חינוך ל"קלקלה" או ל"כלכלה"?

חינוך ל"קלקלה" או ל"כלכלה"?


שר האוצר הציג תוכנית לחינוך פיננסי לאזרחים בכל הגילאים. מטרת החינוך היא ללמד כיצד פועלת המערכת הפיננסית המורכבת על מנת שהאזרחים יוכלו לתכנן את המהלכים הכלכליים שלהם ב"חוכמה".

הנה כתבת תגובה מעניינת על היוזמה:
"גיא רולניק במיקרופון פתוח: כמה חשוב לעבור חינוך פיננסי, ולמה זה לא יעזור לכם בחיים"
http://www.themarker.com/tv/1.1774715

אם נתבונן בשורש העניין, נבחין בכך שהמערכת הכלכלית היא סך הכל השתקפות של מערכת היחסים בין בני האדם. הכלכלה תמיד משקפת הסדרים חברתיים, אפילו אם ניקח את התא המשפחתי, תראו איך גירושין למשל משנים את כל ההתנהלות הכלכלית.
לכן הסוד להבראה הכלכלית של החברה, נמצא בשיפור היחסים בינינו!

חכמת הקבלה מדברת על חינוך אחר שבאמת יגרום לתיקון החברה, חינוך לכל הגילאים שיאפשר לאדם להרגיש את הזולת ואת עצמו כחלק משלם אחד. התובנה שכולנו נמצאים בסירה אחת, שכולנו גלגלים של מכונה אחת או תאים של אורגניזם חי אחד, היא זאת שתאפשר לנו לבנות חברה באמת מאושרת שבה הניצול והניכור השורר היום ישאר רק בספרי ההיסטוריה.
 

זמרה

New member
כתבה צינית משהו ולא בכדי...

כלכלה שייכת למדעי החברה
מה שזה אומר שהיא בפירוש מושלכת מתוך יחסי האנוש בחברה המתורגמים לסחר ולחליפין כלכלי.

בחברה שלנו
אפשר להגיד שהיחסים עומדים על:
"מה ששלך שלי ומה ששלי שלי"... ולכן יש כל פעם משבר כלכלי, מחאות חברתיות, והורים שלא יודעים מה לעשות עם הדרישה של הילדים שלהם למותגים ולאופנות מתחלפות בקצב תדיר...


מתוך הטבע האנושי שלנו שהוא "הרצון לקבל" כולנו חיים בתחושה שכן! זה מגיע לי!
והתחושה הבסיסית הזאת היא חיונית לכל תהליך ההתפתחות שלנו למטרת הבריאה כי התיקון של הטבע מותנה בגילוי המלא של הטבע האנושי מבחינה כמותית ואיכותית.
רק השאלה היא איך ממצב של גילוי הטבע מתקדמים לתיקון הטבע?..
 

סמדר 620

New member
הכתבה מאלפת ומעידה כי באמת שורש

העניין תלוי בערכים שלנו כחברה.
מאחר והערכים החברתיים שלנו נמסים מול תאוות הכסף הרי ממילא
החינוך הפיננסי לא יעזור.
אולי חינוך ערכי יעזור?
 

זמרה

New member
חינוך פיננסי יעזור עד לרמה מסויימת..

אנחנו שוכחים כאן שיש השפעה חברתית ותקשורתית ענפה בכל הקשור למעמד כלכלי ולכסף.
חינוך פיננסי יכול להקנות ידע אבל אם לאדם שקנה את הידע אין בסיס חינוכי שקשור להחלטות יציבות ותלויות - מציאות אמיתית הוא לא יעשה שימוש מושכל בידע הזה.
 
למעלה