חומר לבגרות בהיסטוריה (3 השלמה ל5)

doraharoni

New member
זקוק לחומר בנושא מלחמת העצמאות, קהילת קרקוב

שלום חברים, אני לומד לבגרות בהיסטוריה מורחב וחסר לי חומר בכמה נושאים: ביחידה על מלחמת העצמאות: ירושלים במלחמת העצמאות, החלק השני: 15 במאי 1948 – הסכם שביתת הנשק עם ירדן 1) המערכה עד ההפוגה הראשונה 2) הלחצים המדיניים שהופעלו על ממשלת ישראל בשאלת ירושלים 3) חלוקת ירושלים בהסכם שביתת הנשק עם ירדן 4) ירושלים – בירת מדינת ישראל ובנושא על קהילת יהודי קרקוב אני די אובד עצות, אני לא מוצא חומר מסוכם בשום מקום. אשמח לעזרתכם, תודה רבה!
 

אודרה

New member
שאלה

נרשמתי לבגרות להשלמה ל-5 יח' ואין לי מושג מאיפה להתחיל. האם למידת 3 נושאים תספיק או שיש סיכוי שלא כל נושאי הבחירה יופיעו בבחינה? ומהם הנושאים הכי מעניינים וקלים ללמידה? היכן אפשר למצוא חומרי לימוד איכותיים (כי מיקודיות אין)? תודה רבה מראש
 

Narf12

New member
חומר לבגרות בהיסטוריה (3 השלמה ל5)

אהלן, החלטתי לפני כמה ימים לגשת (כנבחן אקסטרני) לבגרות בהיסטוריה במטרה להרחיב את המקצוע ל5 יח"ל. אני מעוניין להתחיל במרתון למידה אינטנסיבי, אבל אני לא יודע איפה וכיצד ניתן להשיג חומר עדכני לבגרות. אשמח אם תוכלו לסייע לי בנושא תודה וחג שמח! :)
 
מקבץ תשובות בענייני היסטוריה מוגבר

1. צרפתי את הקישור של דף המידע של ערוץ ההיסטוריה ובו קישורים למקורות המוכרים לי בשמונת הנושאים של היסטוריה מוגבר. בנושאים יפן וארה"ב יש סיכומים מלאים על כל החומר וצריך רק לסנן את מה שרלוונטי ע"פ המיקוד. 2. מספיק ללמוד רק שלושה נושאים. כל שמונת הנושאים מופיעים במבחן ולכל נושא אותו מבנה - עונים על שאלה גדולה מתוך שתיים ושאלה קטנה מתוך שתיים. סה"כ עונים על שאלות בשלושה נושאים. 3. עניין הנושאים המעניינים הוא עניין שנידון פה בעבר ובהרחבה. סה"כ, מדובר בשילוב של רקע, עניין, גישה וכמה החומר הזמין מעניין. אני כמורה, בחרתי בעבר ללמד את הנושאים של ארה"ב ויפן שנראו לי מעניינים. אם לומדים את ארה"ב ויפן כבר כדאי ללמוד את נושא סין שמשיק לשני נושאים אלה בכמה נקודות. עם זאת, מי שיותר מתעניין בהיסטוריה היהודית, יכול ללכת על נושא גטו קרקוב שהוא ממוקד ונחשב לא קשה יחד עם נושאים אחרים. 4. לגבי נושא גטו קרקוב, אני מקווה שבקרוב יעלה סיכום חדש ומבטיח שהכין אחד הגולשים על נושא זה. 5. לגבי מלחמת העצמאות, אפשר לחפש גם באתרים המפרסמים סיכומים על היסטוריה ב' - בעיקר לגבי הסעיף - המערכה עד ההפוגה הראשונה. או לחפש חומרים רלוונטיים בקישור השני. 6. מאמר של מוטי גולני (מחבר הספר הרלוונטי למבחן) על ירושלים במלחמת העצמאות באתר סנונית (קישור 3)
 
למעלה