חוסר תקשורת מינית - ניהול רגשות

amera

New member
חוסר תקשורת מינית - ניהול רגשות

שלום רב
אני מתמודד זה הרבה שנים עם רגש (לא בטוח שקוראים לו דחייה או משהו אחר) שמשתק אותי לגמרי בחיי הזוגיות. משתק אומר שאין שום תקשורת עם בת הזוג לא מילולית ולא קשר עין ולא כלום! וזה יכול להגיע לשבוע שבועיים וזה חוזר על עצמו כבר הרבה מאוד שנים. זה עושה אותי אומלל.

זה תמיד נובע מאותו קונטקסט - שאני מרגיש שבת זוגי תמיד מצפה שאני איזום (וזה בסדר גמור), אבל לא ברור לי מתי לייזום.

לא מתאים לבת זוגי יחסי מין בבוקר - אז לא עושים ואין לי שום בעייה עם זה
שבוע לפני המחזור, היא מתחילה לדבר שהמחזור מתקרב וזה מרחיק אותי ממנה
כל חודש כמעט יש לה כמה ימי מחלה (כאבי ראש, כאבים אחרים) ואני מכבד את זה ולא מתקרב.

נשאר אולי שבוע בכל חודש שאפשר לקיים יחסי מין! אבל בשביל שאני לא אתאכזב ואקח את זה קשה אם אני איזום ולא יהיה אפשרי מבחינתה, אני נהיה זהיר. לעיתים רחוקות אני יוזם וזה ״מסתדר״ ולעיתים היא רוצה אבל אין שום סימן לזה ואז שנינו לוקחים את זה קשה. אני לוקח את זה קשה מאוד ואז מרגיש נתק מוחלט ואז נכנס ללואה של עוד פעם חוסר תקשורת טוטלי איתה שנמשך שבוע או יותר!

מה שאני מחפש אין אני אלמד לא לקחת את זה כל כך קשה מאוד - איך אני אלמד לנהל את הרגש שלי במקום ללכת בדרך אוטומטית לנתק תקשורתי איתה לשבוע או יותר. אני מאוד סובל מזה (וכמובן שגם היא סובלת לא פחות)

תודה
 
שלום
את הקשר הגופני צריך ליצור מתוך קשר נפשי ורגש אהבה אינטימית. חשוב לדבר על דברים שיש להם משמעות רגשית בשביל בני האדם ובשביל החברות, כמו דברים שעושים ואוהבים, דברים שעושים ביחד, במסגרות, עם חברים וגם בזמן הפנוי. חשוב לדאוג זה לזה, להתעניין ולעזור. ככל שהרגש יהיה חזק, יהיה גם הקשר החומרי יציב ומשמעותי יותר ויהיה קל יותר ליזום אותו בטבעיות.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
חוסר תקשורת שמכרסמת ביחסים

Amera יקר,
שומעת כמה הקשר עם בת זוגך חשוב לך.. כמה מאמצים אתה משקיע כדי לנסות לשמור על הזוגיות..
לפעמים חוסר תקשורת יכול להיות כמו עש שמכרסם במערכת היחסים, עד שאולי מרגישים שכבר לא נשאר ממנה הרבה..
יכולה רק לתאר לעצמי כמה אתה מרגיש בודד במערכה.. כמו ללכת על גשר רעוע, בלי לדעת מה מחכה לך בצעד הבא..
ואולי אחרי כל כך הרבה ניסיונות ואכזבות, הפכת להיות זהיר, לא בוטח.. מה שמעמיק את חוסר התקשורת..
מזמינה אותך להמשיך לשתף בניסיונות.. בהצלחות וגם באכזבות.. ואולי יחד נמצא את הדרך שנכונה לך..
שלך,
מתנדבת סה"ר
 

גרשון9

New member
חוסר תקשורת ולא רק מינית...

שלום amera,

לדעתי, השאלה כאן היא לא 'איך לנהל את הרגש שלך?' או 'איך ללמוד לא לקחת את זה קשה?" המצב הוא כבר קשה ביותר עד כדי חוסר יכולת להתעלם או לדחוק אותו יותר!

מערכות יחסים בוודאי זוגיות ועל אחת כמה וכמה, כאלה הכוללות יחסי מין דורשות תקשורת בין-אישית בריאה ופתוחה בכל תחומי החיים בפרט, בכל הנוגע ליחסים האינטימיים. למעשה, כל שיבוש, בעיה, מכשולים, מצבים משתנים שאינם קשורים כלל לענייני המין עשויים לפגוע קודם כל - ביחסים האינטימיים!
בוודאי שאינני מחדש לך, שלאורך שנים יש לשמור ולתחזק תקשורת בין-אישית פתוחה ותקינה וזה בפני עצמו, דורש המון מאמץ ורצון הדדי.

נשמע מדברייך, שהיא מתחמקת ממך, דוחה אותך. מנסה לתרץ (בצדק או שלא) כל ניסיון התקרבות מצידך ואני יכול לשער עד כמה זה מתיש וגם מותיר את שניכם במצב של מתח, המנעות מקשר עין, התרחקות פיזית ונפשית והנה לך בדיוק המצב של חוסר תקשורת, של מבוי סתום ולא אתפלא גם, כעסים פנימיים שרק גדלים ומצטברים...... ובטח שניתוק תקשורתי מודע וקבוע רק מחמיר את המצב.

האם ניסיתם לדבר אחד עם השני בנושא? נראה שגם לה יש בוודאי סיבות הרבה יותר עמוקות מכאבי ראש, מחזור וכדומה. אולי כדאי להתחיל בעניינים קלים יותר שיש לטפל בחייכם המשותפים? כמו: לרענן ציפיות, בקשות, רצונות ביחסים ביניכם. לא אתעלם גם מאפשרות של עזרה חיצונית - טיפול זוגי שיכול גם לתמוך בכם מבחינה מקצועית וגם להוריד מעליכם מעט ובצורה מודרכת את הנטל הקשה של ניהול התקשורת והיחסים ביניכם.

מקווה עזרתי ומאחל שדברים ישתפרו עבורך,

גרשון.
 

no on3

New member
גרשון

היי גרשון, שבת שלום
אני שמח שאתה עדיין איתנו

האם דברים השתנו מעט מאז הפעם האחרונה שכתבת ?
או שזה עדיין אותה שגרת עבודה אגרסיבית

אם מתחשק לך לשתף עוד תדע שיש מי שיקרא.

אתה מוזמן לפתוח עוד שרשור וסתם לדבר על הא ועל דא


לצערי אין לי מה לכתוב ל amera, אולי יש כאן כאלו שנשואים ויכולים לומר משהו יותר מועיל.
 
למעלה