חוכמת ההמונים - לימודי הנדסאי בניין/ תכנון ערים

justasking59

New member
חוכמת ההמונים - לימודי הנדסאי בניין/ תכנון ערים

שלום לכולם !!
אני מדביקה כאן הודעה שפרסמתי בפורום אחר, אשמח אם יש פה הנדסאי בניין/ מהנדסים/ או סתם מישהו עם עצה טובה יוכל להתייחס לסוגיות שאני מעלה בנוגע ללימודי הנדסאי בניין, אפשרויות השתלבות בעבודה וכל מה שעולה לכם בראש ועשוי להיות רלוונטי עבורי :

שלום לכולם,

אני בת 30, במקצועי עורכת דין (בתחום הליטיגציה) , ולאחר מחשבה רבה החלטתי שאינני מעוניינת להמשיך לעסוק בתחום ומעוניינת בהסבה מקצועית (בעקבות תסכול מהמערכת, עבודה שאינה יצרנית ועיקרה בזבוז משאבי מערכת והתדיינויות מיותרות ואין סופיות על שטויות, חוסר סיפוק מקצועי, שעמום - עיקר העבודה היא בדד ליינים צפופים ולחוצים וכוללת ניתוח מאסות של חומר, חקיקה ומסמכים והפיכתם לכתבי טענות (שעות רבות של כתיבה) וניהול תיקים).

אני מעוניינת בעבודה שהיא יותר פרויקטאלית ודינאמית באופיה - שתכלול גם דינימיקה עם רשויות, בעלי תפקידים שונים, הימצאות בשטח, וכמובן עניין (אין לי בעיה עם עבודה בלחץ וקצב גבוה, העיקר שאמצא בה סיפוק).
לאחר מחשבה מרובה הצלחתי לצמצם את האפשרויות העומדות בפני:
1. לימודי הנדסאי בניין מתוך שאיפה לעסוק בניהול פרוייקטים - יש מסלול ערב שניתן לשלב עם עבודה במשרה מלאה ואורכו כשלוש שנים, ככל שאבחר בו, אני די סגורה על שנקר. (חבר'ה מתחום ההנדסה האזרחית - אשמח לשמוע את דעתכם באשר למציאת עבודה בתחום כאישה בת 33 (לכשאסיים את הלימודים). אני יודעת שגם בתחום הזה לא ממש קל למצוא עבודה (כל המשדרות דורשות ניסיון של שנה לפחות), אבל עדיין יש היצע משרות נרחב יותר מאשר תכנון ערים, וכמובן הנושא של "נחיתות" של הנדסאים מול מהנדסים
2. לימודי תכנון ערים בטכניון/ בת"א או בבן גוריון (עם חטיבה בתכנון ערים שמקנה רישום באיגוד המתכננים) - מתוך השאיפה למצוא תפקיד עם האופי בו אני מעוניינת.

ככלל, לימודי גיאוגרפיה מושכים ומעניינים אותי יותר מאשר הנדסאי בניין, אך כאמור יותר קל לשלב לימודי הנדסאי עם עבודה במשרה מלאה.

כרגע ההתלבטות היא מה עדיף ללמוד - הנדסאי/ תכנון ערים?
ואם תכנון ערים - האם יש עדיפות חד משמעית לטכניון? קראתי בהודעות קודמות שיש שחושבים שעדיף בטכניון, אבל יש לי מעין מחשבה שאולי תואר בגיאוגרפיה בשילוב עם תכנון ערים ישאיר לי יותר אופציות תעסוקה פתוחות (גם למשרות יותר "גיאוגרפיות" באופיין) שכן להבנתי אין היצע משרות נרחב בתחום בכל מקרה.

כמו כן, אם יש משפטנים בקהל שעברו מסלול דומה לזה שאני מתכננת/ חבר'ה שלמדו מדעי הרוח והמשיכו לתואר שני בגיאוגרפיה/תכנון ערים, אשמח לשמוע על חוויותיכם במסלול ההשלמה, נק' חיוביות /שליליות, באיזו מידה ניתן לשלב עבודה עם לימודים, ובכלל כל פיסת מידע שתוכל לסייע לי.

האם לשיטתכם העובדה שאני עו"ד תצייד אותי ביתרון בשוק התעסוקה?

אציין שאני לא בהכרח מצפה לקשור בין השכלתי כעו"ד לבין תכנון ערים, אך כמובן שאם אצליח למצוא משרה שתקשור בין השניים ותהיה דינאמית (במובן שלא אהיה קשורה לכיסא כל היום..) זה יהיה מצויין.

אני כרגע מתלבטת אם להירשם לסמסטר ב' באונ' ת"א או לחכות עוד קצת עם ההחלטה ולהחליט האם להירשם לטכניון או ללימודי הנדסאי.

היות ומדובר במהלך קריטי מבחינתי, אשמח מאד לעזרתכם ולתשובות נרחבות ככל שניתן!

תודה :)
 
למעלה