חדש באגד! שימו לב לזה!

מצב
הנושא נעול.

4דדד

New member
אביתר למה אוטובוסים

חכה שנקבל את המרצדסים החדשים !
מבדיקת הדלפה שאני עורך המון זמן, הענינים בהנהלת מרצדס בגרמניה רוחשים כל העת ! לאט-לאט מתרקמת עסקה חדשה. אגד מאוד מעונינת במרצדס סיטארו 0530 כמחליף ל- 0405 ולמאן הבעייתי והלא מוצלח NL-313 שעושה את "המוות" לטכנאים הירושלמים. אוטו זה מתאים רק לאזור מישורי. מרצדס מתכוונת למכור סוף-סוף אוטובוסים מוגמרים ומוכנים לנסיעה מיידית. בדו"חות טכניים שראיתי לאחרונה, מסתמנת אי שביעות רצון הולכת וגוברת מכל דגמי VOLVO שבאגד. האוטובוס הוא זול וזו הסיבה היחידה לרכישתו בעבור 15 שנות שירות על הכביש. בקרוב אדווח לכם משולחן המו"מ בגרמניה. דווקא רכבי ה-MAN הבינעירוניים באגד נחשבים לסיפור הצלחה. הבעיה היא רק עם האוטו העירוני. נקווה לתוצאה חיובית על סכומי הרכישות. ללא כל ספק הוכח שמאז ימי בראשית האוטו המוצלח ביותר בירושלים היה המרצדס 0305 המוגמר מגרמניה. נקווה לראות שבירת שיאים עם ה- 0530 שמותאם באופן מעולה לטופוגרפיה קשה והררית.
אביתר למה אוטובוסים
מוגמרים?אני מתאר לעצמי שמאז ימי ה305 איכות ההרכבה השתפרה.
 
כי זו ההעדפה באגד. נכון שאיכות

אביתר למה אוטובוסים
מוגמרים?אני מתאר לעצמי שמאז ימי ה305 איכות ההרכבה השתפרה.
כי זו ההעדפה באגד. נכון שאיכות
ההרכבה בארץ שופרה אבל אל תשכח שגם איכות ההרכבה הגרמנית שופרה והיא פשוט מעולה.
 
אני מחכה כבר לראות את המרצדסים

חכה שנקבל את המרצדסים החדשים !
מבדיקת הדלפה שאני עורך המון זמן, הענינים בהנהלת מרצדס בגרמניה רוחשים כל העת ! לאט-לאט מתרקמת עסקה חדשה. אגד מאוד מעונינת במרצדס סיטארו 0530 כמחליף ל- 0405 ולמאן הבעייתי והלא מוצלח NL-313 שעושה את "המוות" לטכנאים הירושלמים. אוטו זה מתאים רק לאזור מישורי. מרצדס מתכוונת למכור סוף-סוף אוטובוסים מוגמרים ומוכנים לנסיעה מיידית. בדו"חות טכניים שראיתי לאחרונה, מסתמנת אי שביעות רצון הולכת וגוברת מכל דגמי VOLVO שבאגד. האוטובוס הוא זול וזו הסיבה היחידה לרכישתו בעבור 15 שנות שירות על הכביש. בקרוב אדווח לכם משולחן המו"מ בגרמניה. דווקא רכבי ה-MAN הבינעירוניים באגד נחשבים לסיפור הצלחה. הבעיה היא רק עם האוטו העירוני. נקווה לתוצאה חיובית על סכומי הרכישות. ללא כל ספק הוכח שמאז ימי בראשית האוטו המוצלח ביותר בירושלים היה המרצדס 0305 המוגמר מגרמניה. נקווה לראות שבירת שיאים עם ה- 0530 שמותאם באופן מעולה לטופוגרפיה קשה והררית.
אני מחכה כבר לראות את המרצדסים
החדשים של אגד אבל בינתיים ה 88-108-01 שבתמונה למעלה שייך לסניף כרמיאל וה 88-106-01 שייך לסניף עכו נהריה
 

mister K

New member
88-108-01 של אגד כרמיאל

אני מחכה כבר לראות את המרצדסים
החדשים של אגד אבל בינתיים ה 88-108-01 שבתמונה למעלה שייך לסניף כרמיאל וה 88-106-01 שייך לסניף עכו נהריה
88-108-01 של אגד כרמיאל
המכונה הזאת נכנסה לשירות לפני פחות מחודש. מכיוון שבזמן האחרון לא יצא לי להיות הרבה בבית, טרם נתקלתי בה. אך אני מניח שאראה אותה השבוע. אגב, את 88-104-01 דווקא ראיתי והיא שייכת לאגד באר שבע.
 

mister K

New member
ואם כבר מדברים על סניף כרמיאל...

אני מחכה כבר לראות את המרצדסים
החדשים של אגד אבל בינתיים ה 88-108-01 שבתמונה למעלה שייך לסניף כרמיאל וה 88-106-01 שייך לסניף עכו נהריה
ואם כבר מדברים על סניף כרמיאל...
האם המספר הזה אומר לך משהו
 

mister K

New member
84-746-01

ואם כבר מדברים על סניף כרמיאל...
האם המספר הזה אומר לך משהו
84-746-01
זהו המרצדס O404 הראשון של סניף כרמיאל! מרכב הארגז עם גג עגול. מכונה מעולה! לצערי היא הועברה זה מכבר לאגד תיור ונופש אך יצא לי לנסוע בה גם אחרי המעבר כשעוד חנתה בחיפה. כיום היא חונה בחולון ושם צילמתי אותה היום.
 

tzvika pick

New member
מה שאתה אומר מוזר לי מאוד..

חכה שנקבל את המרצדסים החדשים !
מבדיקת הדלפה שאני עורך המון זמן, הענינים בהנהלת מרצדס בגרמניה רוחשים כל העת ! לאט-לאט מתרקמת עסקה חדשה. אגד מאוד מעונינת במרצדס סיטארו 0530 כמחליף ל- 0405 ולמאן הבעייתי והלא מוצלח NL-313 שעושה את "המוות" לטכנאים הירושלמים. אוטו זה מתאים רק לאזור מישורי. מרצדס מתכוונת למכור סוף-סוף אוטובוסים מוגמרים ומוכנים לנסיעה מיידית. בדו"חות טכניים שראיתי לאחרונה, מסתמנת אי שביעות רצון הולכת וגוברת מכל דגמי VOLVO שבאגד. האוטובוס הוא זול וזו הסיבה היחידה לרכישתו בעבור 15 שנות שירות על הכביש. בקרוב אדווח לכם משולחן המו"מ בגרמניה. דווקא רכבי ה-MAN הבינעירוניים באגד נחשבים לסיפור הצלחה. הבעיה היא רק עם האוטו העירוני. נקווה לתוצאה חיובית על סכומי הרכישות. ללא כל ספק הוכח שמאז ימי בראשית האוטו המוצלח ביותר בירושלים היה המרצדס 0305 המוגמר מגרמניה. נקווה לראות שבירת שיאים עם ה- 0530 שמותאם באופן מעולה לטופוגרפיה קשה והררית.
מה שאתה אומר מוזר לי מאוד..
בשני ביקורים קצרים שהיו לי בירושלים, היתה לי הרגשה שיש שם הרבה יותר MAN עירוניים מאשר בתל-אביב. כמעט תמיד הגיע לתחנה MAN עירוני, ולא מרצדס. מה שכן, באזור המרכז נראה שיש הרבה יותר מרצדסים. מעניין, כי לפי מה שאתה אומר האינטרס של אגד זה להעביר את הMAN לאזור המרכז, ואת המרצדס לירושליים...
 
זה בכלל לא מה שאני אומר. אני אומר

מה שאתה אומר מוזר לי מאוד..
בשני ביקורים קצרים שהיו לי בירושלים, היתה לי הרגשה שיש שם הרבה יותר MAN עירוניים מאשר בתל-אביב. כמעט תמיד הגיע לתחנה MAN עירוני, ולא מרצדס. מה שכן, באזור המרכז נראה שיש הרבה יותר מרצדסים. מעניין, כי לפי מה שאתה אומר האינטרס של אגד זה להעביר את הMAN לאזור המרכז, ואת המרצדס לירושליים...
זה בכלל לא מה שאני אומר. אני אומר
דברים אחרים לגמרי: אבל אני אפרש לך יותר כדי שנדע במה דברים אמורים. תמיד מעבירים באגד את האוטובוסים הישנים יותר לאזור תל-אביב. את החדשים משאירים בירושלים. במקרה הנדון: בירושלים, ובמיוחד במוסך תלפיות, פיתחו מומחיות ענקית בטיפול במאן (מרוב אלפי התקלות) ומטעמי חיסכון העדיפו לרכז את רוב הרכבים הללו בשייכות למוסך זה. זו החלטת הנהלה שאיננה עולה בקנה אחד עם רצון המוסכניקים ו/או הנהגים הירושלמיים המעדיפים כולם את ה- 0405 האמין יותר. ה- NL-313 איננו מתאים לטופוגרפיה ההררית והוא נחשב באגד לאוטו מאוד עדין ושברירי. היות ואני מגיע למוסך תלפיות כל שבוע, אני מביא ממקור ראשון את המידע ללא טלפון שבור. גם במוסך עטרות וגם במוסך "עיר-גנים" לא אוהבים את האוטו הזה שלו בלאי גבוה והנדסת אנוש מיושנת יחסית. אני רק מביא לכאן את דעתם של מנהלי המוסכים והנהגים. אין לאגד אינטרס להעביר את ה- MAN לאזור המרכז. בחדרי חדרים ובשיחות אישיות שאני שותף להן, יש להם אינטרס מובהק להיתפטר מהם לחלוטין אך בינתיים התחליף מאוד יקר ורכישתו אינה כדאית לטווח של 15 שנים. במסגרת השיפורים לנוסע, נשקלת באגד התקשרות חוזית עם מס' רב של יצרנים כדי להבטיח תחרות ביניהם וכן על מנת שלא להיות תלוי רק בספק אחד שעלול פתאום לפשוט רגל. יש לזה יתרון תפעולי אך גם חיסרון שמשמעו החזקת מלאי חלפים גדול יותר התופס מקום אם כי בחלק מהמקרים, החלפים זהים בדיוק כפי שהיטיב לתאר זאת ידידנו "846". וחשוב מהכל: בקווים ירושלמיים בהם יש עליות קשות במסלולי הנסיעה, אתה תמצא רוב של מרצדס מסיבות מובנות. כך למשל בקו 4 עם העליה הקשה של הבוכרים וכך קו 32 עם העליה הקשה לגילה. בקו 4 מופעל מאן כמעט רק בלילה כאשר אין צורך באוטובוס דו-מפרקי וכאשר האוטובוס איננו עמוס ויכול לסיים את העליה של הבוכרים באופן מכובד. אני זוכר מצויין כיצד היו הטייגרים של ליילנד נאנחים מאימה (168 כו"ס בלבד) למראה העליה. הנהגים נאלצו להעביר ת'מוט לראשון כוח ולא הסתפקו בראשון. הטייגר היה מגמגם ונקרע ממאמץ בעליה של הבוכרים. זכור לי מקרה שארע ביום שישי 08.07.1977 בשעה: 10:10 כאשר 66-367 החל להתלקח בעליה מעוצמת המאמץ. אני רק זוכר שמהר הביאו מים והצילו את האוטובוס היפה הזה ("המקשר" דגם אקווריום) לפני שיעלה באש. בדו"ח חקירה פנימי התברר כי כוחו לא עמד בעליה הקשה. דו"חות כאלה לגבי מאן לא חסרים באגד ירושלים. שבת-שלום. אביתר, שסוגר עכשיו את המחשב והולך לשמוע סוף-סוף את להקת AC-DC לכבוד שבת !
אה. רגע אחד.... כמובטח לחברים, הנה קטר G18 ישראלי בנגב. צילום: אביתר רייטר, 15.06.2004.
 

tzvika pick

New member
הבנתי אותך דוד! שבת שלום ../images/Emo70.gif

זה בכלל לא מה שאני אומר. אני אומר
דברים אחרים לגמרי: אבל אני אפרש לך יותר כדי שנדע במה דברים אמורים. תמיד מעבירים באגד את האוטובוסים הישנים יותר לאזור תל-אביב. את החדשים משאירים בירושלים. במקרה הנדון: בירושלים, ובמיוחד במוסך תלפיות, פיתחו מומחיות ענקית בטיפול במאן (מרוב אלפי התקלות) ומטעמי חיסכון העדיפו לרכז את רוב הרכבים הללו בשייכות למוסך זה. זו החלטת הנהלה שאיננה עולה בקנה אחד עם רצון המוסכניקים ו/או הנהגים הירושלמיים המעדיפים כולם את ה- 0405 האמין יותר. ה- NL-313 איננו מתאים לטופוגרפיה ההררית והוא נחשב באגד לאוטו מאוד עדין ושברירי. היות ואני מגיע למוסך תלפיות כל שבוע, אני מביא ממקור ראשון את המידע ללא טלפון שבור. גם במוסך עטרות וגם במוסך "עיר-גנים" לא אוהבים את האוטו הזה שלו בלאי גבוה והנדסת אנוש מיושנת יחסית. אני רק מביא לכאן את דעתם של מנהלי המוסכים והנהגים. אין לאגד אינטרס להעביר את ה- MAN לאזור המרכז. בחדרי חדרים ובשיחות אישיות שאני שותף להן, יש להם אינטרס מובהק להיתפטר מהם לחלוטין אך בינתיים התחליף מאוד יקר ורכישתו אינה כדאית לטווח של 15 שנים. במסגרת השיפורים לנוסע, נשקלת באגד התקשרות חוזית עם מס' רב של יצרנים כדי להבטיח תחרות ביניהם וכן על מנת שלא להיות תלוי רק בספק אחד שעלול פתאום לפשוט רגל. יש לזה יתרון תפעולי אך גם חיסרון שמשמעו החזקת מלאי חלפים גדול יותר התופס מקום אם כי בחלק מהמקרים, החלפים זהים בדיוק כפי שהיטיב לתאר זאת ידידנו "846". וחשוב מהכל: בקווים ירושלמיים בהם יש עליות קשות במסלולי הנסיעה, אתה תמצא רוב של מרצדס מסיבות מובנות. כך למשל בקו 4 עם העליה הקשה של הבוכרים וכך קו 32 עם העליה הקשה לגילה. בקו 4 מופעל מאן כמעט רק בלילה כאשר אין צורך באוטובוס דו-מפרקי וכאשר האוטובוס איננו עמוס ויכול לסיים את העליה של הבוכרים באופן מכובד. אני זוכר מצויין כיצד היו הטייגרים של ליילנד נאנחים מאימה (168 כו"ס בלבד) למראה העליה. הנהגים נאלצו להעביר ת'מוט לראשון כוח ולא הסתפקו בראשון. הטייגר היה מגמגם ונקרע ממאמץ בעליה של הבוכרים. זכור לי מקרה שארע ביום שישי 08.07.1977 בשעה: 10:10 כאשר 66-367 החל להתלקח בעליה מעוצמת המאמץ. אני רק זוכר שמהר הביאו מים והצילו את האוטובוס היפה הזה ("המקשר" דגם אקווריום) לפני שיעלה באש. בדו"ח חקירה פנימי התברר כי כוחו לא עמד בעליה הקשה. דו"חות כאלה לגבי מאן לא חסרים באגד ירושלים. שבת-שלום. אביתר, שסוגר עכשיו את המחשב והולך לשמוע סוף-סוף את להקת AC-DC לכבוד שבת !
אה. רגע אחד.... כמובטח לחברים, הנה קטר G18 ישראלי בנגב. צילום: אביתר רייטר, 15.06.2004.
הבנתי אותך דוד! שבת שלום
 
יש עניין אחד שקצת קשה לי איתו

זה בכלל לא מה שאני אומר. אני אומר
דברים אחרים לגמרי: אבל אני אפרש לך יותר כדי שנדע במה דברים אמורים. תמיד מעבירים באגד את האוטובוסים הישנים יותר לאזור תל-אביב. את החדשים משאירים בירושלים. במקרה הנדון: בירושלים, ובמיוחד במוסך תלפיות, פיתחו מומחיות ענקית בטיפול במאן (מרוב אלפי התקלות) ומטעמי חיסכון העדיפו לרכז את רוב הרכבים הללו בשייכות למוסך זה. זו החלטת הנהלה שאיננה עולה בקנה אחד עם רצון המוסכניקים ו/או הנהגים הירושלמיים המעדיפים כולם את ה- 0405 האמין יותר. ה- NL-313 איננו מתאים לטופוגרפיה ההררית והוא נחשב באגד לאוטו מאוד עדין ושברירי. היות ואני מגיע למוסך תלפיות כל שבוע, אני מביא ממקור ראשון את המידע ללא טלפון שבור. גם במוסך עטרות וגם במוסך "עיר-גנים" לא אוהבים את האוטו הזה שלו בלאי גבוה והנדסת אנוש מיושנת יחסית. אני רק מביא לכאן את דעתם של מנהלי המוסכים והנהגים. אין לאגד אינטרס להעביר את ה- MAN לאזור המרכז. בחדרי חדרים ובשיחות אישיות שאני שותף להן, יש להם אינטרס מובהק להיתפטר מהם לחלוטין אך בינתיים התחליף מאוד יקר ורכישתו אינה כדאית לטווח של 15 שנים. במסגרת השיפורים לנוסע, נשקלת באגד התקשרות חוזית עם מס' רב של יצרנים כדי להבטיח תחרות ביניהם וכן על מנת שלא להיות תלוי רק בספק אחד שעלול פתאום לפשוט רגל. יש לזה יתרון תפעולי אך גם חיסרון שמשמעו החזקת מלאי חלפים גדול יותר התופס מקום אם כי בחלק מהמקרים, החלפים זהים בדיוק כפי שהיטיב לתאר זאת ידידנו "846". וחשוב מהכל: בקווים ירושלמיים בהם יש עליות קשות במסלולי הנסיעה, אתה תמצא רוב של מרצדס מסיבות מובנות. כך למשל בקו 4 עם העליה הקשה של הבוכרים וכך קו 32 עם העליה הקשה לגילה. בקו 4 מופעל מאן כמעט רק בלילה כאשר אין צורך באוטובוס דו-מפרקי וכאשר האוטובוס איננו עמוס ויכול לסיים את העליה של הבוכרים באופן מכובד. אני זוכר מצויין כיצד היו הטייגרים של ליילנד נאנחים מאימה (168 כו"ס בלבד) למראה העליה. הנהגים נאלצו להעביר ת'מוט לראשון כוח ולא הסתפקו בראשון. הטייגר היה מגמגם ונקרע ממאמץ בעליה של הבוכרים. זכור לי מקרה שארע ביום שישי 08.07.1977 בשעה: 10:10 כאשר 66-367 החל להתלקח בעליה מעוצמת המאמץ. אני רק זוכר שמהר הביאו מים והצילו את האוטובוס היפה הזה ("המקשר" דגם אקווריום) לפני שיעלה באש. בדו"ח חקירה פנימי התברר כי כוחו לא עמד בעליה הקשה. דו"חות כאלה לגבי מאן לא חסרים באגד ירושלים. שבת-שלום. אביתר, שסוגר עכשיו את המחשב והולך לשמוע סוף-סוף את להקת AC-DC לכבוד שבת !
אה. רגע אחד.... כמובטח לחברים, הנה קטר G18 ישראלי בנגב. צילום: אביתר רייטר, 15.06.2004.
יש עניין אחד שקצת קשה לי איתו
באגד כל הזמן משווים את הO405 לNL 313, אבל השוואה זו לא כ"כ הוגנת: הO405 הוא עירוני גבוה, לא נמוך רצפה ומובן שהמ.א.ן יהיה עדין יותר ויורגשו בו יותר הבורות בכביש משום שהוא בעל רצפה נמוכה. היום נסעתי בספרינטר בחניון שיכון דן ויש בו איזור שהאספלט לא הכי ישר. נסעתי עם נידרפלור ולא הגרשתי את הבורות, נסעתי עם מפרקית ולא הרגשתי, נסעתי עם EL ו-SL ולא הרגשתי ולצערי דווקא בספרינטר הבורות הורגשו כ"כ חזק עד שכמעט יצא לי הוופל שאכלתי באותו זמן מהפה! אמנם לספרינטר יש פתיחות יותר טובות מלפרייבט שלי, אבל מבחינת מתלים - אסון! הנהגים כבר מתחילים להתלונן. לסיכום, אני חושב שההשוואה ההוגנת ביותר תהיה NL - O530 ו-SL - O405.
 

אורי404

New member
ספרינטר ובורות.

יש עניין אחד שקצת קשה לי איתו
באגד כל הזמן משווים את הO405 לNL 313, אבל השוואה זו לא כ"כ הוגנת: הO405 הוא עירוני גבוה, לא נמוך רצפה ומובן שהמ.א.ן יהיה עדין יותר ויורגשו בו יותר הבורות בכביש משום שהוא בעל רצפה נמוכה. היום נסעתי בספרינטר בחניון שיכון דן ויש בו איזור שהאספלט לא הכי ישר. נסעתי עם נידרפלור ולא הגרשתי את הבורות, נסעתי עם מפרקית ולא הרגשתי, נסעתי עם EL ו-SL ולא הרגשתי ולצערי דווקא בספרינטר הבורות הורגשו כ"כ חזק עד שכמעט יצא לי הוופל שאכלתי באותו זמן מהפה! אמנם לספרינטר יש פתיחות יותר טובות מלפרייבט שלי, אבל מבחינת מתלים - אסון! הנהגים כבר מתחילים להתלונן. לסיכום, אני חושב שההשוואה ההוגנת ביותר תהיה NL - O530 ו-SL - O405.
ספרינטר ובורות.
הסיבה, כנראה, שהספרינטר עדין לבורות, היא העדר כריות האויר שיש באוטובוס (לא הבטיחותיות, אלא הכריות של השלדה).
 
וגם לי יש עניין שקשה לי איתו והוא

יש עניין אחד שקצת קשה לי איתו
באגד כל הזמן משווים את הO405 לNL 313, אבל השוואה זו לא כ"כ הוגנת: הO405 הוא עירוני גבוה, לא נמוך רצפה ומובן שהמ.א.ן יהיה עדין יותר ויורגשו בו יותר הבורות בכביש משום שהוא בעל רצפה נמוכה. היום נסעתי בספרינטר בחניון שיכון דן ויש בו איזור שהאספלט לא הכי ישר. נסעתי עם נידרפלור ולא הגרשתי את הבורות, נסעתי עם מפרקית ולא הרגשתי, נסעתי עם EL ו-SL ולא הרגשתי ולצערי דווקא בספרינטר הבורות הורגשו כ"כ חזק עד שכמעט יצא לי הוופל שאכלתי באותו זמן מהפה! אמנם לספרינטר יש פתיחות יותר טובות מלפרייבט שלי, אבל מבחינת מתלים - אסון! הנהגים כבר מתחילים להתלונן. לסיכום, אני חושב שההשוואה ההוגנת ביותר תהיה NL - O530 ו-SL - O405.
וגם לי יש עניין שקשה לי איתו והוא
שאנדי המנייק לא בא לראות את הדוד החמור שלו !!!!!!!
 

טוארג

New member
אנדי, ../images/Emo6.gif

יש עניין אחד שקצת קשה לי איתו
באגד כל הזמן משווים את הO405 לNL 313, אבל השוואה זו לא כ"כ הוגנת: הO405 הוא עירוני גבוה, לא נמוך רצפה ומובן שהמ.א.ן יהיה עדין יותר ויורגשו בו יותר הבורות בכביש משום שהוא בעל רצפה נמוכה. היום נסעתי בספרינטר בחניון שיכון דן ויש בו איזור שהאספלט לא הכי ישר. נסעתי עם נידרפלור ולא הגרשתי את הבורות, נסעתי עם מפרקית ולא הרגשתי, נסעתי עם EL ו-SL ולא הרגשתי ולצערי דווקא בספרינטר הבורות הורגשו כ"כ חזק עד שכמעט יצא לי הוופל שאכלתי באותו זמן מהפה! אמנם לספרינטר יש פתיחות יותר טובות מלפרייבט שלי, אבל מבחינת מתלים - אסון! הנהגים כבר מתחילים להתלונן. לסיכום, אני חושב שההשוואה ההוגנת ביותר תהיה NL - O530 ו-SL - O405.
אנדי,

עם 1499 סמ"ק, 77 כ"ס ו-3 הילוכים, ההאצה של הפרייבט שלך היא לא בדיוק מתחרה בלמבורג'יני...
אבל זה עדיף על כל אוטובוס של מרגלית (תתנחם בזה) היום ראיתי את הגרר ליילנד בציר ז'בוטינסקי (נסע מכיוון ר"ג לכיוון פ"ת) בערך בשעה 10:00 בבוקר... מה שלומך ככה? לא דיברנו כבר כמה שבועות...
 

fireman

New member
דוד...

זה בכלל לא מה שאני אומר. אני אומר
דברים אחרים לגמרי: אבל אני אפרש לך יותר כדי שנדע במה דברים אמורים. תמיד מעבירים באגד את האוטובוסים הישנים יותר לאזור תל-אביב. את החדשים משאירים בירושלים. במקרה הנדון: בירושלים, ובמיוחד במוסך תלפיות, פיתחו מומחיות ענקית בטיפול במאן (מרוב אלפי התקלות) ומטעמי חיסכון העדיפו לרכז את רוב הרכבים הללו בשייכות למוסך זה. זו החלטת הנהלה שאיננה עולה בקנה אחד עם רצון המוסכניקים ו/או הנהגים הירושלמיים המעדיפים כולם את ה- 0405 האמין יותר. ה- NL-313 איננו מתאים לטופוגרפיה ההררית והוא נחשב באגד לאוטו מאוד עדין ושברירי. היות ואני מגיע למוסך תלפיות כל שבוע, אני מביא ממקור ראשון את המידע ללא טלפון שבור. גם במוסך עטרות וגם במוסך "עיר-גנים" לא אוהבים את האוטו הזה שלו בלאי גבוה והנדסת אנוש מיושנת יחסית. אני רק מביא לכאן את דעתם של מנהלי המוסכים והנהגים. אין לאגד אינטרס להעביר את ה- MAN לאזור המרכז. בחדרי חדרים ובשיחות אישיות שאני שותף להן, יש להם אינטרס מובהק להיתפטר מהם לחלוטין אך בינתיים התחליף מאוד יקר ורכישתו אינה כדאית לטווח של 15 שנים. במסגרת השיפורים לנוסע, נשקלת באגד התקשרות חוזית עם מס' רב של יצרנים כדי להבטיח תחרות ביניהם וכן על מנת שלא להיות תלוי רק בספק אחד שעלול פתאום לפשוט רגל. יש לזה יתרון תפעולי אך גם חיסרון שמשמעו החזקת מלאי חלפים גדול יותר התופס מקום אם כי בחלק מהמקרים, החלפים זהים בדיוק כפי שהיטיב לתאר זאת ידידנו "846". וחשוב מהכל: בקווים ירושלמיים בהם יש עליות קשות במסלולי הנסיעה, אתה תמצא רוב של מרצדס מסיבות מובנות. כך למשל בקו 4 עם העליה הקשה של הבוכרים וכך קו 32 עם העליה הקשה לגילה. בקו 4 מופעל מאן כמעט רק בלילה כאשר אין צורך באוטובוס דו-מפרקי וכאשר האוטובוס איננו עמוס ויכול לסיים את העליה של הבוכרים באופן מכובד. אני זוכר מצויין כיצד היו הטייגרים של ליילנד נאנחים מאימה (168 כו"ס בלבד) למראה העליה. הנהגים נאלצו להעביר ת'מוט לראשון כוח ולא הסתפקו בראשון. הטייגר היה מגמגם ונקרע ממאמץ בעליה של הבוכרים. זכור לי מקרה שארע ביום שישי 08.07.1977 בשעה: 10:10 כאשר 66-367 החל להתלקח בעליה מעוצמת המאמץ. אני רק זוכר שמהר הביאו מים והצילו את האוטובוס היפה הזה ("המקשר" דגם אקווריום) לפני שיעלה באש. בדו"ח חקירה פנימי התברר כי כוחו לא עמד בעליה הקשה. דו"חות כאלה לגבי מאן לא חסרים באגד ירושלים. שבת-שלום. אביתר, שסוגר עכשיו את המחשב והולך לשמוע סוף-סוף את להקת AC-DC לכבוד שבת !
אה. רגע אחד.... כמובטח לחברים, הנה קטר G18 ישראלי בנגב. צילום: אביתר רייטר, 15.06.2004.
דוד...
היום יצא לי במהלך ביקורי באזור המרכז לנסוע נסיעה של משהו כמו 45 דקות בבמרצדס 405 של אגד כמובן במסלול של קו 86, יש בקו כמה וכמה עליות, לא קשות בכלל לדעתי... המזגן מעולה, הנסיעה חלקה ונעימה אבל בעליות הוא מזדחל בקושי, גם בעליות שלא הייתי מגדיר אותן כעליות קשות וזה לא ממש מסתדר לי עם העובדה שלא פעם ולא פעמיים נכתב כאן כי המכונות הללו עושות את העליות של ירושלים בלי שום בעיה.
 
כל מקרה לגופו. יתכן שהאוטו ישן ויתכ

דוד...
היום יצא לי במהלך ביקורי באזור המרכז לנסוע נסיעה של משהו כמו 45 דקות בבמרצדס 405 של אגד כמובן במסלול של קו 86, יש בקו כמה וכמה עליות, לא קשות בכלל לדעתי... המזגן מעולה, הנסיעה חלקה ונעימה אבל בעליות הוא מזדחל בקושי, גם בעליות שלא הייתי מגדיר אותן כעליות קשות וזה לא ממש מסתדר לי עם העובדה שלא פעם ולא פעמיים נכתב כאן כי המכונות הללו עושות את העליות של ירושלים בלי שום בעיה.
כל מקרה לגופו. יתכן שהאוטו ישן ויתכ
ויתכן שהוא לפני טיפול גדול. צריך לבדוק.
 

A r i e T

New member
שאלות

זה בכלל לא מה שאני אומר. אני אומר
דברים אחרים לגמרי: אבל אני אפרש לך יותר כדי שנדע במה דברים אמורים. תמיד מעבירים באגד את האוטובוסים הישנים יותר לאזור תל-אביב. את החדשים משאירים בירושלים. במקרה הנדון: בירושלים, ובמיוחד במוסך תלפיות, פיתחו מומחיות ענקית בטיפול במאן (מרוב אלפי התקלות) ומטעמי חיסכון העדיפו לרכז את רוב הרכבים הללו בשייכות למוסך זה. זו החלטת הנהלה שאיננה עולה בקנה אחד עם רצון המוסכניקים ו/או הנהגים הירושלמיים המעדיפים כולם את ה- 0405 האמין יותר. ה- NL-313 איננו מתאים לטופוגרפיה ההררית והוא נחשב באגד לאוטו מאוד עדין ושברירי. היות ואני מגיע למוסך תלפיות כל שבוע, אני מביא ממקור ראשון את המידע ללא טלפון שבור. גם במוסך עטרות וגם במוסך "עיר-גנים" לא אוהבים את האוטו הזה שלו בלאי גבוה והנדסת אנוש מיושנת יחסית. אני רק מביא לכאן את דעתם של מנהלי המוסכים והנהגים. אין לאגד אינטרס להעביר את ה- MAN לאזור המרכז. בחדרי חדרים ובשיחות אישיות שאני שותף להן, יש להם אינטרס מובהק להיתפטר מהם לחלוטין אך בינתיים התחליף מאוד יקר ורכישתו אינה כדאית לטווח של 15 שנים. במסגרת השיפורים לנוסע, נשקלת באגד התקשרות חוזית עם מס' רב של יצרנים כדי להבטיח תחרות ביניהם וכן על מנת שלא להיות תלוי רק בספק אחד שעלול פתאום לפשוט רגל. יש לזה יתרון תפעולי אך גם חיסרון שמשמעו החזקת מלאי חלפים גדול יותר התופס מקום אם כי בחלק מהמקרים, החלפים זהים בדיוק כפי שהיטיב לתאר זאת ידידנו "846". וחשוב מהכל: בקווים ירושלמיים בהם יש עליות קשות במסלולי הנסיעה, אתה תמצא רוב של מרצדס מסיבות מובנות. כך למשל בקו 4 עם העליה הקשה של הבוכרים וכך קו 32 עם העליה הקשה לגילה. בקו 4 מופעל מאן כמעט רק בלילה כאשר אין צורך באוטובוס דו-מפרקי וכאשר האוטובוס איננו עמוס ויכול לסיים את העליה של הבוכרים באופן מכובד. אני זוכר מצויין כיצד היו הטייגרים של ליילנד נאנחים מאימה (168 כו"ס בלבד) למראה העליה. הנהגים נאלצו להעביר ת'מוט לראשון כוח ולא הסתפקו בראשון. הטייגר היה מגמגם ונקרע ממאמץ בעליה של הבוכרים. זכור לי מקרה שארע ביום שישי 08.07.1977 בשעה: 10:10 כאשר 66-367 החל להתלקח בעליה מעוצמת המאמץ. אני רק זוכר שמהר הביאו מים והצילו את האוטובוס היפה הזה ("המקשר" דגם אקווריום) לפני שיעלה באש. בדו"ח חקירה פנימי התברר כי כוחו לא עמד בעליה הקשה. דו"חות כאלה לגבי מאן לא חסרים באגד ירושלים. שבת-שלום. אביתר, שסוגר עכשיו את המחשב והולך לשמוע סוף-סוף את להקת AC-DC לכבוד שבת !
אה. רגע אחד.... כמובטח לחברים, הנה קטר G18 ישראלי בנגב. צילום: אביתר רייטר, 15.06.2004.
שאלות
כל מה שמצאתי על הקטר הזה באינטרנט הוא מספרו- 001 ושנת ייצור- 1978. למה אין מספר על הקטר? האם הקטר הזה נסע קודם בקנדה כמו קטר 007, או שהגיע לישראל הישר מהיצרן? כמה קטרים בכלל יש לחב' רותם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה