חיוב יחסי בחברות התקשורת

  • פותח הנושא k-don
  • פורסם בתאריך

k-don

Well-known member
חיוב יחסי בחברות התקשורת

בהמשך לשרשור שפתחתי לא מזמן לגבי חברת הוטנט והחיוב היחסי שחייבו אותי לפי המחיר המקסימלי
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/2461/183329538/המומחים/תביעות_ייצוגיות

נתקלתי בחברת CCC עבור שרות סמארט טיוי בסיכום העסקה רשום: (בניגור לחוק הגנת הצרכן)
- החיוב החודשי המלא עבור השרות הינו בגין חודש שימוש מלא או חלק ממנו.

ובנוסף באותו הקשר של חבילה יחסית/חיוב יחסי יש את נושא הקצאת חבילה יחסית עד תחילת מחזור החיוב הבא.
נניח שמצטרפים לחברת פלאפון לחבילה של 10G ב 28 לחודש ומגלים שמחזור החיוב הוא ב 1 לחודש ובעצם ב 3 ימים הראשונים מקבלים חבילת גלישה של 1G ל 3 הימים הראשונים.
למה הלקוח צריך לסבול בגלל שמחזור החיוב שקבעה חברת פלאפון באופן שרירותי פגע בו?
 

k-don

Well-known member
עוד על חיוב יחסי בחברת הוט. מצטרפים לשרות באמצע החודש,

הם מחייבים על תשלום יומי כאשר זה חלק מחודש.

לדוגמא ספורט 1/2/3/4
https://www.hot.net.il/heb/TV/channels/hotchannels/sport12pack/
תשלום יומי 16.60 חודשי 66.43

על יום אחד משלמים 16.60
על 2 ימים משלמים 33 ש"ח
על 3 ימים משלמים כ 50 ש"ח
על 4 ימים ומעלה משלמים 66.43 ש"ח
זה לא מתאים לחוק הגנת הצרכן (חיוב יחסי)
 
חיוב יחסי - הוט

K-don שלום,

הסיטואציה שאתה מתאר היא מעניינת.

נניח שאני מעוניין לרכוש את ערוץ ספורט 1 ליום אחד על מנת לצפות במשחק ספציפי. הוט בנסיבות אלה מעוניינת לגבות סך של 16.6 ש"ח.

האם לגישתך בנסיבות אלה הצרכן רשאי להתחבר, להתנתק לאחר יום, ולשלם סך של 66.43 ש"ח חלקי 30 (וליתר דיוק כפול 3, שכן לפי חוק הגנת הצרכן הם מחוייבים לנתק תוך 3 ימים)?

והשאלה הנוספת: האם חוק הגנת הצרכן שולל מעוסק את האפשרות לגבות עבור שירות על בסיס יומי מקום בו קיימת אפשרות לשלם על בסיס חודשי?

אני בכל מקרה אבצע בדיקה משפטית מעמיקה יותר ואשיב.

אמיר
 

k-don

Well-known member
כנראה כדי להתגבר על הבעיה המשפטית של 1/30 ליממה,

לשרות בחודש הראשון הם קוראים שרות יומי.
 

k-don

Well-known member
לדוגמא

ספריית סופר אגו- מחיר יומי

, כאשר מחיר החבילה הוא כ 35 ש"ח לחודש אבל חויב ב 34.72 על 4 ימים.
(אני אראה בחודש הבא מה המחיר החודשי)
 

k-don

Well-known member
בסיכום העסקה שנשלח במייל (כן, בזה הם השתפרו)

היה רשום שהמנוי הצטרף לחבילה ב 34.99 לחודש.
לא הופיע שם המחיר היומי!!!!
 

k-don

Well-known member
המשך

בהצטרפות שבוצעה בדצמבר 2017 לחבילת ספורט 1/2/3/4
1. סיכום העסקה דיבר על 66.43 לחודש
2. החיוב בפועל היה יחסי (29 מתוך 31 ימים)
3. לא בדיוק ברור לי איך מחושב החיוב היום (כלומר כמה משלמים על יומיים ושלושה ימים).
על יום אחד משלמים 16.6 במקום 2.20
על 2 ימים משלמים 16.6 או 33.2 במקום 4.40
על 3 ימים משלמים 16.6 או 49.8 במקום 6.60
על 4 ימים משלמים 16.6 או 66.40 במקום 8.80
על 5 ימים משלמים 16.6 או 66.43 במקום 11.00
על 6 ימים משלמים 16.6 או 66.43 במקום 13.20
על 7 ימים משלמים 16.60 או 66.43 במקום 15.40
על 8 ימים משלמים 66.43 במקום 17.6
בינואר 2017 יצאה גם הנחיה של משרד התקשורת לבצע חיוב יחסי על התוכנית/חבילה ועל שרותים מתמשכים (בנוסף על חוק הגנת הצרכן לגבי שרותים מתמשכים) אבל ממריחת הזמן של משרד התקשורת לא ברור אם זה כבר בתוקף לחברת הוט (אני יודע שחלק מההחלטות שמופיעות עדיין אינן בתוקף לבזק והוט)
https://www.gov.il/BlobFolder/polic...ות רטן ורישיונות אחודים בנושאים צרכניים –.pdf
 

k-don

Well-known member
וגם כאן

https://www.hot.net.il/UploadFiles/01_2018/16523_22023_hot_prices_web_premium.pdf

וכאן
https://www.hot.net.il/UploadFiles/04_2018/16523_22023_hot_prices_web_content.pdf

המשמעות היא לדוגמא שאם מוסיפים את ערוץ 37 החיים הטובים ב 3.97 יומי או 20 חודשי

על יום אחד משלמים 4 במקום 0.66
על יומיים משלמים 8 במקום 1.33
על 3 ימים משלמים 12 במקום 2 ש"ח
על 4 ימים משלמים 16 במקום 2.66
על 5 ימים משלמים 20 במקום 3.33
על 6 ימים ומעלה משלמים 20 במקום 4-20 באופן יחסי
 
חיוב יחסי בחברות תקשורת

K-don שלום,

לגבי פלאפון - מהו הסכום שנגבה בעבור חבילת הגלישה היחסית עד תחילת מועד החיוב?


אמיר
 

k-don

Well-known member
1/10. אבל הבעיה היא שהלקוח ביקש לקבל 10G לחודש

ולא 1G ל 3 ימים ואחכ 10G לחודש
 

k-don

Well-known member
רק להבהרה - חברת פלאפון איננה דוגמא אמיתית להיום.

מצד אחד חברת פלאפון אכן מקצה חבילת גלישה יחסית (בקירוב) לפי מה שאני זוכר.
מצד שני חבילת הגלישה הקטנה שלה (בחברות הוירטואליות שלה) היא 30G ולא 10G.
 

k-don

Well-known member
לא ענית לגבי סמארט טיוי של חברת טריפל C

 
סמארט טי וי- CCC

בהקשר זה קיימת החלטה שאישרה תובענה ייצוגית נגד סלקום-

https://www.nevo.co.il/psika_html/mechozi/ME-14-12-28449-235.htm

בהתאם להחלטה הזו זה מנוגד לחוק. השאלה אגב היא מהו היקף הנזק לצרכנים. מכפלה של כמות המתנתקים בנזק ממוצע (מחצית מחיוב חודשי). במקרה של חברה כמו סלקום, כשיש עשרות אלפי מתנתקים בשנה, אני מניח שאלה סכומים גבוהים למדי.

אמיר
 
קדם משפט אחרי אישור תובענה

אינני מעורב בתיק.

אני יכול להניח שבית המשפט הציע להם לסיים את ההליך בפשרה. לא ראיתי שסלקום ערערה על ההחלטה שאישרה את התובענה כייצגוגית.

אמיר
 

k-don

Well-known member
והפשרה כמובן נותנת כסף לעורך הדין והנפגעים העיקריים

(כל הלקוחות ששילמו מחיר מלא על חלק מחודש כולל אותי) יקבלו כלום סימלי רק אם הם עדיין לקוחות של סלקום (אבל הם עזבו)
 
פיצוי ושכר טרחה

הפיצוי ללקוח ניתן לרוב על בסיס הנזק שנגרם ללקוח (כלומר גביית היתר). אם הלקוח נטש את החברה אז ניתן למצוא פתרון, כגון משלוח המחאה, ואם ההמחאה לא נפדית אז תורמים את היתרה לקרן לתביעות ייצוגיות. אלא אם הסכומים הם זניחים ואז ישר תורמים או מפצים בשווה כסף. כמובן שיש בעיה של הסדרי פשרה לא מספיק טובים.

לרוב בתיקים כאלה שכר הטרחה נגזר במישרין מהפיצוי הכספי. אם הסכום שתשלם סלקום, נניח, יעמוד על 2 מיליון ש"ח לכל הלקוחות, עורכי הדין יקבלו עד 15% מהסכום הזה, כלומר 300,000 ש"ח בערך.

המטרה כאן היא לתמרץ הגשת תביעות ייצוגיות. אם עורכי הדין יקבלו כמו הלקוחות (90 ש"ח נניח) ברור שהם לא יגישו את התביעה. גם ברמה החוזית-רעיונית, נניח שהיה מציע לך עורך דין לייצג אותך ללא עלות בתמורה ל-15% מהסכום שסלקום תשלם לך. סביר להניח שהיית מסכים. כשמדובר בעשרות אלפי לקוחות, הסכומים מצטברים.

אגב- חלק גדול מהתיקים לא מצליחים גם במידה ויש להם הצדקה, מסיבות שונות ומשונות. במקרה שכזה עורך הדין משקיע שעות רבות ולא מקבל כלום. זו גם סיבה לפסוק שכר טרחה גבוה במקרים בהם התביעה כן מצליחה.

אמיר
 
למעלה