חייבת עזרה דחוף!!!

holycity

New member
חייבת עזרה דחוף!!!

התחלתי לימודי מדהר"פ ואני לא מבינה כלום! אני מרגישה אבודה. באתי מבית ספר ברמה נמוכה מאד. לא למדנו פיזיקה לא כימיה, מתמתיקה ברמה של 3 יח'.. בקיצור- אני חייבת עזרה! איפה מתחילים? אני צריכה המלצה לספרים טובים בכדי להשלים חומר רקע שחסר לי. במיוחד בכימיה ובמכניקה/ פיזיקה... פליז אנשים.. תהיו נחמדים
 

danamdhar

New member
אל לחץ !

אני לומדת איתך (ואיך קוראים לך ???) ודי הרגשתי כמוך שבוע שעבר אבל זה הרבה פחות גרוע ממה שאת חושבת. לגבי כימיה : גם לי אין שמץ של מושג בכימיה, פשוט לקחתי ספר של אחותי מכיתה י' (למתחילים בקיצור) ואני לומדת ממנו את הבסיס. אני ממליצה לך לקחת ספר כימיה למתחילים (של 3 יח' לדוגמא) ולהתחיל לקרוא אותו. רצוי גם להשיג את ספר הקורס כי המרצה ממש מתבסס עליו כדי לבנות את השיעורים שלו. בלי קשר לזה, עד עכשיו לא באמת היה מה להבין מ-2 השיעורים האחרונים שהיו לנו בכימיה מהסיבה הפשוטה שלא באמת התחלנו ללמוד כימיה. לגבי פיזיקה : אני ממליצה לך לדפדף בספר "מכניקה" של יורם אשל, הוא נורא מתקטנן על כל פיפס אבל הוא טוב. חוץ מזה יש אנשים שעשו קורס קיץ בפיזיקה שיוכלו לעזור לך ולתת לך גם חומר והמון תרגילים. אני יכולה להביא לך בכיף שתצלמי את החומר שלי !
 

rofecoxib

New member
תנשמי עמוק !

אני סטודנט שנה ג' לרפואה אבל אני עדיין זוכר את הימים והשבועות הראשונים בהדסה כחוויה מתקנת בפני עצמה. חשוב שתדעי מראש שאין הרבה אנשים שלמדו גם כימיה גם פיסיקה וגם ביולוגיה בתיכון. מעבר לכך הלימודים בתיכון לא מספקים לך ידע ממשי מעבר לקורסי הבסיס. אני למדתי ביולוגיה בתיכון וכבר בשיעור השני של ביולוגיה של התא הבנתי שלא ידעתי כלום עד אז. מה שאני מנסה להגיד הוא שאל תלחצי. המע' בנויה כך שאת החומר לבחינה מלמדים בשיעור ולרוב לא צריך להעזר בספרים חיצוניים. אם אין לך את הבסיס יש עדיין סיכוי טוב שתביני את החומר ואני אומר זאת מניסיון. לא למדתי פיסיקה בתיכון וכמוני עוד רבים וטובים. אני בהחלט מסכים שבפיזיקה וכימיה יש ספרי תיכון טובים אבל מעל לכל וחשוב הרבה יותר- למצוא את "האנשים הנכונים". חשוב לזהותם כבר בהתחלה של הלימודים. אלו האנשים שתוכלי לסמוך עליהם ברגעי לחץ של מבחנים שפתאום את מגלה שאת לא יודעת נושא מאוד חשוב או שחס וחלילה הספקת לשכוח כי בכל זאת עברו 3 חודשים מאז שלימדו אותו. במקרה הספציפי מדובר באנשים עם רקע קודם בפיזיקה ו/או בכימיה. אל תתביישי ואל תהססי לבקש עזרה, בהמשך הלימודים בהחלט יכול לקרוא המצב ההפוך. מעל לכל אל תלחצי. המקום הזה מספיק מלחיץ בפני עצמו גם מבלי שאנחנו הסטודנטים נוסיף לנו עוד יותר לחץ. המון בהצלחה !
 

holycity

New member
אנשים- תודה...אני מתחילה להרגע

אני בהחלט אשיג את ספרי התיכון ואשתדל להשלים קצת חומר רקע.. משום מה כשאני מסתכלת מסביבי נראה שכולם יודעים בדיוק מה קורה חוץ ממני... וגם- עוד לא החלפתי מילה עם אף אחד...איך מתחילים לדבר עם אנשים בקורס?
 

Musi© Gi®l

New member
אהה

סליחה, בולבלתי על ידי רצף ההודעות. אבל בכל אופן holycity - מה ששמתי זה הקומונה שלכם שנה א'
יש גם קומונה לשנה ג' .. ואין לי מושג מה הלינק אבל בטח חיפוש קצר יניב תוצאות
 
למעלה