חוויה לא מתחום השירות, אבל בא לי לשתף

חוויה לא מתחום השירות, אבל בא לי לשתף

מדובר אחרי הכל בקטע ישראלי שמרגיש לי מתאים לכאן:
עמדתי לי בתחנת אוטובוס ושוחחתי בטלפון - תרחיש מוכר, לא? שוחחתי שיחה עניינית, אני יכולה להעיד שלא צעקתי ולא היו ויכוחים, שיחה רגילה לחלוטין, כמוה אני מנהלת כמה וכמה ביום ולא רק אני. לא עבר הרבה זמן ואחד הנוכחים באזור התחיל לצעוק עלי שאני לא בסדר ושאני "עושה לו כאב ראש" בתוספת פקודות לסיים את השיחה מייד - זה אולי המקום לציין שהתחנה המדוברת ממוקמת באזור ראשי ולא בשכונה שקטה ופסטורלית (לא שבמצב הזה היה קורה אסון אם הייתי מדברת בטלפון). עניתי לאדון הנחמד בנימה רגועה שאנחנו נמצאים במקום ציבורי פתוח, ואם לא מתאים לו לשמוע אותי, אף אחד לא מכריח אותו לעמוד לידי. בתגובה זכיתי למטר של קללות ולטענות שאני חוצפנית. הוא ניסה "להמריד" אנשים מסביב שלא ממש הבינו מה הוא רוצה ממני, והקללות התגברו עד שהגיע האוטובוס שלו והוא עלה.

אולי אני חריגה, אני אף פעם לא הבנתי מה הקטע של לתת פקודות לאנשים זרים במקום ציבורי ובכלל להתנהג ככה. אפשר להשוות את זה למקרים של אנשים שמעשנים בתחנות אוטובוס, שעם כמה שזה מפריע לי, אף פעם לא חשבתי לבקש מאדם שמעשן ברחוב שיפסיק אלא פשוט שמרתי מרחק, ובכללי אותי חינכו שכל עוד אני לא נמצאת בתוך הבית שלי, אני לא נמצאת במקום שאני יכולה להעיר לאדם זר על התנהגות שלא פוגעת באף אחד.

היות שאני נוסעת לא מעט באוטובוסים, אני מכירה בכללי את התופעה הזאת של אנשים שנטפלים לאחרים בקטעים ממש מטופשים, מה שמרגיש לפעמים כמו חיפוש איפה להוציא את העצבים, ולפעמים כניסיון לחנך אחרים. זכור לי גם מהתקופות שעבדתי מול לקוחות שהיו מקרים כאלו של לקוחות שניסו לחנך אחד את השני, לצד לקוחות שניסו לחנך את נותני השירות, אלו סיפורים שעלו פה לא אחת.

למי יש חוויות דומות לשתף?
 

jen711

New member
דווקא לעשן בתחנות אוטובוס זה לא חוקי

בדיוק כמו לעשן בחדר מדרגות בבניין שבו אני עובדת.
אבל לגרום לאנשים להפסיק זה בלתי אפשרי...
 
וליד תחנת האוטובוס?

הכוונה שלי הייתה שכל עוד נמצאים במרחב פתוח שעונה להגדרה של "שהייה ברחוב", אין לאף אחד את הזכות לבוא בטענות לאנשים שעושים דברים שכאלו - בין אם זה לדבר בטלפון ובין אם זה לעשן ובין אם זה שלל דברים שלא מסכנים אף אחד. באזור המדובר "תחנת אוטובוס" היא לא מתחם סגור, אלא מקום שנמצא בו שלט שמורה על הימצאות תחנה ואיזה קווים עוברים בה - קשה לי להאמין שיש כאן היבט לא חוקי אם מישהו יעשן במקום כזה, זה כמו לעשן ברחוב כאמור.
&nbsp
אגב, גם באוטובוס אין שום מניעה לשוחח בטלפון, למעט במושבים שבקרבת הנהג - ובכל זאת יותר מפעם אחת נתקלתי באנשים שהעירו לאחרים (וגם לי) על כך שמנהלים שיחת טלפון באוטובוס, ולא שהשיחות נוהלו בקול רם.
 

jen711

New member
לא יודעת את ההגדרות המדוייקות

נראה לי שהכוונה לתחנה סגורה(מלמעלה).
בכל מקרה, אנחנו נמצאים בישראל ואנשים מתערבים ומעירים כי הם חוצפנים.
 

a wild rose

New member
יש אנשים משועממים בעולם

טוב שלא איים להזמין לך משטרה, נתקלתי גם בהזויים כאלו.
&nbsp
אם כבר אני פה יש יש לי לשתף בחוויות מחנויות בגדים - הלכתי לבדוק מבצעים בחנויות ונזכרתי כמה מעצבנים יכולים להיות מוכרים בחנויות בגדים, משתי חנויות ברחתי אחרי שמוכרים נדבקו אלי בצורה מעצבנת, גם אחרי שהבהרתי שאני לא צריכה עזרה ושהבנתי שיש מבצעים בחנות (שכתובים בכל פינה על שלטים ענקיים) ובכל זאת הם המשיכו לזיין לי את השכל עד שהלכתי.
&nbsp
בחנויות אחרות גם היו מוכרים ומוכרות שניסו להידבק, אבל ההבהרות שלי עבדו יותר טוב. במשביר לצרכן אפילו אפשרתי למוכרת להדביק את המדבקות שלה על מה שקניתי אפילו שבחרתי לבד והיא לא עזרה לי, כל כך הערכתי את זה שהיא לא נדבקה אלי שפרגנתי.
 
מה עוד לא אמרו על מוכרים בחנויות בגדים?

מתי כבר המנהלים שלהם יבינו כמה זה מעצבן שנדבקים ויושבים על הוריד ומתעקשים לנג'ס גם כשהלקוח אומר שהוא לא צריך עזרה ומבקש שיעזבו אותו לנפשו?
&nbsp
דווקא לא מזמן הייתי בחנות בגדים ששייכת לרשת שהייתה שם מוכרת צעירה נחמדה שהייתה מאוד עניינית ולא נדבקה, היא עזרה לי רק שביקשתי והמליצה על בגדים אחרים בלי לדחוף - כשאמרתי לה שזה לא הסגנון היא עזבה. כשהגעתי לקופה יידעתי את המנהלת שלה שזה היה מאוד שונה לטובה להיתקל במוכרת כזאת, זו הייתה אחת הפעמים הבודדות שהשאלה "מי עזרה לך?" לא גרמה לי לרצון להגיד "אף אחת לא עזרה לי, אבל רוב המוכרות שלכן כמעט גרמו לי לברוח מהחנות".
 

naty42

New member
צריך לשלוח אותם לסדרת חינוך באיקאה

לפני כשנה הלכתי לקנות ארון באיקאה (פעם ראשונה שנכנסתי לאיקאה) ואף אחד מהמוכרים אפילו לא פנה אלי! איזו הרגשה שונה! הסתובבתי במחלקה של הארונות מעל חצי שעה בערך ואף אחד לא ניג'ס. מדהים.
&nbsp
אולי זה טוב לשלוח אותם לאיקאה (סניף קרית אתא, לא יודעת אם זה בנוי אותו דבר במקומות אחרים), כדי שילכו שם לאיבוד
 

jen711

New member
אוי, מוכרות בחנויות זה בעיה

יש את המעצבנות שיזכירו לך 20 פעמים את המבצע, שכתוב באותיות ענקיות כל חצי מטר בחנות ויזכירו לך אותו שוב על כל פריט שאת מסתכלת עליו.
יש מוכרות מציקות.
מצד שני, יש מוכרות נעלמות, דווקא ברגע שאת באמת צריכה מוכרת.
יש לי בעיה עם סניף ספציפי של קסטרו(לצערי במיקום מאוד נוח) שהמוכרות שם תמיד מתעלמות ואני דווקא צריכה עזרה ממוכרות כשאני קונה גינסים.
אבל, יש חנויות שיש שם מוכרות ממש מקסימות, לדוגמא בסניף אחר של קסטרו שהמוכרות תמיד עוזרות לי ונשארות ליד תאי המדידה ככה שאני יכולה לבקש מידה אחרת אם אני צריכה. וכן, גם בימים מלאים בלקוחות.
מוכרות צריכות לדעת את האיזון בין לעזור ללהיות קרציה מעצבנת ולהבריח לקוחות.
לצערי לא כולן יודעות לעשות את זה.

פעם נכנסתי לחנות(פיצית) שהיו בה 3 מוכרות שעמדו ביחד וקיפלו בגדים.
כל אחת סיפרה לי על המבצע, בהפרש של חצי דקה בערך.
לא שיכולתי לפספס את המבצע שהיה תפוי בגדול על כל מדף...
 
בסיטואציות כאלו אני יוצאת מהחנות

ומשתדלת להבהיר למוכרים בצורה הכי ברורה שאני עושה את זה בגלל הניג'וסים המטרידים שלהם. למרבה הצער, אצל חלק נכבד מהמוכרים ההתנהלות הזאת היא בעקבות הנחיות מלמעלה, משום מה בהנהלת הרשתות האלו יוצאים מנקודת הנחה שזו הדרך למכור, למרות שיצא לי להיתקל במקומות שפועלים בצורה אחרת שנראה שהבינו שלא זו הדרך.

המוכרות הנעלמות הן באמת זן מעצבן, בדומה לאלו שלא שמות עלייך, אבל כשאת יוצאת מהחנות נזכרות לשאול אם את צריכה עזרה. בזמנו היה לי סיפור בחנות נעליים, חיפשתי בנרות מוכרת שתביא לי נעליים מסוימות במידה שלי, המוכר שנחלץ לעזרתי עוד לעג לי על הסיטואציה (הלכתי עם הנעל ברחבי החנות וחיפשתי מי יוכל לעזור לי). כשמדדתי אחת המוכרות התעניינה איך הנעליים, וכשאמרתי שהן לא הכי נוחות התגובה הייתה "אז תורידי אותן!" עם מבט לא הכי ענייני. באמת הורדתי אותן ויצאתי מהחנות, חשבתי שאולי היא תנצל את ההזדמנות להציע לי זוג אחר שיותר יתאים לי, אבל כנראה שהם לא היו בקטע של למכור באותו יום
 
תגובה

(בטח לא תזכה לאהדה....)
כן,
לא נעים לי ליהיות עדת שמיעה לשיחותיהם של אנשים בבנק, בדואר, ברכבת וכן.... גם כשאני ממתינה לאוטובוס.
נכון שאני יכולה לזוז, אבל...
1. למה ? למה המדבר לא יזוז?
2. אני אזוז! מצוין! לאן? למקום שמישהו אחר משוחח בטלפון??

אני מבינה את זכותו של המדבר, והיכן זכותו של אותו אדם שלא חפץ לשמוע ולהיות מעורב בעל כורחו בשיח אודות קניות, נזיפות בילד או בבעל, רכילות על ... די!!!!
גם כאשר משוחחים בשקט, זה מפריע.
אם היינו משכילים להשתמש בטלפון בצורה מתחשבת וחכמה - הדיון לא היה עולה כאן.
(באותה ההזדמנות..... כשמשוחחים במעלית או ברכבת מסכנים בקרינה את כלל הנמצאים באותו חלל ובמיוחד ילדים קטנים. האם להם אין זכויות?)

חומר למחשבה
 
יש מצבים שזה לא נעים

אבל אני אוחזת בגישה שכל עוד אני נמצאת במרחב פתוח - קרי ברחוב (ולא בתוך סניף בנק או דואר), אין לי שום עילה למנוע מאחרים שינהלו שיחות - בין אם זו שיחה בין שני אנשים ובין אם שיחת טלפון, וכל עוד לא צועקים או מקללים, זה לא משהו שאמור להשפיע על הסביבה. אני נוהגת להתעלם כשמדברים לידי, אם זה מגיע למצב שאי אפשר להתעלם כי מדברים בקול רם מאוד זה משהו אחר, אבל זה לא התרחיש הנפוץ, ולרוב הרעשים של הרחוב גוברים על הדיבורים האלו.
&nbsp
לגבי המעלית אני מסכימה איתך, וברוב המעליות תוכלי לראות אזהרות רלוונטיות כתובות בגדול, למרבה הצער יש אנשים שכל כך שקועים בסמארטפון שלהם שלא שמים לב.
&nbsp
ועוד משהו אחרון - ההודעה שלך הזכירה לי משום מה מקרה אחר של התערבות לא עניינית של אדם ברחוב: בזמנו נסעתי לבקר חברים ובגלל בעיות חנייה ברחוב שלהם שהוא חד סטרי, חניתי ברוורס אחרי כמה אלתורים, כך שהרכב שלי היה הפוך לכיוון התנועה. כשבאתי לצאת כמובן שהדבר הראשון שעשיתי היה לסובב את הרכב לכיוון הנכון, אבל עוד לפני שהספקתי לעשות את זה זכיתי להיבהל מאוד מדפיקות עזות על החלון האחורי, שבוצעו ע"י עובר אורח שחש בצורך "ליידע אותי" שהרחוב הוא חד סטרי (וזה כשעדיין הייתי בחניה בשלבי יציאה - זה לא שנסעתי על הרחוב בניגוד לכיוון התנועה). עניתי לאותו אדון שאני מודעת לכך, ושמה שאני עושה עכשיו זה לסובב את האוטו, ויידעתי אותו שהוא מאוד הבהיל אותי וזה היה יכול להסתיים לא הכי טוב - את כל זה אמרתי בטון דיבור רגיל, אבל הוא משום מה לקח קשה את ההערה שלי ובתגובה נבח עלי שאני אהיה בשקט לפני שהוא יזמין לי משטרה. אני והחברה שהייתה איתי נקרענו מצחוק, והעלינו אחר כך תהיות מה הוא היה אומר למשטרה - הרי גם אם הייתי נוסעת בניגוד לכיוון התנועה, עד שהמשטרה הייתה מגיעה (אם היו טורחים בכלל להתייחס לפנייה שלו) הייתי נוסעת והרבה לא היה להם מה לעשות.
 
למעלה