חווית נסיעה ברכבת, היום

מצב
הנושא נעול.
החלופות שציינם לא מקצרות את הדרך
רק את זמן ההמתנה. אז אולי נעים יותר לנסוע מאשר לחכות, אבל בשורה התחתונה הזמן בין דלת הפקולטה לקרון הרכבת נשאר זהה. יהיה טוב אם תדירותו של קו 11 תעלה.
יש חלופה נוספת:
מלבד החלופה (שלדעתי לא רעה כלל) של החלפה בזיו, יש את חלופת קו 17 (שהתדירות שלו גבוהה יותר מזו של קו 11) לתחנת רכבת חיפה מרכז או לתחנת בת גלים. יש מספיק דרכים להגיע מהטכניון לרכבת. מלבד שעות הבוקר (ואז התדירות של 11 היא פעם בחצי שעה) אין הצדקה מבחינת מספר הנוסעים לתדירות גבוהה יותר, בין השאר בגלל שהחלופות לא הרבה פחות טובות. הבעיה העיקרית עם קו 11 היא באוטובוס של 20:25 שמפספס את הרכבת של 20:52 ואז הרכבת הבאה היא רק ב 21:52. אז גם אין חלופה אחרת שלא תפספס את הרכבת. אולי הרכבת צריכה לאחר ב 15 דקות את הרכבת של 20:52. בשאר שעות היום (כאשר יש יותר מרכבת אחת בשעה בין חיפה לת"א) ההמתנה לא עולה על חצי שעה, ובדרך כלל היא קצרה יותר.
 

raminec

New member
חבל שיש עוד אנשים בטכניון שאינם סטודטנים
מה גם שחלק גדול מהסטודנטים ממילא גר במעונות
חלק גדול מאוד מהסטודנטים בטכניון
שנוסע לכיוון המרכז ודרומה נוסע ברכבת. צריך להיות או אחד שנוסע בחינם באוטובוסים או מזוכיסט כדי לסע ביום חמישי אחה"צ מחיפה לדרום הארץ באוטובוסים. אפשר לראות את זה כשיורדים מהאוטובוס ועוקבים אחרי נחיל האדם שחוצה את התחנה אל המעבר לתחנת הרכבת. לדעתי כמעט כל מי שגר במעונות ונוסע הביתה בסופ"ש לא הולך עם התיק שלו ללימודים אלא חוזר אחרי הלימודים למעונות לקחת את התיק ואז נשאר תקוע עם אוטובוס בקו 11 שמתוזמן להגיע בשעה שלא רלוונטית לשום דבר.
 

raminec

New member
קו 11 מתואם לשעת סיום השיעורים בטכניון.
קו 11 מתואם להגיע לתחנת רכבת חוף הכרמל
בדיוק כדי לראות את הרכבת לת"א יוצאת מן התחנה כשאתה לא עליה. כזה תזמון מדהים והדיר של הגעת אוטובוסים לתחנת רכבת לא ראיתי מאז שסיימתי את לימודיי בטכניון לפני כשש שנים... פניותיי לנציג פניות הציבור של אגד לא החזירו כל תשובה ראויה לציון. אתם מתפלאים איך מוניות השירות משגשגות כ"כ. ההסבר פשוט למדיי: הן יוצאות 10 דקות מוקדם יותר ע"מ להגיע בזמן סביר לתחנת הרכבת. במילים אחרות, אגד מטפחים אותם בכזו שקדנות שלא נותרה להם ברירה אלא לשגשג!
 
קו 11 מתואם להגיע לתחנת רכבת חוף הכרמל
בדיוק כדי לראות את הרכבת לת"א יוצאת מן התחנה כשאתה לא עליה. כזה תזמון מדהים והדיר של הגעת אוטובוסים לתחנת רכבת לא ראיתי מאז שסיימתי את לימודיי בטכניון לפני כשש שנים... פניותיי לנציג פניות הציבור של אגד לא החזירו כל תשובה ראויה לציון. אתם מתפלאים איך מוניות השירות משגשגות כ"כ. ההסבר פשוט למדיי: הן יוצאות 10 דקות מוקדם יותר ע"מ להגיע בזמן סביר לתחנת הרכבת. במילים אחרות, אגד מטפחים אותם בכזו שקדנות שלא נותרה להם ברירה אלא לשגשג!
לא כזה תזמון מדהים ונדיר...
קו 146 עושה בדיוק את אותו דבר ומאפשר לסטודנטים מאוניברסיטת חיפה לראות מהאוטובוס את הרכבת הישירה מפליגה לת"א. בכייוון ההפוך מי שמגיע ברכבת הישירה לחיפה ורוצה להגיע לכרמל, חייב לחכות 10 דקות עד 15 דקות מאחר שבין רבע ל... לשעה עגולה אין שום אוטובוס ואחר כך בהגעת השעה העגולה יוצאת רכבת אוטובוסים שמורכבת מ-29,11,123,132/3 וכמובן הם נדחקים אחד אחרי השני במפרצי החניה הקצרים בתחנות במת"מ בקניון חיפה ובקאסטרה,ואין אפילו אדם תבוני אחד באגף התנועה שיבין שבמקום להוציא את כולם בשעה היצירתית 18:00, 19:00 וכו' אפשר לפזר אותם ולהוציא אותם בשעות לא שגרתיות ביחוד נכון הדבר לקווים התדירים יחסית (יחסית לרמת התדירות של חיפה) 123 ו-133.
 

