חוצנים -ההייתם או חלמתי חלום... (וניצלתי אותו

the breezer

New member
והתשובה לא איחרה לבוא...

אני מניח שאתה שוהה בפורום הנ"ל אך ורק מתוך 'תחושת שליחות' ספק דתית ספק שעמום, משוכנע בצדקת הדרך, משוכנע שעליך מוטלת משימה לזרוע ספק בכל ה-'קיים'... קראתי פוסטים שלך מפורומים אחרים, לא התפלאתי לראות שאתה עובר פורום פורום ובכל מקום אתה מנסה להציג את צד האנטי-תזה. מתוך דבריך בפורום אחר: "אם הייתי יכול ללמד את כל הציבור חשיבה ביקורתית בבת אחת וביום אחד, למחרת רוב התקשורת הישראלית היתה קורסת בגלל חוסר בצרכנים." הייתי אומר שאגו לא חסר לך ידידי
 

Markup

New member
אחת התופעות שאני נתקל בהן היא

הצורך של מיסטיקנים להראות לי עד כמה אני "משועמם", "אנטי", "חסום" או מילים נרדפות אחרות... אני הכל, רק לא להביט שניה במה שהם עושים ולבחון את אמיתות הדברים שלהם... ז"א, הם מנסים להתמודד אם השאלות שלי וברגע שאין להם יותר תשובות הם תוקפים אישית. אז אתה טועה, אין לי תחושת שליחות, אני לא עובר מפורום לפורום (אולי ראית מישהו אחר) אני כותב קבוע רק בעוד פורום אחד, אני לא מנסה להציג אנטי-תזה ועובדה שכתבתי שאני מקבל את האפשרות, ולגבי שאלתך מה אני עושה כאן, ובכן, סוף סוף זרקו את הצנזור הראשי (גלי-9-מנהלת-לוסי-נדיב-אלוף-מדיום) אז אפשר לשאלות שאלות בלי פחד מחיקות וחסימות. שאלות, שהן בעצם האויב הגדול של המיסטיקה, לא אני...
 
טוב שאתה שואל שאלות ../images/Emo45.gif.

אני מכירה את הגישה שאתה מתאר בדבריך, של תקיפה אישית במקום הסברים אמיתיים (ואם אין הסברים, פשוט להודות שלא יודעים או להפנות למישהו שיודע). גם אני מאוד לא אוהבת את הגישה הזו. סקפטיות וסקרנות הן שתי תכונות מאוד חיוביות, הן בד"כ מעידות על אינטליגנציה ועל יכולת מחשבה עצמאית (שהיא כלל לא דבר מובן מאליו בתוך העדר...
). האמונה העיוורת במשהו מסויים, או ההליכה העיוורת אחר מישהו מסויים, לא שונות מקנאות דתית מהסוג המסוכן ביותר. מהצד השני, צריך גם להבין, שיש לא מעט אנשים שמעלים שאלות, לא מתוך רצון אמיתי להבין ולדעת, אלא מתוך ניסיון להציק ולהתבצר בפחדים של עצמם. אנשים שעוסקים בתחומים שנחשבים אזוטריים, בד"כ מורגלים בפניות שכוללות זילזול והסתלבטות. הסובלנות וגם מידת החשדנות, במקרים האלה, צריכים להגיע משני הצדדים, ולדעתי זה המצב התקין, לפחות בהתחלה.
 

Markup

New member
ראיתי כאלו שבאים, זורקים משפט ובורחים

אבל אני, לא משנה כמה רציני ועקבי הייתי, תמיד זה הגיע לכדי האשמות שאני "חסום", מציק, טרול, תוקפני וכל מה שאת רוצה. אני לא נעלב מזה או משהו, זה ברור שכשיוצרים אצל אדם ספקות לגבי המקצוע או האמונות שלו, בשלב מסוים עשוי לאבד שליטה. הוא פשוט עלול להרגיש מאוים, לא כל שכן כשעושים את זה בפורום ציבורי ולא בארבע עיניים (או שש במקרה שלי)...
 

the breezer

New member
אתן לך עיצה ידידותית

לדיון פתוח יש לגיטימיות מלאה, השאלה היא איך ניגשים אליו. הצורה שבה ניגשת לדיון איתי מלכתחילה היתה שגויה משום שלא נתת הקדמה מהי משנתך הסדורה ומהו התוכן עליו אנו מתדיינים, אפרופו - הדיון יכול להיות סוער, זה לא סותר. אני מניח שיש מקום לקיום שתי דיסיפלניות על אותה המשבצת, אין בעיה, הדבר היחיד שיכול להפריד בין 'טרול' ל-'איש שיחה' היא תרבות הדיון.
 

Markup

New member
אין לי "משנה סדורה", אני עומד באמצע, לפני

ניסוח המשנה. פלוני טוען שהוא מתקשר עם חוצנים ומרפא בעזרתם חוליים אנושיים שונים. תראה לי איך זה פועל. אם הייתי שולל את זה מלכתחילה, לא הייתי כאן, אם הייתי מקבל את זה כעובדה, גם לא הייתי כאן.
 
לא כל מטפל ירגיש מאויים...

כל עוד הדיון מכבד את שני הצדדים, הוא לגיטימי. כשמדובר בדיון בפורום ציבורי, חשוב גם שהדיון יישאר עקרוני ולא יהפוך להתנצחות אישית. כל עוד נשמרים שני הכללים האלה, אפשר לשאול, להעלות ספקות וגם להביע השקפה מנוגדת.
 

Markup

New member
אכן אני לא מרגיש שזה אישי, ואני לא פונה או

מצביע על מטפל ספציפי.
 

the breezer

New member
היחיד שמנסה להאיר באור אחר את השונה ממך הוא

אתה. לרגע לא הסתתרתי ומהרגע הראשון קיבלת ממני תשובות ישירות. אתה כותב מגמתי ולכן אין כאן בסיס לדיון, גם לא בסיס ראשוני. אתה עדיין לא סיגלת לעצמך דרכי למידה שמאפשרים לך לבחון ערכים בצורה מתודולוגית ולכן אני לא חושב שאנחנו יכולים לשוחח באותה הרמה. הכתיבה שלך מלאה בשגיאות לוגיות ובהנחות יסוד ילדותיות ולכן -כל טוב לך.
 
../images/Emo112.gif תושבי פלנטות אחרות ../images/Emo112.gif

ראשית, המונח "חוצנים" הוא לא ממש politically correct, נוסף להיותו קצת פרובינציאלי. עדיף לקרוא להם תושבי פלנטות אחרות, או כפי שחלקם מעדיפים, האחים מפלנטות אחרות. לדעתי, ראוי שהפורום הזה ייקרא "פורום קשרים חוץ-פלנטריים" או "פורום קשרים עם תושבי פלנטות אחרות". כאן המקום לציין, שלא מדובר בסוג אחד של ישויות, אלא בהרבה סוגים, שונים זה מזה, בין היתר גם בגישתם לכדור הארץ ולבני-אדם ארציים. שנית, תאמינו או לא, יש טכנולוגיות הרבה יותר מתקדמות מאלו שקיימות בשימוש בני-אדם ארציים. זה כולל גם טכנולוגיות רוחניות. קיימות ציויליזציות קדומות יותר, ובהתאמה מפותחות יותר מהציויליזציה האנושית הארצית (אגב, גם על כדור הארץ, בני-אדם הם הכי חדשים והכי פחות מפותחים מבחינה רוחנית. אין קשר בין מוח מפותח ביולוגית לבין נשמה מפותחת רוחנית). כמו לכל יצור חי, גם לתושבי פלנטות אחרות יש מספר גופים אנרגטיים, בנוסף לגוף הפיזי. כאשר הם מטפלים במישהו, הם לא תמיד נוכחים פיזית, הם נוכחים אנרגטית (זה דומה למסע אסטרלי, אבל זה כבר נושא רחב בפני עצמו). הם מטפלים הן בבעיות פיזיות והן בבעיות נפשיות-אנרגטיות. ככל הידוע לי, האינטרס שלהם לעזור לתושבי כדור הארץ (אגב, לא רק לבני-אדם, גם לחיות אחרות) נובע מהעובדה (שלמרבה הצער, יותר מדי בני-אדם נוטים להתעלם ממנה), שטובת הכלל משרתת את טובת הפרט. יתכן שהעיקרון הזה יותר מוכר כאפקט הפרפר. אם אתם גרים על הפלנטה הזו, אתם ודאי עדים למידות כמעט בלתי-נתפסות של שינאת-חינם, אלימות, אנוכיות-יתר ושאר מרכיבים של אנרגיה שלילית. האנרגיה השלילית הזו קיימת בכמויות ובעוצמות כאלו, שמחלחלות גם אל מעבר לתחומי הפלנטה. אולי עדיף להתחיל להתרגל לחשוב במושגים של גלקסיה ויקום, במקום לצמצם את התפיסה רק לפלנטת הארץ ומערכת השמש. אפשר לומר, שבאיזשהו אופן, כולנו באותה הסירה. הפחד מהלא מוכר הוא תופעה מאוד נפוצה, לכן רווחת הנטיה להתייחס במידה של סובלנות לרמיזות או השערות מהסוג שהעלית כאן. בכל מקרה, מאחר שנתונה לך זכות הבחירה (חוק פלנטרי), אתה אחראי לגישות ולמעשים שלך. זכותך המלאה, להמשיך להתכחש למציאות בכלל ולמימדיה הלא פיזיים בפרט (יכול להיות שהעיכוב הזה משרת עבורך מטרה מסויימת בדרך שבה בחרת להתפתח). באשר לבחירת מטפלים, ודאי שקיימים לא מעט שרלטנים, למרבה הצער, הם מוציאים שם רע לכולנו. אנשים שפונים למטפל/ת מסויים/ת רשאים וצריכים לשאול (בטלפון, לפני תאום פגישה) שאלות לגבי הטיפול והמחיר. אם משהו נראה לך לא תקין, תמיד תוכל לפנות למישהו/י אחר/ת. הדבר נכון גם לגבי מטפלים מתחומים שונים (למשל, מתחומי הרפואה הקונבנציונלית) וגם לגבי בעלי מקצועות אחרים.
 

Markup

New member
הסבר מצוין !

עכשיו רק תסביר לי איך אתה מודד את כל האנרגיות שהזכרת ובאילו יחידות מידה, ולאילו פלנטות הן מגיעות, וככה גם נדע סוף סוף איפה יש חיים בחלל החיצון... להזכירך, גם חום או חשמל הם אנרגיות, לא רואים אותן בעיניים אבל יש לנו מכשירי מדידה.
 
אני לא מודדת אותן...

המידע הזה מגיע מתחום ידע לא אמפירי, שבו כלי המחקר שונים מאוד מאלה שמשתמשים בהם בתחומים מדעיים. הניסיון למדוד ולנתח אנרגיות ריפוי או ישויות שאינן בגוף פיזי בכלים מדעיים, דומה לניסיון לאכול מרק בעזרת מזלג, או לאכול פסטה בעזרת קשית שתיה -- זה פשוט לא עובד. מאוד יתכן, שניתן למדוד באמצעים פיזיים סממנים מסויימים של אנרגיות ריפוי או של נוכחות ישויות שאינן בגוף פיזי, כמו מגנטיות, טמפרטורה או מאפיינים אחרים. אולם, התמקדות במדידת המאפיינים הפיזיים, אם קיימים, מפספסת את העיקר. כלי המחקר בתחומים של ידע לא אמפירי הם בעיקרם תחושתיים, וברובם לא קשורים בהכרח לחושים הפיזיים, אלא לתחושות רגשיות ולאינטואיציה (אינטואיציה היא, למעשה, סוג של תקשור). אני מניחה, שמישהו מתחום הפיזיקה יוכל לענות ביתר פירוט לגבי מדידה של מגנטיות, שינויי טמפרטורה או משתנים אפשריים נוספים -- מבחינתי, המשתנים האלה לגמרי משניים בחשיבותם.
 
