חוכמת העשן

חוכמת העשן

יש מושג הנקרא מעלה עשן כלשהוא , אז היום נדבר על עשן , לצערי צריך תיאור מטאפיזי , ולאחר מכן אפשרויות שימושיות . העשן לדידי הוא תחום מרתק ,ואולי קצת נכנס ללמה . רמה ראשונה אנו יודעים כי עשן בא מבעירה , אך מה זה אומר , נתחיל עם המובן מאליו ייסוד האש שהוא מאחורי הבעירה . אז ככה, האש מבחינה מטאפיזית מורכבת מפעולה המצויינת באות א' , ומתווסף לה האות ש' , שזו מציינת שלוש המשכות של אור נמוך המלווה את הפעולה , המחוברות בתוואי אופקי קיומי משותף , כאשר הפעולה היא המרכז והמתלווה הוא מרחב קיומי .(מעין פנים וחוץ קטנים) כאמור יש פעולה שלה דינמיקה מתפשטת במרחב , ומיתוך כך אפשר להסיק לגבי אופני בעירת האש . כל זה כאמור קורה ברמה מטאפיזית , כאשר הפעולה מיוחסת לאור והמעבר למרחב הקיומי נחשב אש . ואז מדברים על מאורי אור ומאורי אש ,דהיינו היבטים שעדיין ברמת האור והיבטים שברמת המרחב והאש . וזה בעניין יסוד האש . עכשיו איך אנו מגיעים לקשר של זה לעשן . הפעולה המצויינת באות א' , מהווה יחס מטאפיזי בבריאה שלעומת הפעולה יש עולם התואם את הפעולה . דהיינו הפעולה מייצרת שדה שהמרכיב העומד שלו נקרא עולם .המצויין באות ע' . וכך מדברים על היחס בין א' ל-ע' , הפעולה והעולם . ולעניין העשן , ה-ע' של המילה עשן מציינת את העומד לעומת הפעולה . ואז יש טווח בין רמת המאורי אור והמאורי אש וביטויים בבעירה כלומר המעבר של ה-א' ל-ע' . ובעצם יש עניינים רבים הפועלים ומשפיעים עד האות ע' שבעשן . וזה בעצם טווח אחד . טווח נוסף הוא היחס מהשדה העומד של ה-ע' , שגם לו מתלווים שלוש המשכות אור נמוך יותר המחוברות במרחב דהיינו ש' . כאשר אנו יודעים לזהות זרימה זו כתצורתו המשתנה של העשן , ולבסוף ה-ן' הנון הסופית המסמלת קיום שמתקיים וחולף משדה הקיום . ואז יש בידיינו איזה שהיא ראיה מטאפיזית של עשן . רמה שניה ההסבר של ייסוד האש גם פה יבוא לידי ביטוי , רק הפעם נייחס אותו לגופינו ונביעתינו הפנימית . ידוע כי חום הלב בא מהארה של מאורי אש , שגם לזה יש עולם מלווה או טווח בו ה-ע' נפרסת . חלק מזה בטווח עור גופינו וחלק מזה ממשיך מעבר לגבולות הפיזים של גופינו . וכאן העניין זה גם נוגע ב-ע' של העשן . ולכן מייחסים סגולות של טהרה לעשן , כי זה מחבר המשכות אור זמני להארת האש שלנו , ולא נותן לאלמנטים חשוכים או טמאים או הפוכים להתחבר עליינו דהיינו ל-ע הנפרסת . וכך הדבר עובד עם האש שלנו ואש הבעירה . עניין נוסף הוא כאשר אני עוסק בהשפעת אורותי וייסודותי מבחינה תפישתית תודעתית , הן ברמת אופני פעולתי , והן ברמת קשרי לדומם צומח חי והזולת , הרי שמבחינה תודעתית , חלק מהחיבורים ביחסיי החיצוניים וקישוריהם לפנימיים נעשים ברמת חיבוריות של מעלה עשן כלשהוא . דהיינו העשן מתווה מסלול הארתי מלווה להכרה והמודעות והקשרי חושי ומשמש כמו באפר בין רגע פנימי לזמניות חיצונית . ולציין כאילו דברים ודקויות משתמשים במעלה עשן כלשהוא , לדוגמא: בעישון סיגריה . עניין נוסף הוא צבע העשן , דהיינו אילו המשכי פנים שלי או חומר הבעירה באים לידי ביטוי . המשכי הארת הלב יהוו עשן לבן , אם טיפה רוח הפוכה עשן אפור עם ריבוי רוח הפוכה עשן שחור , כאשר חומרי הבעירה יכולים לייצר עשן בכל הצבעים , ולזה היבטים רוחניים שונים . ניתן בהשראה פנימית לכוון עשן או לזהות מגמות קיימות בעשן שלעומתינו , על עצמינו ומקומינו , ועוד היבטים כגון חיזויים וראיות שונות לגבינו . עוד שימושים לדוגמא : במקל קטורת , כאשר האש פועלת דרך חומרי הבעירה , המציינים תוואי של אורות ותודעה , שיש להם קישוריות אלינו ולמקום , או בשימוש בטקס מעגלים או טהרה , העשן +חומרי הבעירה מייצרים קישוריות וחיבורי אורות ותודעה, הפועלים כפעולת חיבור והעלאה מרמה לרמה בפריסה של הדברים והתכנים והאופנים שלעומתינו . וכך משתלווים בפעולות המאגיות הטקסיות . ויש מסורות רבות ומגוונות איך ומה כל דבר עושה ואומר . אז זהו משהוא קטן על נושא שחביב עלי... העשן . דוד
 
למעלה