חיה, לבקשתך, i spy quilt-סיפור ארוך-

איריס ב1

New member
חיה, לבקשתך, i spy quilt-סיפור ארוך-

ובכן,לפני שנתיים פגשתי במלבורן את המחותנת שלי,עוסקת בטלאים. היא סיפרה לי והסבירה על סוג זה. כשחזרתי הביתה ובדקתי ברשת,לפי השם, מצאתי שהאפשרויות מגוונות מאד.הרבה מעבר למה שסיפרה. וכעת אחזור להסבר של המטליאה ממלבורן- הרעיון- ריבועים שונים ככל האפשר, מבדים שונים. אם מצליחים להשתמש בכל בד פעם אחת - אין טוב מזה! אם באותו בד יש ציורים שונים- יש לחתוך ממנו ציורים שונים. חיתוך הבד- התמונה, הדמות, החפץ, בעל- החיים- ברורה במרכזו. מה שאומר- שימוש בזבזני למדי באריג. את הריבועים מסדרים כאשר כל התמונות באותו כיוון!! כמו שמסתכלים בתמונה. וכל זה כדי ללמד את הפעוטות שמות של חפצים, בעלי חיים וכו'. סידור הצבעים- לי נמסר בתורה שבע"פ שיש לסדר את הצבעים בכתמי צבע, נא הסתכלו בפליקר שלי בתיקיית התפירה יש שם שמיכות אחדות כאלה. ברשת ראיתי גם פיזורים סימטריים, שחמטיים ואחרים. מה עוד אמרה- מעבר למסגרת בצבע החלק, יוצרים מסגרת נוספת,צבעונית, שצבעיה דומים לריבוע הסמוך מעבר למסגרת. זה נותן הגדלה לתמונה הכללית. סידור סתמי של צבעים במסגרת החיצונית ייצור "רעש" בכל הצבעוניות הזאת. המשך הסיפור- מאחר והגברת היתה רצינית מאד בהסבר, ואף דאגה לצייד אותי בכמה עשרות פיסות צבעוניות שונות, כולן עם ציורים לילדים, התחלתי, בשובי הביתה לחפש עוד ועוד בדים. בנסיעתי הבאה, לפני שנה, הבאתי אתי שמיכה לנכד, מטר וחצי X מטר ושמונים. היה נפלא לראות איך הזאטוט זוחל על המיטה ומחפש את הטרקטורים..... ועוד הערה- במלבורן יש חנויות בדים עצומות, הרוב מיובא מארה"ב, חלק מקוריאה! מבחר בלתי רגיל. מחירים לא זולים, כמו "פיסות", איכות מעולה. ומה הכי חשוב- לקנא - אפשר לקנות גם 10ס"מ של בד!!!
 

חרוזית1

New member
איריס בחו"ל "מדעי" הקווילט הרבה יותר מפותחים

מועדונים שלמים סדנאות מרוכזות לא אתפלא אם יש תואר באוניברסיטה על קווילט שייט באונית חלומות כאשר כל הזמן מוקדש לקווילט (לדעתי שגעון שלילי) החנויות הענקיות שבהן המבחר אין סופי בכל גווני הקשת והדוגמאות בהחלט יש מה לקנא כאשר בארץ יש רק את פיסות והיא לא חנות גדולה ואין בה מבחר עצום . בהחלט כדאי לנצל נסיעה לחו"ל לקניית בדים. יש בארץ מורה אחת שמארגנת את התלמידות שלה גם לנסיעות קווילט בחו"ל שזה אומר סיור במוזיאונים הקשורים לנושא ויש לא מעט מוזיאונים כאלה. וכן השתתפות בסדנאות שוות במשך כמה ימים. השתתפות בתערוכות בהם עצם קבלת העבודה לתערוכה זה פרס וכבוד. בארץ עושה את זה האגודה למעשה טלאים בחודש הבא יתקיימו סדנאות מרוכזות בהדרכת מורות מכל הארץ . בחזרה לגברת שלך - השימוש באפקטים עם הבדים מאד מענין רשמתי לפני את עקרונות ה-spy quilt תודה
 

מימינקה

New member
נסיעות קווילט לחו'ל

האם ידוע לך שם המורה המארגנת סיורי קווילט לחו'ל? מהיכן היא בארץ? איך אפשר ליצור אתה קשר?
 
בארה"ב, לעומת זאת, גם בדי המעצבים הידועים

כמו אמי באטלר וקפה פאסט זולים בהרבה ממחירם בארץ. אני קניתי השבוע מלאי כזה, והמחיר משמעותית יותר זול. הבעיה היחידה היא, שקודם קונים את הבד ואחר כך צריך למצוא את הדוגמה כי לא כדאי לקנות שם רק מה שצריך ברגע מסויים, לעבודה מסויימת.בפיסות, למרות ירידה משמעותית של מחיר הדולר, הבדים דוקא התייקרו. אגב, כמו שאומר ה"קמצן" של מולייר שלא ידע שהוא מדבר פרוזה, אני הכנתי לנכדתי הקטנה, ולזו שעוד לא נולדה שמיכות ברעיון של I spy .
 

איריס ב1

New member
גם קונה בחו"ל כל בד שנראה לי יפה

ואח"כ חושבת מה לעשות בו. (כמעט כל בד...אחרת הייתי פושטת רגל ומשלמת על משקל עודף...) נכון שב"פיסות" בדים יפים, אבל אין מבחר מספיק! נכנסים לspotlight במלבורן, רשת של המון חנויות על פני כל היבשת, חנות עצומה, מסודרת, מאורגנת, אפשר לטייל שם שעות... עומדים בתור לקופה עם הגלילים שבחרת, יש ליד הקופה כמה שולחנות לגזירה, גוזרות לך מה שביקשת, היא רושמת על פתק הצמוד לכל גליל כמה נשאר עכשיו בגליל!!!!!!! יש עובדים המחזירים מיד כל גליל למקומו.... וכשנכנסים לחנויות הבדים במעלה קינג ג'ורג' בירושלים.... או אפילו לבד-רץ בתלפיות...
 

יאמה

New member
כשקונים בד לא למטרות פרוייקט מסויים

כמה קונים, או כמה את קונה בדרך כלל?
 
אני קונה בין חצי יארד ליארד.

בכל פעם לפחות 10 בדים. הפעם קניתי גם פאנל וחבילה של 5 בדים תואמים באריזה של חצי יארד כל אחד, של המעצב קפה פאסט ב - $18מאחר ומפלס הבדים יורד, מסתבר שאני מוצאת שימוש לכולם (או לפחות לרובם). גם אם יש אחד או שניים "מיותרים" המחיר עדיין הרבה יותר משתלם והמבחר... פשוט אינסופי. אגב, אני קונה גם ספרים באמזון. ספר העולה בפיסות בסביבות 200 ש"ח עולה באמזון כ -$15 ואם קונים שניים, שלושה ספרים גם המשלוח לארץ מוסיף רק סכום זניח ומאוד משתלם.
 

chayahd99

New member
../images/Emo45.gif איזה סיפור ../images/Emo66.gif

אהבתי
גם את הסיפור וגם את הלימוד תוך כדי
יש מצב שאת כל המידע המועיל הזה את מרכזת לנו במאמר
אולי אפילו לכבוד התחרות שפורסמה השבוע
אשמח אם תדברי איתי במסר.
 

ayala26

New member
../images/Emo51.gif

השמיכות משגעות! הצצתי גם בעבודות בעיסת נייר. יפות מאוד!. גם אני עסקתי בעיסת נייר בעבר.
 
למעלה