חדש במוזיאון GREIF בחיפה

greif

New member
חדש במוזיאון GREIF בחיפה

המודל החדש שהוכנס לתצוגת GREIF-Miniature Model Museum בחיפה- מוביל אותנו לסקנדינביה שבצפון- לשוודיה.
המודל מציג פעילות של חיל האוויר השוודי סביב שדה תעופה תת קרקעי.
במודל- בנוסף לפתח המוביל לבטן ההר- שם חצוב שדה התעופה- נראים מטוסי קרב מסוג סאאב ויגן המסיעים על כבישי תחבורה, מטוס קרב מסוג סאאב דראקן ליד היציאה מההר (בשלהי שרותו- משמש כמטוס מטרה או אימונים), ושני הליקופטרים מהיחידה הימית של חיל האוויר מסוג בואינג וורטול 107 בפריסה בשדה.
ובשטח- צוותי קרקע- מאבטחים, פקחי טיסה, טכנאים וצוות אוויר.
שוודיה- כמו מדינות נייטליות אחרות (כגון שווייץ) אמנם לא היתה מעורבת במלחמות כבר מזמן- אך מקפידה לטפח כוח צבאי גדול, חזק ומאומן היטב- כתעודת ביטוח והרתעה כנגד מי ש"יתאהב" פתאום באותה ארץ עשירת מחצבים, אוצרות טבע וים.
השוודים אינם שוכחים שיש להם גבול משותף עם רוסיה (לשעבר ברית המועצות), שבודקת מדי פעם את עירנות השוודים- וחוטפת מכה מחנכת באף....
על כן- הכוח הצבאי השוודי מוכן ומתוכנן לעמוד גם במלחמה גרעינית. חלק ניכר מבסיסיו הצבאיים, מעגני הצי ושדות התעופה- חצובים עמוק בהרים, או בצלעות פיורדים. כבישי התחבורה האזרחית משמשים כמסלולי הסעה (כמו שרואים במודל), ואוטוסטראדות- משמשות כמסלולי המראה ונחיתה.
שלטים, מעקות, עמודי תאורה בכבישים- ניתנים לפירוק בתוך דקות ספורות ואימונים כאלה נערכים לעיתים קרובות.
אירגון שכזה- מרתיע כל יריב פוטנציאלי- שגם אם ינחית על שוודיה מהלומה גרעינית או קונוונציונלית- יגלה שניסיון כיבוש המדינה יעלה לו ביוקר רב (ניצחון פירוס), והוא אף מסתכן במהלומה נגדית חוזרת- שתכאיב לו מאוד- השוודים ידועים בהיסטוריה כלוחמים קשוחים וחסרי רחמים.







 
למעלה