חזון רכבת הפרברים של גוש דן

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
חזון רכבת הפרברים של גוש דן

חזון רכבת הפרברים של גוש דן
הנצחון על ארסנל עשה לי מצב רוח טוב (עוד לפני שראיתי את השרשור של פד"פ שרק הוסיף לחיוך), אז החלטתי לתת גז ולסיים איזה משהו שאני עובד עליו השבוע.

בעקבות הדיון הקצר (קצר מדי לטעמי) שהיה כאן על מסילת רכבת בגהה, וקולות הפקפוק בנחיצתה שהועלו כאן, החלטתי לעשות איזו סקיצה של משהו שהיה יכול להתממש אם תסלל המסילה הזו יחד עם שאר המסילות המתוכננות בגוש דן.

עשיתי מעט הצעות לשינויים לעומת התמ"א הקיים, בעיקר מבחינת מיקום התחנות בדרום על מנת שיתאפשר מעבר נוח בין שני קווים חשובים.

עוד לא עבדתי על לו"ז קבוע שיאפשר מעבר נוח בין כל הכיוונים ותדירות משותפת אחידה, אבל זה משהו שהייתי רוצה לעשות. למשל לדאוג שתהיה רכבת כל 15 דקות בגהה (כשבכל אחד משני הקווים תספיק שתי רכבות בשעה).

הערות, שאלות והצעות לשיפור יתקבלו בברכה.

וכן, אני יודע שהמפה נראית מעט כמו הומר סימפסון - היו בטוחים שזאת הייתה המטרה שלי מלכתחילה!
 
מגניב לאללה, תודה על ההשקעה.

חזון רכבת הפרברים של גוש דן
הנצחון על ארסנל עשה לי מצב רוח טוב (עוד לפני שראיתי את השרשור של פד"פ שרק הוסיף לחיוך), אז החלטתי לתת גז ולסיים איזה משהו שאני עובד עליו השבוע.

בעקבות הדיון הקצר (קצר מדי לטעמי) שהיה כאן על מסילת רכבת בגהה, וקולות הפקפוק בנחיצתה שהועלו כאן, החלטתי לעשות איזו סקיצה של משהו שהיה יכול להתממש אם תסלל המסילה הזו יחד עם שאר המסילות המתוכננות בגוש דן.

עשיתי מעט הצעות לשינויים לעומת התמ"א הקיים, בעיקר מבחינת מיקום התחנות בדרום על מנת שיתאפשר מעבר נוח בין שני קווים חשובים.

עוד לא עבדתי על לו"ז קבוע שיאפשר מעבר נוח בין כל הכיוונים ותדירות משותפת אחידה, אבל זה משהו שהייתי רוצה לעשות. למשל לדאוג שתהיה רכבת כל 15 דקות בגהה (כשבכל אחד משני הקווים תספיק שתי רכבות בשעה).

הערות, שאלות והצעות לשיפור יתקבלו בברכה.

וכן, אני יודע שהמפה נראית מעט כמו הומר סימפסון - היו בטוחים שזאת הייתה המטרה שלי מלכתחילה!
מגניב לאללה, תודה על ההשקעה.
אני אסתכל יותר בפירוט אח"כ , תלוי בזמני,
אני רק מציע לך לשים ליד המקרא הערכה שלך מתי הקו יופעל.
 

Ccyclist

Well-known member
שאלה על העיצוב המוצלח והערה.

חזון רכבת הפרברים של גוש דן
הנצחון על ארסנל עשה לי מצב רוח טוב (עוד לפני שראיתי את השרשור של פד"פ שרק הוסיף לחיוך), אז החלטתי לתת גז ולסיים איזה משהו שאני עובד עליו השבוע.

בעקבות הדיון הקצר (קצר מדי לטעמי) שהיה כאן על מסילת רכבת בגהה, וקולות הפקפוק בנחיצתה שהועלו כאן, החלטתי לעשות איזו סקיצה של משהו שהיה יכול להתממש אם תסלל המסילה הזו יחד עם שאר המסילות המתוכננות בגוש דן.

עשיתי מעט הצעות לשינויים לעומת התמ"א הקיים, בעיקר מבחינת מיקום התחנות בדרום על מנת שיתאפשר מעבר נוח בין שני קווים חשובים.

עוד לא עבדתי על לו"ז קבוע שיאפשר מעבר נוח בין כל הכיוונים ותדירות משותפת אחידה, אבל זה משהו שהייתי רוצה לעשות. למשל לדאוג שתהיה רכבת כל 15 דקות בגהה (כשבכל אחד משני הקווים תספיק שתי רכבות בשעה).

הערות, שאלות והצעות לשיפור יתקבלו בברכה.

וכן, אני יודע שהמפה נראית מעט כמו הומר סימפסון - היו בטוחים שזאת הייתה המטרה שלי מלכתחילה!
שאלה על העיצוב המוצלח והערה.

השאלה היא באיזו תוכנה השתמשת כי העיצוב מאד יפה והעיקולים נראים מאד קלילים וסכמטיים.

ההערה היא ששימוש במסילת גהה לקווי לולאה תעמיס על האיילון בעידן הרכבת הקלה בתל-אביב כאשר לדעתי התוואי מתאים יותר כעוקף איילון במסלולים בינעירוניים. במקרה כזה גהה יהפוך למרכז פרברי מקביל לאיילון, מוקד פיתוח ומשיכה משני בתוך גוש דן.
 

alantan

New member
השתמשתי בוויזיו. לגבי גהה, המוקד הראשי של גוש

שאלה על העיצוב המוצלח והערה.

השאלה היא באיזו תוכנה השתמשת כי העיצוב מאד יפה והעיקולים נראים מאד קלילים וסכמטיים.

ההערה היא ששימוש במסילת גהה לקווי לולאה תעמיס על האיילון בעידן הרכבת הקלה בתל-אביב כאשר לדעתי התוואי מתאים יותר כעוקף איילון במסלולים בינעירוניים. במקרה כזה גהה יהפוך למרכז פרברי מקביל לאיילון, מוקד פיתוח ומשיכה משני בתוך גוש דן.
השתמשתי בוויזיו. לגבי גהה, המוקד הראשי של גוש
דן הוא עדיין האיילון, גם לתנועה בינעירונית. יותר נוסעים יורדים בתל אביב מאשר אלה שממשיכים. גם אם תקח את הקו המהיר לירושלים והחיבור לחיפה. יש היום יותר נוסעים ב-480 ו-405 מאשר ב-940 ויותר מאשר ב-400 ו-402.

כך שאין לדעתי הצדקה להעביר את התנועה הביעירונית במסלול ארוך יותר שמשרת פחות נוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
תודה על הטיפ, אבל גהה הוא כביש אורך.

השתמשתי בוויזיו. לגבי גהה, המוקד הראשי של גוש
דן הוא עדיין האיילון, גם לתנועה בינעירונית. יותר נוסעים יורדים בתל אביב מאשר אלה שממשיכים. גם אם תקח את הקו המהיר לירושלים והחיבור לחיפה. יש היום יותר נוסעים ב-480 ו-405 מאשר ב-940 ויותר מאשר ב-400 ו-402.

כך שאין לדעתי הצדקה להעביר את התנועה הביעירונית במסלול ארוך יותר שמשרת פחות נוסעים.
תודה על הטיפ, אבל גהה הוא כביש אורך.
סימנתי מסילה אפשרית בגהה על מפת נת"ע בכתום. ישנם שלושה קישורי ר"י קיימים לאיילון מהציר, ושבעה קישורי רק"ל / BRT של נת"ע בהנחה שהקו יתחבר למסילה ברעננה. הציר הוא מטבעו ציר אורך ועם 10 קישורי רוחב זה יהיה ביזבוז להפוך אותו ללולאתי. אני מניח שאת כל המסילות הבינעירוניות שמתחברות למערכת אפשר לחבר הן לאיילון והן לגהה כקו עוקף.

המשמעות של ציר רכבתי בינעירוני על גהה היא שהכביש יהפוך למעשה לאיילון שני. כבר כיום יש שם מוקדי תעשייה, קנייה ומשרדים. מדובר במוקד פרברי שאין לו כרגע שירות תחבורתי אורכי משמעותי. לתושבי הפרברים הציר יכול להיות אלטרנטיבה לנסיעה לתוך ת"א, בעוד למי שצריך לעיר הציר בגהה יהיה דרך לקפיצה אורכית של מספר תחנות כאשר הוא בוחר בציר הרוחבי המתאים.
 

alantan

New member
המשיכה העיקרית כיום היא לתחום מאוד מצומצם

תודה על הטיפ, אבל גהה הוא כביש אורך.
סימנתי מסילה אפשרית בגהה על מפת נת"ע בכתום. ישנם שלושה קישורי ר"י קיימים לאיילון מהציר, ושבעה קישורי רק"ל / BRT של נת"ע בהנחה שהקו יתחבר למסילה ברעננה. הציר הוא מטבעו ציר אורך ועם 10 קישורי רוחב זה יהיה ביזבוז להפוך אותו ללולאתי. אני מניח שאת כל המסילות הבינעירוניות שמתחברות למערכת אפשר לחבר הן לאיילון והן לגהה כקו עוקף.

המשמעות של ציר רכבתי בינעירוני על גהה היא שהכביש יהפוך למעשה לאיילון שני. כבר כיום יש שם מוקדי תעשייה, קנייה ומשרדים. מדובר במוקד פרברי שאין לו כרגע שירות תחבורתי אורכי משמעותי. לתושבי הפרברים הציר יכול להיות אלטרנטיבה לנסיעה לתוך ת"א, בעוד למי שצריך לעיר הציר בגהה יהיה דרך לקפיצה אורכית של מספר תחנות כאשר הוא בוחר בציר הרוחבי המתאים.
המשיכה העיקרית כיום היא לתחום מאוד מצומצם
והוא הקטע שבין פארק אזורים לאלוף שדה. מאלוף שדה דרומה ומאזורים צפונה אין ממש מוקדי משיכה לאורך הכביש.
 
אלא עם כוללים את הציפורים

המשיכה העיקרית כיום היא לתחום מאוד מצומצם
והוא הקטע שבין פארק אזורים לאלוף שדה. מאלוף שדה דרומה ומאזורים צפונה אין ממש מוקדי משיכה לאורך הכביש.
אלא עם כוללים את הציפורים
הנמשכות לזבל בחיריה.
 

jp3raptor

Member
תודה רבה! מדגיש את החשיבות של מסילה בגהה

חזון רכבת הפרברים של גוש דן
הנצחון על ארסנל עשה לי מצב רוח טוב (עוד לפני שראיתי את השרשור של פד"פ שרק הוסיף לחיוך), אז החלטתי לתת גז ולסיים איזה משהו שאני עובד עליו השבוע.

בעקבות הדיון הקצר (קצר מדי לטעמי) שהיה כאן על מסילת רכבת בגהה, וקולות הפקפוק בנחיצתה שהועלו כאן, החלטתי לעשות איזו סקיצה של משהו שהיה יכול להתממש אם תסלל המסילה הזו יחד עם שאר המסילות המתוכננות בגוש דן.

עשיתי מעט הצעות לשינויים לעומת התמ"א הקיים, בעיקר מבחינת מיקום התחנות בדרום על מנת שיתאפשר מעבר נוח בין שני קווים חשובים.

עוד לא עבדתי על לו"ז קבוע שיאפשר מעבר נוח בין כל הכיוונים ותדירות משותפת אחידה, אבל זה משהו שהייתי רוצה לעשות. למשל לדאוג שתהיה רכבת כל 15 דקות בגהה (כשבכל אחד משני הקווים תספיק שתי רכבות בשעה).

הערות, שאלות והצעות לשיפור יתקבלו בברכה.

וכן, אני יודע שהמפה נראית מעט כמו הומר סימפסון - היו בטוחים שזאת הייתה המטרה שלי מלכתחילה!
תודה רבה! מדגיש את החשיבות של מסילה בגהה
 
נדבר על המפה הזו בשנת 2030...

חזון רכבת הפרברים של גוש דן
הנצחון על ארסנל עשה לי מצב רוח טוב (עוד לפני שראיתי את השרשור של פד"פ שרק הוסיף לחיוך), אז החלטתי לתת גז ולסיים איזה משהו שאני עובד עליו השבוע.

בעקבות הדיון הקצר (קצר מדי לטעמי) שהיה כאן על מסילת רכבת בגהה, וקולות הפקפוק בנחיצתה שהועלו כאן, החלטתי לעשות איזו סקיצה של משהו שהיה יכול להתממש אם תסלל המסילה הזו יחד עם שאר המסילות המתוכננות בגוש דן.

עשיתי מעט הצעות לשינויים לעומת התמ"א הקיים, בעיקר מבחינת מיקום התחנות בדרום על מנת שיתאפשר מעבר נוח בין שני קווים חשובים.

עוד לא עבדתי על לו"ז קבוע שיאפשר מעבר נוח בין כל הכיוונים ותדירות משותפת אחידה, אבל זה משהו שהייתי רוצה לעשות. למשל לדאוג שתהיה רכבת כל 15 דקות בגהה (כשבכל אחד משני הקווים תספיק שתי רכבות בשעה).

הערות, שאלות והצעות לשיפור יתקבלו בברכה.

וכן, אני יודע שהמפה נראית מעט כמו הומר סימפסון - היו בטוחים שזאת הייתה המטרה שלי מלכתחילה!
נדבר על המפה הזו בשנת 2030...
בינתיים נמתין לראות מתי יגיע לו"ז חדש לרכבת ישראל עם תגבור הרכבות לבאר שבע, מתי יתחיל לפעול (אם בכלל) הקו האדום המקדים, מתי תנוע לראשונה רק"ל בגוש דן, מתי תהיה רכבת מהירה לירושלים, מתי תפעל לראשונה רכבת מחושמלת במדינת ישראל ועוד...
על הנייר המפה נראית מדהים, אבל מה שחשוב זה המימוש בפועל, ובזה מדינת ישראל לא ממש מצטיינת.

הערה אחת שאני לא גמרי בטוח לגביה: נדמה לי שדובר על כך שתחנת המוצא של מסילת הרכבת לאריאל תהיה ראש העין צפון ולא ראש העין דרום.
והערה נוספת: כדאי במפה הזו להוסיף את קטע המסילה המזרחית בין כפר סבא ללוד. המסילה הזו כנראה תהיה רלוונטית עוד הרבה לפני מסילה בכביש גהה.
 

alantan

New member
לגבי החזון - צריך את החזון כבר היום, לא בעוד

נדבר על המפה הזו בשנת 2030...
בינתיים נמתין לראות מתי יגיע לו"ז חדש לרכבת ישראל עם תגבור הרכבות לבאר שבע, מתי יתחיל לפעול (אם בכלל) הקו האדום המקדים, מתי תנוע לראשונה רק"ל בגוש דן, מתי תהיה רכבת מהירה לירושלים, מתי תפעל לראשונה רכבת מחושמלת במדינת ישראל ועוד...
על הנייר המפה נראית מדהים, אבל מה שחשוב זה המימוש בפועל, ובזה מדינת ישראל לא ממש מצטיינת.

הערה אחת שאני לא גמרי בטוח לגביה: נדמה לי שדובר על כך שתחנת המוצא של מסילת הרכבת לאריאל תהיה ראש העין צפון ולא ראש העין דרום.
והערה נוספת: כדאי במפה הזו להוסיף את קטע המסילה המזרחית בין כפר סבא ללוד. המסילה הזו כנראה תהיה רלוונטית עוד הרבה לפני מסילה בכביש גהה.
לגבי החזון - צריך את החזון כבר היום, לא בעוד
17 שנה שכן אז יהיה מאוחר להתחיל לתכנן וחכות שוב עשור עד שהתכנון יתממש. צריך כבר מראש לצאת עם תכנית שברור שיתכן מאוד שתתוקן ותשתנה במהלך השנים.

לגבי ההערות - אני גם איני בטוח, והמסילה ממילא אינה מופיעה עדיין בתמ"א 23 (מה שאומר שלא סימנתי אותה בצורה נכונה במפה).

את המסילה המזרחית בכוונה לא הכנסתי, כי מדובר בחזון לרכבת פרברים ואני לא רואה במסילה המזרחית כבעלת ערך עבור שירותי נוסעים, לא באופן פרברי רציני בכל אופן - אולי ארבע נסיעות ביום... מה שכן, המסילה המזרחית תאפשר להסיט את מרבית תנועת המשא ותשחרר את התשתית של גוש דן עבור שירותי נוסעים.
 
כמה הצעות:

חזון רכבת הפרברים של גוש דן
הנצחון על ארסנל עשה לי מצב רוח טוב (עוד לפני שראיתי את השרשור של פד"פ שרק הוסיף לחיוך), אז החלטתי לתת גז ולסיים איזה משהו שאני עובד עליו השבוע.

בעקבות הדיון הקצר (קצר מדי לטעמי) שהיה כאן על מסילת רכבת בגהה, וקולות הפקפוק בנחיצתה שהועלו כאן, החלטתי לעשות איזו סקיצה של משהו שהיה יכול להתממש אם תסלל המסילה הזו יחד עם שאר המסילות המתוכננות בגוש דן.

עשיתי מעט הצעות לשינויים לעומת התמ"א הקיים, בעיקר מבחינת מיקום התחנות בדרום על מנת שיתאפשר מעבר נוח בין שני קווים חשובים.

עוד לא עבדתי על לו"ז קבוע שיאפשר מעבר נוח בין כל הכיוונים ותדירות משותפת אחידה, אבל זה משהו שהייתי רוצה לעשות. למשל לדאוג שתהיה רכבת כל 15 דקות בגהה (כשבכל אחד משני הקווים תספיק שתי רכבות בשעה).

הערות, שאלות והצעות לשיפור יתקבלו בברכה.

וכן, אני יודע שהמפה נראית מעט כמו הומר סימפסון - היו בטוחים שזאת הייתה המטרה שלי מלכתחילה!
כמה הצעות:
להכניס את ירושלים ואשקלון למפה בתור תחנות סופיות, כי במצב של רשת מלאה גם משם יסעו לגוש דן לעבוד.
להחזיר את תחנת באר יעקב, היא תחנה טובה אין שום סיבה שתתבטל
האם יש דרך לסמן במערכת את מיקום הערים אפילו באופן כללי (עיגול)
אני מניח שגם המסילה המזרחית תהיה מושלמת עד חדרה, אז כדאי להוסיף את הקווים לשם.
הצעה גרפית , צבעי יסוד (אדום,כחול,צהוב וירוק) לקווים ראשים וצבעי ביניים (חום,תכלת כתום סגול... לקווים משניים
-----------------------------------------
ושוב זו מפה סבבה, אני אוהב מפות חלום כאלו שבזכותם אפשר לדמיין עתיד תחבורתי טוב יותר. רק שיתגשם כבר!
 

alantan

New member
רשת פרברית צריכה לעצור איפשהו. אפילו אשדוד

כמה הצעות:
להכניס את ירושלים ואשקלון למפה בתור תחנות סופיות, כי במצב של רשת מלאה גם משם יסעו לגוש דן לעבוד.
להחזיר את תחנת באר יעקב, היא תחנה טובה אין שום סיבה שתתבטל
האם יש דרך לסמן במערכת את מיקום הערים אפילו באופן כללי (עיגול)
אני מניח שגם המסילה המזרחית תהיה מושלמת עד חדרה, אז כדאי להוסיף את הקווים לשם.
הצעה גרפית , צבעי יסוד (אדום,כחול,צהוב וירוק) לקווים ראשים וצבעי ביניים (חום,תכלת כתום סגול... לקווים משניים
-----------------------------------------
ושוב זו מפה סבבה, אני אוהב מפות חלום כאלו שבזכותם אפשר לדמיין עתיד תחבורתי טוב יותר. רק שיתגשם כבר!
רשת פרברית צריכה לעצור איפשהו. אפילו אשדוד
ונתניה, שלא לדבר על בית שמש הם על הגבול של מה שאפשר לקרוא פרברית. יש גם יוממים מלונדון לבירמינגהם ולהפך, אבל אי אפשר לקרוא לכך רשת פרברית.

לגבי באר יעקב, אני מסכים שיש כאן נושא להתלבטות ודיון. בכוונה הלכתי על הכיוון היותר "שערורייתי" כי אחרת לא ידונו על אפשרויות אחרות מאשר ברירת המחדל. בתמ"א 23 מופיעים שתי תחנות, אחת קיימת בבאר יעקב בקו לוד-רחובות ואחת מדרומה בנצר סירני בקו מודיעין-ראשל"צ. הדבר אינו מאפשר החלפה נוחה של רכבות כי המרחק ביניהן הוא כ-600 מטר.

התחנה שאני מציע היא כ-500 מטר מערבית לתחנת באר יעקב הקיימת ומאפשרת מעבר נוח בין שני הקווים, במחיר של נגישות לחלק מתושבי באר יעקב. מנגד, היא תאפשר גישה נוחה קרובה יותר לתושבי נס ציונה, כך שיש גם מרוויחים.

מדובר במפה שאמורה להציג רעיון - אני לא בטוח שיש צורך בהמון פרטים כמו שמות ערים כי ממילא התחנות מציינות את מיקומן לרוב. אפשר גם להבין את מיקומם מתמ"א 23.

לגבי המסילה המזרחית, כפי שהערתי לעיל, אני לא רואה איך היא משתלבת בתור רכבת פרברים עם תדירות טובה...
 
הבנתי , נראה לי שירושלים תהיה חלק

רשת פרברית צריכה לעצור איפשהו. אפילו אשדוד
ונתניה, שלא לדבר על בית שמש הם על הגבול של מה שאפשר לקרוא פרברית. יש גם יוממים מלונדון לבירמינגהם ולהפך, אבל אי אפשר לקרוא לכך רשת פרברית.

לגבי באר יעקב, אני מסכים שיש כאן נושא להתלבטות ודיון. בכוונה הלכתי על הכיוון היותר "שערורייתי" כי אחרת לא ידונו על אפשרויות אחרות מאשר ברירת המחדל. בתמ"א 23 מופיעים שתי תחנות, אחת קיימת בבאר יעקב בקו לוד-רחובות ואחת מדרומה בנצר סירני בקו מודיעין-ראשל"צ. הדבר אינו מאפשר החלפה נוחה של רכבות כי המרחק ביניהן הוא כ-600 מטר.

התחנה שאני מציע היא כ-500 מטר מערבית לתחנת באר יעקב הקיימת ומאפשרת מעבר נוח בין שני הקווים, במחיר של נגישות לחלק מתושבי באר יעקב. מנגד, היא תאפשר גישה נוחה קרובה יותר לתושבי נס ציונה, כך שיש גם מרוויחים.

מדובר במפה שאמורה להציג רעיון - אני לא בטוח שיש צורך בהמון פרטים כמו שמות ערים כי ממילא התחנות מציינות את מיקומן לרוב. אפשר גם להבין את מיקומם מתמ"א 23.

לגבי המסילה המזרחית, כפי שהערתי לעיל, אני לא רואה איך היא משתלבת בתור רכבת פרברים עם תדירות טובה...
הבנתי , נראה לי שירושלים תהיה חלק
פעיל מהרשת. בנוסף לא יודע איך תשתלב המסילה המזרחית מה שכן בניגוד למסילות חדשות שרשמת היא תהיה שם, אז כדאי לשים אותה :)
אני מניח שיסעו בה מטירה , טייבה, ראש העין וכוכב יאיר לכיוון תל אביב.
 

alantan

New member
ירושלים תהיה חלק פעיל, אבל הקווים הם

הבנתי , נראה לי שירושלים תהיה חלק
פעיל מהרשת. בנוסף לא יודע איך תשתלב המסילה המזרחית מה שכן בניגוד למסילות חדשות שרשמת היא תהיה שם, אז כדאי לשים אותה :)
אני מניח שיסעו בה מטירה , טייבה, ראש העין וכוכב יאיר לכיוון תל אביב.
ירושלים תהיה חלק פעיל, אבל הקווים הם
בינעירוניים. שים לב שהם אינם עוצרים בכל תחנה.

המטרה של המפה אינה להראות את כל הקווים אלא מתווה שירות אפשרי על תשתית שאולי תוקם. היום נראה שמחליטים לשים מסילה ורק אחרי שמתכננים אותה מתחילים לחשוב איפה הרכבות תסענה ובאיזו תדירות. דעתי היא שזו צורה עקומה לתכנן ועדיף להתחיל מהסוף ולהבין איזה שירות רצוי לפני שמתכננים ובונים.

לגבי המסילה המזרחית, היא מסילת אורך, איך יסעו בה לכיוון ת"א? הרי היא כמו כביש 6. ומדובר ביישובים קטנים, לא בפרברים עמוסים בנוסעים שיכולים להצדיק תדירות של כל 30 ד' מינימום.
 
יסעו למקום אחר ויחליפו רכבת

ירושלים תהיה חלק פעיל, אבל הקווים הם
בינעירוניים. שים לב שהם אינם עוצרים בכל תחנה.

המטרה של המפה אינה להראות את כל הקווים אלא מתווה שירות אפשרי על תשתית שאולי תוקם. היום נראה שמחליטים לשים מסילה ורק אחרי שמתכננים אותה מתחילים לחשוב איפה הרכבות תסענה ובאיזו תדירות. דעתי היא שזו צורה עקומה לתכנן ועדיף להתחיל מהסוף ולהבין איזה שירות רצוי לפני שמתכננים ובונים.

לגבי המסילה המזרחית, היא מסילת אורך, איך יסעו בה לכיוון ת"א? הרי היא כמו כביש 6. ומדובר ביישובים קטנים, לא בפרברים עמוסים בנוסעים שיכולים להצדיק תדירות של כל 30 ד' מינימום.
יסעו למקום אחר ויחליפו רכבת
בתקווה שיהיו לפחות בבוקר רכבות ישירות לתל אביב מחדרה דרך המסילה המזרחית.
 

darkshadow1

New member
לדעתי צריך רכבת פעם בשעה לאורך כל היום.

יסעו למקום אחר ויחליפו רכבת
בתקווה שיהיו לפחות בבוקר רכבות ישירות לתל אביב מחדרה דרך המסילה המזרחית.
לדעתי צריך רכבת פעם בשעה לאורך כל היום.
פחות לטובת יוממים ויותר לטובת נוסעים מזדמנים.
 

alantan

New member
אפשר נסיעה מחיפה לבאר שבע דרך לוד

לדעתי צריך רכבת פעם בשעה לאורך כל היום.
פחות לטובת יוממים ויותר לטובת נוסעים מזדמנים.
אפשר נסיעה מחיפה לבאר שבע דרך לוד
עם החלפה בראש העין או לוד (בהתאם ליעד) לנוסעים לת"א. לא בטוח שתהיה לזה דרישה. חבל שעם התקנים של היום אי אפשר פשוט "לנסות" שירות נוסעים עם עצירות עם רציפי עץ זמניים בלי לבנות תחנות נוסעים יקרות.
 
הצעות שלי

חזון רכבת הפרברים של גוש דן
הנצחון על ארסנל עשה לי מצב רוח טוב (עוד לפני שראיתי את השרשור של פד"פ שרק הוסיף לחיוך), אז החלטתי לתת גז ולסיים איזה משהו שאני עובד עליו השבוע.

בעקבות הדיון הקצר (קצר מדי לטעמי) שהיה כאן על מסילת רכבת בגהה, וקולות הפקפוק בנחיצתה שהועלו כאן, החלטתי לעשות איזו סקיצה של משהו שהיה יכול להתממש אם תסלל המסילה הזו יחד עם שאר המסילות המתוכננות בגוש דן.

עשיתי מעט הצעות לשינויים לעומת התמ"א הקיים, בעיקר מבחינת מיקום התחנות בדרום על מנת שיתאפשר מעבר נוח בין שני קווים חשובים.

עוד לא עבדתי על לו"ז קבוע שיאפשר מעבר נוח בין כל הכיוונים ותדירות משותפת אחידה, אבל זה משהו שהייתי רוצה לעשות. למשל לדאוג שתהיה רכבת כל 15 דקות בגהה (כשבכל אחד משני הקווים תספיק שתי רכבות בשעה).

הערות, שאלות והצעות לשיפור יתקבלו בברכה.

וכן, אני יודע שהמפה נראית מעט כמו הומר סימפסון - היו בטוחים שזאת הייתה המטרה שלי מלכתחילה!
הצעות שלי
הקו הירוק שלך (אריאל-פ"ת-גהה-איילון-פ"ת-כפ"ס) בנוי לא נכון לדעתי.

1. את הקטע מכפ"ס לקרית-אריה הייתי מצרף לקו הכחול, כדי לשפר את הקישור מערי השרון הדרומי לקרית-אריה וסגולה.

2. אריאל צריכה קודם כל קישור לת"א ורק אחר-כך לגהה. הקו צריך להיות מאריאל דרך פ"ת לת"א האוניברסיטה, ההגנה, ומשם ליבנה-מערב ואשקלון (כקו פרברי בנוסף לקו העיירות הבין-עירוני, שיעצור רק באשקלון, אשדוד, משה דיין וולפסון).

3. שכחת קו ישיר ממודיעין לת"א בלי לעבור דרך חולון - הקו שיש כיום, ומשם לנתניה (לפחות) כדי לתגבר את הקו הכתום שלך.

4. קו נוסף: מרכזית פ"ת (יש תב"ע לתחנת רכבת במתחם), קרית-אריה, גהה, נתב"ג, לוד ואולי משם למודיעין (אם יהיה מחלף מתאים).
 
3- הקו הסגלגל, הוא לא שכח.

הצעות שלי
הקו הירוק שלך (אריאל-פ"ת-גהה-איילון-פ"ת-כפ"ס) בנוי לא נכון לדעתי.

1. את הקטע מכפ"ס לקרית-אריה הייתי מצרף לקו הכחול, כדי לשפר את הקישור מערי השרון הדרומי לקרית-אריה וסגולה.

2. אריאל צריכה קודם כל קישור לת"א ורק אחר-כך לגהה. הקו צריך להיות מאריאל דרך פ"ת לת"א האוניברסיטה, ההגנה, ומשם ליבנה-מערב ואשקלון (כקו פרברי בנוסף לקו העיירות הבין-עירוני, שיעצור רק באשקלון, אשדוד, משה דיין וולפסון).

3. שכחת קו ישיר ממודיעין לת"א בלי לעבור דרך חולון - הקו שיש כיום, ומשם לנתניה (לפחות) כדי לתגבר את הקו הכתום שלך.

4. קו נוסף: מרכזית פ"ת (יש תב"ע לתחנת רכבת במתחם), קרית-אריה, גהה, נתב"ג, לוד ואולי משם למודיעין (אם יהיה מחלף מתאים).
3- הקו הסגלגל, הוא לא שכח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה