חופשת סופשבוע בגרמניה

אספרסו2

New member
חופשת סופשבוע בגרמניה

תוכננה מזמן ויצאה אל הפועל,מלון ארבעה כוכבים סופריור עם מסעדת שף,טבע פסטוראלי מסביב,בונבוניירה.
הגענו לארוחת הבוקר ולהפתעתנו למעט מספר לחמניות,פירות יבשים יותר או פחות,דלפק הבופה היה שומם לחלוטין.
המלצר המתלמד הביא לשולחננו מגש בן שתי קומות שבלט בשממונו הקולינארי.אני מעדיף לבחור ולא שיבחרו בשבילי ותהיתי לפשר הבדיחה.
המלצר סיפר שמפעילים בופה רק מעל עשרה אורחים וכך התברר לנו שאנו ועוד זוג האורחים היחידים במלון.
לקחנו את זה בקלות,כעצמאי אני חש אוטומטית אמפטיה לעסקים שלא מכסים עלויות אבל הזכרתי את ענין ארוחת הבוקר בעת העזיבה וקיבלתי התנצלות גרמנית מנומסת והנחה של 20%.
רוחות רעות מנשבות מי יודע כמה ישרדו את משבר הקורונה.
 

יוסי ר1

Active member
נראה שבאמת לעולם נגמרה הבטריה והוא עוצר מלכת.

מפתיע לקרא את הסיפור שלך, כי הוא התרחש בגרמניה.
לא שבטלו, אלא שלא יידעו אתכם מראש.
&nbsp
קרה לנו משהו דומה בבית ספר שדה הר הנגב לפני כמה שנים - היינו קבוצה של שבעה איש, הזמנו מראש מקום עם ארוחת בוקר, וככה ממש עם הגיענו, אמרו שלא תהיה ארוחת בוקר כי אין מספיק אנשים.
והר הנגב זה לא מקום שתגיד טוב, אז נמצא מסעדה אחרת ברחוב הסמחוך.
היינו צריכים לשנות את התוכנית , במקום לצאת מוקדם על הבוקר לטיול שתכננו, איחרנו את היציאה בשעתיים שלוש כדי להצליח לאכול משו באיזה בית קפה במצפה רמון, שכמובן לא פתח בשש בבוקר.
ועוד התווכחו איתנו על ההחזר.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני הייתי מוצא איזו מכולת

קונה כמה פיתות, גבינות, זיתים, חומוס, אולי הייתי מוצא אצלו גם עגבניות ופלפל ומלפפונים ואם לא גם לא נורא, מוצא גן ציבורי נחמד ויושב ואוכל שם ארוחת בוקר. אני מלכתחילה הייתי מתכנן ככה ולא לוקח ארוחת בוקר במקום ההארחה.
 

יוסי ר1

Active member
הכל נכון, אבל לא בהר הנגב, בקור הנורא של ינואר.

ולא בשעה שהודיעו לנו, כשכבר אין מכולת מטווח עשרות קילומטר מסביב.
&nbsp
אז אילתרנו ארוחת בוקר מפנקת בבית קפה , אבל גם 'הפסדנו' שעות טיול מתוכננות, וגם שילמנו פי שלוש על הארוחה, שהבני זונות מבית ספר שדה התעקשו להחזיר רק 35 שקלים לאדם, לטענתם זה המחיר שהפסדנו בביטול הארוחה.
&nbsp
אבל הטיול היה נהדר.
ראינו פרחים נדירים, ומראות מופלאים, באחד הימים הכי קרים ששררו במדינה בשנים האחרונות.
 
אני סקרנית לדעת איפה בגרמניה ואיזה מלון.

בקיץ היינו במלון ריבה דאס הוטל בקונסטנץ. מלון נהדר. מזל שהקורונה לא התפרעה אז.
 

חיא2

New member
היינו באתונה מיום שני ועד היום

ארוחת בקר במלון. לא דרמטית ושופעת כמו הישראלית. ירקות במשורה, הרבה דברים מתוקים [ על הבקר?? ] , נקניקים בכמות קטנה במיוחד, מעט גבינות צהובות, בקיצור צנע, אין ספק. זה בית מלון שנמצא על מדרון ההר שעל שיאו נמצא האקרופוליס. ברחובות ציידי הלקוחות למסעדות, זה היה ממש מביך ואפילו מעורר רחמים.
אתמול ובעיקר היום, עקב סגירת בתי הספר ביוון, חדרה הפאניקה גם לשם. הנהג שלקח אותנו לשדה התעופה אמר ששדה התעופה ריק מפעילות. המטוס לשקח אותנו, ג'מבו גדול, בקושי, בקושי 60-70 בני אדם בו. נתב"ג ריק ושומם.
אבל
אכלנו בטברנה מדליקה [ מיותר לציין שהקאתי כל שאכלתי עוד בהיותי בטברנה, לדעתי, האוזו היה זול וגרוע ] מוזיקה יפה, אנשים סביב בריאים, ולא הגיבו כמוני.
לא אמרתי כלום, לא קיבלתי כלום ונהניתי מכל הערב.
 

יוסי ר1

Active member
מהאקרופוליס אני זוכר איך השתוממנו לגלות שתלמידים

מגיעים שמה מכל רחבי אירופה, "טיול שנתי", ללמוד על ערש התרבות המערבית.
 

אספרסו2

New member
ואז אתה תוהה

איך העם הזה שהכשירות המחשבתית ממנו והלאה הם צאצאי הפילוסופים ההם.
 

יוסי ר1

Active member
אני לא יודע עד כמה כל עם באירופה הוא צאצא של מי שישב במקום

לפני 2000 שנה.
למה , המצרים של היום הם צאצאי הפרעונים?
 

אספרסו2

New member
רובם כן.

רגילים למורשתם,לתרבותם,לדתם,לשפתם ולשכנייהם,תוסיף את העצלות הטבעית וחוסר הסקרנות של רוב הפרולטריון כך שהוא נשאר במקומו דורות על גבי דורות.
 

חיא2

New member
נכון שאתה לא רציני, נכון?

מזמן לא שמעתי סיכום היסטורי מהסוג הזה, שכלכך מנותק מכל מציאות היסטורית או עתידית.
 

יוסי ר1

Active member
לא יודע. הניסיון שלי עם יוון הוא רק של חמישה ימים, וההתרשמות

שלי הייתה של עם ידודותי, נינוח, לא ראיתי עצלות - הכפריים עיבדו במסירות את אדמתם.
&nbsp
לא הבחנתי שהם פחות סקרניים (או יותר) מאזרחים במדינות אחרות באירופה.
בקיצור, חמישה ימים לא הראו לי את מה שאתה טוען לו...
 

אספרסו2

New member
גרתי באותה הדירה עם יוונים

נסיון של שיחות לעומק בכל תחום עם כל הרבדים גרמו לי לתהות איפה הם הפילוסופים ההם,הוגי הדעות.הייתי במדינתם מספר פעמים,כולל קשר עם אנשי אקדמיה יוונים ואני ממש לא מנסה להתנשא,סתם מדווח על דיעה וידע מבוססים.
 

חיא2

New member
אחה"ע כתב פעם מאמר חשוב שהתייחס לדעות

הקדומות שעולות מדבריך, ולאור השרשור בו הן נמצאות, חשוב להזכר בו.
המאמר נקרא "חצי נחמה" אאז"נ ושם הוא מסביר איך אפשר לבטל את טענת "שתיית דם יהודי בפסח".
הטענה הראשונה שהוא תוקף היא טענת "כולא דעלמא יודעים.." ואתה, זהיר שכמוך מדבר רק על הנסיון שלך, כלומר לא מכליל חו"ח. אבל כיוון שאתה מציג בהתלהבות בדעות קדומות, וגם "זכית" לאיזו הוכחה מדידי אודות קברים לפני 2000 שנה מגרמניה, שלמיטב הבנתי הדלה לא בדיוק היתה ארץ מעבר מאסיה לאפריקה או לאירופה, וההיסטוריה של חילופי אוכלוסין, משטרים, דתות, אמונות אחרת באופן קיצוני מזו של היוונים או המצרים. אתה מדבר על: טפשות, הקבעות במקום, חוסר ענין ושאר טענות סרק על שטחיות, בורות ומה לא [ בטח בהשוואה לנו עם הסגולה], אין לי ברירה אלא רק לבקש ממך לחזור ולכתוב באותיות קידוש לבנה: זה רק אני אספרסו רואה כך את הדברים, ואין בהם משום הוכחה לטענה שטענתי ביחס ליוונים או למצרים. אגב אורחא, מעניין איך הם יתארו אותך כנציג היהודים בפורום שלהם? חשבת על זה, לרגע?
איך אומר אחה"ע - אתה יודע שאתה ובני משפחתך לא שותים דם, כלומר, זה כבר לא כל העולם. הוא מציע לך לברר עם עוד אנשים שאתה מכיר, מה מידת האמת בטענת שתית הדם ומסיק - שאם "כולא דעלמא" היא הוכחה לתקפות טענת שתיית דם בליל הפסח על ידי יהודים, ככל הנראה היא שקרית לחלוטין.
 

חיא2

New member
וכיוון שהמאמר של אשר גינצבורג כלכך חשוב

[ ולא נשכח את כינויי אחד העם ואת יריבותו האידיאולוגית עם הרצל ] הנה קישור למאמר בפרויקט בן יהודה וכן אני מביא פסקה או שתיים מפתיחת המאמר. תהנה

"
בין כל הצרות שנתחדשו עלינו בעת האחרונה תעשׂה ביחוד רושם מעציב בלב כל איש ישׂראל התחדשות ‘עלילת־הדם’. העלילה הנתעבה הזאת, בכל יָשנה, היתה ותהיה תמיד בעינינו כחדשה, ומימי הבינים ועד עתה תצטין בפעולתה החזקה על רוח עמנו, לא רק במקום המעשׂה, כי אם גם בארצות רחוקות שהגיעה אליהן השמועה.
אמרתי: ‘על רוח עמנו’, כי אמנם רואה אני מקור החזיון הזה לא בסבּות חיצוניות, כי אם עמוק ברוח העם. בימי הבינים, שהיה כלל ישׂראל במקרים כאלה רגיל לחשוב עצמו כעומד במשפט ביחד עם אותם האומללים שעלה עליהם הגורל להיות כפּרותו, – יש מקום אמנם לראות בזה רק תוצאת הסכנה הגשמית הגדולה להכלל כולו, שהיתה כרוכה אז באמת בעקב כל עלילה כזו. גם לפני חמשים שנה, בימי מנוחה ושלוה, שעוררה עלילת דמשׂק רעש גדול כל־כך בארצות המערב, עדיין יש מקום לאמר, כי היתה בזה, להפך, יד הקנאה הגדולה לכבודם וזכויותיהם ששׂררה אז בלבות אחינו המערביים, אשר זה מעט יצאו מעבדות לחרות. אך בימינו אלה הרי מצד אחד אין הסכנה הגשמית גדולה עוד הרבה,"
 

אספרסו2

New member
אני מבין שאתה בבידוד,חסר מעש

אבל קצת מגזים,בלשון המעטה, בפענוח הלקוי של מה שכתבתי.
 

חיא2

New member
בטח, חייתי עם כמה יוונים.. אז אני יודע

עם ידע כזה מעוררים שנאה, תוקפנות, התנשאות, קסנופוביה וכן, גם דעות קדומות.
הנה לך בבורותך, שהרי מבורות המים הללו השקו את עצי היער של קק"ל.
 


הסרחן הזה מפגין שנאה מטומטמת לא רק לעמים אחרים. גם לנשים (חזקות) שלא מוצאות חן בעיניו. בקיצור: לא רק שוביניסט לאומי, גם שוביניסט מיני-מגדרי.
 
למעלה