת מקום לכל מי שרוצה לדבר על כל נושא שבעולם... לא כך? ראיתי כבר פורומים שיש בהם עשרה משתתפים קבועים במקרה הטוב, אבל עדיין מעניין שם והמנהלים משקיעים. גם אם מחר תתחלף ההנהלה זה לא אומר שבהכרח יגיעו לכאן עכשיו עשרות יוצאי אתיופיה ומתעניינים אחרים שיציפו את הפורום בהגיגיהם, אבל גם עם קבוצה קטנה אפשר לעשות הרבה. לילה טוב!
 

smailie

New member
זה נכון. בהחלט יש הצדקה לפורום הזה

יש מספיק נושאים "על סדר היום" של בני העדה האתיופית בארץ: מרווחה דרך מנהגים דתיים ועד מוסיקה ואמנויות. אני יכול לספר לך שבפורום אחר (ופעיל למדי) שגם בו אני נוהג להתבטא רבות, המנהל הוא די סמוי, אבל יודע מה שהוא עושה: מדי פעם, הוא כאילו "מתעורר", מתערב בשירשור כזה או אחר או מציע נושא חדש לדיון. פורום אחר שהשתתפתי בו בעבר - "לימודי מדעי המדינה" - נסגר, בסופו של דבר. הנהלת "תפוז" גם נימקה את ההחלטה: "בשל ההשתתפות הנמוכה" (וגם הודתה יפה למנהלת הפורום). כאמור, לדעתי "פורום יוצאי אתיופיה" צריך להישאר ולא להיסגר. נ.ב: כתבת שניהלת בעצמך פורום בעבר. איזה?
 

LuNaTiC

New member
כל עניין לגופו... אנא ערף ../images/Emo13.gif.

אממ... הפורום שאני ניהלתי בעברי הרחוק היה "הארי פוטר". היי, לא לצחוק! אני רואה אותך צוחק...
 

smailie

New member
לא. למה את חושבת שאני צוחק?

אני יודע שזה באופנה לקטול כל דבר שנהיה קצת פופולארי וכל אחד שרוצה להוכיח שהוא "מבין עניין" ישר מבקר באופן שלילי כל דבר שמצליח, אבל הספרים של ג'יי קיי רולינג באמת כתובים טוב. אלה לא רק יחסי הציבור, אלא גם עלילה מושלמת (לא קראתי הכל, אבל ממה שהספקתי מעיון לא עקבי בספרי "הארי פוטר" - אהבתי. בהחלט יש לזה קסם וכישרון).
 

LuNaTiC

New member
אה... זה היה בצחוק.

חחח... אבל תאמין לי שקיבלתי הרבה תגובות משועשעות מהעניין. בכל מקרה, הניהול לא היה קל אבל גם כיף מאוד... הייתה קהילה מאוד טובה. והספרים שולטים, זה ברור.
 
נכון יש הרבה נושאים מענינים אבל...

מה עם השפה טגרית למשל, נוצר מצב בארץ כאשר אומרים אלה דוברי אתיופית מה הכוונה- אמהרית (שלא ישכח שבאתיופיה יש כ-80 שפות), בארץ מוצגת התרבות האמהרית בלבד, ולאלה שאינם יודעים ואינם מכירים יש את השפה הטגרית ויש לה תרבות ענפה והיסטוריה משל עצמה, תחילתה של התרבות האתיופית התחילה מהשפה הטגרית וקרובה לשפת הגעז (שפת הקודש). עצוב לי לשמוע ואף לראות שדוחים את השפה הטיגרית (בקרב אחינו האמהרים), העניין שנוצר הקרע בין שתי הלשונות בארץ הוא אבסורד לדעתי, נוכחתי לדעת היום כמה מעניינת השפה שהיא דיי קרובה לשפה עברית (טיגרית היא אחת השפות השמיות), יותר מאמהרית מבחינת ההגיה כלומר האותיות הגרוניות (ח,ע,א). מספרים בתקופת מלכת שבא כאשר ביקרה את שלמה המלך, (רקדני הארמון) ככבוד לאורחת רקדו ריקוד מעגלי שעל ראשם סלסלאות קש ססגוניות, וריקוד זה הוא הריקוד הטגרי. כמובן דברים רבים נוספים - התרבות הטגרית היא תרבות בשם עצה היא חלק מאתיופיה, יחד עם זאת כל שפה היא תרבות. אחר צוהרים טובים.
 

LuNaTiC

New member
את ממש צודקת בכך שאין להתעלם מהתרבות הטגרית..

אולם אני מרגישה שאין לי יכולת להבחין... כשאת אומרת שבארץ מוצגת יותר התרבות האמהרית, במה זה מתבטא לדעתך? ואני מתכוונת מעבר לעניין השפה, שבאמת רוב האנשים מודעים רק לאמהרית כשפה המדוברת על ידי יוצאי אתיופיה.
 

shlala1

New member
אני מאמינה שכן תוכלי להבדיל בין השפות

יצא לך לשמוע את השפה? אמא שלי דוברת טיגרינית ואמהרית. יש הבדל עצום בהגייה. האותיות הגרוניות (נראה לי שכך קוראים להן) מאוד מורגשות, ח', ע,. האות צ' שולטת. ומשום מה כל מי שמדבר טיגרינית צורח את השפה ולא מדבר, הטונים מאוד גבוהים.(או שמא אני טועה והאוזניים שלי רגישות מידי) חחחחחחחח תמיד אני מסבירה לאמא שלי שכשהיא מדברת בטלפון עם מישהו בתל אביב נניח, לא כל תושבי ירושלים והסביבה צריכים לדעת על מה הם מדברים
.
 

LuNaTiC

New member
חחח...

זהו, שלא יצא לי ממש לשמוע. והכתב - איך הוא? דומה, שונה? כשחושבים על זה... 80 שפות בארץ אחת! זה לא יאומן...
 
למעלה