חיסון חתולים נגד אלרגיה אליהם

דגלמנגה

New member
אני רק שאלה: למה משמש החלבון הזה אצל החתול ומה קורה לחתול

כשהחלבון הזה פתאום נעלם לו?
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אני לא יודע אבל לחלק מחתולים סיבריים למשל אין כמעט את החבון

הזה.
כמו כן אני יודע שיש לפחות חברה אחת שהננדסה גזע חתולים ללא החלבון הזה.
&nbsp
אגב בנוסף לחיסון הבנתי שחברת פיורינה מתכננת לייצר מזון חתולים שמוריד את רמת החלבון הזה.
 

דגלמנגה

New member
המצאה מופלאה לטובת אלה ש"דווקא כן" אוהבים חתולים

העניין הוא שמדענים עדיין לא יודעים למה בדיוק משמש החלבון הזה, ברוק של החתול. אם מדובר באחד המרכיבים של ארס קדום, מתקופת הזוחלים, או היצורים הטרום-יונקים-מודרניים, אז לא יזיק לחתול בן-ימינו, שיסולק ממנו המרכיב הזה. מצד שני, אם מדובר במרכיב שעוזר לזהות ע"י ריח, אז החתולים עלולים להיות די מתוסכלים בלעדיו (גרסה של החלבון הזה נמצאת בארס של ה"לוריס האיטי" וידוע שמשמשת לצורכי תקשורת). החתולים הסיביריים שחסר להם החלבון הזה, יכולים להיות; או נורא מפותחים, או מוטציה שמטופחת ע"י האדם, ושאילולי כן היו נכחדים, או מתבוללים בגזעים אחרים ומאבדים את התכונה הזאת.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
החתולים הסיביריים הם דווקא דוגמא לגזע חתולים שהתפתח לבד

ולהם יש את החלבון הזה רק בכמויות יותר קטנות וגם זה לא לכל החתולים מהגזע הזה.
&nbsp
השיטה השניה למלחמה בחלבון הזה ע"י מזון נשמעת לי יותר מעניינת. מסתבר שכל מה שצריך זה חלמון של ביצה. שאגב טוב גם לבעיות אחרות כגון שלשולים. הינה המחקר ממש טרי בנושא הזה
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/iid3.244
 

דגלמנגה

New member
החתולים הסיביריים הם מוטציה שבני האדם שומרים על הטוהר שלה

אילולי כן, היו מתערבבים עם גזעים אחרים בסביבתם, כמו דובי הקוטב עם הגריזלים, למשל.
לגבי החלמון - מעניין מאוד, גם העובדה כשלעצמה וגם הכמויות. אממה? לא כותבים שם אם התזונה היא חלמון נא או מעובד בחום (מבושל, מטוגן וכו'). ידוע שביצה במצב נא, עלולה להכיל חידקי סלמונלה פעילים. מצד שני, אם הביצה כן מעובדת בחום, והסלמונלצ'יקים כולם נפטרו, אללה ירחמום, מה קורה ל-IgY הנכסף? השאלה הזאת לא מקבלת התייחסות במחקר, מפני שמממניו הם יצרני מזון מתועש (נסטלה, פורינה) שלא מעוניינים לתת פתרון, שיותיר אותם מחוץ למשחק.
אגב, מניסיונך, כמומחה למזונות חתולים, חלמון ביצה באמת מועיל נגד שלשולים? כאילו, במקום אורז (פקק) עדיף חלמון? ובאיזה מצב; נא, או מעובד בחום?
 

dimitrygo

Active member
מנהל
לא, זה יותר ממוטציה. ברור שכיום המגדלים שומרים על הגזע

אבל הוא התפתח בעצמו. וברור שהחתולים האלה התערבבו עם חתולים אחרים בסביבה ולכן בין היתר רמת ההחלבון הבעייתי הזה בחתולים סיביריים שונה מחתול לחתול.
&nbsp
אני לא יודע האם החלמון באמת עוזר נגד שילשולים, אבל יש במחקר הזה שהבאתי איזכור של מחקר אחר לגבי החלמון. אני מניח שבגלל שבסופו של דבר מדובר במזון יבש אז החלמון בו מעובד. אבל אי אפשר לדעת 100%.
 

דגלמנגה

New member
מוטציה זה לא דבר שלילי. במובן הטהור שלה, היא שינוי ב-DNA

שמוביל לשינוי בתכונה/ות של יצור חי מסוים. אם לכל החתולים בעולם יש חלבון X ברוק ורק לחתול הסיבירי וצאצאיו אין, או יש במידה פחותה משל שאר החתולים, הרי שמדובר בשינוי גנטי. איך זה קרה, או איך זה התפתח? כמו כל שאר השינויים שהתרחשו במהלך האבולוציה. האמת היא, שאילולי מצאו בני האדם תועלת, לעצמם, בשינוי הזה, היינו אומרים, שבהשוואה לשאר החתולים בעולם, החתול הסיבירי איבד איזושהי תכונה חתולית.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אני יודע מה זה מוטציה ולא כתבתי שחתולים סיביריים אינם

מוטציות אלא שהם יותר מזה כי הם צירוף של מוטציות שונות. כי לא רק שהם מייצרים את החלבון הזה במידה פחותה אלא הם גם בעלי תכונות אחרות זהות מה שהופך אותם לגזע. וכל זה התפתח ונשמר יציב בעצמו ללא התערבות של בני אדם.
 

דגלמנגה

New member
לכל החתולים מכל הגזעים יש 4 רגליים וזנב אחד.

אילו התפתח – לבד – גזע של חתולים עם 2 זנבות, היינו אומרים שיש כאן מוטציה ייחודית. כעת, לכל החתולים מכל הגזעים, אלה שהתפתחו לבד ואלה שפותחו ע"י האדם, יש רוק בעל הרכב אחיד - לכולם מלבד מאשר לחתול הסיבירי, שחסר לו מרכיב מסוים, או שהמרכיב הזה פגום מבחינה כמותית. גם על זה אפשר לאמר שיש לו מוטציה ייחודית. לכך היתה הכוונה, ואם לא כתבתי "ייחודית" בצמוד ל"מוטציה", אתה רשאי להוסיף בע"פ. אף אחד לא טען שהחתול הסיבירי אינו גזע בפני עצמו, או שהתפתחות אינה הצטברות של מוטציות.
עם זאת, אני סבור שאילולי מצאנו תועלת לעצמנו בחסר שבהרכב הרוק של החתול הסיבירי, היינו אומרים שהמסכן איבד משהו (לבד) בדרך להשלמת הגזע שלו.
 

דגלמנגה

New member
וגם אהבתי את הקטע שבו חתול אחד סולק מכיתת המחקר מפני ש-

התגלה כטיפוס עצבני
 
למעלה