חזרה אל הקו הירוק, על שום מה?

חזרה אל הקו הירוק, על שום מה?

התעוזה והמחשבה היו חלק בלתי נפרד מהצלחתנו הלאומית הן בגולה והן בארצנו המתחדשת. הצרה שלנו היום היא עם מנהיגינו שלא אומרים לעם את האמת: אין פתרונות מהירים. אין פתרונות צבאיים. החוסן הלאומי מתגלה לא ביכולת להכות את היריב לא הבחנה וללא מחשבה של מספר צעדים קדימה, אלא ביכולת לעמוד על הדברים הנכונים. בהתייחסות לשאלה מתי יבוא השלום. נחזור לדבריו של משה דיין והפעם דברים שנאמרו כשנה לאחר מלחמת ששת הימים, באוגוסט 1968: ``התשובה לשאלה מה יהיה חייבת להתרכז בכושרנו לעמוד בפני הקשיים. עלינו להכין עצמנו נפשית ופיסית לתהליך ממושך של מאבק ולא לקביעת לוח זמנים להשגת המנוחה והנחלה``. הצורך בעמידה לטווח ארוך, אינה מחייבת אותנו לחיות בתוך השטחים הפלסטינים שמעבר לקו הירוק. עמידה לטווח ארוך אינה מאפשרת לנו לתת בידי ערפאת את היוזמה וכושר ההכרעה המדיני ואילו אנחנו נעמוד כצופים מהצד מצפים למוצא פיו. המשך המצב הקיים הוא לרעתנו. תראה לאיזה אבסורד הגענו: כל מנהיג ישראלי, ברק ושרון ואלו אשר יבואו אחריהם, מתחננים לערפאת שיפסיק את האש והוא יקבל מידיהם, מי פחות ומי יותר, חלקים מהשטחים או שירשו לו להקים מדינה עצמאית כבר עכשיו. באין יכולת הכרעה לאף אחד מהצדדים, חובה עלינו ליטול את היוזמה לידינו. ישראל שמלפני 67 עמדה בפני סכנות יותר גדולות מאשר הסכנות המציבים בפנינו הפלסטינים, למרות שביססנו את כוחנו הצבאי על גבולות הקו הירוק, הצלחנו לבנות כאן מדינה משגשגת. חברה ללא המתחים הקיימים היום. חברה מלוכדת אל מול כל סכנה בלתי צפויה. גם היום אנו יכולים להביט אחורה בסיפוק. ישראל חברה במועדון העשירון העליון של ההכנסה לנפש, במועדון חמשת הצבאות החזקים בעולם, במועדון שמונה המדינות שיש להן לוויין צבאי בחלל, במועדון שבע המדינות המגורענות. יש לנו מערכת משפט שהיא אור לגויים. השחיתות והשוחד הם מעשים זניחים מצד השלטון. ישראל היא חלק בלתי נפרד ממועדון המדינות הדמוקרטיות, היחידה מהמזרח התיכון. ויש עוד הרבה מכל טוב במדינה שלנו. מ-67` שקענו בתרדמה אווילית שכאילו ביססנו את מעמדנו באזור בכוח הנשק. השקיעה שלנו תמשיך ותעמיק אם נמשיך להתבסס על מלאכת הכוח. הראש היהודי מתחיל להתנוון ואם לא נעשה צעדים להתאושש מהמצב אליו נקלענו, בחלקו הגדול באשמתנו, נראה בקרוב את הייאוש אוחז בכל חלקי העם, ימין ושמאל כאחד וסימנים לכך, במו עיניך, אתה יכול לראות כבר עכשיו. דעתי הצנועה אומרת: גם אם נצליח להשיג שלום, קו הגבול יעבור סמוך לקו הירוק וכל הפרה של ההסכם תעמיד אותנו שוב בפני הקשיים בהם אנו נמצאים היום, אלא מאי - הסכם כזה, כפי שנראה היום, הוא רחוק מהמציאות העכשווית וגם הקזת דם הדדית לא תשנה מציאות זו. לא צריך לחכות 18 שנה, כמו בלבנון, כדי שנבין שאין לנו מה לחפש בשטחי פש``ע.
 

אלוני.

New member
לכבוש

הצרה היא לא במנהיגות שלא אומרת את האמת , הקשב לשליטי המדינה ( לא כולם ראויים לתואר מנהיג) ותראה שהם אומרים בדיוק את מה שאתה אומר, עכשיו הם רק מחפשים את הדרך הנכונה לבשר לבוחריהם שאין מעשי קסם. שרו, לנדאו, ליברמן (שלא שומעים ממנו יותר) וגנדי חברים בממשלה הזו...ומה צועקים הבוחרים??? פרס חתרן. שרון שולח את בנו למתן ומתן עם עראפאת ומה צועקים בוחריו?? ביילין אשם ייקח להם זמן להבין שהאיש שנבחר לראשות הממשלה חושב שונה ממה שהם חושבים עליו. פעם לפני אלפי שנים עמדו בני ישראל למרגלות הר סיני בעוד משה שוהה על ההר, לא הייתה בהם הסבלנו והתבונה להמתין לו בנחת. והשאר נכתב בדברי הימים.
 
מסכים עם כל מילה שלך ....אלוני!

מנהיגי הימין רואים בבוחריהם עדר - והבוחרים מצידם, מתנהגים כמו עדר. בכל צרה שנופלת על ממשלת הימין - הם מתחילים לצרוח: ``שמאל`` ``שמאל`` כאילו והשמאל הוא שברא את השמים ואת הארץ. לכן אין לימין כל אידיאולוגיה שאפשר יהיה ליישם במציאות - וכל דבריהם מיועדים לשלהב את ההמון הזועם.
 
אלוני-שמעת על המושג,קשקשת ? H-(

מה אתה טוען פה ? ששרון רוצה לחזור לגבולות 67 ? מה אתה מנסה לאמר פה ? שביילין-זו התרופה לאסון שהוא עצמו, ו``תורתו`` הביאו עלינו ? בחיי,אלוני,סברתי לתומי שיש לך אינטליגנציה קצת גבוהה יותר.. ולו בטיפה.. נראה לי שאתה בעוונותיך נותרת לבד.. מגן פרס-החתרן והביילינים האחרון במדינה.. בחיי,שאני כועס כעת שיש עוד אנשים כמוך שלא לומדים דבר גם כשהמציאות מתנפצת להם ממש בפנים תגדל קצת.. מרק.
 
אין כיום .....קקטוסי!

אף מנהיג, לא בשמאל ולא בימין, שמוכן לחזור לקו הירוק - והנה אתה ההוכחה שמצד ימין יודעים להאשים רק את השמאל - ובכל זאת: בסוף הם צועדים בנתיב שהשמאל סולל עבורם!
 
אתה יודע לקרוא ?..מסופקני..

קרא את כותרת ההודעה לה אתה מגיב פה כן,ברק היה מוכן להחזיר 95% ועם עוד כיפופון או שנים-98% הכל-חוץ מכוכב יאיר! אז אל תגיד אין וביילון-יש אז אל תגיד אין מרק.
 

אלוני.

New member
לא, מרקי לא שמעתי

הנח לאינטלגנציה שלי, אין לך היכולת והכלים למדוד אותה. גש קרא את כל מה שכתבת על שרון לפני שנבחר ואת מה שכתבת מאז שנבחר, יותר מזה אנחנו לא צריכים.
 
ועוד איך יש כלים אלוני B-)

אלוני אפילו אצל היאפים משנקין זה לא IN להגן על ביילין ופרס אז מה,אתה באמת האחרון תנחומי מרק.
 
תגיד.....אלוני?

איך זה יתכן שכל הדגנרטים של הימין התרכזו בפורום הזה? למרות שיש כאן ימנים שאפשר לשוחח איתם, הרי קקטוס (ועוד 2-3) אינו נמנה עליהם!
 

resh0

New member
ההתנשאות הביאה לכם הרבה ``השגים``...

המשך במאבקך הצודק! אנו זקוקים לרבים כמוך...
 

אבו-דני

New member
כובש החלטת לחבור לאלון..

בהתנהגות מחפירה של כתיבה שלא לעניין ופראות הכתיבה? אנא החזיר לעצמך מקצת התרבות שהפגנת בעבר דרך הקילוסין רק מורידה את ערכך בעיניי הבריות.. אם בפורום תרבותי -רציונלי חשקה נפשך האם לא מוטב שא. תבליג על דברי הבל ב. תמנע מהגררות אחר הנחותים מהשמאל או הימין?
 

resh0

New member
ואולי תזכר במה שאמרו אז ``הקיצונים``?

כן! אלו ה``פלופלורים`` וה``ג`וקים המסוממים``... הם אמרו: ``אל תתנו להם רובים``!!!! היום ברור לכו-לם כמה שהם צדקו... מוטב שתתיחס ביתר רצינות דווקא למה שהם אמרו...
 

resh0

New member
הכל עניין של יחס..

יש דגנרטים הכל המחנות. מחנה השמאל דהיום כל-כך קטן, עד כי קולם של הדגנרטים ממחנה זה נשמע היטב! אבל להבדיל מדגנרטים מהמחנה שלי, אני רואה בדגנרטים מהמחנה שלכם כאחים. אחים שיש לסייע להם בתקופה קשה זאת! תהליך ההתפכחות הוא לא פשוט ואני מתחייב לנסות ולסייע לכל אחד מהם.
 

resh0

New member
``הקוזאק שנגזל``....

זה בדיוק מה שעשית קודם. אל תתקלג אחרים, לא יתקלגו אותך. רצוי גם לא להתנשא. אם אתה אדם של מחנה אחד וכפי שאני מבחין אתה כזה שרוצה לצרף אליך אחרים, אז עצה טובה לי אליך: התנשאות לא מועילה.
 

אלון גל

New member
הוא לא מתנשא

אם אתה לא מבין מה הוא אומר זה לא אומר שהוא מתנשא אלא שאתה לא מבין
 
למעלה