חוברות עבודה בחופש

חוברות עבודה בחופש

רציתי לשאול אם אתם יושבים\ות עם הילדים על עשית חוברות, . האם הילדים אוהבים לעשות אותם? או אתם צריכים "להכריח". אצלנו- אני מנסה כול יום לשבת איתו קצת, עם הסידרה- "יש לי סוד אני קורא".והתחלנו כבר במהלך גן חובה.
 
יש לי רעיון, טיפה נועז, וקצת מצריך זמן

וסבלנות, אבל לדעתי יעורר קצת את הילדים ויגרום להם כן רצון ללמוד. מרבית הילדים ירצו לשחק משחק וכך ללמוד (ואפילו לא ישימו לב שהם לומדים בכלל) מאשר לעבוד בחוברת שבד"כ מאוד משעממת ומונוטונית, אז למה לא ללמד אותם לזהות אותיות או מספרים דרך משחקים שאתם מכינים. זה לוקח קצת זמן, אבל אפילו לעשות את זה כפעילות משותפת עם הילד שאם נגיד מכינים כרטיסיות של הא-ב' נותנים לו מדבקות והוא מקשט ועוד מלא דברים כאלה. מי שירצה רעיונות בנושאים ספציפים שהוא רוצה להכין את הילד, אשמח לעזור
 

לאה_מ

New member
אני אישית לא עבדתי בחוברות. הבן שלי לא אהב את

זה. הוא הגיע לכתה א' לא קורה, ואפילו לא מזהה את כל האותיות, וגם לא יודע מי-יודע-מה חשבון, ובכל זאת סיים את השנה עם תעודה מצויינת, הוא קורא נהדר, כותב יפה וברור בדפוס ובכתב, מבין מצויין את החומר בחשבון, מצטיין באנגלית... בקיצור - ילד שלא רוצה לעבוד בחוברות - לדעתי ממש לא כדאי ללחוץ.
 
נכון מאוד.

עד כמה שזכור לי, ותתקנה אותי המורות שכאן, ילד שמגיע לכיתה א' צריך לדעת את הדברים הבאים: 1. לכתוב את שמו. 2. לספור עד 10. 3. למנות מניה חד-חד-ערכית. 4. לזהות את הספרות עד 10. 5. לזהות צורות הנדסיות בסיסיות (לא חייב לדעת מהו משושה, מתומן וכד') 6. מזהה את מרבית האותיות. נדמה לי שזהו. הילד לא צריך לדעת חיבור וחיסור בעשרת הראשונה בספטמבר, את זה תלמד אותו המורה. גם לכתוב ולקרוא הוא לא צריך לדעת, זה לא חובה. לכן, אם הילד לא רוצה לעבוד בחוברת - לא צריך. לא פחות חשוב מזה שישחק בחוץ, יתנדנד על נדנדות וכד'.
 

mazy

New member
מוכנות לכיתה א..>>>

אף אחד לא מסמן v לילד ובודק בתחילת שנה אם הוא יודע לכתוב או לקרוא, או למנות עד 10 או יותר... בכיתה אחת ניתן למצוא רמות מוכנות כמספר הילדים..
 

Ash Black Queen

New member
יש לי סוד אני קורא סדרה מצויינת!

ואני תמיד שנאתי חוברות עבודה. חופש זה חופש!! תנו לילדים להנות קצת בחופש... בכל זאת, זה רק חודשיים בכל שנה.
 

פלגיה

New member
אישית אני לא אוהבת חוברות

ורוב החוברות שמסווגות כ"חוברות עבודה" נראות עתיקות ומשעעממות. יש לעומת זאת כל מיני חוברות של "נקודה לנקודה" או של צביעה לפי קוד צבעים נתון, או של צביעת דגמים "בוקי" ואת זה אוהבים אצלי מאוד. אני לא יושבת עם הבת שלי, אבל היא מכריחה אותי לעבוד איתה - היא רוצה לכתוב וצריכה כל הזמן שאומר לה איזו אות לכתוב עכשיו.
 
כן, אנחנו יושבים עם שניהם.

בתחילת החופשה רכשנו חוברת עבור שגיא שעולה לכיתה א'. מעברי כמורה יש לי המון חומרים ששמרתי לילדים שיהיו, ועכשיו הם רלוונטיות. אז לשגיא הוצאתי עוד חוברות, וגם נגה, שעולה לגן טרום-טרום הוצאתי חוברת שלא תרגיש מקופחת - ואנחנו עובדים עם שניהם. אני משתדלת לא לעבוד יותר מ-1/2 שעה פעם ביומיים, ואם יש דרישה, אז ממשיכים.
 

mazy

New member
עבודה בחוברות..../images/Emo63.gif

אצלי הוא ממש לא שש לעבוד בחוברות. אני מציעה מדי יומיים בערך...לא תמיד זה מתקבל בברכה. כשלא- אז לא.. בשום אופן לא כופה ומכריחה אותו לעבוד. מצד שני, הוא נורא אוהב לגזור ולהדביק
שזו מיומנות מוטורית חשובה לכשעצמה.
 

הילהל

New member
יש כאן חוברות

אני אפילו לא זוכרת איך ומתי הן התגלגלו לכאן יונתן מרוצה מאוד מפינת הלימודים שסידרנו לו כשעברנו לכאן לפני שבועיים, אז הוא לפעמים יושב בה ועובד בחוברת אם זה קורה - זה רק כי מתחשק לו, אני אפילו לא מציעה, זה נראה לי מיותר אבל כל עוד הוא נהנה - למה לא? אני עוזרת לו אם הוא מבקש, ובודקת אם הוא מבקש. ואם לא - אז לא.
 
למעלה