חוצפה בקו 74 אגד

מצב
הנושא נעול.
ואם עולה מבקר,
אז כמובן הנהג הוא הרוע בהתגלמותו והוא איש הקומבינות והוא המושחת והוא צריך אחר כך לשאת באחריות לכל נוסע בודד. אולי צריכים לעשות בחינת זיכרון לכל נג לפני שהוא מקבל רישיון נהג רכב ציבורי, לוודא שיש לו זיכרון מספיק לזכור היכן עלה כל נוסע וכמה בדיוק שילם כל נוסע וגם לנהוג כמו בנאדם.
אפשר לנסות שיטה אחרת
כפי שראיתי במו עיני בגרמניה - מבקר שערך ביקורת כרטיסים וגילה נוסע ללא כרטיס לא רק חייב אותו בעלות הנסיעה אלא גם רשם נגדו דו"ח (ממש כמו שוטר). ומה אצלנו? הרמאי יודע שאם ייתפס ע"י המבקר - בסה"כ ישלם את מחיר הנסיעה, אבל הקנס יוטל, איך לא, על הנהג. אין לאותו רמאי מה להפסיד ואין מה שירתיע אותו ממעשים כאלה בעתיד. לכן שיטה של הטלת קנס כספי על נוסע נראית לי יעילה ומרתיעה הרבה יותר.
 

harhanegev

New member
אפשר לנסות שיטה אחרת
כפי שראיתי במו עיני בגרמניה - מבקר שערך ביקורת כרטיסים וגילה נוסע ללא כרטיס לא רק חייב אותו בעלות הנסיעה אלא גם רשם נגדו דו"ח (ממש כמו שוטר). ומה אצלנו? הרמאי יודע שאם ייתפס ע"י המבקר - בסה"כ ישלם את מחיר הנסיעה, אבל הקנס יוטל, איך לא, על הנהג. אין לאותו רמאי מה להפסיד ואין מה שירתיע אותו ממעשים כאלה בעתיד. לכן שיטה של הטלת קנס כספי על נוסע נראית לי יעילה ומרתיעה הרבה יותר.
אני כמובן מסכים איתך ב-100% ,
ולכן הציניות הרבה בה כתבתי את ההודעה הקודמת שלי אליה הגבת. זהו אכן טמטום מוחלט לדרוש מהנהג שבמקום להיות מרוכז בנהיגה, יהיה מרוכז כל כולו במעקב אישי בלתי אפשרי אחרי כל נוסע ונוסע. ובוודאי טמטום מוחלט שלא ננקטת שום סנקציה של ממש נגד נוסע שגונב כסף, ושהוא לא יותר טוב ממי שנכנס לחנות וגונב מוצר.
 

אורי404

New member
אפשר לנסות שיטה אחרת
כפי שראיתי במו עיני בגרמניה - מבקר שערך ביקורת כרטיסים וגילה נוסע ללא כרטיס לא רק חייב אותו בעלות הנסיעה אלא גם רשם נגדו דו"ח (ממש כמו שוטר). ומה אצלנו? הרמאי יודע שאם ייתפס ע"י המבקר - בסה"כ ישלם את מחיר הנסיעה, אבל הקנס יוטל, איך לא, על הנהג. אין לאותו רמאי מה להפסיד ואין מה שירתיע אותו ממעשים כאלה בעתיד. לכן שיטה של הטלת קנס כספי על נוסע נראית לי יעילה ומרתיעה הרבה יותר.
ברכבת ישראל עד כמה שאני יודע זה קנס.
אם הנוסע נתפש ללא כרטיס או עם כרטיס לא נכון, הוא משלם תשלום גבוה בהרבה (כמדומני פי שלושה מן התעריף המקורי).
 

קובי לו

New member
ברכבת ישראל עד כמה שאני יודע זה קנס.
אם הנוסע נתפש ללא כרטיס או עם כרטיס לא נכון, הוא משלם תשלום גבוה בהרבה (כמדומני פי שלושה מן התעריף המקורי).
הקנס הוא כפל מחיר הכרטיס שאותו היה צריך לקנות
מלכתחילה. כלומר, נוסע שהתפלח לנסיעה מכפר סבא לבני ברק, צריך לשלם 33 ש"ח. 11 ש"ח הכרטיס + קנס בגובה שני כרטיסים.
 

אורי404

New member
הקנס הוא כפל מחיר הכרטיס שאותו היה צריך לקנות
מלכתחילה. כלומר, נוסע שהתפלח לנסיעה מכפר סבא לבני ברק, צריך לשלם 33 ש"ח. 11 ש"ח הכרטיס + קנס בגובה שני כרטיסים.
 

urilei

New member
הקנס הוא כפל מחיר הכרטיס שאותו היה צריך לקנות
מלכתחילה. כלומר, נוסע שהתפלח לנסיעה מכפר סבא לבני ברק, צריך לשלם 33 ש"ח. 11 ש"ח הכרטיס + קנס בגובה שני כרטיסים.
זה בדיחה...
נניח שיש לי דרך לנסוע באופן לא חוקי (למשל עם כרטיס גמלאי או חייל כשאני לא אף אחד מאלה) כמה כבר עושים ביקורות ברכבת? פעם ב-10 נסיעות עם ממש נגזים בהקצנה פרועה? סטטיסטית, כדאי כלכלית, אם אין לי מצפון, לנסוע עם כרטיס לא חוקי (גמלאי/חייל או לא יודע מה). גם אם פעם ב-10 נסיעות יתפסו אותי, אני משלם על 3 נסיעות מתוך 10... (או במקרה של גמלאי - שילמתי כמו 8 נסיעות, וגם זה רק בהנחה שבאמת היה מבקר ב-10% מהמקרים)
 

קובי לו

New member
זה בדיחה...
נניח שיש לי דרך לנסוע באופן לא חוקי (למשל עם כרטיס גמלאי או חייל כשאני לא אף אחד מאלה) כמה כבר עושים ביקורות ברכבת? פעם ב-10 נסיעות עם ממש נגזים בהקצנה פרועה? סטטיסטית, כדאי כלכלית, אם אין לי מצפון, לנסוע עם כרטיס לא חוקי (גמלאי/חייל או לא יודע מה). גם אם פעם ב-10 נסיעות יתפסו אותי, אני משלם על 3 נסיעות מתוך 10... (או במקרה של גמלאי - שילמתי כמו 8 נסיעות, וגם זה רק בהנחה שבאמת היה מבקר ב-10% מהמקרים)
ואתה חושב שאני לא מנצל זאת?
רק לנסיעות חובבים, כבר הצהרתי על כך, אני בד"כ קונה רק כרטיס בכוון אחד ונוסע גם בחזור עם אותו כרטיס. או שאינני יוצא משטח התחנה או שממציא איזה סיפור למנהל התחנה/דייל/ת בסבסבות היציאה/כניסה בתחנה אליה נסעתי. נסיעת חובב הכוונה לא נסיעה לצרכים אמיתיים של הגעה באמת מא' ל-ב'. נסיעה אמיתית היא לצורכי עבודה, לימודים, ביקור משפחה, ביקור חברים, טיול בעיר אליה נוסעים, חלילה הגעה לבדיקות בבית חולים בעיר אליה נוסעים, סידורים למיניהם (במשרדי ממשלה/בנקים/בטוח וכו'). לנסיעות אמיתיות אני לעולם ועד קונה כרטיס כראוי. נסיעת חובב היא נסיעה סתמית רק לצורך צילום או שוטטות או בדיקה סטטיסטית של נתוני נוסעים בקו/תחנה שאותה אני בודק. אין לי שום נקיפות מצפון בנידון, אבל שום כלום ואפילו לא שביב או צל או אבק של נקיפות מצפון. ויקפצו לי כל המתחסדים או הצדקנים או הייקה פוצים. לא מזיז לי. גם ככה, מאז שאני זוכר את ג'וק הרכבות (או השריטה הרכתבית שלי) שזה התחיל בערך בשנת 92' עשיתי כבר מעל 1,000 נסיעות חובבים. כן, כן. בערך נסיעה בשבוע, במינימום. 15 שנים * 12 חודשים * 4 שבועות, כמה יצא לנו? 720 שבועות. ויש מקרים של יותר משתי נסיעות בשבוע... הרכבת עשתה אלפי שקלים רק מנסיעות החובבים שלי שלא היו למטרות "אמיתיות".
 

harhanegev

New member
זה בדיחה...
נניח שיש לי דרך לנסוע באופן לא חוקי (למשל עם כרטיס גמלאי או חייל כשאני לא אף אחד מאלה) כמה כבר עושים ביקורות ברכבת? פעם ב-10 נסיעות עם ממש נגזים בהקצנה פרועה? סטטיסטית, כדאי כלכלית, אם אין לי מצפון, לנסוע עם כרטיס לא חוקי (גמלאי/חייל או לא יודע מה). גם אם פעם ב-10 נסיעות יתפסו אותי, אני משלם על 3 נסיעות מתוך 10... (או במקרה של גמלאי - שילמתי כמו 8 נסיעות, וגם זה רק בהנחה שבאמת היה מבקר ב-10% מהמקרים)
לגבי כרטיסי חייל - זה לא כל כך פשוט :
יש לצה"ל נתונים מדוייקים ומפורטים על ניצול נסיעות לפי זמנים ומסלולים וזהות החייל/ת, ובמקרים שנראים תמוהים מבוצע בירור עם החייל/ת ובמקרה הצורך יש משפט וענישה.
 

846

Active member
אפשר לנסות שיטה אחרת
כפי שראיתי במו עיני בגרמניה - מבקר שערך ביקורת כרטיסים וגילה נוסע ללא כרטיס לא רק חייב אותו בעלות הנסיעה אלא גם רשם נגדו דו"ח (ממש כמו שוטר). ומה אצלנו? הרמאי יודע שאם ייתפס ע"י המבקר - בסה"כ ישלם את מחיר הנסיעה, אבל הקנס יוטל, איך לא, על הנהג. אין לאותו רמאי מה להפסיד ואין מה שירתיע אותו ממעשים כאלה בעתיד. לכן שיטה של הטלת קנס כספי על נוסע נראית לי יעילה ומרתיעה הרבה יותר.
ישראל זה המקום היחיד
בעולם שהנהג נענש כשהנוסע מתפלח.....
 

urilei

New member
ישראל זה המקום היחיד
בעולם שהנהג נענש כשהנוסע מתפלח.....
עכשיו אני צריך לשאול אותך
את השאלה שאוהבים תמיד לשאול אותי כשאני מתלונן על כרטוס דפוק אתה בדקת פעם שבכל מקום בעולם זה באמת ככה?
 

mercori

New member
גם האזרח הקטן לא נשאר חייב...
בתקופה שהייתי עובד על קו 274 לרמת אביב הייתי עוצר בתחנה שלפני גשר הירקון ומבצע ביקורת כרטיסים. תמיד, אבל תמיד הייתי מוצא מישהו ששילם עד מרכז ת"א אבל ניסה להמשיך הלאה בתקווה שהנהג לא ישים לב... תופעה ידועה ומאוד נפוצה
מי ביקש ממך לעצור את האוטובוס??
סליחה , כבוד השריף , את חורג מסמכויותך , בקו 274 רק לוחצים על גז ברקס
 
מי ביקש ממך לעצור את האוטובוס??
סליחה , כבוד השריף , את חורג מסמכויותך , בקו 274 רק לוחצים על גז ברקס
אז אתה כנראה מאותם חבר'ה שניסו, נכון?

חוצמזה לא זכור לי שהוסמכת לחלק לי הוראות... הנושא "נהג אוטובוס - בעל סמכות או שפוט של ציבור הנוסעים?" כבר נידון פה אלפי פעמים וממש אין לי כח להתחיל את הוויכוח מחדש. אני לא מוכן להכשל ע"י הרמאים, לא אעבור בשתיקה על מעשי הרמאות ולא מעניין אותי מה יחשבו עלי בשל כך. כך חונכתי - למישהו יש בעיה עם זה???
 

harhanegev

New member
אז אתה כנראה מאותם חבר'ה שניסו, נכון?

חוצמזה לא זכור לי שהוסמכת לחלק לי הוראות... הנושא "נהג אוטובוס - בעל סמכות או שפוט של ציבור הנוסעים?" כבר נידון פה אלפי פעמים וממש אין לי כח להתחיל את הוויכוח מחדש. אני לא מוכן להכשל ע"י הרמאים, לא אעבור בשתיקה על מעשי הרמאות ולא מעניין אותי מה יחשבו עלי בשל כך. כך חונכתי - למישהו יש בעיה עם זה???
יותר מזה,
נהג אוטובוס הוא "עובד ציבור", והעלבת עובד ציבור היא עבירה פלילית.
 
אגד הוא לא עיריית ת"א ולא משרד התחבורה
כל טענה בנושא כרטיסים, תעריפים, גבולות וכד' צריכה להיות מופנת אך ורק למשרד התחבורה.
יש משהו יותר אבסורדי בתל השומר
נסיעה ב-164 של אגד מפ"ת לצומת אלוף שדה/תל השומר עולה כנו נסיעה מקומית- 5.30 לעומת זאת אותה במחרק רק ב-2 חברות שונות ב-87 של דן לשעבר וכיום בקווים וב-243 של דן זה עולה 7 ומשהו. למה עם 164 זה נחשב לנסיעה מקומית ואילו עם 87 ו243 אותו מרחק ואותו אזור נחשבים לנסיעה כמעט כפולה?
 

Boomerang

New member
יש משהו יותר אבסורדי בתל השומר
נסיעה ב-164 של אגד מפ"ת לצומת אלוף שדה/תל השומר עולה כנו נסיעה מקומית- 5.30 לעומת זאת אותה במחרק רק ב-2 חברות שונות ב-87 של דן לשעבר וכיום בקווים וב-243 של דן זה עולה 7 ומשהו. למה עם 164 זה נחשב לנסיעה מקומית ואילו עם 87 ו243 אותו מרחק ואותו אזור נחשבים לנסיעה כמעט כפולה?
כנראה מי שקובע את התעריפים
לא נסע בחייו באוטובוסים. פשוט בדיחה.
 
יש משהו יותר אבסורדי בתל השומר
נסיעה ב-164 של אגד מפ"ת לצומת אלוף שדה/תל השומר עולה כנו נסיעה מקומית- 5.30 לעומת זאת אותה במחרק רק ב-2 חברות שונות ב-87 של דן לשעבר וכיום בקווים וב-243 של דן זה עולה 7 ומשהו. למה עם 164 זה נחשב לנסיעה מקומית ואילו עם 87 ו243 אותו מרחק ואותו אזור נחשבים לנסיעה כמעט כפולה?
אתה טועה, נסיעה מאלוף שדה לפ"ת עולה 8.50
 

mister K

New member
יש משהו יותר אבסורדי בתל השומר
נסיעה ב-164 של אגד מפ"ת לצומת אלוף שדה/תל השומר עולה כנו נסיעה מקומית- 5.30 לעומת זאת אותה במחרק רק ב-2 חברות שונות ב-87 של דן לשעבר וכיום בקווים וב-243 של דן זה עולה 7 ומשהו. למה עם 164 זה נחשב לנסיעה מקומית ואילו עם 87 ו243 אותו מרחק ואותו אזור נחשבים לנסיעה כמעט כפולה?
לתל השומר יש תעריף מיוחד - 7.60.
התחנות האחרונות שאליהן נוסעים מת"א/פ"ת בקוד 1 (5.10) הן אוניברסיטת בר אילן ומחלף אלוף שדה. מעבר לתחנות האלה המחיר הוא 7.60 וגם חופשי יומי לא תקף.
 

harhanegev

New member
חוצפה בקו 74 אגד
שלום לכולם , אני נוסע בקו 74 של אגד ממרכז חולון אל רמת אביב בת"א ונתקלתי בתופעה מוזרה ומכוערת: אתמול כשנסעתי עם חופשי יומי בכיוון הלוך , הנהג בכיוון חזור אמר לי שהוא לא תקף(עליתי בחזור באותה תחנה שירדתי בהלוך). איך זה יכול להיות?? מה רמת אביב זה לא תל אביב?? ברוב חוצפתו ביקש שאשלם עוד 5.30 ש"ח. היום קניתי כרטיסיה של 10 נסיעות. בהלוך הנהג ניקב אחת . בחזור הנהג אמר לי שהנסיעה זה 2 ניקובים(8.5 שח). כשהתפלאתי הוא אמר שזה התעריף ברמת אביב. עכשיו אני שואל , האם זה הגיוני לבקש מחיר שונה עבור שכונה שונה בת"א?? עזבו את חוסר האחידות בגבייה של הנהגים(מעניין אם הם משלשלים משהו לכיסם) , מה שמרתיח זה שעל הכרטיסיה שרכשתי רשום "תקף בגוש דן בלבד" קוד 82. שאלה אחרונה - רמת אביב אשר בת"א זה לא גוש דן ?? אם כן אז למה לקחו לי מחיר כפול על הנסיעה חזור? אם למישהו יש תשובות לקושיות שלי אשמח לדעת. תודה רבה.
בוא נעשה קצת סדר :
יש רק אחד ויחיד שמוסמך לקבוע מחירי נסיעה באוטובוסים ציבוריים - והוא משרד התחבורה. אגד ודן ושאר החברות יכולים לבקש, להמליץ, להתנגד, וכו' וכו'. הם לא קובעים מחירים ולא מורשים לקבוע מחירים. את המחירים והסדרי התשלום קובע אך ורק משרד התחבורה.
 
בוא נעשה קצת סדר :
יש רק אחד ויחיד שמוסמך לקבוע מחירי נסיעה באוטובוסים ציבוריים - והוא משרד התחבורה. אגד ודן ושאר החברות יכולים לבקש, להמליץ, להתנגד, וכו' וכו'. הם לא קובעים מחירים ולא מורשים לקבוע מחירים. את המחירים והסדרי התשלום קובע אך ורק משרד התחבורה.
גם באירופה יש איזורים בתוך הערים.
הם נקראים ZONE הבעיה היא ששם זה ברור ומוסבר וכאן איש לא טורח להציב מפה ברורה עם צבעי האיזורים.
 

אורי404

New member
גם באירופה יש איזורים בתוך הערים.
הם נקראים ZONE הבעיה היא ששם זה ברור ומוסבר וכאן איש לא טורח להציב מפה ברורה עם צבעי האיזורים.
על השורה האחרונה.
גם ברב התחנות אין מידע על זמני האוטובוס. כולל תחנות באיזורים בולטים, כמו למשל המסוף בצומת רעננה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה