חוות דעת על רכב חדש !

yossik111

New member
חוות דעת על רכב חדש !

שלום לכולם !
אשמח לקבל חוות דעת על הרכב סיאט לאון 1.2TSI ידנית, 5 Style
בעיות מיוחדות אם יש וכ'ו ,
אפרופו "בעיה" , יש לו סאנרופ (גג שמש) ?
אשמח להמלצות לרכבים "דומים" – ידני , בנזין , משפחתי (סטיישן היא גם אופציה ) אמין (מקווה שהסיאט אכן אמינה ) , צריכת דלק "טובה" , עד כ 130,000 ₪ .
תודה מראש!
יוס.
 

enigo

New member
עוד מוכרים את ה-1.2 ל'?

מנוע שהוחלף על ידי ה-1.0 ל' כבר לפני שנתיים ומשהו.
היצע הידניות בקטגוריה די דל. לא בטוח מה עוד יש. אולי רנו - היתה להם מגאן האצ'בק ידנית בזמנו, לא יודע אם עדיין יש.
 

ANZ1

New member
תראה

1. לפי האתר של סיאט , הם כבר לא מוכרים סיאט לאון 1.2 ידני
כך שאין לך מה לשאול על רכב לא קיים,
המנוע הוחלף עם מנוע 1 ליטר ידני
שעולה 110 אלף
2. לפי מה שנראה , כמעט ואין מכוניות משפחתיות ידניות זולות בישראל,
לפי מה שמצאתי יש רק את הלאון ואת ההונדה סיביק 1 ליטר ידני שעולה 121
3. אם רק 2 אלו , הסיביק יותר טובה בכל פרמטר מאשר הסיאט אבל עולה קצת יותר.

ישראלים אם יש להם ברירה, קונים אוטומטי, כשמדובר על רכב משפחתי או יותר גדול.
 

ANZ1

New member
אבל יש גיפונים קטנים ידניים

יש את הסוזוקי קרוסאובר 1.4 טורבו ידני
את הדאציה דאסטר דיזל ידני

אם אתה מחפש רכב למשפחה עם ילדים ועדיין ידני
הייתי בודק ובוחר אחד מ2 אלו.
 

yossik111

New member
הקרוסאובר 1.4 טורבו ידני , יכול להתאים

הוא מספיק זמן בשוק , בכדי לחוות עליו חוות דעת בענין דנן ?
 

enigo

New member
לא. המנוע הזה חדש יחסית. אישית לא הייתי מסיע משפחה בדאסטר

משיקולי בטיחות.
 

yossik111

New member
למיטב ידיעתי הוא קיבל ציוני בטיחות (ריסוק) וכ'ו

גבוהים יחסית (או לפחות "בסדר" כזה) , אני טועה ?
 

ANZ1

New member
הליאון הרבה פחות בטוחה

היא נבחנה ב2012 במבחנים מאד מקילים יחסית למבחנים השנה.
כל רכב סביר מינוס קיבל 5 כוכבים ב2012.
אם אותו ליאון היה נבחן היום הוא היה מקבל ציון נכשל.
אין שום משמעות להשוואות ציוני באיחות משנים בעבר.
 

ANZ1

New member
תסתכל על מכוניות אחרות

הדאסטר הנוכחי לא קיבל שום ניקוד ב2012 כי הוא לא נבחן
אם הדגם הנוכחי היה נבחן ב2012 הוא היה מקבל 5 כוכבים כמו הליאון,
והסיבה היחידה שהדאסטר קיבל 3 כוכבים השנה זה כי אין לו מערכת עצירה אוטנומית, אי אפשר לקבל יותר מ3 כוכבים למי שאין את המערכת.
אם הליאון של 2012 היה נבדק היום הוא היה מקבל במקסימום 3 כוכבים
סביר שהיה מקבל רק 2 כוכבים
איך אני יודע ?
תסתכל על מכוניות אחרות שנבחנו באותה תצורה
למשל הסוזוקי סוויפט קיבלה 5 כוכבים ב2012,
דגם חדש והרבה יותר בטוח נבדק ב2017 וקיבל רק 2 כוכבים

מכוניות שנבחנו אפילו ב2016 - 2017 וקיבלו ציון מסוים ,ומי שעשה השנה את אותו מבחן קיבל 30 אחוז פחות על הגנה על ילדים.
כל שנה המבחן נהיה יותר קשה, וציונים מ2012 הם חסרי משמעות,
אתה יכול לחשוב שלילאון יש כוכבים, אבל אין לו, כל עוד לא בחנו את הליאון השנה,
אין שום משמעות לציונים מ2012
כל מכונית שנבחנה ב2012 ואחר כך נבחנה במבחנים יותר מתקדמים הציון התרסק כמו המכונית.
 

xrlmike

New member
גרמת לי להסתכל

שינו ניקוד שינו קריטריונים אבל בתכלס מצבן של הבובות בדו"ח המפורט בדסטר חדיש גרוע ממצבן של הבובות בסיאט אטקה חדישה (להשוות רכבים בגודל דומה)
לדוגמא בתאונה חזיתית מלאה דסטר 2017 מקבל POOR בהגנה על ראש הנהג
באותה תאונה סיאט אטקה 2016 מקבל GOOD וגם שאר הצבעים לטובת האטקה
באותן שתי מכוניות חיבור איזופיקס מאחור בדסטר חבר בזהירות באטקה חבר חופשי
ואפשר להמשיך
הציון נמוך כי התוצאות במבחן פחות טובות ולא רק כי חסרה מערכת זו או אחרת
&nbsp
 

ANZ1

New member
אז אנחנו מסכימים שהליאון לא בטוחה

הדיון היה על הליאון
לא על האטקה
והליאון והאטקה אגב הם אותו גודל בערך
שניהם מכוניות בקטגוריה קומפקטית.
האטקה בטוחה הליאון לא.
אם אתה רוצה לעבור באותה חברה על דגם אחר
אפשר להראות את הציונים של מכוניות אחרות מאותה חברה של הדאסטר מבית רנו או ניסאן שקיבלו השנה 5 כוכבים.
אין ויכוח שחברה כמו פולסווגן יודעת לבנות מכוניות בטוחות.
אבל כל הדיון כאן היה רק על הליאון והיא כנראה נכשלת בבטיחות.
 

yossik111

New member
אופס , התכוונתי כמובן לסוזוקי קרוסאובר 1.4 טורבו ידני

שלפחות על פי הפירסומים בארץ הוא מקבל 5 כוכבים , שוב , אני טועה ?
 

ANZ1

New member
הקרוסאובר לא יכול לקבל יותר מ3 כוכבים

היום רכב שאין לו מערכות בטיחות אקטיביות לא יכול לקבל 5 כוכבים.
מקסימום 3.
ולקרוסאובר אין מערכות בטיחות אקטיביות.
הרכב נבחן לפני 5 שנים
ולכן הציון שהוא קיבל לא רלוונטי היום.
וכמו שאנחנו רואים היבואנים הישראלים בכוונה מבלבלים את הלקוחות.
והלקוחות לא מבינים, כמו שאנחנו רואים.
אין שום משמעות למבחנים קלים שהיו לפני כמה שנים.
 

yossik111

New member
התכוונתי לתוצאות מבחני הריסוק וזה מה שכנראה

"מתכוונים" היבואנים (מבלי לציין זאת (ואולי אכן בכוונה (בגלל הקטע ה"אקטיבי"))) .
 

ANZ1

New member
לא, אבל הבנתי את הטעות שלך

הסתכלת על ציון רמת הבטיחות שמפרסם היבואן, וזה הציון של משרד התחבורה הישראלי,
אבל לציון הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי אין שום קשר לבטיחות, רק לשוחד,
מי שילם יותר לפקיד כלשהוא,
ברוב המקרים מכוניות בטוחות מקבלות ציונים יותר נמוכים בישראל ממכוניות בטוחות.
רכב עם מערכות בטיחות מתקדמות שהתקין היצרן, יקבל ציון יותר נמוך מרכב בלי שום מערכת בטיחות אבל שיבואן התקין בהתקנה מקומית איזה מערכת מצפצפת,
למה ? מישהו קיבל שוחד, אם לראשי ממשלה ושרים מותר, אז מותר גם לפקידי משרד התחבורה.

אבל אין ציון במבחן ריסוק רלוונטי לסוזוקי קרוסאוסבר,
כך שאתה לא יודע את זה,
הוא לא נמכר בארצות הברית, אז האמריקאים לא בחנו אותו,
ובאירופה בחנו אותו רק לפני 5 שנים במבחן מאד מקל שרוב המכוניות שקיבלו 5 אז מקבלים 2 היום, מי שנבחן שוב, והסוזוקי לא נבחן מאז, כך שאי אפשר לדעת מה הציון שלו,
2 מכוניות הסוזוקי שנבחנו בשנתיים האחרונות קיבלו ציון מאד נמוך.
 

enigo

New member
נכון שאי אפשר להשוות את הציונים בין דורות מבחנים שונים, אבל

עשית קצת בלגאן.
מבחן הריסוק החזיתי בחפיפה חלקית עצמו לא השתנה בין 2012 להיום - אותה מהירות, אותו עצם קשיח עם מאסה אינסופית ואותה חפיפה. כך שבהחלט יש משמעות לכך שהדאסטר מעניק הגנה פחות טובה במבחן הזה לעומת הליאון (כפי שמתבטא בציון הפרטני ובאיור עם הבורות). מי שאכן השתנו הן דרישות הסף לדירוגים השונים, והצטרפו תחומים עליהם מקבלים ניקוד (בעיקר בתחום אבזור הבטיחות), כך שמכונית שקיבלה 5 כוכבים לפני חמש שנים עלולה לקבל 3 כוכבים (לא 2) במבחן החדש.
ועדיין, הליאון מגינה על מבוגרים טוב יותר מאשר הדאסטר בתאונה חזיתית. צריך לקרוא את המסקנות המלאות לגבי כלל הבדיקות כדי לראות מה המצב בשאר התחומים.
 

xrlmike

New member
5 כוכבים לויטרה מ 2015 זה ציון נמוך לסוזוקי?

ועם בובות במצב טוב יותר מהדאסטר בתאונות חזית - או שגם זה לא רלוונטי?
 
למעלה