חזרתי חולה מטיול שנתי ולא הייתי כאן 5 ימים

מצב
הנושא נעול.

ronenaf

New member
מה זה 302? תרגיש טוב דוקטור

תודה רבה.

מלון נוה שושנה - ירושלים - 03.03.1980.
מה זה 302? תרגיש טוב דוקטור
 
תודה רבה ! לא, זה O303 מהדור הראשון בארץ

מה זה 302? תרגיש טוב דוקטור
תודה רבה ! לא, זה O303 מהדור הראשון בארץ
עם מזגן אחורי מקורי וזהו אוטובוס של אגד מוגמר. גת??? לא....אגד. גת היתה של אגד כמו תפוז. למעשה גם כיום אגד תעבורה היא....אגד, אבל אסור לומר זאת בקול רם.....

הקופה היא אחת בכל מקרה....
 

alantan

New member
אני זוכר היטב את גת והאוטובוסים הללו וכן את

תודה רבה ! לא, זה O303 מהדור הראשון בארץ
עם מזגן אחורי מקורי וזהו אוטובוס של אגד מוגמר. גת??? לא....אגד. גת היתה של אגד כמו תפוז. למעשה גם כיום אגד תעבורה היא....אגד, אבל אסור לומר זאת בקול רם.....

הקופה היא אחת בכל מקרה....
אני זוכר היטב את גת והאוטובוסים הללו וכן את
אלה שהפעילו פעם בנתב"ג.
 
הודעה "שוסונית" ליהודה7K:

חזרתי חולה מטיול שנתי ולא הייתי כאן 5 ימים
היום אני נאלץ להישאר בבית עם כמעט 40 מעלות וזה מאוד לא מתאים לי להשאיר את התלמידים שלי עם מורים מחליפים.
לצערי אני מנוטרל היום וטוב שאתם לא רואים איך קמתי הבוקר סתום לגמרי עם הכל נפוח כמו איזה בלון ולא כמו מורה. אי לכך ולאחר היעדרות ארוכה אפצה אתכם בשלוש תמונות נדירות של פעם והרבה תודות לארכיון עיריית רמת-גן על שיתוף הפעולה ועל הסיוע הרב שבמציאת התמונות הנדירות.
תהנו מימים של פעם ויום טוב לכולם.
ונתחיל עם הוולוו של תל-לטוינסקי בקו 70. הוולוו היא מוגמרת ויחודית עם מרכב שבדי מקורי. היתה רק אחת כזו. תמונה שלה מזוית קדמית פרסמתי כאן בעבר. אביה.
הודעה "שוסונית" ליהודה7K:
במהלך הזמן האחרון, ערכתי שוב ושוב בדיקות באשר למס' השוסונים שהיו בישראל מאז ומעולם. כל הבדיקות מצביעות על המס' 254 כולל אוטובוס הדגמה שהגיע ארצה עם מס' רישוי צרפתי בשנת 1950.
במקור, סך כל ההזמנות היה 302 אוטובוסי שוסון לישראל. אך לאחר 254 יחידות החליטו ש-די. הרכב התגלה בעייתי מאוד וכבר בשנת 1960 היו כאן 75 שוסונים מושבתים וזאת כאשר ביום 06.01.1960 עלה על הכביש השוסון האחרון שמספרו היה 66-141. הוא הושבת כארבע שנים בלבד לאחר שעלה על הכביש, כבר בשנת 1964. (ולא 1966 כפי שכתבתי בטעות בעבר).
וכאן המקום להודות לחברנו המקצוען "אסף ונעה" שסייע לי מאוד במחקר !!!
ומה שעוד מצאתי היה היבואן מרמאללה שהביא בין 25 ל- 27 שוסונים לאזור איו"ש עד לשנת 1966. כלי רכב אלו קיבלו כולם רישוי ירדני מן הסתם ולאחר 1967 אף לא אחד מהם היה תקין. כולם הושבתו עד למלחמת ששת הימים.
ולפיכך, הם אינם נמנים במניין השוסונים בישראל ! שמו של היבואן הערבי: עבדל רחמן אטטי וכיום יש לבנו גרוסרי גדול ברחוב הראשי ברמאללה - "אטטי סונדוק אנד סופרמרקט". (בנין מס' 29 ברחוב).
ולסיום:
משהו מיוחד על שוסון מיוחד שנסע כאן בארץ עד לשנת 1984 לפחות:
והמדובר על שוסון מבית-לחם שנרכש מעודפי המושבתים של אגד בשנת 1970 לאחר המלחמה.
כאשר שופץ השוסון העומד כיום במוזיאון בחולון, השתמש מר נוח סלוצקי במוסך הרצליה שם שופץ הרכב, בחלקים מאותו שוסון של בית-לחם שתמיד החנו אותו בירידה מרחבת חג המולד עד לשנת 1984 כאמור:
הנה קצת פרטים עליו: מתוך לוח מס' 300-001 מגה-ארכיון:
"...על-פי המופיע ברשימות מספרי כלי-הרכב של משרד התחבורה, ניתן לראות כי אוטובוס מס' 634-216 היה מדגם "שוסון" ! ההסבר לכך נעוץ בעובדה שידוע לנו כי בשנת 1970 מכר קואופרטיב "אגד" אוטובוס "שוסון" ישן לחברה בבעלות ערבית בעיר בית-לחם. מס' הרישוי המקורי של האוטובוס איננו ידוע אך סדרת המספרים 634-XXX השתייכה לכלי-רכב בבעלות ערבים ישראלים באותה עת. מכאן נובע מס' הרישוי ה-"יוצא-דופן" שלפנינו. היות ואוטובוס זה השתייך בעברו ל-"אגד", אנו כוללים אותו במילא בקבוצת אוטובוסי ה-"שוסון" של "אגד". בשנת 1984, לאחר השבתת האוטובוס, נרכשו חלקים מאוטובוס זה, חזרה ע"י "אגד" במטרה לשמש בשיקום אוטובוס ה-"שוסון" המוצג כיום במוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" בחולון".
 
ובקשה גדולה מחברנו "אורן-סאאב":

הודעה "שוסונית" ליהודה7K:
במהלך הזמן האחרון, ערכתי שוב ושוב בדיקות באשר למס' השוסונים שהיו בישראל מאז ומעולם. כל הבדיקות מצביעות על המס' 254 כולל אוטובוס הדגמה שהגיע ארצה עם מס' רישוי צרפתי בשנת 1950.
במקור, סך כל ההזמנות היה 302 אוטובוסי שוסון לישראל. אך לאחר 254 יחידות החליטו ש-די. הרכב התגלה בעייתי מאוד וכבר בשנת 1960 היו כאן 75 שוסונים מושבתים וזאת כאשר ביום 06.01.1960 עלה על הכביש השוסון האחרון שמספרו היה 66-141. הוא הושבת כארבע שנים בלבד לאחר שעלה על הכביש, כבר בשנת 1964. (ולא 1966 כפי שכתבתי בטעות בעבר).
וכאן המקום להודות לחברנו המקצוען "אסף ונעה" שסייע לי מאוד במחקר !!!
ומה שעוד מצאתי היה היבואן מרמאללה שהביא בין 25 ל- 27 שוסונים לאזור איו"ש עד לשנת 1966. כלי רכב אלו קיבלו כולם רישוי ירדני מן הסתם ולאחר 1967 אף לא אחד מהם היה תקין. כולם הושבתו עד למלחמת ששת הימים.
ולפיכך, הם אינם נמנים במניין השוסונים בישראל ! שמו של היבואן הערבי: עבדל רחמן אטטי וכיום יש לבנו גרוסרי גדול ברחוב הראשי ברמאללה - "אטטי סונדוק אנד סופרמרקט". (בנין מס' 29 ברחוב).
ולסיום:
משהו מיוחד על שוסון מיוחד שנסע כאן בארץ עד לשנת 1984 לפחות:
והמדובר על שוסון מבית-לחם שנרכש מעודפי המושבתים של אגד בשנת 1970 לאחר המלחמה.
כאשר שופץ השוסון העומד כיום במוזיאון בחולון, השתמש מר נוח סלוצקי במוסך הרצליה שם שופץ הרכב, בחלקים מאותו שוסון של בית-לחם שתמיד החנו אותו בירידה מרחבת חג המולד עד לשנת 1984 כאמור:
הנה קצת פרטים עליו: מתוך לוח מס' 300-001 מגה-ארכיון:
"...על-פי המופיע ברשימות מספרי כלי-הרכב של משרד התחבורה, ניתן לראות כי אוטובוס מס' 634-216 היה מדגם "שוסון" ! ההסבר לכך נעוץ בעובדה שידוע לנו כי בשנת 1970 מכר קואופרטיב "אגד" אוטובוס "שוסון" ישן לחברה בבעלות ערבית בעיר בית-לחם. מס' הרישוי המקורי של האוטובוס איננו ידוע אך סדרת המספרים 634-XXX השתייכה לכלי-רכב בבעלות ערבים ישראלים באותה עת. מכאן נובע מס' הרישוי ה-"יוצא-דופן" שלפנינו. היות ואוטובוס זה השתייך בעברו ל-"אגד", אנו כוללים אותו במילא בקבוצת אוטובוסי ה-"שוסון" של "אגד". בשנת 1984, לאחר השבתת האוטובוס, נרכשו חלקים מאוטובוס זה, חזרה ע"י "אגד" במטרה לשמש בשיקום אוטובוס ה-"שוסון" המוצג כיום במוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" בחולון".
ובקשה גדולה מחברנו "אורן-סאאב":
(האיש והאגדה) הידוע בקשריו הענפים עם ענף האוטובוסים בירדן:
אודה לך מאוד אם תוכל לברר בעבורנו עוד מידע בקשר לאותם שוסונים ירדנים. מה היה מספרם המדוייק? מאיזה דגם הם היו? מה עלה בגורלם? מי הפעיל אותם? האם הם הופעלו גם בירדן עצמה? והכי חשוב: אם תצליח להביא לפחות תמונה ! עד היום לא מצאתי אף לא תמונה אחת שלהם לצערי.
רב תודות !!!
 

אורי404

New member
מקווה, שכבר המצב השתפר מאז

חזרתי חולה מטיול שנתי ולא הייתי כאן 5 ימים
היום אני נאלץ להישאר בבית עם כמעט 40 מעלות וזה מאוד לא מתאים לי להשאיר את התלמידים שלי עם מורים מחליפים.
לצערי אני מנוטרל היום וטוב שאתם לא רואים איך קמתי הבוקר סתום לגמרי עם הכל נפוח כמו איזה בלון ולא כמו מורה. אי לכך ולאחר היעדרות ארוכה אפצה אתכם בשלוש תמונות נדירות של פעם והרבה תודות לארכיון עיריית רמת-גן על שיתוף הפעולה ועל הסיוע הרב שבמציאת התמונות הנדירות.
תהנו מימים של פעם ויום טוב לכולם.
ונתחיל עם הוולוו של תל-לטוינסקי בקו 70. הוולוו היא מוגמרת ויחודית עם מרכב שבדי מקורי. היתה רק אחת כזו. תמונה שלה מזוית קדמית פרסמתי כאן בעבר. אביה.
מקווה, שכבר המצב השתפר מאז
על התמונות. בעיקר התמונה מרמת גן וכמובן תמונת מרצדס O303 בצבעי "גת".
 

alantan

New member
תודה רבה אביתר, מקווה שתרגיש טוב בקרוב

חזרתי חולה מטיול שנתי ולא הייתי כאן 5 ימים
היום אני נאלץ להישאר בבית עם כמעט 40 מעלות וזה מאוד לא מתאים לי להשאיר את התלמידים שלי עם מורים מחליפים.
לצערי אני מנוטרל היום וטוב שאתם לא רואים איך קמתי הבוקר סתום לגמרי עם הכל נפוח כמו איזה בלון ולא כמו מורה. אי לכך ולאחר היעדרות ארוכה אפצה אתכם בשלוש תמונות נדירות של פעם והרבה תודות לארכיון עיריית רמת-גן על שיתוף הפעולה ועל הסיוע הרב שבמציאת התמונות הנדירות.
תהנו מימים של פעם ויום טוב לכולם.
ונתחיל עם הוולוו של תל-לטוינסקי בקו 70. הוולוו היא מוגמרת ויחודית עם מרכב שבדי מקורי. היתה רק אחת כזו. תמונה שלה מזוית קדמית פרסמתי כאן בעבר. אביה.
תודה רבה אביתר, מקווה שתרגיש טוב בקרוב
התמונות כרגיל תענוג!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה