חייל בעל דרכון אנגלי

Manny100

New member
חייל בעל דרכון אנגלי

שלום, אני חייל כרגע, בן 20. ברשותי דרכון אנגלי אשר תוקפו פג בכעוד חודש ימים. האם עובדת היותי חייל בצהל תשפיע על חידוש הדרכון? או שהם לא ישאלו שאלות בגלל שאני גם אזרח בריטי? בנוסף הייתי רוצה לשאול אם מישהו יודע אם אני יכול פשוט לטוס לחו``ל עם הדרכון האנגלי על ימי החופשה שלי בלי לשאול את הצבא? או שרשום להם במחשבים שאני גם ישראלי ואני חייל ולא יתנו לי לצאת? בתודה, וגלישה נעימה לכולם.
 

arnond

New member
יציאה מישראל

על פי החוק, אזרח ישראלי חייב להכנס ולצאת מישראל עם הדרכון הישראלי. לא יודע להגיד לך אם לביקורת הגבולות יש מידע על האם הצבא אישר לך יציאה.
 

mike76tlv

New member
אישור הצבא אינו דרוש במקרה של יציאה לחו"ל

(היה לפני הרבה שנים - כבר מעל 10-15 שנים שזה כבר לא כך). 1. צה"ל דורש מחייליו לבקש אישור יציאה מחו"ל 2. משטרת הגבולות לא דורשת אישור יציאה מחו"ל - לצאת לחו"ל יאפשרו לך בכל מקרה ולא יעצרו אותך בנתב"ג. 3. מעברי הגבול מדווחים לצה"ל אחת לכמה זמן מי יוצא וחוזר. 4. יש אפשרות טכנית (מבחינת מערכות המידע) לקשר בין מחזיקי דרכון כפול (ישראלי וזר). 5. התרחיש הסביר - יתנו לך לצאת, צפה לזימון לבירור / משפט אחרי שתחזור. העבירה היא הפרת פקודה (לא לצאת לחו"ל בלי אישור). 6. איחלתי לחייל בהצלחה
 

Manny100

New member
אה יופי,

רק רציתי לדעת במקרה שארצה לברוח לי מכל סיבה שהיא. תגיד, איך אתה משיג את כל המידע הזה? אתרים ממשלתיים?
 

CillDara

New member
וואללה זה צריך להיות מסיבה - - -

שתגרום לך לעבור על החוק... כאזרח ישראלי אתה חייב לצאת ולהכנס לארץ עם הדרכון הישראלי, כחייל אתה מבקש צרות (בנוסך לסיבה חבגללה תרצה לברוח).
 

mike76tlv

New member
חייל צריך אישור ממפקדיו ומצה"ל (חובה וקבע)

אבל האישור הוא "פנימי" - במעבר הגבול לא יבקשו לראות כלום ולא ימנעו את יציאתו. בעבר הרחוק היה צריך להציג במעבר הגבול איזשהו מסמך / חותמת. בשנים האחרונות לא - הבעיה הפכה מבעיה בין האדם ומשטרת הגבולות לבעיה "פנימית" בין בין החייל ומפקדיו.
 

ranshe

New member
וואלה.

אני זוכר איך כשהשתחררתי רצתי למשרד קישור לקבל את החותמת...
 

Nobilis

New member
דרכון אנגלי, הא?

מדינה נותנת לך דרכון שלה, ואתה אפילו לא טורח לזכור איך קוראים לה? יש לך דרכון בריטי, לא אנגלי. בדיוק כמו שיש לך דרכון ישראלי, ולא גוש-דני או ירושלמי.
 

Manny100

New member
מה אתה משחק בקטנות

אפשר לחשוב איזה טעות פאטאלית עשיתי...
 

Nobilis

New member
מעניין...

בשביל המדינה שאתה מתהדר באזרחות שלה הנושא הזה (איחוד בריטניה) הוא ממש לא "קטנות", אלא תולדה של מאבקים בני מאות ואלפי שנים, שעדיין מהדהדים בפוליטיקה הבריטית גם כיום. באותו האופן, אני מבטיח לך שאם מישהו כאן היה אומר שיש לו דרכון של קליפורניה, היו דואגים לתקן אותו. אבל מבחינתי אתה מוזמן להמשיך ולהגיד שיש לך דרכון אנגלי. תהנה, ואל תשכח לספר גם בשגרירות בריטניה.
 

Manny100

New member
טוב אני נכנע, אתה צודק

עשיתי טעות. מודה ומתוודה. אני מתנצל בפני כל העם הבריטי על פזיזותי ועל אי בחירת מילותי נכונה. חס וחלילה אני מזלזל בתרבות ובמורשת הבריטית, בממלכה ובממשל, אשר תרמו רבות לבניין התרבות האירופאית ואפילו להקמת מדינת ישראל. קבלו בזאת את התנצלותי הכנה והעמוקה. GOD SAVE THE QUEEN!!‎
 

Nobilis

New member
העיקר

שאתה יודע לקבל הערות בחן. תהנה בטיול, ושיחרור נעים.
 

billc

New member
סתם לידע כללי,

אני מניח שאני כמו הרבה אמרקאים אחרים יודעים הרבה פחות מאלה שמקבלים GC כמו רוב "הגויים" שרוצים להתגייר, בסוף התהליך יודעים יותר על היהודות מאשר הג'ו(יוסי) הממוצע. מסקנה..אם נולדתי אמרקאי או יהודי..הזכות הראשונה שלי זה להיות בור עם וארץ
 

august west

New member
תשובה אמריקאית

אני הייתי באותו מצב כשהייתי חייל - פג תוקפו של הדרכון האמריקאי שלי - ובזמנו לא היו מחדשים שום דרכון עד שלא תשתחרר מהצבא. כשתשתחררתי ניגשתי לשגרירות בתל אביב וחידשתי. אנ מציע שתשאל בשגרירות בריטניה בתל אביב. בקשר לכניסות ויציאות - לדעתי רשום להם הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים והשאלה היא האם רוצים לעשות מזה עניין באותו רגע - ולדעתי לחייל יעשו עניין. אני תמיד נכנס ויוצא עם דרכון ישראלי אז אין לי נסיון אישי - אבל הילדים שלי לפעמים נכנסים עם דרכון אמריקאי ומרימים גבה אבל לא עשו להם בעייות עד עכשיו.
 
למעלה