חופשי חודשי + כרטיסיה

מצב
הנושא נעול.
חופשי חודשי + כרטיסיה

חופשי חודשי + כרטיסיה
לא בטוח אם ממש שייך להכוונה ומודיעין, אבל אם כן - התנצלותי על ההודעה שלא במקום.
יש לי חופשי חודשי גוש דן מורחב שבו אני משתמש כל יום לנסיעה מלוד לכפר סבא.
בנוסף, מדי פעם עלי להגיע לבאר שבע. קניתי כרטיסייה מלוד לבאר שבע, אך אם אני עולה לרכבת בכפר סבא אני חייב לרדת בלוד, כביכול לצאת מהתחנה ולהכנס שוב.
כמובן שניסיתי לא לעשות את זה, ואז כשהגעתי לבאר שבע לא יכולתי לצאת מהתחנה בלי להסביר לדייל מה הסיפור.
הסיפור הזה קצת מתיש, מכיוון שבמקרה לגמרי - יש רכבת ישירה מכפר סבא לבאר שבע (אמנם ארוכה כאורך הגלות, אבל קיימת).
יש דרך שבה לא אצטרך לתקף את הכרטיס סתם כך באמצע הדרך? הרי כל גוש דן מכוסה ע"י חופשי חודשי, והכרטיסיה מכסה את יתרת הדרך.
תודה!
 

arseny92

Well-known member
מנהל
שלושה דרכים

חופשי חודשי + כרטיסיה
לא בטוח אם ממש שייך להכוונה ומודיעין, אבל אם כן - התנצלותי על ההודעה שלא במקום.
יש לי חופשי חודשי גוש דן מורחב שבו אני משתמש כל יום לנסיעה מלוד לכפר סבא.
בנוסף, מדי פעם עלי להגיע לבאר שבע. קניתי כרטיסייה מלוד לבאר שבע, אך אם אני עולה לרכבת בכפר סבא אני חייב לרדת בלוד, כביכול לצאת מהתחנה ולהכנס שוב.
כמובן שניסיתי לא לעשות את זה, ואז כשהגעתי לבאר שבע לא יכולתי לצאת מהתחנה בלי להסביר לדייל מה הסיפור.
הסיפור הזה קצת מתיש, מכיוון שבמקרה לגמרי - יש רכבת ישירה מכפר סבא לבאר שבע (אמנם ארוכה כאורך הגלות, אבל קיימת).
יש דרך שבה לא אצטרך לתקף את הכרטיס סתם כך באמצע הדרך? הרי כל גוש דן מכוסה ע"י חופשי חודשי, והכרטיסיה מכסה את יתרת הדרך.
תודה!
שלושה דרכים
א. לצאת ולהכנס בלוד כאמור
&nbsp
ב. לחפש את הפקח ברכבת לפני שמגיעים ללוד ולתקף אצלו את חוזה הכרטיסיה כי חייבים להיות עם כרטיס תקף על כל הנסיעה
&nbsp
ובכלל עדיף לרדת משימוש בכרטיסיה כשתיגמר (ייתכן בכלל שהפקח יגיד שלא ניתן לעשות את זה (לתקף כרטיסיה באמצע ללא יציאה) גם כשבפועל טכנית ניתן למרות הנהלים של הרכבת שקובעים שאין "להרכיב" נסיעה משני חוזים של תשלום מראש), ולתקף את המשך הנסיעה על היציאה מאזור החוזה התקופתי אצל הפקח בערך צבור וכן בדרך חזרה לבצע טרום תיקוף עד לוד ולצאת עם החופשי בכל תחנה באזור החוזה הטעון
&nbsp
ג. או לטעון מראש חוזה יומי באר שבע+גוש דן גם אם זה אומר חפיפת איזורים בשני חוזים
 

Ccyclist

Well-known member
לפי אתר רכבת ישראל אסור "להרכיב" נסיעה ממספר כרטיסים.

שלושה דרכים
א. לצאת ולהכנס בלוד כאמור
&nbsp
ב. לחפש את הפקח ברכבת לפני שמגיעים ללוד ולתקף אצלו את חוזה הכרטיסיה כי חייבים להיות עם כרטיס תקף על כל הנסיעה
&nbsp
ובכלל עדיף לרדת משימוש בכרטיסיה כשתיגמר (ייתכן בכלל שהפקח יגיד שלא ניתן לעשות את זה (לתקף כרטיסיה באמצע ללא יציאה) גם כשבפועל טכנית ניתן למרות הנהלים של הרכבת שקובעים שאין "להרכיב" נסיעה משני חוזים של תשלום מראש), ולתקף את המשך הנסיעה על היציאה מאזור החוזה התקופתי אצל הפקח בערך צבור וכן בדרך חזרה לבצע טרום תיקוף עד לוד ולצאת עם החופשי בכל תחנה באזור החוזה הטעון
&nbsp
ג. או לטעון מראש חוזה יומי באר שבע+גוש דן גם אם זה אומר חפיפת איזורים בשני חוזים
לפי אתר רכבת ישראל אסור "להרכיב" נסיעה ממספר כרטיסים.
"שימו לב:
&nbsp
לא תוכלו לצרף כרטיסים מסוגים שונים או "להרכיב" נסיעה מכרטיסים המאפשרים נסיעה חלקית בין תחנת המוצא ותחנת היעד. כל שימוש בכרטיס שלא הונפק כדין עבור הנסיעה המלאה וכל ניסיון "להרכיב" נסיעה מכרטיסים חלקיים כאמור – דינם כנסיעה ללא כרטיס תקף."
&nbsp
פסקה אחרונה בפרק הראשון בלינק זה:
http://info.myrail.co.il/ברכבת
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ציינתי את זה, ולכן כתבתי להפסיק שימוש ב-"כרטיסיה" ולוודא עם

לפי אתר רכבת ישראל אסור "להרכיב" נסיעה ממספר כרטיסים.
"שימו לב:
&nbsp
לא תוכלו לצרף כרטיסים מסוגים שונים או "להרכיב" נסיעה מכרטיסים המאפשרים נסיעה חלקית בין תחנת המוצא ותחנת היעד. כל שימוש בכרטיס שלא הונפק כדין עבור הנסיעה המלאה וכל ניסיון "להרכיב" נסיעה מכרטיסים חלקיים כאמור – דינם כנסיעה ללא כרטיס תקף."
&nbsp
פסקה אחרונה בפרק הראשון בלינק זה:
http://info.myrail.co.il/ברכבת
&nbsp
&nbsp
&nbsp
ציינתי את זה, ולכן כתבתי להפסיק שימוש ב-"כרטיסיה" ולוודא עם
הפקח ברכבת כל פעם בנפרד לפני שמגיעים לתחנת קצה האזור של החוזה שאיתו נכנסת, לגבי ההמשך וביצוע אצלו טרום תיקוף בחוזה ערך צבור להמשך הנסיעה

שאם הפקח יאומר שלא ניתן לעשות את זה יותר אז יש לצאת בתחנה הקרובה (האחרונה לאזור החוזה התקף, במקרה גוש דן מורחב - לוד או יבנה מערב) ולהכנס שוב עם תיקוף עד באר שבע

הגבלת ההרכבה תקפה לכרטיסיות (כי אחרת לא תירשם פעולת כניסה או יציאה בחוזה, תלוי בכיוון, לפנים אזור חוזה תקופתי תקף או החוצה בניסיון יציאה) ולהרכבות של כמה חוזי תקופתיים יחדיו

באוטובוס לעומת זאת אפשר לתקף ולשלב כמה חוזים שרוצים

ובאותו הקישור שצירפת: "**אם יימצא כי אין ברשותכם כרטיס מתאים ומתוקף כדין, יהיה עליכם לשלם את דמי הנסיעה המלאים בתוספת כפל דמי הנסיעה."

תיקוף חוזה נוסף (ערך צבור) אצל פקח ברכבת בזמן שאתה עדיין נוסע בתחום של התקופתי ועוד לא יצאת מהאזור, הינו גם "תיקוף כדין", קיום ערך צבור ביתרה מספקת להמשך הנסיעה הינו "קיום כרטיס מתאים"
אך "כרטיסיה" מוגבלת בכך שאת פעולת הכניסה/יציאה בו חייב לרשום שער הרציף בתחנה כאשר ערך צבור ניתן לתיקוף בכל מקום דרך הפקח
 

Ccyclist

Well-known member
פה זה חוקי לחלוטין, בארץ זה טיפ בעייתי.

ציינתי את זה, ולכן כתבתי להפסיק שימוש ב-"כרטיסיה" ולוודא עם
הפקח ברכבת כל פעם בנפרד לפני שמגיעים לתחנת קצה האזור של החוזה שאיתו נכנסת, לגבי ההמשך וביצוע אצלו טרום תיקוף בחוזה ערך צבור להמשך הנסיעה

שאם הפקח יאומר שלא ניתן לעשות את זה יותר אז יש לצאת בתחנה הקרובה (האחרונה לאזור החוזה התקף, במקרה גוש דן מורחב - לוד או יבנה מערב) ולהכנס שוב עם תיקוף עד באר שבע

הגבלת ההרכבה תקפה לכרטיסיות (כי אחרת לא תירשם פעולת כניסה או יציאה בחוזה, תלוי בכיוון, לפנים אזור חוזה תקופתי תקף או החוצה בניסיון יציאה) ולהרכבות של כמה חוזי תקופתיים יחדיו

באוטובוס לעומת זאת אפשר לתקף ולשלב כמה חוזים שרוצים

ובאותו הקישור שצירפת: "**אם יימצא כי אין ברשותכם כרטיס מתאים ומתוקף כדין, יהיה עליכם לשלם את דמי הנסיעה המלאים בתוספת כפל דמי הנסיעה."

תיקוף חוזה נוסף (ערך צבור) אצל פקח ברכבת בזמן שאתה עדיין נוסע בתחום של התקופתי ועוד לא יצאת מהאזור, הינו גם "תיקוף כדין", קיום ערך צבור ביתרה מספקת להמשך הנסיעה הינו "קיום כרטיס מתאים"
אך "כרטיסיה" מוגבלת בכך שאת פעולת הכניסה/יציאה בו חייב לרשום שער הרציף בתחנה כאשר ערך צבור ניתן לתיקוף בכל מקום דרך הפקח
פה זה חוקי לחלוטין, בארץ זה טיפ בעייתי.
יש שני הבדלים מהותיים בתנאי הנסיעה ברכבת הארצית בין בריטניה לישראל - בבריטניה כרטיס רגיל מאפשר לצאת בתחנת ביניים ולחזור לרכבת בין אותה התחנה ליעד בעוד שהכרטיס הישראלי נועד לתחנות הנקובות בו בלבד. ההבדל השני הוא הזכות להרכיב נסיעות שבמודל הבריטי תלוי בכך שה"החלפה" ברת ביצוע וכל הכרטיסים הנפרדים תקפים לקטעים ולזמנים בהם מתבצעת הנסיעה. כל עוד הרכבת עוצרת בתחנה שבה הכרטיסים מתחלפים הטריק לגיטימי, אבל אם זו רכבת אקספרס מדובר בנסיעה ללא כרטיס. במערכת האויסטר של לונדון הערך הצבור נועד בעיקר להרכבות, כלומר החשיבה היא שיש לנוסע כרטיס 1-2 או 1-3 אך הגחה לאזור 4 או 5 תוציא מהער"ץ תוספת מחיר של £1-£2 בלבד לכיסוי מאזור 3 או 4 עד אזור 4 או 5, בניגוד למצב הישראלי שעל פניו היה מחייב קניית כרטיס 1-4 או 1-5 לכל הנסיעה.
&nbsp
טיפ שתלוי ברצונם הטוב של הכרטיסנים ובמקרה של חוסר רצון טוב מחייב יציאה בתחנה והמתנה לרכבת נוספת הוא טיפ די בעייתי בעיניי בקונטקסט של מערכת רכבתית של נסיעות בנות חצי שעה עד שעתיים.
 
תודה לכולם על התשובות

חופשי חודשי + כרטיסיה
לא בטוח אם ממש שייך להכוונה ומודיעין, אבל אם כן - התנצלותי על ההודעה שלא במקום.
יש לי חופשי חודשי גוש דן מורחב שבו אני משתמש כל יום לנסיעה מלוד לכפר סבא.
בנוסף, מדי פעם עלי להגיע לבאר שבע. קניתי כרטיסייה מלוד לבאר שבע, אך אם אני עולה לרכבת בכפר סבא אני חייב לרדת בלוד, כביכול לצאת מהתחנה ולהכנס שוב.
כמובן שניסיתי לא לעשות את זה, ואז כשהגעתי לבאר שבע לא יכולתי לצאת מהתחנה בלי להסביר לדייל מה הסיפור.
הסיפור הזה קצת מתיש, מכיוון שבמקרה לגמרי - יש רכבת ישירה מכפר סבא לבאר שבע (אמנם ארוכה כאורך הגלות, אבל קיימת).
יש דרך שבה לא אצטרך לתקף את הכרטיס סתם כך באמצע הדרך? הרי כל גוש דן מכוסה ע"י חופשי חודשי, והכרטיסיה מכסה את יתרת הדרך.
תודה!
תודה לכולם על התשובות
לקנות חופשי יומי לא ממש משתלם, מדובר על 37.50 ש"ח לכל כיוון, בעוד כרטיסיה עולה קצת פחות מ-21 ש"ח
&nbsp
על פניו זה ממש דבילי, הרי שילמתי עבור כל המסלול, אלא אם אני מפספס איזה היגיון מדהים או איזו שיטה שמישהו כבר חשב עליה שגורמת לסוג של גניבה ולאי-תשלום עבור משהו ובגללה אסור לעשות דברים כאלה.
&nbsp
מבאס,
תודה לכולם!
 

Ccyclist

Well-known member
אם זו נסיעת הלוך חזור באותו היום אז ₪37 מכסים את הכל.

תודה לכולם על התשובות
לקנות חופשי יומי לא ממש משתלם, מדובר על 37.50 ש"ח לכל כיוון, בעוד כרטיסיה עולה קצת פחות מ-21 ש"ח
&nbsp
על פניו זה ממש דבילי, הרי שילמתי עבור כל המסלול, אלא אם אני מפספס איזה היגיון מדהים או איזו שיטה שמישהו כבר חשב עליה שגורמת לסוג של גניבה ולאי-תשלום עבור משהו ובגללה אסור לעשות דברים כאלה.
&nbsp
מבאס,
תודה לכולם!
אם זו נסיעת הלוך חזור באותו היום אז ₪37 מכסים את הכל.
חופשי יומי מאפשר לך הלוך וחזור, ואפילו מספר פעמים באותו היום אם זה אפשרי מבחינת הלו"ז.
&nbsp
אם אתה נוסע לבקר קרובים או חברים בבאר שבע וחוזר אחרי יום יומיים שם אז צריך לעשות את השיקול אם זה משתלם לשלם כך לכל כיוון, אבל זה כולל תח"צ בתוך באר שבע כך שהחופשי יומי יכול להשתלם יותר מתשלום נפרד על כרטיס לכיוון אחד ותחבורה בתוך באר שבע.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
חופשי יומי זה לא לכל כיוון אלא לכל היום על האזורים הכלולים

תודה לכולם על התשובות
לקנות חופשי יומי לא ממש משתלם, מדובר על 37.50 ש"ח לכל כיוון, בעוד כרטיסיה עולה קצת פחות מ-21 ש"ח
&nbsp
על פניו זה ממש דבילי, הרי שילמתי עבור כל המסלול, אלא אם אני מפספס איזה היגיון מדהים או איזו שיטה שמישהו כבר חשב עליה שגורמת לסוג של גניבה ולאי-תשלום עבור משהו ובגללה אסור לעשות דברים כאלה.
&nbsp
מבאס,
תודה לכולם!
חופשי יומי זה לא לכל כיוון אלא לכל היום על האזורים הכלולים
אתה יכול לנסוע הלוך-חזור לבאר שבע על חופשי יומי 917 טעון אינסוף נסיעות באותו יום וחזרה על אותם ₪37.50, וכולל אוטובוסים, באותו האופן שבו אתה משתמש בחופשי חודשי גוש דן מורחב (142)
כן כך יוצא שאתה משלם פעמיים על אזורים שכבר כלולים ב-142 לאותו יום
&nbsp
כרטיסיה 12 נסיעות מלוד לבאר שבע עולה ₪249 ומוגבלת לשימוש ברכבת בלבד בתחנות הנקובות בלבד ומחייבת טעינה מראש
על איזו כרטיסיה של 21 ש"ח לנסיעה אתה מדבר?
&nbsp
12 אותן נסיעות בטרום תיקוף ערך צבור הן 26.00 יחידות ערך צבור בכל כיוון לנסיעה, לאחר קיזוז הנחה שקיבלת בערך צבור בטעינה (אם הפרופיל רגיל), 26x12=312-20%=249.6₪ ואין הגבלה רק לרכבת ויעילות השימוש (לא תופס רשומת חוזה נוספת ברב-קו, ניתן לשימוש בכל עת, אפשר להתחרט על תיקוף לפני כניסה לשער הרציף אם צריכים תחנה אחרת ואתה לא מוגבל לנסיעות שבחרת מראש לפני הרבה זמן)
&nbsp
לגבי "שיטה" - ר"י ומשרד התחבורה רוצים שכל חוזה יהיה לא רק טעון אלא גם מתוקף, אך לא אמור להיות הבדל מהותי בין הכיצד החוזה היה מתוקף: בתחנה או אצל פקח על הדרך
&nbsp
התקנת מכשירי תיקוף ברכבת עצמה (חיבור GPS) למקרים אלו, או "מכונות תיקון תעריף" באזור המבוקר ברציפים, היה פותר את הבעיה ומאפשר שילובים אלו ללא עזרת פקח, אבל אין
 
249 ש"ח ל-12 נסיעות יוצא קצת פחות מ-21 ש"ח לנסיעה...

חופשי יומי זה לא לכל כיוון אלא לכל היום על האזורים הכלולים
אתה יכול לנסוע הלוך-חזור לבאר שבע על חופשי יומי 917 טעון אינסוף נסיעות באותו יום וחזרה על אותם ₪37.50, וכולל אוטובוסים, באותו האופן שבו אתה משתמש בחופשי חודשי גוש דן מורחב (142)
כן כך יוצא שאתה משלם פעמיים על אזורים שכבר כלולים ב-142 לאותו יום
&nbsp
כרטיסיה 12 נסיעות מלוד לבאר שבע עולה ₪249 ומוגבלת לשימוש ברכבת בלבד בתחנות הנקובות בלבד ומחייבת טעינה מראש
על איזו כרטיסיה של 21 ש"ח לנסיעה אתה מדבר?
&nbsp
12 אותן נסיעות בטרום תיקוף ערך צבור הן 26.00 יחידות ערך צבור בכל כיוון לנסיעה, לאחר קיזוז הנחה שקיבלת בערך צבור בטעינה (אם הפרופיל רגיל), 26x12=312-20%=249.6₪ ואין הגבלה רק לרכבת ויעילות השימוש (לא תופס רשומת חוזה נוספת ברב-קו, ניתן לשימוש בכל עת, אפשר להתחרט על תיקוף לפני כניסה לשער הרציף אם צריכים תחנה אחרת ואתה לא מוגבל לנסיעות שבחרת מראש לפני הרבה זמן)
&nbsp
לגבי "שיטה" - ר"י ומשרד התחבורה רוצים שכל חוזה יהיה לא רק טעון אלא גם מתוקף, אך לא אמור להיות הבדל מהותי בין הכיצד החוזה היה מתוקף: בתחנה או אצל פקח על הדרך
&nbsp
התקנת מכשירי תיקוף ברכבת עצמה (חיבור GPS) למקרים אלו, או "מכונות תיקון תעריף" באזור המבוקר ברציפים, היה פותר את הבעיה ומאפשר שילובים אלו ללא עזרת פקח, אבל אין
249 ש"ח ל-12 נסיעות יוצא קצת פחות מ-21 ש"ח לנסיעה...
בכל מקרה, חופשי יומי לא יעזור לי - אני לא חוזר באותו יום, ואין צורך בתחבורה ציבורית בתוך באר שבע.
&nbsp
לגבי מכשירי תיקוף בתוך הרכבת - רעיון מעולה, חבל באמת שלא קיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה