חזרתי ועכשיו אני כמו חדש

miko007

New member
חזרתי ועכשיו אני כמו חדש

עברתי השתלת כלייה ביום שני שבוע שעבר... השתלה שנייה, אחרי שהראשונה החזיקה 13 שנה. אחותי המדהימה תרמה לי הפעם, הניתוח בוצע בבית החולים בלינסון, ע"י ד"ר שהרבני וד"ר רייזנר. אני חייב לציין שהניתוח עבר לי הרבה יותר בקלות מלפני 13 שנה שאז שכבתי 3 שבועות בבית החולים. השתחררתי שבוע אחרי הניתוח ומרגיש מצויין, טפו... טפו... טפו... עכשיו יש שלושה חודשים של לחץ מתמיד מבדיקה לבדיקה... התחלתי עם מינון מאוד גבוה של כדורים אבל בינתיים התוצאות בסדר, הקראטינין 0.96 הכי נמוך שהיה לי אי פעם, אפילו בניתוח הראשון הוא לא היה אף פעם מתחת ל1.2 אני מחפש המלצה לתזונאית טובה שתוכל לייעץ לי על דיאטה לשמור הכי טוב על הכלייה אבל גם על קיום חיים נורמלים... יש כאלה שאוכלים בשביל לחיות אני חיי בשביל לאכול:) למזלי אין לי בעיות סוכר וכולסטרול ואני רזה... עכשיו בגלל הכדורים אני מאוד מקפיד על סוכר, אבל עד מתי? נ.ב תודה רבה לאברהם על איחולי ההחלמה ששלח בשבילי למחלקה. שבת שלום, עומר
 

Avraham F

New member
למיקו, שמח על הצלחת ההשתלה

לגבי התזונה, מותר לך עכשיו לאכול כמו כל אדם נורמלי רק ... תיזהר לא להשמין, בגלל התיאבון מהפרדניזון והשגח על מצב הסוכר. חיים טובים ! שמור על הכלייה, שאמנם לא עלתה בכסף אבל שווה המון.
-
 

D o r o t h y

New member
נהדר לשמוע !

שרק ימשיך טוב ושתצליח לשמור על הכליה הרבה זמן בריאות טובה ושבת שלום
 

יוסי ח1

New member
שמח בשבילך, שמור עליה טוב טוב

לגבי תזונה, תתרחק מדברים מתוקים (הפרנדיזון) לא בורקסים למינהם ועוגות, לא שתייה מתוקה - אין כמו מים, ותאכל בצורה מסודרת, אני התפרעתי והעלתי 25 ק"ג מאז ההשתלה, אבל הורדתי קצת בחזרה (וזה קשה להוריד) בקיצור תהנה אבל תהיה זהיר.
 

שרית(^_^)

New member
מזל טוב ../images/Emo140.gif

כמה כיף לשמוע על השתלות מוצלחות! תמשיך להרגיש טוב ולשמור על קראטינין יפהיפה שכזה. אבל לא סיפרת לנו איך מרגישה אחותך... טוענים שבד"כ הניתוח של התורם קשה יותר משל המקבל. האם כריתת הכליה שלה נעשתה בניתוח לפרוסקופי ? מזדהה לגמרי עם ה "יש כאלה שאוכלים בשביל לחיות אני חיי בשביל לאכול"
גם לי לא נראה שצריך דיאטנית. הכללים די פשוטים: הימנעות עד כמה שאפשר מסוכרים, הימנעות ממאכלים עתירי כולסטרול (בשר בקר, איברים פנימיים, גבינות שמנות וכד') והימנעות ממאכלים המכילים חומצת שומן טראנס (שומן אשר הגוף אינו מסוגל לעכל, וידוע כגורם לנזקים וסתימות בכלי הדם). הכוונה למוצרים המכילים מרגרינה (המופיעה בד"כ על אריזות המזון כ "שומנים מוקשים חלקית"), שמן קוקוס, שמן דקלים. נמצאים בעיקר במוצרים כמו עוגיות ועוגות מתועשות, גלידות וקינוחים על בסיס שומן צמחי, קרואסונים, בורקסים וכו'. להרבות באכילת ירקות (במידה והקליום שלך כבר הסתדר) ופירות (רצוי אלה שמכילים פחות סוכר), דגנים מלאים, דגים המכילים אומגה 3 וכו'.
 

miko007

New member
תודה

אחותי מרגישה טוב, היא עברה את הכריתה בלפרוסקופיה... וכאב לה מאוד בעיקר ביום למחרת, היא השתחררה אחרי יומיים ולקחה קצת משכחי כאבים. אבל הכל יחסי בחיים, והניתוח של אמי לפני 13 שנה כאב פי 10
 
למעלה