חוות דעת לגבי קורסים

abcd80

New member
חוות דעת לגבי קורסים

שלום, אני מתלבטת בין מספר קורסי תואר שני בלימודי מידע - קניין רוחני עם מרים פרבר מודיעין עסקי עם אשר עידן מיומנויות למידענות וניהול ידע עם אשר עידן מערכות לתיעוד מידע עם שנקולבסקי איך הקורסים מבחינת העומס ומבחינת המרצים ? מבין הקורסים של עידן ושנקולבסקי איזה קורס מביניהם אינו מומלץ ביחס לאחרים?
 

abcd80

New member
היא עד כדי כך גרועה?

היא קשה במבחנים ובציונים? ובכלל הקורס הזה מערכות לתיעוד מידע את עשית אצלה?איך הקורס הזה ?מועיל או שזה משעמם?
 

DGtal

New member
שנקולבסקי

עשיתי אצלה קורסים אחרים (של תואר ראשון). אין ספק שהיא מומחית (אין הרבה ארכיונאים מומחים ממנה בארץ, אם בכלל). הדרישות שלה בקורסים היו סבירות בעיני, ורלוונטיות לחומר. הבעיה היא שהיא אכן משעממת וקשה "לשרוד" שיעור איתה. אם המטרה העיקרית היא לדעת על ארכיונאות כנראה שזה ישתלם. אם את מחפשת כיף חיים, לא שם.
 

abcd80

New member
../images/Emo51.gif

נראה לי שהיא עדיפה בינתיים על עידן.. כבר שרדתי מרצים משעממים כמו פריבור ולפחות החומר רלוונטי זה מה שחשוב.
 

chayahd99

New member
../images/Emo8.gif כדאי לזכור...

כדאי לזכור ששנקלובסקי דורשת נוכחות ואצל רבים זה גורם מאוד משמעותי בשיקול אם להרשם לקורס או לא. חוצמזה, אני תמיד ממליצה על עידן (אחרי שעשיתי קורסים אצל שניהם).
 

abcd80

New member
הבנתי

גם ככה רוב הקורסים שלי מתוקשבים וחצי מתוקשבים כך שקורס אחד עם נוכחות חובה לא ישנה לי הרבה..
 

chayahd99

New member
../images/Emo98.gif להפך...

קורס אחד עם חובת נוכחות יכול לדפוק יום עבודה שלם מלא בקורסים מתוקשבים.
 

abcd80

New member
הקורס הזה דווקא מסתדר לי היטב

במערכת,הוא בא אחרי קורס חובה עם נוכחות (רחל קדר).
 

abcd80

New member
אגב את עשית מודיעין עסקי איתו?

יש עבודה בקורס הזה? ובכלל איך הוא בתור בן אדם כלומר הוא עומד על דרישותיו או שהוא מוכן להתפשר לפעמים?
 

chayahd99

New member
לא, אבל...

לא עשיתי את הקורס הספציפי הזה אבל בד"כ הדרישות שלו בכל הקורסים הן זהות כלומר נדרשת הגשת עבודה, פרזנטציה על העבודה ומבחן על העבודה.בתור בן-אדם הוא אינו עקשן או דקדקן יתר על המידה.יש לו רק עקרון אחד שהוא הכי חשוב בעיניו: הוא דורש שכל סטודנט, בעבודה שהוא מגיש, ולא משנה באיזה קורס, יחדש לו משהו.אם חידשת משהו (זה יכול להיות מועתק העיקר שהוא לא הכיר את זה קודם), אז כבר יש לך ציון טוב. עם זאת, הציון עולה ככל שהדבר מתוחכם יותר ומוצג לו בצורה טובה יותר.זאת הפילוסופיה בגדול ובעיני היא נותנת לכל סטודנט אפשרות להצליח.
 

abcd80

New member
אהה אמרו לי שהוא דיי קשה..

אז הקורסים האלה שלו שציינתי קודם למדת אותם?הם לא קשים בכלל?
 
קשים??? מאיזו בחינה בדיוק?

השיעורים מתנהלים שבוע כן ושבוע לא ולפעמים גם פחות מזה. הוא לא ממש מלמד בשיעורים - יותר מעלה רעיונות ודברים שהוא קרא באינטרנט או בעבודות אחרות של סטודנטים (אני לא צוחק). לכן אמרתי שלא לומדים יותר מידי מהקורסים שלו. אין מבחן בקורסים שלו - צריך להגיש עבודה. לעבודה יש דרישות מאוד ספציפיות - הוא קורא לזה טמפלט. היא צריכה להיות בדיוק במתכונת שהוא רוצה. חייבים לעשות בזוגות (לפעמים אפשר בשלשות אבל הוא לא נותן בדר"כ לעשות לבד). בעבודה כדאי להכניס מונחים שהוא התייחס אליהם במשך השנה. צריך לעשות מצגת על העבודה ו"להיבחן" עליה מולו בשיעור האחרון. זה לא ממש מבחן אלא יותר בדיקה ששני בני הזוג יודעים על מה מדובר. לצערי עלי לומר שאני לא מבין לפי מה הוא נותן ציונים על העבודות (שהוא הציון של הקורס). הגשתי לו שנה שעברה סמינריון (!) שאם הייתי מראה אותו למרצה סביר במחלקה היו צוחקים עלי גם בתור הצעה ראשונית וקיבלתי מעל 85. אני מכיר מישהו שהגיש עבודה הרבה יותר טובה וקיבל 80. בקיצור - לא קורס ברמה אקדמית גבוהה במיוחד אבל אוירה נחמדה וציונים לא רעים בסופו של דבר, במיוחד בהתחשב בהשקעה הנדרשת...
 

abcd80

New member
הבנתי תודה על המידע !

זה עוזר לי מאוד להחליט.. התכוונתי שהם קשים מהבחינה הזו שהוא רוצה עבודה מקורית, חדשנית וכו' ויש סטודנטים שזה לא מתאים להם ויש כאלה שזה מתאים להם מאוד. למדת גם עם שנקולבסקי?איך היא?
 
סיוט מהלך... סבלתי מכל רגע

היא משעממת בטירוף וקוראת שמות בכל שיעור. העבודות שלה מציקות.
 

abcd80

New member
אז אני מבינה שאין לי הרבה ברירות

אמרו לי ששנקולבסקי איכשהו נסבלת והוגנת במבחנים.. האם יש סיכוי כלשהו לבקש קורס אחר שלא רשום בתוכנית במקום אשר עידן/שנקולבסקי?? בכל מקרה תודה לך על המידע
 
למה לא לקחת את עידן?

לא יהיו לך יותר מידי קורסים קלילים בתואר. העבודה הזו היא ממש לא סיפור. לדעתי חבל לא לקחת קורס של עידן, למרות שלא לומדים בו יותר מידי.
 

abcd80

New member
חברות שלי גם אמרו

שאצל עידן לא לומדים כלום ושהוא מצפה למקוריות כלשהי בעבודה וכד' ויש כאלה שזה לא מתאים להם. לי לא מתאים לבזבז זמן בקורסים שלא יועילו לי כלום וגם שלא מתאים לי הקטע הזה שלו..
 
למעלה