חדש במוזיאון GREIF בחיפה

greif

New member
חדש במוזיאון GREIF בחיפה

המודל שיוצג כאן הפעם- מוצג ב- GREIF-Miniature Model Musem דווקא באגף הספנות המודרנית- של שנות ה-50-2,000 האניה נראית אמנם כמו אניית מפרשים מהמאה ה-19- אולם זו אניה מודרנית ומשוכללת ברמת שנות ה-2,000.
האניה הזו- ששמה הוא GORCH FOCK היא אניית אימונים ובית ספר ימי שט של הצי הפדרלי הגרמני. היא נבנתה בשנת 1957, לאחר שגרמניה- כפיצוי מלחמת העולם השניה- נושלה מכל אניות האימונים שהיו לה (שאחת מהן נשאה את אותו השם).
האניה קרויה על שמו של הסופר הגרמני יוהאן קינאו- שהשתמש בשם הפסבדונים הסיפרותי GORCH FOCK. הוא שירת בצי הקיסרי הגרמני במלחמת העולם הראשונה- ונהרג בקרב יוטלנד.
לרשות צוות האניה מערכת הנעה מודרנית הכוללת מנוע דיזל, וגנרטורים לייצור חשמל מכל הסוגים, כמו גם מערכות ניווט ותקשורת מהמילה האחרונה.
לחניכים המתאמנים- מוקדש גשר פיקוד משלהם, ומערכת מפרשים מסורתית- הם מתאמנים בהשטת האניה באמצעים המסורתיים הדורשים את הפעלת כל החושים, התבוננות מעמיקה בים ובשמיים וניתוח מצבים המתפתחים בהם- ללא עזרת מיכשור מודרני. כל פעולת ימאות שלהם- נעשית בכוח הידיים –ונדרשות עשרות ידיים לביצוע פעולה שכזו- כמו למשל פתיחת וקיפול מפרשים, הטיית מפרשים לפי כיוון הרוח, הורדת והרמת סירות, עוגן, ועבודות אחזקה.
החניכים המתאמנים באניה הינם קדטים של המכללה הימית לקציני ים של הצי הפדראלי הגרמני (בפלנסבורג), כמו גם מועמדים לשירות בצי המסחרי הגרמני, בני נוער שוחרי ימאות המעוניינים לעבוד בים, וגם קדטים ממדינות זרות.
כמי שהתאמן, וגם הדריך באניות אימונים מסוג זה- אני יכול להדגיש בתוקף את החשיבות של שימור כישורי הימאות המסורתית, במיוחד בתקופה זו של פריחת "ימאות הכפתורים ומסכי המגע" – כי על הבסיס של הימאות המסורתית- בנויה כל הימאות כולה-גם בתקופת הלוויינים והמעגלים המודפסים.





 
למעלה