חוויית שירות מוזרה

חוויית שירות מוזרה

לא יודעת מי כאן, אבל משתפת


אני נוהגת להזמין מוצרים מהאינטרנט לא אחת, בין היתר אני נוהגת להזמין גם ספרים, בעיקר מאתרים של "יד שנייה" - יש ספרים שקשה להשיג בחנויות הספרים וניתן להשיג אותם רק בחנויות שכאלו וב"מחסני ספרים", יש גם ספרים שאפשר להשיג אותם, אבל באתרים האלו הם עולים הרבה פחות.

אחרי ההקדמה הזאת אספר בחוויה מוזרה שהייתה לי: הזמנתי שלושה ספרים מאחד האתרים האלו, שניים מהם נשלחו עלי דרך שירות מיוחד שמביא את הספרים לסופר פארם הסמוך למקום המגורים, מה שהיה נשמע לי מוזר בהתחלה, אבל התוצאה נוחה ויעילה הרבה יותר מאשר הדואר (רק חבל שלא יידעו את עובדי הסופר פארם על קיומו של השירות הזה, מה שהקשה קצת על קבלת הספרים). את הספר השלישי נאמר לי שישלחו לי בדואר, מה שנשמע לי אפילו יותר מוזר - אם יש להם אפשרות טובה משמעותית, שהגיעה מהצד שלהם לצד הסבר ש"אנחנו מעדיפים שלא לשלוח בדואר", זה מעורר תהיות. אבל - לא שאלתי יותר מדי (וחבל) וחיכיתי בסבלנות שגם הספר הזה יגיע.

לסבלנות שלי יש גבולות - אחרי שעברו 3 שבועות ואין סימן לספר, התקשרתי לברר. אחרי כמה בירורים נאמר לי שתתקשר אלי המנהלת של הסניף הרלוונטי ותיתן לי מענה בנושא.

זמן קצר לאחר מכן הפלאפון שלי מצלצל, אני עונה לטלפון ומוצאת את עצמי שומעת את התוכן הבא: "גברת אשה מרציפן! מה שיש לי להגיד לך זה ש..." מהמשך התוכן הבנתי שמדובר בנושא הספר, שהוסבר לי ש"דרך הדואר לוקח לו חודש להגיע". כשתהיתי לגבי העובדה שהיא לא טרחה להזדהות, היא טענה ש"הבנתי שאת יודעת במה מדובר" (ואם אני יודעת "במה מדובר", עדיין מקובל להזדהות בתחילת שיחת טלפון, זו הפעם הראשונה שאני מדברת איתך, אני לא אמורה לזהות את הקול שלך). לגבי העובדה שלא נאמר לי שלוקח פרק זמן ארוך שכזה (ולא, לדואר ישראל לא לוקח "תמיד" כל כך הרבה זמן לשלוח דואר, מניסיון), היא טענה ש"לא אני מכרתי לך את הספר" (וזו אמורה להיות המנהלת) ו"אם אני הייתי מוכרת לך את הספר הייתי מציעה לך משלוח דרך השירות של סופר פארם" (אז אולי כדאי גם להנחות את העובדים שלך שיציעו את השירות הזה?! או לפחות שלא יתנגדו לבצע אותו?!)

בינתיים נותר לי לחכות ולראות אם אקבל את הספר, הובטח לי שאם הוא לא יגיע יזכו אותי - אני בעיקר תוהה למה זה נדרש, כי המשמעות בשני המקרים זה הפסד - בשבילם הפסד של העלות, ובשבילי הפסד של ספר שאני רוצה לקרוא והוא קשה להשגה.

והכי אני לא מבינה את הקטע של אותה מנהלת, אחד הדברים הכי בסיסיים שילדים לומדים זה איך לנהל שיחת טלפון, ושמקובל להציג את עצמך בתחילת שיחה - ולא ברור לי איך מישהי שלא מודעת לכך עובדת בתחום כזה על תקן של מנהלת.
 
אכן חוויה מוזרה

בכלל, נראה לי שבשנה האחרונה בגלל שכבר אף אחד לא סומך על הדואר הנסיונות לעקוף את השירות הזה רק מזיקים בחלק מהמקרים.
אני, למשל, בורכתי בסניף דואר שכונתי שנמצא ממש קרוב אלי ופתוח כל יום רצוף עד 18:00. אמנם כמעט תמיד יש שם תור לדלפקים ה"רגילים", אבל לקבלת חבילות יש דלפק נפרד והכי הרבה שיצא לי לחכות שם זה 5 דקות. לכן לי, בניגוד לרוב האנשים, דווקא יותר נוח לקבל חבילות בדואר רשום ולאסוף אותן מהסניף, מה גם שאני רוב היום לא בבית, מה שמקשה על תיאום שליח.
אבל בזמן האחרון נתקלתי בכמה חברות שהזמנתי מהן מוצרים, שהתעקשו לא לשלוח בדואר ישראל (מניחה שהיו להן בעיות עם זה) ורק דרך שירות שליחים. זה קצת מעצבן בעיקר בגלל שבדרך כלל שירות שליחים עולה יותר (היו מקרים שהזמנתי מוצר כלשהו והמשלוח בדואר רשום היה חינם, בעוד שעבור שירות שליחים הייתה תוספת תשלום - הגיוני סה"כ, אבל מעצבן כשלא משאירים לי בכלל את האופציה לבחור).
הבעיה העיקרית בשליחים זה התיאום - חלק מהחברות מתאמות וחלק לא ואז או שהחבילה עוברת בסופו של דבר לדואר (כלומר לא חסכנו כלום) או חוזרת לשירות השליחים עד שאצליח לתאם מולם מועד למסירה.
השיא היה בחבילה האחרונה שהזמנתי, כאשר החברה ממנה הזמנתי התחייבה לשירות שליחים שהובטח שיתאמו איתי משלוח (וידאתי את זה מראש לפני שעשיתי את ההזמנה) - בפועל לא תיאמו איתי כלום ופשוט הגיעו לכתובת שלי. השליח התקשר אלי כמה פעמים והשאיר הודעה, כשחזרתי אליו הוא התעצבן למה לא עניתי ולמה לא הייתי בבית. אמרתי לו שהבטיחו לי שיתאמו איתי משלוח ולא פשוט יגיעו, שאני לא נמצאת בבית תמיד ושהייתי בעבודה כשהוא התקשר ולא יכולתי לענות. הוא אמר שבשירות השליחים הזה לא מתאמים מראש אלא פשוט מגיעים (הזוי משהו, מה ההיגיון בשליח אישי אם הוא מגיע כמו הדוור?).
בסוף אחרי שהוא נרגע מהעצבים והבין שלא באשמתי הוא הגיע לכתובת ללא מענה, פשוט תיאמתי אישית מולו מתי בערך הוא יגיע אלי עם החבילה.
כל ההתנהלות הזו מיותרת ודבילית ובעיקר עושה לי כלקוחה חיים יותר קשים, כשאני מאמינה שהמטרה הייתה הפוכה בדיוק.
נראה לי בפעם הבאה שאזמין מאותה חברה פשוט אתעקש על דואר רשום, גם אם זה בתוספת תשלום.
 
הסיפור הסתיים בצורה מפתיעה

אחרי שפניתי שוב ומצאתי את עצמי מול נציג שירות קפדן מדי שהתמקד בדברים מיותרים (כמו וידוא מספר הטלפון שלי - מה זה קשור בדיוק?) וניסיון לספור את ימי העסקים שעברו מאז ההזמנה שלי, התעלומה נפתרה במקריות: הספר שהזמנתי הגיע תוך ימים בודדים לסניף הדואר הקרוב אלי, רק שבגלל ששמי וכתובתי נכתבו בכתב יד ע"י אדם בעל כתב יד לא ברור, התקשו לפענח את כתב היד ורשמו שם אקראי על הפתק שמזמין לקחת את החבילה - במצב כזה הדוור לא ידע איפה לשים את הפתק, ולכן לא קיבלתי אותו. ההודעה השנייה הגיעה אתמול, כנראה מי שחילק את הדואר אתמול היה ממקטיני הראש והפעם זה שיחק לטובתי - מכירים את הדוורים האלו ששמים מעל לתיבות או בתיבה אקראית מכתב עם שם שלא מופיע על אף תיבה? אז זה מה שקרה, וכשראיתי את הפתק הזה מעל התיבות עלתה לי מחשבה שאולי זה הספר שלי, מה שהתברר כנכון.
&nbsp
לגבי מה שכתבת על שירות שליחים - אני מאוד מזדהה איתך, זה אחד הדברים הכי מעצבנים שיש כששולחים שליח ולא מתאמים, במיוחד בהתחשב בכך שרוב האנשים עובדים בשעות היום, ככה שזה מאוד מטופש לשלוח שליח בשעות הבוקר-צהריים ואחר כך לבוא בטענות שלא היה אף אחד. כמו שכתבת - מה ההיגיון בשליח אישי אם הוא מגיע כמו דוור? זו אכן התנהלות מאוד דבילית שעושה גם ללקוח וגם לשליחים חיים קשים.
&nbsp
בהקשר הזה - בזמנו הייתי אמורה לקבל משהו דרך חברת שליחויות, וכשזה לא הגיע פניתי לגורם השולח שיברר, ואחרי בירור נאמר לי שהחבילה הושארה לי בכניסה לבית ושאברר אם מישהו אחר מבני בייתי אולי הכניס את זה הביתה בלי לומר לי. לאחר שהעציצים שלי הכחישו כל קשר, פניתי שוב לגורם השולח והעליתי בנוסף תהייה מה הקטע במשלוח כזה אם משאירים ליד הדלת ולא מתאמים מסירה אישית, והתגובה הייתה שלפי גרסת חברת השליחויות, התקשרו אלי לתאם ואני ביקשתי שישאירו ליד הדלת (הגיוני מאוד, נכון?).
&nbsp
בסוף אחרי פנייה נוספת קיבלתי את המשלוח המיוחל, לא לפני ששליח נוסף התקשר אלי בזמן שהייתי בעבודה ואמר שהוא ליד הבית שלי ולמה אני לא פותחת את הדלת...
 

Lhuna1

New member
תשקלי את האופציה להזמין שליחים לכתובת של העבודה שלך

אני יודעת שלא לכל אחד זה אפשרי, תלוי באופי של מקום העבודה.
אם זה אפשרי אצלך זה יכול להקל מאוד, כיוון ששם אנו ברוב שעות היום שהן גם שעות העבודה של השליחים לרוב.
אצלנו למשל זה מקובל והרבה אנשים מקבלים למשרד חבילות אישיות שהזמינו מאתרי קניות בארץ ובחו"ל.
&nbsp
כמובן את צודקת שההתנהלות מרגיזה מאוד.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה