חדש בפורום ושאלה.....

משאז

New member
חדש בפורום ושאלה.....

היי שמי הדר רז, חזרתי השבוע מטיול בטורקיה, יש שם פאבים ובארים שרוקדים בהם לצלילי מוזיקה טורקית, אם למישהו יש שם של להקה או שם של שיר שיוכל לפרסם בתגובה, אני התאהבתי במוזיקה שלהם, יש להם איזה כלי נשיפה שהולך מצויין עם הדרבוקות והתופים. כוונתי היא למוזיקה שהם רוקדים לצליליה דבקה בשורות ובמעגלים.... תודה מראש הדר
 

haimomi

New member
הכלי הוא זורנה

והמוסיקה ששמעת היא ככל הנראה כורדית.
 

משאז

New member
איך כותבים את שם הכלי בלטינית../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

 

משאז

New member
יש אולי שם של שיר או להקה??

המוזיקה היא טורקית ולא כורדית, הם רוקדים אותה במועדונים, בערבי פולקלור טורקיים ולצלילי מוזיקה זו רוקדות רקדניות בטן....
 

haimomi

New member
במוסיקה העות'מנית

לא משתמשים בזורנה. בטורקיה הזורנה קיימת או במוסיקת ה"רום" של הצוענים הטורקים. או אצל הכורדים. או במוסיקת ה"KEF" הארמנית. הריקוד שהזכרת [דומה לדבקה , שרשרת של אנשים עם תוף גדול] הוא ריקוד כורדי. אם מדובר בריקודי בטן אז כנראה זה "רום".
 

miromiro

New member
לתוף קוראים דולאק,יד אחת מחזיקה

מקל מעוקל והשניה מכה עם זרד. לריקוד לא קוראים דבקה אלא צ'ופי CHUPI בארץ יש מספר הרכבים כאלו שמלווים כלות וחתנים לחופה, וזה ממש ממש מרשים ומומלץ. זכריה מירושלים הוא אחד הותיקים בתחום ויש לו קלטת, אבל יש גם דיסק לאחים יונה. שרונן הזורנאיסט של ההרכב הוא פשןט ענק, בעל ראות פלדה ועוצמה של מערכת הגברה רצינית. הצמד הוציא דיסק שיש בו גם שירה, את העיבודים וחלק מהמילים ומהלחנים עשה....אהוד מנור בכבודו ובעצמו שמאד אוהב את הצמד הזה. גם עומאר פארוק למי שלא יודע מנגן על זורנה בדיסקים שלו ויש קטע אחד מאד מפורסם ויפה בדיסק שנקרא מיסטיק גארדן. אפשר לקנות זורנה בארץ אבל זה קצת יקר אבל אפשר לקנות ממש בזול בטורקיה. רק לא לשכוח להביא לשוניות, והרבה כי בלעדיהם לא נית להפיק צליל. הנשיפה אגב נעשית באותה טכניקה בה נושפים בדידג'רידו. סירקולציה של שאיפה ונשיפה.
 
למעלה