באשר לפלנטות...

... אני באמת לא יודעת באלו פלנטות מדובר, אני אפילו לא בטוחה שכולן מגלקסיית שביל החלב (הגלקסיה שלנו). ודאי יש מומחיות גדולות ממני בנושא תושבי פלנטות אחרות, אשמח אם מישהי מהן תוסיף עוד מידע, אם כי, ככל הידוע לי, מידע ספציפי לגבי פלנטות ויושביהן הוא די מוגבל. למיטב ידיעתי, רובם לא מעוניינים להיחשף יותר מדי בשלב זה, בגלל אי-המוכנות האנושית למפגש (בני-אדם עדיין מאוד אלימים ולא סובלניים כלפי גזעים אחרים).
 
תחום ההתפתחות הרוחנית...

... הוא תחום מאוד רחב. הוא כולל בתוכו תקשור עם ישויות שאינן בגוף פיזי, קארמה-תרפיה (שחזור גלגולים קודמים), הילינג לסוגיו השונים, ביואורגונומי, כישוף, חוכמת הקבלה, פנג-שווי, אסטרולוגיה, נומרולוגיה, כירולוגיה ועוד -- כל סוג של עבודה אנרגטית, או כזו שמשלבת את החלקים הפיזיים של המציאות עם חלקיה הלא פיזיים, מתוך השקפה שמאפשרת ראיית התמונה המלאה (עד כמה שניתן) במקום הצטמצמות רק לחלק ממנה. כלי המחקר מצריכים התנסות אישית, והם: אינטואיציה (שהיא סוג של תקשור מאוד בסיסי), תחושות (בעיקר רגשיות) וקבלת מסרים בתקשור (בד"כ, תקשור יזום וייעודי, אבל לא רק). ידע תאורטי חשוב גם הוא, אבל מדובר בתחומים שלא ניתן ללמוד באמת, מבלי להתנסות בהם אישית.
 

Markup

New member
התחומים שאת מזכירה אינם עולם של

התפתחות רוחנית אלא כלים שאמורים לתת לנו חיזוי, כיוון, יעוץ וכדומה, ממש כמו רופא, טכנאי או נגר. איפה הבעיה? הבעיה נעוצה במספר גורמים: 1. את לא יכולה לבסס את התחום על בסיס מוצק 2. אין ראיה לכך שהפעולה היא תוצר של מה שאת אומרת ולא תוצר של פרשנות שגויה של המציאות 3. אין לך כלים למדוד אם מה שאת עושה אכן משפיע, ועל כן את לא יודעת אם הוא באמת יעיל 4. את משתמשת במונחים מדעיים, וזה כשלעצמו בעיה, מפני שזה מטעה את הציבור. 5. מצבים כאלו מביאים את האדם ליצור מערכת קבלת החלטות שגויה התפתחות רוחנית היא היכולת להביט אל תוך עצמך, לבחון את מעשיך אל מול סטנדרטים גבוהים יותר ולשאוף לתקן את עצמך בהתאם. התפתחות רוחנית זה גם הניסיון למשל, להתעלות על רגשות שליליים כמו קנאה ושנאה, זה להגדיל את היכולת שלנו לעשות דברים שלא היינו עושים כדרך האנושות, כמו לתת שעות התנדבות בבית חולים, לוותר על בידור לטובת לימוד ועוד ועוד. יש כלים להתפתחות רוחנית, יוגה למשל, וגם עשיית מצוות (לא משנה של איזו דת), בחינה מעמיקה של מעשינו וההשלכות שלהם על הסביבה תוך בחינה מה אנו רוצים להשיג ואיך אנו רוצים להשפיע על הסביבה... ככל שאדם מעמיק בדברים הללו, הוא מתפתח רוחנית.
 

the breezer

New member
אתה מערבב בין תחומים שונים

פרשנותך להתפתחות רוחנית מבולבלת מאוד עם התפתחות מוסרית ואינה מבדילה בין השתיים, בכך אני מסיק שאינך ממש מבין התפתחות רוחנית מה היא. גם חכמי הדת היהודית ידעו להבדיל בין התפתחות מוסרית לבין התפתחות רוחנית כאשר שניהם ערוצים של אותו הנחל המתקיימים במקביל ולעיתים שזורים זה בזה לאורך הדרך. חמשת ההסקות שלך ברישא שוב, הינן הנחות יסוד מוטעות, הרשה לי נא להגיב: 1. 'התחום' הינו תחום קיים ומוכר ואף בעל הכרה בחוגים רחבים, כשלעצמו - זהו הבסיס המוצק לו אנו כמטפלים נזקקים בבואנו לטפל. 2. הראיה שאתה מחפש ועל גביה לאשש או לשלול את התחום הינה ראיה אמפירית - ובכך אתה שולל את עולמו של הפרט- קרי - הראיה הסובייקטיבית הפרטית האישית של המטופל. אם אני לוקח אותך צעד קדימה ומפתח את התיזה הזו הרי שעלינו לשלול את כל הדיציפלינות הטיפוליות של עולם הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה הקלינית. 3. כלי מדידה הינם כלים קיימים ואף ציינתי באחד מהפוסטים הקודמים מהם אותם כלי מדידה בהם אני כמטפל עושה שימוש, לרוב - מטפלים בעלי אחריות מבצעים 'הצלבות' מידע עם המטופלים שלהם על מנת לאשש ולבחון את התקדמות הטיפול ואת כושר השיפוט העצמי שלהם כמטפלים תוך ביקורת קפדנית על הנעשה, ודאי שניתן למדוד בצורה מתודולוגית את אופן ביצוע הטיפול ותוצאותיו. 4. מדוע שימוש במונחים מדעיים מטעים את הציבור?, האם מונחים מדעיים או אקדמיים הינם אסורים בשימוש?, האם תחום הפאראפסיכולוגיה הנידון רבות בספרות אקדמית הינו תחום משולל מחשבה וביקורת אקדמית?, לא ברור לי נסיון הסירוס שלך. 5. הסיפא - האכסיומה - 'מצבים כאלו מביאים את האדם ליצור מערכת קבלת החלטות שגויה' - הינו מעורפל, בנוי על סעיפים קלושים ותלושים ובעיקר - לא ממש מציג את הרצון והיכולת שלך לשלול את התחום בגלל נקודות ביקורתיות אמיתיות. אני בהחלט מסיק שאתה רואה את התחום כולו 'ממעוף הציפור' בלבד אך אתה נמנע מלטפל בשאלות הקשות שהוצגו כאן על ידי גב' שוורץ ועל ידי.
 

Markup

New member
ואתה מסיט את הנושא...

הלכנו והתפזרנו ועירבנו תחומים אחרים. מה עם חוצנים? איך אני יודע שהם שם? איך אני יכול לדעת שהתקשור הוא מציאות ולא דימיון (שנובע לא משנה ממה...)? רק לגבי מונחים מדעיים, לא, אין איסור שימוש, יש איסור הטעיה וגניבת דעת. כשאתה משתמש במונחים מדעיים אמיתיים אתה יוצר רושם כאילו תחום העיסוק שלך הוא מבוסס המציאות. הציבור מכיר את תופעת המגנט למשל, מתי בפעם האחרונה מדדת שדה מגנטי אצל מטופל? אילו אנרגיות מדדת? אני מסכים שיש אנרגיות שאנו לא מכירים, אז איך אתה יודע להגדיר את קיומם, להשפיע עליהם? ושוב, אני לא בא לשלול כלום, מצד שני, אני לא מצליח להוכיח (לפחות לעצמי) שיש קשר בין התחומים למציאות... אילו שאלות קשות הצגתם?
 
למעלה