nitsansh

New member
לא כזה תזמון מדהים ונדיר...
קו 146 עושה בדיוק את אותו דבר ומאפשר לסטודנטים מאוניברסיטת חיפה לראות מהאוטובוס את הרכבת הישירה מפליגה לת"א. בכייוון ההפוך מי שמגיע ברכבת הישירה לחיפה ורוצה להגיע לכרמל, חייב לחכות 10 דקות עד 15 דקות מאחר שבין רבע ל... לשעה עגולה אין שום אוטובוס ואחר כך בהגעת השעה העגולה יוצאת רכבת אוטובוסים שמורכבת מ-29,11,123,132/3 וכמובן הם נדחקים אחד אחרי השני במפרצי החניה הקצרים בתחנות במת"מ בקניון חיפה ובקאסטרה,ואין אפילו אדם תבוני אחד באגף התנועה שיבין שבמקום להוציא את כולם בשעה היצירתית 18:00, 19:00 וכו' אפשר לפזר אותם ולהוציא אותם בשעות לא שגרתיות ביחוד נכון הדבר לקווים התדירים יחסית (יחסית לרמת התדירות של חיפה) 123 ו-133.
שילמדו מואוליה מה זה יצירתיות...
קו 284 היחיד מאשדוד לראשל"צ (קו שלא עושה מסע להכרת יבנה בדרך) יוצא ב-7.35. 5 דקות אח"כ יוצא 282 שנוסע במסלול הרגיל והמיגע. האוטובוס הבא הוא רק שעתיים אח"כ. ועוד דוגמה... ב-21.40 יוצא לדרכו מאשדוד האוטובוס האחרון של קו 37 לרחובות דרך גן-יבנה. 5 דקות אח"כ נוסע האוטובוס האחרון של קו 17 לגן-יבנה. לתחנה "שלי" בגן יבנה הם מגיעים כמעט באותו זמן. מאז שואוליה האריכו את המסלול של קו 37 לתחנת רכבת רחובות (דבר מבורך כשלעצמו) אבל לא שינו את הלו"ז, האוטובוסים של 37 שיוצאים ב-X.00 מרחובות ואלה של קו 17 שיוצאים ב-X.45 מגיעים למרכז גן יבנה כמעט באותה שעה, כך שלנוסעים מגו יבנה לאשדוד יש 2 אוטובוסים באותו זמן וביניהם הפסקה של שעה.
 
קו 11 מתואם להגיע לתחנת רכבת חוף הכרמל
בדיוק כדי לראות את הרכבת לת"א יוצאת מן התחנה כשאתה לא עליה. כזה תזמון מדהים והדיר של הגעת אוטובוסים לתחנת רכבת לא ראיתי מאז שסיימתי את לימודיי בטכניון לפני כשש שנים... פניותיי לנציג פניות הציבור של אגד לא החזירו כל תשובה ראויה לציון. אתם מתפלאים איך מוניות השירות משגשגות כ"כ. ההסבר פשוט למדיי: הן יוצאות 10 דקות מוקדם יותר ע"מ להגיע בזמן סביר לתחנת הרכבת. במילים אחרות, אגד מטפחים אותם בכזו שקדנות שלא נותרה להם ברירה אלא לשגשג!
דווקא היו כמה פיילוטים, בייחוד בימי חמישי,
להוצאת קו 11 באמצע השיעור כדי שיספיק לרכבת, אפילו עשו על כך פרסום נרחב, ובכ"ז מס' הנוסעים היה זעום. אי אפשר לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה....
 

amit1270

New member
דווקא היו כמה פיילוטים, בייחוד בימי חמישי,
להוצאת קו 11 באמצע השיעור כדי שיספיק לרכבת, אפילו עשו על כך פרסום נרחב, ובכ"ז מס' הנוסעים היה זעום. אי אפשר לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה....
התלונה צריכה להיות מופנית לרכבת
שלא תיאמה את הלו"ז שלה לשעות השיעורים בטכניקום... או להנהלת הטכניון בדרישה שתשנה את השעות....
 

raminec

New member
דווקא היו כמה פיילוטים, בייחוד בימי חמישי,
להוצאת קו 11 באמצע השיעור כדי שיספיק לרכבת, אפילו עשו על כך פרסום נרחב, ובכ"ז מס' הנוסעים היה זעום. אי אפשר לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה....
לא מכיר את הנתונים המדוייקים ואופן ביצוע
הפיילוט הזה שאתה מדבר עליו. אני כן יודע שכשאני למדתי בטכניון מוניות השירות היו תמיד מתמלאות, תמיד מגיעות בזמן לתחנת הרכבת ותמיד יוצאות עשר דקות לפני קו 11 מה שאומר שהן היו יוצאות מיד עם סיום הלימודים ולא מחכות עשר דקות. למרבה הצער הרכבות לכיוון ת"א לא יוצאות כל עשרים דקות בשעות שבהן אני הייתי נוסע בהן. אם לא היתה לי מונית שירות הייתי לעיתים נדרש להמתין שעה שלמה לרכבת הבאה. לא נעים במיוחד.
 
חווית נסיעה ברכבת, היום
אבא שלי נוסע מדי יום מרעננה לטכניון וחזרה בתחבורה ציבורת מהרכבת בהרצליה, דרך חוף הכרמיל ושם קו 11 של אגד לטכניון. בחזור, הוא הגיע בחמישה לארבעה כדי לעלות על הרכבת של 16:28 להרצליה. כבר חצי שעה המתנה כי האוטבוס הבא יוצא מאוחר מדי, אכן תזמון מדהים בין אמצעי תחבורה שונים. בארבע ועשרים, הודיעו שהרכבת של 16:28 בוטלה. הרכבת הבאה הייתה אמורה להגיע ב 16:52. הודיעו שהיא מאחרת ב 3 דקות. איחרה ב 20. כך, ב 17:15, כעבור שעה ועשרים של המתנה בתחנה, הוא סוף סוף עלה על הרכבת. מתי ההתנהלות הזו תפסק?
רכבת ישראל מודל 2011 באמת על הפנים

אינני מחבריו של ש.ה. ואני אחרון המתלהמים לגבי הרכבת אבל יש להודות באמת: כמי שנוסע מידי יום כבר שנתיים על הקו חיפה ת"א אני לא רואה שום עקומת השתפרות, להיפך. לא ברור לי מדוע ה-IC3 לא הוחזרו לאחר תחקיר השריפה לקווים הארוכים, מה שבטוח שהסימנסים והדאבל דקים לא מסוגלים לעמוד בזמנים ולא מצליחים לגמוע את המרחק מאוניברסיטת ת"א לחיפה ב-40 דקות. זאת מבלי לדבר על ההחלטות הגאוניות של מחלקת התנועה ברכבת להציב בשיא העומס דאבל דק של חמישה קרונות במקום ארבעה/חמישה מערכי IC3 שהיו ברכבות הללו בעבר. התוצאה רכבות עמוסות ואיטיות. מעבר לעובדה זו זכיתי מאז דצמבר לחוות שני ביטולי רכבת בבוקר (6:18 בחוף הכרמל), מה שלא התרחש ב-2009 ו-2010. אחת ככל הנראה סימנס נמסה בבת גלים בסופת הגשם האחרונה והשניה סימנס גם כן נכנסה ברעשים מוזרים לרציף וסיימה את נסיעתה הצורמת בבנימינה. בשני המקרים נדחסו הנוסעים של שתי הרכבות למאספת הבאה. תקלות ואיחורים לא מעטים התרחשו גם בכיוון השני. השיא היה בזמן אחת ההשבתות הבלתי נגמרות לבאר שבע (בינואר אם אני זוכר נכון) כאשר הרכבת שהתחילה נסיעתה בת"א דרום לא הצליחה לעמוד בתלאות הדרך הארוכה עד תחנת ההגנה והושבתה באמצע הדרך. לסיכום מאז השריפה בשלהי דצמבר, הדיוק האמינות והשירות בקאנטים,
 
רכבת ישראל מודל 2011 באמת על הפנים

אינני מחבריו של ש.ה. ואני אחרון המתלהמים לגבי הרכבת אבל יש להודות באמת: כמי שנוסע מידי יום כבר שנתיים על הקו חיפה ת"א אני לא רואה שום עקומת השתפרות, להיפך. לא ברור לי מדוע ה-IC3 לא הוחזרו לאחר תחקיר השריפה לקווים הארוכים, מה שבטוח שהסימנסים והדאבל דקים לא מסוגלים לעמוד בזמנים ולא מצליחים לגמוע את המרחק מאוניברסיטת ת"א לחיפה ב-40 דקות. זאת מבלי לדבר על ההחלטות הגאוניות של מחלקת התנועה ברכבת להציב בשיא העומס דאבל דק של חמישה קרונות במקום ארבעה/חמישה מערכי IC3 שהיו ברכבות הללו בעבר. התוצאה רכבות עמוסות ואיטיות. מעבר לעובדה זו זכיתי מאז דצמבר לחוות שני ביטולי רכבת בבוקר (6:18 בחוף הכרמל), מה שלא התרחש ב-2009 ו-2010. אחת ככל הנראה סימנס נמסה בבת גלים בסופת הגשם האחרונה והשניה סימנס גם כן נכנסה ברעשים מוזרים לרציף וסיימה את נסיעתה הצורמת בבנימינה. בשני המקרים נדחסו הנוסעים של שתי הרכבות למאספת הבאה. תקלות ואיחורים לא מעטים התרחשו גם בכיוון השני. השיא היה בזמן אחת ההשבתות הבלתי נגמרות לבאר שבע (בינואר אם אני זוכר נכון) כאשר הרכבת שהתחילה נסיעתה בת"א דרום לא הצליחה לעמוד בתלאות הדרך הארוכה עד תחנת ההגנה והושבתה באמצע הדרך. לסיכום מאז השריפה בשלהי דצמבר, הדיוק האמינות והשירות בקאנטים,
אתה כנראה הוזה
שום רכבת לא מתחילה את דרכה בתחנת ת"א דרום מזה עשרות שנים. התחנה מושבתת. ואפילו היתה רכבת דמיונית כזו, היא לא יכולה היתה להגיע "עד תחנת ההגנה" כי פשוט אין שום אפשרות לנסוע מתחנת ת"א דרום לתחנת ההגנה בלי לעצור באמצע המסילה, לעשות חיוג ולנסוע לכיוון ההפוך(!) וכל זאת על קו האיילון העמוס. יכול להיות שלקחת יותר מדי אסיד ודמיינת את הסיפור היפה שלך?
 

easylivin

New member
אתה כנראה הוזה
שום רכבת לא מתחילה את דרכה בתחנת ת"א דרום מזה עשרות שנים. התחנה מושבתת. ואפילו היתה רכבת דמיונית כזו, היא לא יכולה היתה להגיע "עד תחנת ההגנה" כי פשוט אין שום אפשרות לנסוע מתחנת ת"א דרום לתחנת ההגנה בלי לעצור באמצע המסילה, לעשות חיוג ולנסוע לכיוון ההפוך(!) וכל זאת על קו האיילון העמוס. יכול להיות שלקחת יותר מדי אסיד ודמיינת את הסיפור היפה שלך?
יש תחנה נוספת - ת"א דרום התפעולית
שנמצאת על תוואי המסילה לכיוון לוד, ואכן ישנן רכבות שמתחילות את נסיעתן בה (למעשה, רכבות בכלל לא מתחייגות בתחנת ההגנה, אלא רק בתחנה התפעולית, וגם מדויירות שם). אני מאמין שלא מדובר על תחנת הנוסעים הסגורה שנמצאת על שלוחה, ומשמשת בית קברות לקרונות ישנים.
 
יש תחנה נוספת - ת"א דרום התפעולית
שנמצאת על תוואי המסילה לכיוון לוד, ואכן ישנן רכבות שמתחילות את נסיעתן בה (למעשה, רכבות בכלל לא מתחייגות בתחנת ההגנה, אלא רק בתחנה התפעולית, וגם מדויירות שם). אני מאמין שלא מדובר על תחנת הנוסעים הסגורה שנמצאת על שלוחה, ומשמשת בית קברות לקרונות ישנים.
אכן כך לזה התכוונתי. כשהקו לבאר שבע נסגר
הרכבות חונות (מדויירות) שם במהלך היום (אלא אם כן הם ממשיכות לקרית גת כמו בסגירה האחרונה) יש שם גם מבנה קטן כיאה לתחנה תפעולית.אגב עד לפני מספר שנים גם ראיתי רכבות מדויירות במהלך היום בת"א דרום ההיסטורית, ורק בשנים האחרונות חונים בה פגרים שעוברים התעללות של גרפיטי וואנדליזם. על כל פנים לא הזיתי לא לקחתי אסיד ולא הייתי כלל על הרכבת מאחר שתחנת ההגנה היתה אמורה להיות התחנה הראשונה של אותה רכבת. על העובדה שהיא נתקעה עוד לפני הגעתה לתחנה הראשונה שמעתי משיחה בין פקחים על הרציף והם אלה שכינו את מקום תקיעתה "תל אביב דרום".
 

down under

New member
אתה כנראה הוזה
שום רכבת לא מתחילה את דרכה בתחנת ת"א דרום מזה עשרות שנים. התחנה מושבתת. ואפילו היתה רכבת דמיונית כזו, היא לא יכולה היתה להגיע "עד תחנת ההגנה" כי פשוט אין שום אפשרות לנסוע מתחנת ת"א דרום לתחנת ההגנה בלי לעצור באמצע המסילה, לעשות חיוג ולנסוע לכיוון ההפוך(!) וכל זאת על קו האיילון העמוס. יכול להיות שלקחת יותר מדי אסיד ודמיינת את הסיפור היפה שלך?
אולי מספיק כבר עם התוקפנות המוגזמת הזו?!?
על הרבה פחות מכך קבלתי הודעות הן בפרטי והן בתוך השרשור ממנהלים. אתה כבר מגזים בתוקפנות שלך כלפי גולשים כאן בפורום.
 

liorschwimmer

New member
אתה כנראה הוזה
שום רכבת לא מתחילה את דרכה בתחנת ת"א דרום מזה עשרות שנים. התחנה מושבתת. ואפילו היתה רכבת דמיונית כזו, היא לא יכולה היתה להגיע "עד תחנת ההגנה" כי פשוט אין שום אפשרות לנסוע מתחנת ת"א דרום לתחנת ההגנה בלי לעצור באמצע המסילה, לעשות חיוג ולנסוע לכיוון ההפוך(!) וכל זאת על קו האיילון העמוס. יכול להיות שלקחת יותר מדי אסיד ודמיינת את הסיפור היפה שלך?
כמה משלמת לך רכבת ישראל?
 
רכבת ישראל מודל 2011 באמת על הפנים

אינני מחבריו של ש.ה. ואני אחרון המתלהמים לגבי הרכבת אבל יש להודות באמת: כמי שנוסע מידי יום כבר שנתיים על הקו חיפה ת"א אני לא רואה שום עקומת השתפרות, להיפך. לא ברור לי מדוע ה-IC3 לא הוחזרו לאחר תחקיר השריפה לקווים הארוכים, מה שבטוח שהסימנסים והדאבל דקים לא מסוגלים לעמוד בזמנים ולא מצליחים לגמוע את המרחק מאוניברסיטת ת"א לחיפה ב-40 דקות. זאת מבלי לדבר על ההחלטות הגאוניות של מחלקת התנועה ברכבת להציב בשיא העומס דאבל דק של חמישה קרונות במקום ארבעה/חמישה מערכי IC3 שהיו ברכבות הללו בעבר. התוצאה רכבות עמוסות ואיטיות. מעבר לעובדה זו זכיתי מאז דצמבר לחוות שני ביטולי רכבת בבוקר (6:18 בחוף הכרמל), מה שלא התרחש ב-2009 ו-2010. אחת ככל הנראה סימנס נמסה בבת גלים בסופת הגשם האחרונה והשניה סימנס גם כן נכנסה ברעשים מוזרים לרציף וסיימה את נסיעתה הצורמת בבנימינה. בשני המקרים נדחסו הנוסעים של שתי הרכבות למאספת הבאה. תקלות ואיחורים לא מעטים התרחשו גם בכיוון השני. השיא היה בזמן אחת ההשבתות הבלתי נגמרות לבאר שבע (בינואר אם אני זוכר נכון) כאשר הרכבת שהתחילה נסיעתה בת"א דרום לא הצליחה לעמוד בתלאות הדרך הארוכה עד תחנת ההגנה והושבתה באמצע הדרך. לסיכום מאז השריפה בשלהי דצמבר, הדיוק האמינות והשירות בקאנטים,
מדיניות לא ברורה
אני בהחלט מבין את אילוצי הרכבת שנובעים ממחסור בציוד נייד. מה שאני לא מבין זה את ההתעקשות הבלתי מתפשרת לעמוד (פורמלית בלבד!) בלוח הזמנים הקיים. למה לא לתכנן לו"ז חדש, דליל יותר, אבל כזה שהרכבת תעמוד בו, במדויק? מה טוב בלוח זמנים עם הרבה רכבות כשכמעט אף אחת לא יוצאת בזמן, חלק מאחרות ב 20 דקות ויותר ולעיתים נדירות, מבוטלות לגמרי?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה