חייב את עזרתכם

בנדה25

New member
חייב את עזרתכם

שלום לכולם
אני בן 31 מירושלים.. לצערי לא בדיוק מוצא את עצמי מבחינת כיוון תעסוקתי.. אני כבר אחרי תואר שלא מתכוון לעסוק בו ואין לי ממש אפשרות להכנס ללימודי תואר מעמיק כרגע( משפחה וזה)
חושב להכנס לתחום qa חשוב לציין שאין לי רקע בתחום.. אני סבבה עם מחשבים בגדול מבחינת שימוש רגיל אבל לא מעבר( תוכנות כאלה ואחרות).
יש לי כמה שאלות .. יודע שאולי חלק נשאלו אבל אשמח לשמוע עוד דעות
1) מהו שכר התחלתי ללא ניסיון?
2) האם יש עתיד בתחום הזה? יש סיכוי שיעלם בעוד כמה שנים?
3) יש עבודה בזה בגיל 50?
4) ובכללי אם אנשים מחזיקים בזה לאורך זמן.. שמעתי שזה כמו מלצרות..
אם יש מישהו שמוכן גם לתת קצת פרטים בפרטי ולשתף קצת על הניסיון האישי שלו אשמח מאוד להקשיב

תודה רבה!! מאוד זקוק לכם
 

עמית ו

New member
קודם כל, לנשום.

1. עבר זמן מאז בדקתי, אבל נדמה לי שזה בין 6000 ל12,000 בירושלים קצת פחות מאשר בתל אביב
2. יש עתיד בתחום, אבל רף הכניסה (וההישארות) עולה ומתיישר לכיוון רף הכניסה לכל משרת תכנות אחרת. יש סיכוי כזה או אחר שתפקיד בודקי התוכנה ישתנה מספיק כדי שאפשר יהיה לומר שהמקצוע שהיום נקרא "QA" נכחד, בעיקר כי הוא בזבזני ומיותר.
3. אולי.
4. אנשים שמחפשים מקצוע יכולים למצוא בזה מקצוע לקריירה שלמה, אנשים שמנצלים את רף הכניסה הנמוך כדי למצוא ג'וב קצר טווח ולא מתמקצעים גם לא נשארים. אם אתה מתייחס למשהו כאל עבודת מעבר, זו נבואה שבדרך כלל מגשימה את עצמה.
&nbsp
עוד משהו שחשוב לי לומר - שים לב שתחת המטרייה "QA" (או "בדיקות תוכנה" תלוי באיזה צד של מלחמת הדת אתה נמצא) יש מגוון תפקידים רחב למדי עד כדי כך ששני אנשים עם אותו תואר לא יזהו את העבודה אחד של השני. אם אין לך זמן לתואר, או להשקעה מקבילה אתה נכנס לתחום בדרך הקשה - דרך עבודות לחסרי הכשרה ועם מסלול פיתוח קריירה רצוף קשיים (בגדול, בלי הכשרה תכנותית טובה, אתה נכנס לנישה של משרות במיומנות נמוכה, כי אין לך שום ניסיון ייחודי כמו שיש לבודקי תוכנה ותיקים שאינם מתכנתים, וכל ההכשרות ששמעתי עליהן לא שוות כלום מבחינה מקצועית). זה עדיין אפשרי גם למצוא עבודה וגם להתפתח, אבל זה בהחלט שם אותך בתחתית שרשרת המזון.
&nbsp
אם תרצה פרטים נוספים, אשמח לדבר.
 
למעלה