חחחחח סטטוסים מציצים

OOOO0

New member
לא אהבתי


זה גם צוחק על פמיניסטיות וגם מפספס את המשמעות האמיתית של יום האישה.
 

black scar1

New member
זה צפוי שיצחקו על כל הקטע של הדיבור

בלשון נקבה.. במיוחד מאז שהיא נכנסה לפוליטיקה ובמקביל התכנית של ליאור הצליחה הצלחה מטאורית אז יש ירידות בכל פינה. הבעיה לא שיורדים (כאילו זה כן בעיה, אבל זה צפוי, ואני בטוחה שהם רגילים כבר), הבעיה היא שזה תמיד על העניין הזה וזה כבר כאילו - כל פעם שאני קוראת דבר כזה אני אומרת- יאללה תחדשו את החומר! ש-ח-ו-ק.

בעונה האחרונה כמה פעמים אורחים שבאו להתארח, כאילו פוליטיקאים ירדו על ליאור על הקטע שכאילו מדברים אליו בטח בלשון נקבה בבית. אני במקומו הייתי אומרת- אין לכם חומרים חדשים? תחדשו.. תחדשו...
 

OOOO0

New member
זה לא רק זה

זה הדיבור בלשון נקבה כסימפטום, הפואנטה כאן היא שמרב מיכאלי בפרט ופמיניסטיות בכלל הן ה"גבר" בבית ובן זוגן הוא ה"אישה".

וגם ההתייחסות ליום האישה כאילו זה יום שצריך להביא בו מתנות לאישה ולא יום שבו מדברים על אפלייה נגד נשים ואיך אפשר לתקן אותה.

בדיחות שוביניסטיות כאלה בעצם מוכיחות למה עדיין צריך את יום האישה.

אגב, אני תמיד שוכחת שמרב מדברת בלשון נקבה. כבר כלכך התרגלתי לזה שזה לא אישיו מבחינתי.
 

black scar1

New member
את צודקת, אין ספק

להלעיג פמיניסטיות זה כלי נהדר...משתמשים בו כל הזמן... מה לעשות? להתעצבן ולהמשיך הלאה...

אגב- הנה הנאום שלה בכנסת על יום האישה: http://www.facebook.com/photo.php?v=10151366243369001

"שמתי לב שכשאומרים שוויון בנטל, הבנים מקשיבים". מלכה!!

אגב... המשפט שלך על זה שבדיחות כאלה מוכחים למה עוד צריך את יום האישה הזכיר לי את הנאום הענק של ג'וס ווידון. אם את לא יודעת מי זה- הוא יוצר סרטים וקולנוע עם השקפה פמיניסטית - הוא מרבה לשים דמויות נשיות חזקות ביצירות שלו, והרבה פעמים משחק עם קונוונציות ז'אנריות שבהן האישה היא הצד המוחלש- ועושה הפוך על הפוך. הסדרה הכי מוכרת שלו היא באפי- שזה מעין טייק אוף על סרטי אימה רק שבכוונה הוא כאילו הפך את האישה לגיבורה, ואת הערפדים לקורבנות, במקום הפוך. בכל מקרה, זו סדרה פורצת דרך- גם כי הגיבורה היא אישה, ורוב הקאסט נשי- וזה מאוד נדיר בסדרות שלא פונות לנשים (כמו סקס והעיר הגדולה, עקרות בית נואשות וכו')- ויש לה קהל מעריצים מאוד הדוק ורחב והרבה מה גברים.

בקיצור, היה לו נאום פעם גם באיזה כנס של נשים, על ייצוג נשים במדיה, והוא סיפר על זה שכל פעם שואלים אותו למה הוא יוצר דמויות של נשים חזקות. והוא כל פעם ענה תשובה אחרת, והתשובה הסופית שלו- זהב!! הזכירה לי את המשפט הזה שלך- אני לא אומרת כדי לא להרוס- תראי את הסרטון:

http://www.youtube.com/watch?v=QoEZQfTaaEA
 

OOOO0

New member
וואו,


לא הכרתי אותו לפני, נדמה לי שכן שמעתי את השם שלו כי הוא מצלצל לי מוכר....אבל לא ידעתי מי הוא. וואו, איזה נאום מדהים ואיזו תשובה מצויינת, אהבתי!


רבה גם על הנאום של מרב, היא אכן מלכה!
 

black scar1

New member
בבקשה


אם את לא מכירה את ג'וס הרשי לי קצת לחפור עליו (אמרת שאת אוהבת חפירות).

בגדול, בכל היצירות שלו יש דמויות נשיות חזקות (בין היתר הוא עשה את סדרת הבת של באפי- "אנג'ל", פיירפלי ובית הבובות) ובקולנוע הוא היה אחראי (בכתיבה או בבימוי, לא זוכר איזה מהם) לסרט סריניטי, בקתת הפחד ולנוקמים- שלא ראיתי עוד.

בכל מקרה, ביצירות שלו שכן ראיתי, יש דמויות נשיות חזקות ועגולות לרוב שזה טוב, והוא תמיד משחיל בקטנה קצת על פמיניזם, אם בסדרה אז פרק או שתיים, אבל אין ספק שבאפי היא הסדרה הכי פמיניסטית שלו, גם כי היא היחידה שהגיבורה שלה אישה (ראיתי את אנג'ל ואת פיירפלי- ובהם הגיבור זכר), וגם 50% מהקאסט או יותר הן נשים בבאפי (שזה גם לא קיים בסדרות האחרות שלו).

מה שבאמת מדהים שג'וס, ובאפי בפרט יש להם קהל מעריצים גיקי אובססיבי לחלוטין, מאלו שראו את כל הפרקים איזה 500 פעמים, יודעים לצטט, לרפרנס, להגיד לך מה קרה בפרק 4 בעונה 5. שמנהלים דיונים אין סופיים על הסדרה, וכותבים פאנפיקים והולכים לכנסים וכו'.
אני זוכרת בגיל 19, עוד לפני שהייתה לי מודעות פמיניסטים היה לי ידיד שהיה מעריץ מושבע של באפי וחפר על הסדרה שעות שהיא הדבר הכי מושלם שנוצר ואני חייבת לראות.

בסוף השלמתי את באפי לפני איזה שנתיים. אני לא מהמעריצים האובססיביים של הסדרה ואני לא חושבת שהיא הסדרה הכי טובה שראיתי, היא חמודה מאוד ושנונה, ומהנת מאוד לצפייה, אבל אני לא מעריצה אותה ברמת ההייפ שיש לה.
אבל אני כן שמחה שסדרה כזאת הגיעה לכזאת תהודה- זה ממש מחמם את הלב.

הפרמיס של הסדרה היה כזה- ג'וס היוצר- שהוא גיק בעצמו של סרטי אימה, פנטזיה ומד"ב, אמר שהוא הרגיש שזה קלישאתי שתמיד בסרטי אימה יש סצנה קבועה של בחורה בלונדינית שבורחת מערפד, או מפלצת או רוצח או וואטאבר, והם מגיעים לאיזה סמטה חשוכה בלילה והוא הורג אותה. ואז הוא חשב לעצמו- בטח זה יהיה מצחיק אם הערפד ירדוף אחרי החורה והם יגיעו לסמטה חשוכה ופתאום הבחורה תכסח אותו. ומפה עלה הרעיון של באפי- והיא בכוונה בלונדינית (השחקנית שרה מישל גלר לא הייתה בלונדינית כשהתקבלה לתפקיד, והדרישה הייתה שהיא תצבע לבלונד). והשם הוא כאילו "באפי קוטלת הערפדים". היא כאילו סוג של סופר הירו עם כוחות על- שהתפקיד שלה זה כאילו להילחם בערפדים ומפלצות. הוא עשה בהתחלה סרט, שנחל כשלון מזעזע, ואז איכשהו החליט לעשות מזה סדרה שתפסה בצורה פנומנלית.
הוא הרבה פעמים לוקח את הקונבנציות של הז'אנר ומשחק איתם. יש הרבה סצנות שנגיד ערפד רואה אותה ומתחיל לרדוף אחריה והיא מובילה אותו בכוונה לסמטה חשוכה ואז היא הורגת אותו, כדי שלא יראו אותה הורגת אותו בפומבי.
מעבר לזה יש מלא דיאלוגים שנונים, וזו סדרה מאוד מצחיקה, שנעה בין רצינות להומור. היא לא לוקחת את עצמה הרבה פעמים יותר מדי ברצינות ואפילו צוחקת על עצמה בקטע מטאי הרבה פעמים.

וכמובן שהנושא הפמיניסטי עולה שם הרבה, כמעט בכל פרק. גם יש דברים מטאפורים שלא עליתי עליהם וקראתי אחר כך ניתוחים עליהם (למשל, שלפעמים הערפדים מייצגים גברים, והנשיכה מייצגת יחסי מין כוחניים, ובזה שהיא הורגת אותם היא כאילו לא נכנעת למציאות הזאת).
אבל גם דברים ממש ברורים על פני השטח. זה לא שהוא יצר כאילו גיבורה נשית על משבצת שהיא בד"כ גברית ועזב את זה שם- הוא ממש מראה את ההבדלים החברתיים שנאלצת לספוג גיבורת על אישה לעומת גבר. נגיד, יש לה בעיה לצאת עם בחורים כי הם נרתעים ממנה כי היא יותר חזקה מהם (דבר הפוך לא קורה עם גיבורי על כמו סופרמן למשל). או נגיד, יש לה ידיד מאוד טוב (שיש שאומרים שג'וס ביסס את הדמות שלו על עצמו), שיש פרק אחד שאיזה בריון מציק לו ואז היא מצילה אותו- והוא כועס עליה כאילו היא "סירסה" אותו.
ועוד דבר ממש מגניב, שקורה כמעט כל פרק שממש אהבתי- תמיד יש את הקלישאה של "העלמה במצוקה" שתמיד אישה נקלעת לצרה ואז הגבר בא ומציל אותה. ובבאפי- כמעט כל פרק היא נקלעת לצרה, ורואים במקביל שהחברים הגברים שלה שומעים על זה אז הם רצים להציל אותה, וזה נראה כאילו זה התסריט הידוע, אבל שנייה לפני שהם מגיעים היא מצילה את עצמה. ופעם אחת הם הגיעו אחרי שהיא הרגה את המפלצת והיא שואלת אותם- מה אתם עושים פה? והם אומרים- באנו להציל אותך.
אה, ויש גם דיאלוג ממש מגניב באחד הפרקים האחרונים שמישהו מהעבר שלה בא לבקר אותה -

-באפי: What are you doing here?"
-"Not saving the damsel in distress , that's for sure."
-באפי: Oh, you know me. Not much with the damseling.

וגם ראיתי בכנס אחד עם הקאסט ששאלו אותם שאלות- אז שאלו את זה שמשחק את הידיד, אם הוא לא מרגיש כמו ה"עלמה במצוקה" בסדרה- והוא אמר שכן- שהוא על התקן של זה- וזה בכוונה, וגם שג'וס ביסס את הדמות שלו עליו במידת מה.

אה, וגם יש פרק אחד שבאפי מאבדת את הכוחות שלה, אני לא אכנס ל-למה, אבל יש סצנה מאוד יפה שהיא הולכת בלילה ואיזה מישהו צועק לה הערה סקסיסטית, ואז היא נזכרת שאבדו לה הכוחות, כי היא רגילה כל פעם שבחור עושה לה את זה, להחטיף לו.

וגם וגם... יש פעמיים בסדרה לפחות, שהיא מתעמתת מול שתי מוסדות גבריים שהיא סוג של כפופה אליהם (אני לא אסביר בדיוק את הפרטים), והיא מתעמתת איתם וכאילו מתעקשת על זה שהיא לא תתן לגברים לשלוט עליה, או על מוסדות גברים ופטריארכליים לשלוט עליה.

והפרק האחרון הוא בכלל כאילו שיא הפמיניזם, לא רוצה להרוס, אבל הוא באמת כאילו האמירה של הסדרה על כל הנושא...

קיצר סורי חפרתי לאללה.. סדרה ממש מעניינת.
 

OOOO0

New member
רבה על ההסבר ועל החפירה!

זו נשמעת סדרה מדהימה. את יכולה לספר גם על הפרק האחרון, את לא הורסת.
 

black scar1

New member
אוקי.. אז אם ככה אני אחפור יותר גם

על המוסדות ה"גבריים" "פאטריאכליים" שהיא יוצאת נגדם.

בגדול יש בעולם הזה של באפי משהו שנקרא "מועצת הצופים" שהיא אחראית לגבי כל מה שקשור לקוטלות. לכל קוטלת מוצמד "צופה" כלומר גבר או אישה שאמור לשמש מדריך שלה, לאמן אותה וכו'.
כל פעם שקוטלת מתה, אז נולדת קוטלת אחרת- זה כאילו מעין גורל שכזה - נולדים עם הכוחות האלה.
בעצם זה לא ממש מדויק. הסיפור האמיתי הוא שכל הזמן נולדות בנות מסויימות של "קוטלות פוטנציאליות", כלומר שיש להם יותר "כוח" וחכמה מאדם רגיל, שיש להם את פוטנציאל והקישורים להיות קוטלת, אבל הכוח שלהם לא מלא. כשמתה קוטלת, אז אחת מהן שכבר חיה (היא יכולה להיות כבר בת 10, נגיד) מקבלת את מלוא הפוטנציאל והופכת לקוטלת בפועל- ומוצמד לה צופה- כלומר מדריך. (לא יודעת על סמך מה קובעים מי מבין הפוטנציאליות תיבחר להיות קוטלת, זה לא ממש מוסבר, גם לא מוסבר איך המועצה יודעת, אחרי שמתה קוטלת- מי הבאה שתופסת את מקומה). בשיטה הזאת אגב, רוב הקוטלות הפוטנציאליות לא הופכות לקוטלות בפועל, כי בכל פרק זמן יש כמה מאות או אלפים כאלו בעולם, ורק קוטלת אחת בפועל. והן גם לא מודעות בכלל לזה שהן פוטנציאליות עד שאחת מהן נבחרת להיות הקוטלת בפועל.

בכל מקרה, באפי מאוד נקשרת לצופה שלה והם מפתחים יחסי אב- בת שכאלה. היא גם עוברת על הרבה חוקים שכביכול אסור לקוטלות לעשות. נגיד- כביכול לקוטלות אסור חיי חברה, אסור חיים רומנטיים, והכי אסור לספר לאנשים על הכוח שלה, או אפילו לשתף חברים במסעי ההריגות שלה. היא עושה את כל הדברים האלה בניגוד לחוקים, ומתברר בהמשך הסדרה שזה דווקא עושה אותה לקוטלת יותר טובה מהקוטלות הקודמות- ושהעזרה בחברים מחזקת אותה ולא מחלישה אותה, וגם הצופה שלה, בגלל שהוא מפתח אליה רגשות אבהיים, "מרשה" לה את שבירת החוקיים האלה.

בעונה 3- אז יש פרק- הפרק שעליו דיברתי שהיא מאבדת את הכוחות שלה- זה בעצם בגלל המועצה. למועצה יש חוק שכל קוטלת כשהיא מגיעה לגיל 18 אז הצופה שלה מזריק לה תחת היפנוזה חומר שגורם לה לאבד את הכוחות ואז צריך לגרום לה להגיע לסיטואציה להיות בבית עם ערפד, ולראות אם היא מספיק חכמה כדי להצליח להרוג אותו בלי בכוחות שלה.
הצופה שלה עושה את זה, אבל הוא מאוד סובל בגלל זה כי הוא רואה שהיא סובלת כשהיא מבינה שהיא מאבדת את הכוחות שלה ולא מבינה למה. בסוף הוא מספר לה- לפני המבחן מה שהוא עשה, ומנסה למנוע ממנה להגיע למבחן הזה שבבית עם הערפד- המועצה אומרת שזה בניגוד לחוקים, הוא מתעקש ובסוף מפטרים אותו. במקביל באפי כועסת עליו ולא מדברת איתו, והמועצה מצליחה במרמה לגרום לה להגיע לבית עם הערפד כדי שבכל זאת לעשות את המבחן. היא עוברת אותו- כלומר מצליחה להרוג את הערפד דרך תחבולות של חכמה ובלי כוחות ואז היא מוכיחה כביכול שהיא ראויה להיות קוטלת, והכוחות חוזרים אליה. אבל היא זועמת על המועצה ואומרת שהיא מתפטרת ולא מוכנה יותר להישמע לחוקים שלהם ושיקפצו לה - והיא ממש נואמת נאום כזה שהיא לא תתן לחבורה של גברים לעשות לה מניפולציות ולהשתעשע בה.

בסוף היא סולחת לצופה שלה, גם כי הוא מביע חרטה עמוקה על מה שהוא עשה, והם ממשיכים להיות בקשר ולהילחם ברוע ביחד, אבל לא תחת מסגרת של מועצת הצופים.

בעונה 7- העניין הופך להרבה יותר עמוק כי מגלים ממש מה המקור של כל עניין הקוטלות. בגדול בכל עונה יש איזה "נבל עונתי"- כלומר איזה מפלצת או ערפד שנבאפי נלחמת בו כל העונה ובסוף העונה הורגת אותו. בעונה 7, והאחרונה- באפי והחברים שלה נלחמים נגד משהו אבסטרקטי שנקרא "הראשון" כלומר משהו שמייצג את הרוע הראשון שהיה קיים בעולם. זה לא משהו מוחשי, והוא מופיע מחופש לאנשים מתים. בכל מקרה, ממש קשה להילחם בו- יש לו כל מיני שליחים של ערפדים ממש חזקים שקשה להילחם בהם ואין לה מושג איך להרוג אותו. במקביל הוא גם הורג את כל ה"פוטנציאליות" - והמטרה שלו היא להרוג את כל הפוטנציאליות ואז את באפי כדי שלא תהיה מי שתוכל להחליף אותה - ואז הרוע הראשון יהרוג את כל העולם, או משהו כזה.
אז באפי והחברים שלה והצופה אוספים את כל הפוטנציאליות מרחבי העולם, שהראשון לא הרג עדיין ומקבצים אותם בבית של באפי ומנסים לאמן אותן כדי שילחמו כולם ביחד נגד המניפסטים של הרוע הראשון.

יש כל מיני מכשולים בדרך וברוב הקרבות הם מפסידות. יש פרק אחד ממש טוב, שבאפי אומרת לצופה שלה שהיא חייבת למצוא דרך להבין מאיפה בדיוק מגיע הכוח של הקוטלת ואיך אפשר להגביר אותו. אז הוא מוצא איזה קופסה כזאת של קסמים והיא נכנסת אליה וכאילו מגיעה אחורה בזמן ליצירה של הקוטלת הראשונה- ורואה איך יצרו את הקוטלת הראשונה. היא מגיעה לתקופה ממש עתיקה באפריקה ורואה שבט של גברים שהיה צריך אז להתמודד עם כל מיני מפלצות וערפדים ושדים וכאלה דברים. אז הם פשוט לקחו בחורה, קשרו אותה ועשו עליה כישוף שיתן לה את הכוח של הקוטלת - אבל זה גם בדרך כלשהי החזיר בה כוחות של שד בעצם וקצת לקח מהאנושיות שלה. וכל זה היה בכפייה ונגד רצונה.
ואז כשבאפי מגיעה לשם- הם רוצים לעשות אותו דבר לה- וכולאים אותה בשרשראות ואז היא מתחילה לצרוח עליהם וממש משווה את מה שהם עשו לבחורה ההיא כאונס- והיא אומרת אני לא מוכנה שתכניסו לתוכי שד, אני לא מוכנה שתיקחו את האנושיות ממני ואז היא חוזרת לעולם האמיתי- ואומרת שהיא תמצא דרך אחרת להביס את הראשון.

ואז בפרק האחרון היא באמת מוצאת דרך. יש לה חברה מאוד טובה (עוד מהפרקים הראשונים- הם חבורת חברים כאלה שכולם נלחמו ביחד), קיצר החברה הכי טובה שלה, במשך השנים התחילה ללמוד כישוף והפכה למכשפה מאוד חזקה שיכולה לעשות קסמים מאוד קשים (היא גם דמות נשית מאוד חזקה בסדרה- מאוד מורכבת ומעניינת ועגולה)- בקיצור באפי מטילה עליה משימה- היא מחליטה שנמאס לה מהשיטה הזאת שיש רק קוטלת אחת כל פעם- ולמה בעצם שלא כל הפוטנציאליות יהיו קוטלות בפועל? אז היא מטילה על החברה שלה המכשפה לעשות כישוף שיהפוך את כל הפוטנציאליות לקוטלות- ולפני שהיא עושה את זה- אז היא ממש נואמת נאום כזה פמיניסטי לכל הפוטנציאליות- היא אומרת משהו בסיגנון- זאת שיטה דפוקה, שהחליטו עליה כמה גברים לפני שנים וכפו אותה על בחורה שלא רצתה. מהיום כל בחורה שיש לה פוטנציאל- תממש אותו- תהפוך להיות קוטלת ותהפוך לבעלת כוח. והיא גם מצביעה על החברה שלה המכשפה ואומרת- היא יותר חזקה מכל הגברים האלה שהחליטו בשבילנו ועכשיו נשנה את השיטה. והיא באמת עושה את הקסם- ואז כל צבא הקוטלות יוצאת לקרב ומן הסתם מנצחות בסוף.

אז ניתחו מלא את הפרק הזה ואת המשמעות, ומעבר לקטע הברור כאילו- שהיא מחליטה לתת את הכוח לכל הנשים ולא רק לעצמה והעצמה נשית וכל זה- גם אמרו בעצם שהיא מורדת בעצם השיטה הפטריארכלית שלפיה צריך להיות מנהיג אחת שהוא בקודקוד, ומשנה אותה לשיטה של ביזור הכוח להרבה אנשים, או במקרה הזה נשים- שכולן יממשו את הפוטנציאל שלהן.

אז בסופו של דבר זה כאילו מסר מאוד מעצים וכל זה...
 

OOOO0

New member
וואו, זה ענק! אהבתי מאוד את הרעיון והמסרים!

 
למעלה