חייבת יעוץ...דחוף!!

Shirleybh

New member
חייבת יעוץ...דחוף!!

עברתי ivf מספר 4 כלומר 4 שאיבות.. 5 החזרות בכל החזרות החזרתי 2 עוברים כל פעם בפעמיים האחרונות החזרתי כבר 3 עוברים כל פעם בפעם הראשונה כאילו לפני אחרונה לא צלח הטיפול ועכשיו זה צלח ונקלטתי ב3 עוברים אבללל אני ממש בהתחלה שרואים עדין רק שקים ולא רואים עוברים אני שבוע 5 +3 ממש יש 3 שקים ברחם. הראשון בקוטר של 10 ממ השני בקוטר של 8 ממ ושלישי בקוטר של 6 ממ ( עברתי החזרה כפולה 2 ביום השלישי ו1 ביום ה5) עכשיו מה נראה לכם שכל השקים ישרדו ? בגלל בגדלים כי בגדול תכננתי תאומים אני יודעת שעשיתי טעות שהחזרתי 3 אבל עכשיו אני במצב הזה וקשה לי לחשוב אל אופצית דילול וגם מצד שני על שלישיה .... ודרך אגבבב מי שמתלבטת בין 3 עוברים ו2 עוברים ויודעת שהיא לא יכולה להתמודד עם שלישיה או תאומים שמהתחלה לא תחזיר כמוני זה טיפשות של לחץ שאני מפחדת שאני לא יכולה להקלט ובסוף נקלתתי עם אני רוצה או לא רוצה.... תודה לכל העונות אני בלחץ אוטומייי
 

simba1231

New member
זאת ממש שאלה לא פשוטה

קשה לדעת בשלב הזה אם שלושתם באמת ימשיכו להתפתח,מאוד יכול להיות שאחד או שניים יפסיקו להתפתח והדילמה שלך תהיה יותר קלה. בכל מקרה עד כמה שאני יודעת בהריון שלישיה מאשרים לעשות דילול.
אין מהלעשות כרגע לגבי ההחזרה שלהם ואל תשפטי את עצמך, הטיפולים מביאים אותנו למקום לא קל ומייאש ואי אפשר לשפוט את ההחלטות שקיבלנו באותה נקודה.
בינתיים שווה לעשות חושבים ולחשוב טוב כמה אתם יכולים ורוצים להתמודד עם שלישיה, מדובר בהריון לא פשוט שנושא איתו לא מעט סיכונים ובעיקר בגידול שנשמע לי כמו פרויקט מטורף (ואני סתם אמא לתאומים...). מוזמנת גם להתייעץ בפורום תאומים השכן, גם בו יש אמהות לשלישיות שיוכלו לספר קצת על הניסיון שלהם.
בהצלחה בכל מה שתחליטי
 
הריון עם שלישייה

היי, מי כמוני מבינה לליבך, אני בהריון עם שלישייה בשבוע 19. נקלטתי בהזרעה השישית שהיא האחרונה לפני הפרייה. בכל חמשת ההזרעות הראשונות היו לי שני זקיקים ובטיפול האחרון בדיוק עם אותו סוג טיפול היו ארבעה זקיקים ונקלטתי עם שלישייה. בהתחלה בשבוע 5 ראו שני שקים ושמחנו עדהגג ואז אחרי שבוע כבר ראו שלושה שקים. כמובן שהרופא התבאס ולא נתן לו אופציה אלא לדלל. מהרגע שיצאתי ממנו לא הפסקתי לבכות, איך אני שכל כך רציתי ילד שזה הדבר שהיה הכי חשוב לי בעולם שכל כך פחדתי מהפרייה והתפללתי לאל שלא אגיע לרגע הזה איך אני יכולה לוותר על אחד מהם? ואז נכנסתי לפורום ודיברתי עם שתי בנות מקסימות מיטל מהמרכז אמא לשלישיה וכרמל מירושלים שאז הייתה בהריון עם שלישיה וילדה לפני חודש ומשהו בנס גדול שלושה ילדים שאינם היו בפגיה ( והיא אמא לעוד שלושה-אשת חיל). לאחר שחקרנו קצת באינטרנט ודיברנו עם מכון פואה המליצו לנו להתייעץ עם פרופסור בליקשטיין המומחה להריון מרובה עוברים והוא הסביר לנו בדיוק על ההריון, על הסיכונים וכמו כן גם על הסיכויים ובסופו של דבר החלטנו להשאיר את שלושתם שכמובן שזה לקיחת סיכון וזה לא קל ואני אפילו לא לא חושבת על מה יהיה אחרי אלא רק על ההריון. מה שעזר לי להגיע להחלטה להשאיר את ההריון הזה זה שני דברים הראשון זה שרק אלוהים מחליט מה ומי יגיע לעולם הזה ומי אני שאפגע שתוכניות שלו והדבר השני הוא שאם חלילה אעשה דילול ויקרה משהו אני בחיים לא אסלח לעצמי ולא יודעת אם אתאושש מזה... בכל מקרה תחשבי טוב, ממליצה לך להתייעץ עם הפרופסור ואם את רוצה לדבר איתי את מוזמנת בשמחה.
 
זה בהחלט שוק רציני. אבל יש לך עוד זמן להחליט מה לעשות

גילוי נאות - אני ילדתי שלישיה לפני חודשיים. היה הריון לא קל ודי מלחיץ מבחינה נפשית, אבל הכל היה תקין ונולדו שלושה תינוקות בריאים ומתוקים, ולמרות העומס בטיפול בהם, זה כיף גדול.


תראי, אי אפשר לדעת אם כל השקים ישרדו. כשאני הייתי במצבך (אצלי זה היה מהזרעה ולא מהפרייה, אני מתכוונת לשלב שראו רק שקים ועדיין לא היה דופק) הרופא שלי אמר לי לחכות לדופק. אח"כ מחכים לסוף השליש הראשון כי רוב ההריונות שלא שורדים או העוברים שנספגים - זה קורה בשליש הראשון של ההריון.
אם תחליטו על דילול, מומלץ לעשות את זה בשבועות 11-12 ככה שיש לך עוד זמן לחשוב ולהתלבט עם בעלך ועם אנשי מקצוע.
כמעט כל הרופאים ממליצים על דילול בהריון של שלישיה, כנראה שחוץ מפרופ' בליקשטיין שהוזכר כבר ולפעמים גם פרופ' יגל. אבל עם זאת - זאת ההחלטה שלכם ואתם אלה שתצטרכו לחיות עם ההשלכות של ההחלטה הזאת.

לגבי ההחזרה - אם יש כאן החלטה מוטעית והוחזרו יותר מידי עוברים, זאת לא הטעות שלך. האחריות היא על הרופא שהסכים לכך, ואפילו אם את לחצת לזה - שיקול הדעת היה צריך להיות שלו. ובכל מקרה, מה שהיה היה. בפעם הבאה (שאני מקווה בשבילך שלא תצטרכי) תעשו אחרת.

הרבה הצלחה והחלטות טובות
 

Shirleybh

New member
אני רק עכשיח רואה אץ ההודעות ואני מודה לכם

אתם נותנות לי כוח התבשרתי השבוע על שלישיה בוודאות ושלושתם עם דופק.. ברוך השם ואני נורא בלחץ הייתי שמחה שמישהי תדריך אותי כי כול מה שאני שומעת זה תעשי דילול תעשי דילול ותאמת...ממש לא בא לי לעשות דילול אני אוהבת את הילדים שלי לא מוכנה להרוג אף אחד מהם. עם תוכלו להמשיך איתי בפרטי אני יודה לכן
 
למעלה