חו"ל עם משפחה מורחבת- אשמח להמלצות

חו"ל עם משפחה מורחבת- אשמח להמלצות

אמא שלי ממש רוצה לקחת אותנו לחו"ל בקיץ. מדובר על סוף סופו של אוגוסט שאז כולנו בחופש. כמה ימים, טרם נקבע כמה.
הפורום: בן שנה וחצי, בן 4 וחצי, אני ובעלי, אחי ובן זוגו ואמא שלי בת ה-70.
אשמח להמלצה למקום לא יקר, עם טיסה לא ארוכה, בה כל אחד יוכל למצוא את מה שמעניין אותו. כלומר שיהיה גם טבע וגם אורבני, שאולי יהיה משהו נחמד לילדים (לא חובה- הוא יכול להנות גם סתם מנסיעה ברכבת או טיול אופניים...).
אם יש לכן גם טיפים איך אפשר להסתדר ככה בפורום הזה בחו"ל, אשמח לשמוע. (סיכוי סביר שנתפצל בחלק מהימים)
 

kramerkaren

New member
עשינו את זה כה פעמים

יעדים - היער השחור, צפון איטליה (יותר משפחות ואטרקציות), טוסקנה, ברצלונה, פריז. יש גם את הנופשונים ביוון, ורנה וכו - אבל אני לא יודעת אם המבוגרים נטולי הילדים ימצאו את עצמם בחופי ים (אצלנו זה פחות הולך, אבל יש משפחות שאוהבים את זה
)
חובה - 2 מכוניות. ואז תמיד אפשר להתפצל.
חובה - להחליט מראש על הדברים שאתם רוצים לראות\לעשות, ואז מי שרוצה - בא, מי שלא, אז לא.
לראות מה ההתארגנויות עם אוכל - מסעדות, בישולים במקום. עם ילדים אני ממליצה למצוא מקם שיש בו מטבחון, ואז זה פותר יופי את ארוחות הבוקר, וגם אפשר תמיד להכין להם פסטה או משהו לארוחת ערב, ולעשות תורנות של מסעדות (אנחנו היינו מאכילים את הילדים ומשכיבים אותם לישון בזמן שההורים אוכלים בחוץ וכשהם חזרו עושים החלפת משמרות ויוצאים לאכול כמו בני אדם).
&nbsp
 
אנחנו מחפשים יעד בו לא צריך מכונית בכלל.

שניתן להתנייד בתחבורה ציבורית
ים רלוונטי רק לנו - לא לדודים ולסבתא.
מחפשים יעדים זולים - לאו דווקא אירופה הקלאסית שהיא יקרה יותר. האם יש מקומות בהם יש גם עיר/ישוב מעניין ולא רק כפר+טבע שפחות מדברים לעכברי העיר שאנחנו לוקחים עימנו?
 

kramerkaren

New member
לדעתי לא ביעד קרוב,

ערים זה...ערים. הן לא זולות. אבל, כן - עונה לך על הדרישה של שעשוע מותאם לכל נפש. שמעתי דברים טובים על אתונה, אבל דווקא לילדים זה פחות מתאים לטעמי. ברצלונה ומדריד יהיו לכם טובות, אבל לא זולות. לונדון תהיה מעולה, אבל יקרה. ברלין אולי? קשה לי להאמין שזול.
&nbsp
&nbsp
 

poly1982

New member
לגבי ברלין

עיר מדהימה, אבל לטעמי לא אידיאלית לילדים. יש בה לא מעט אטרקציות אמנם, אבל בגלל המבנה של העיר והחלוקה למזרח / מערב הן מפוזרות על פני העיר בצורה שלא מאפשרת התמקמות במרכז והליכה ברגל ליעדים מרכזיים (במדריד נגיד זה לגמרי אפשרי).
חוץ מזה כדי לאכול טוב ובזול צריך ממש לחבב אוכל אסייתי (אלה המסעדות הכי הטובות במחירים שפויים) ואז לפעמים יש טעמים שילדים לא מתחברים אליהם, או לחיות על נקניקיות וצ'יפס - לא הכי בריא, והאופציות התזונתיות האחרות יותר יקרות.
יש המון דברים מעניינים לראות שממש לא מתאימים לילדים קטנים (הגרמנים קצת אובססיביים עם מלחה"ע ה-2 ועם השואה, וזה ממש לא לכל גיל), וגם הבילויים בערב מותאמים יותר לקהל בוגר. אז אם נוסעים עם קטנטנים צריך לקחת בחשבון שתפספסו הרבה חוויות.
בקיצור, אם כבר ברלין, הייתי משאירה את הילדים אצל סבתוש ונוסעת לבד
 

aurora0

New member
שמעתי דברים טובים מחברים על ריגה

או ערים אחרות במזרח אירופה.
שהן לא יקרות ואפשר להסתדר שם (זוג חברים שנסעו לבוקרשט נהנו למשל. בלי ילדים).
מצד שני אלו חברים שדוברי השפה שם (רוסית) וההמלצה היא לא מיד ראשונה...
 

SUMMER37

New member
בודפשט

עיר מדהימה יש מה לטייל התחבורה ממש נוחה ואם תחפשי בגוגל בודפשט עם ילדים
תראי שיש מה לעשות והיא גם זולה
 

קטנאמא

New member
בלגיה

זולה יחסית לאירופה, קרובה, והתחבורה הציבורית סבירה פלוס, בעיקר בין הערים המרכזיות.
מדובר במדינה קטנה יחסית ככה שגם המרחקים לא מאוד גדולים, אבל יש הרבה מה לראות ולעשות. גם עירוני, גם טבע, והמון מבצרים שמהווים יופי של אטרקציה לילדים אבל מעניינים מאוד גם למבוגרים. רוב המקומות מאוד נוחים ונגישים גם לעגלות (וסבתות שאני מתארת לעצמי שפחות בקטע של טרקים).
 

calabaza3

New member
ברצלונה נראית לי ממש מתאימה

במיוחד אם המבוגרים בחבורה לא היו בה.
היא לא זולה אבל אפשר לשכור דירה במקום מלון (דירה אחת גדולה לכולכם או שתתים קטנות קרובות) וזה מוזיל עלויות של אוכל משמעותית.
מוקדי העניין בעיר מתאימים בד"כ גם לילדים וגם למבוגרים ויש בה הרבה מה לעשות בנפרד אם מתפצלים.
 
למעלה