חידה יומית/שבועית

חידה יומית/שבועית ../images/Emo22.gif

החידה לא קלה הפעם: איזה תנועה מבצעת השכמה בתרגיל הרחקת זרועות במפרק הכתף ? ומה הם השרירים שמבצעים את התנועה ? קדימה פנתרים !!!!
 

אלי ו.

New member
אם הבנתי את השאלה נכון

אז ככה: השכמות (טרפז העליון) אחראי לחלק העליון של התנועה (מעל גובה הכתף) זהו חלק של התנועה שלא ממש אמורים לעשות לכן אני לא בטוח שהבנתי נכון את השאלה. בתרגיל האגוניסט הוא הראש המרכזי של שריר הדלתא. סינרגיסטים הם טרפז (מרכזי ותחתון) דלתא קדמי סופראספינטוס (תמיד נכנסים השרירים המעצבנים של הרוטטור קאף לכל חור) דרך אגב, בעדה שלי קוראים לתרגיל הרמת ידיים לצדדים.
 
אלי האמיץ ../images/Emo8.gif

כפי שאמרתי השאלה קשה ! בתרגיל הרחקת זרועות במפרק הכתף או תרגיל הרמת ידיים לצדדים
, אנו מפעילים שני מפרקים: 1. מפרק הכתף 2. מפרק שכמה בית חזה לגבי מפרק הכתף אתה כמעט צודק השרירים שעובדים הם: דלתא תיכון, דלתא קדמי ואחורי כצמד כוחות, סופרטסיפנטוס (Supra Spinatus). שם לב ששריר הסופראספינטוס (היו צריכים למצוא לו שם קצר יותר) תפקידו לבצע את תחילת ההרחקה בכתף עד זוית של כ-30 מעלות ולא רק לייצב את מפרק הכתף. אבל .... זו לא היתה השאלה ! השאלה איזה תנועה מבצעת השכמה ומהם השרירים שמבצעים את התנועה הזו. נסה שוב, אל תתייאש !
 

yossi_maoz

New member
לדעתי

הצדדה (אבדקציה) השרירים המשתתפים רומבויד כסינרגיסט וסקפולה לבטור (מעלן השיכמה?)
 
אתה מתקרב !

אבל עדין התשובה לא נכונה ! המעויינים (רומבואיד) מבצעים קרוב (אדקציה) במפרק השכמה. לווטור סקפולה (Levator Scapula) מבצע הרמת שכמה. דרך אגב אבדקציה בעברית זה הרחקה.
 
למעלה