חיסון שפעת להריוניות

תשובה

שלום
אני רוצה להתחיל בכך שאני לא ממליץ לך לקבל עצות רפואיות באינטרנט, אלא לפנות לגורם רפואי מוסמך. אם את בכל זאת מחפשת מידע רפואי באינטרנט, הנה קישור לאתר של בי"ח וולפסון העוסק בחיסונים:
http://www.chisunim.co.il/Paper.aspx?id=35&cat=3#16
 
הי לכולם,

עם הזמינות והקשב של הרופאים היום, אין מנוס מלהיעזר במידע שברשת. ברור שההחלטה הסופית מורכבת יותר. אני יודעת שהעמדה הרשמית היא שנשים בהריון הן בקבוצת סיכון, אבל שמעתי גם שהתינוק שנולד בחורף מקבל כיסוי חיסוני ותהיתי אם זה נכון.. כי באמת לא ראיתי בשום מקום מוסמך דבר כזה
 
סקירה מקיפה על שפעת

שלום לוטוס הנסיכה וברוכה הבאה לפורום!

אני מציע לך לקרוא גם את דף המידע המפורט הבא על חיסוני השפעת.

בקצרה, הואיל ומדובר בחיסון שאינו יעיל במניעת שפעת, הדילמה כאן נראית פשוטה...
 
הדף נראה לי מחתרתי משהו

אני באמת מחפשת מידע רפואי, מחקרים וכו׳ שפשוט הרופא בקופה עייף מדי מכדי להתעדכן בהם. אני לא תומכת בתיאוריות קונספירציה, נכון שיש הרבה כסף והטיות בעולם הבריאות, אבל מאמינה שבסופו של יום מרביתנו מרוויחים מהחיסון. אבל יש גם תופעות לוואי, שאותן לא טורחים להדגיש מספיק כדי שנוכל לבחור בתבונה ולא מפרסמים יחסי סיכויים. לא הבנתי מה אתה אומר - החיסון נגד שפעת לדעתך לא יעיל במניעת שפעת?
 
המחתרת בשירות המדע

הי לוטוס.
כפי שאת רואה שם, אין שום דבר שאני אומר אותו.
את מוזמנת לפנות ל BMJ, קבוצת קוקריין ושאר מקורות המידע המדעיים המובאים שם ולומר להם שאת לא אוהבת תיאוריות קונספירציה.
את כותבת שאת באמת מחפשת מידע רפואי, מחקרים וכו', אז הבאתי לך. איך עוד אפשר לעזור?
 
בעיקרון משהו פחות נוקט עמדה

אם היה מאמר של בעד ונגד זה היה נחמד, אבל אני מבינה שהנושא רגיש אז אין מנוס מלעשות חיפוש עצמאי. אבל לא נורא, תודה על הניסיון לעזור, אני אציץ באתר.
 

פולספגן

New member
אם תמצאי מאמר כזה תודיעי לנו


(אבסורד, אך אין מאמר כזה
)
 
נסי לפנות לאתר chisunim

זהו אתר ידידותי ועשיר במידע ענייני (גם על חיסון נגד שפעת בזמן הריון). באתר יש אפשרות לפנות לצוות האתר ורופא מוסמך בעל הכשרה רפואית בתחום הרלוונטי יענה לך (בדוק, לי ענו כמה וכמה פעמים). אני באופן עקרוני מתנגד לקבלת ייעוץ רפואי באינטרנט, אבל זה המקור הכי אמין שאני מכיר. מעבר לכך שום דבר לא יותר טוב מקבלת ייעוץ מגורם רפואי מוסמך.
http://www.chisunim.co.il/
 
למה חשוב איזון בנושא זה?

את יכולה למצוא לי מאמרים "מאוזנים" שמציגים בעד ונגד עישון סיגריות?
מדוע הסגידה לעיקרון ה "איזון" כאשר מדובר בנושא מדעי, עובדתי? נניח שהחיסונים ממש ברכה ועושים טוב - למה לצפות למאמרים "מאוזנים"? וההיפך.

כאשר אני מחפש תשובות לנושא מסויים, אני מחפש את העובדות, לא את האיזון. אם התשובות חד משמעיות לכאן או לכאן, אני לא מתלונן שהמאמר לא "מאוזן".
כאשר אני רוצה לשמוע דיעות של אנשים על נושא מסויים, אז ארצה לשמוע מגוון דיעות. האם לרדת מהגולן תמורת שלום? רוצה לשמוע נימוקים בעד ונגד. האם חיסון X יעיל? רוצה תשובה חד משמעית, לא הסברים של בעד ונגד.

אנו עובדים קשה על מנת שהאתר שלנו יציג את הנתונים לאשורם, להבדיל מאתרים אחרים המתוכננים לקדם את החיסונים המכילים בעיקר הצהרות של אנשי מקצוע, ללא נתונים מקיפים ומהימנים לתמוך בהצהרות אלו. מאחר ואנחנו נאמנים רק לנתונים, אנחנו יכולים להציג באותו הדף (על דלקת עוצבה מסוג B) גם נתונים על ירידה משמעותית בתחלואה לאחר החיסון (לכאורה "בעד" החיסון), וגם נתונים המראים שהתחלואה מזנים אחרים עלתה במקביל (לכאורה, "נגד" החיסון). אלו הנתונים, אז ככה אנו מציגים אותם.
 
כפי שכתבת לבד בחתימה שלך

המידע בהודעה זו אינו מהווה ייעוץ רפואי.
היה שוחר אמת, אל תנהה אחר העדר.
וזה מה שאני עושה.
לדידך מה שמוצג באתר אלו עובדות,
לדידם של אנשי המקצוע המחקרים מציגים שהחיסונים יעילים ולכן הם מומלצים, ואלו העובדות שלהם.
מכיוון שאני יודעת שאין אמת אחת,
חוץ מהאמת שאני מאמינה שזאת האמת שלי בנושא זה או אחר,
אני מנסה לשמוע כמה צדדים.
הדיון הזה כבר נהיה פילוסופי מדי... בגדול אני נוטה להאמין שהאנושות התקדמה מאוד בזכות חיסונים ותרופות, התמותה ירדה ותוחלת החיים עלתה. מנגד ברור שמעורבים המון אינטרסים מסחריים בתעשיית התרופות, כמו בכל תעשייה אחרת, ולכן ייתכן שאנחנו מקבלים תמונה ורודה מדי, ללא התייחסות מספקת לתופעות הלוואי. וזה מידע שקיוויתי לקבל פה בשלוף, אבל לא ממש הצלחתי. ולמרות שלא, לא התחסנתי, וגם לא התפניתי ללחרוש מאמרים בנושא, אני נוטה להאמין שה"אמת" היא באמצע. אי שם בין הקמפיין לעידוד החיסון לבין הצהרות, ואולי אפילו מחקרים, לפיהם אין שום תועלת בחיסונים והם מעולם לא נבדקו. כי באמת על כל מחקר יש מחקר שמוכיח את ההיפך, תלוי מה אתה רוצה להוכיח.
 
קשה דרכנו להחלטה על חיסונים...

לוטוס,
את צודקת בזה שיש בלבול. לכאורה, על כל מחקר יש מחקר הסותר אותו, ולנו לא תמיד יש את הכלים לברור את המוץ מהתבן. קשה להיות הורה אחראי


בנוגע לדידי ודידם, לדידי האתר של העמותה מציג נתונים, איתם את עושה מה שאת רוצה ומגיעה לאילו החלטות שאת רוצה. לדידם של אנשי מקצוע הם אומרים לך מה דעתם, אך לא מראים לך על סמך מה הם הגיעו לדיעה זו. ומה תגידי על רופאים שדעתם הפוכה מדעתם של רופאים אלו? אז איך מחליטים למי "להאמין"?
קשה המשימה, אכן, קשה...
 
משהו "מוזר" קורה כשלומדים את נושא החיסונים

ככל שלומדים יותר - מתחסנים ומחסנים פחות.
מציע לך ללמוד יותר את הנושא, אם בריאותך ובריאות ילדייך חשובה לך.

הנה שאלה אחת למחשבה:
מדוע מעולם לא נעשה מחקר המשווה בריאותם של ילדים מחוסנים לזו של ילדים לא-מחוסנים?

חפשי על זה חומר באינטרנט (vaccinated vs. unvaccinated study), קראי את עמדותיהן של שני הצדדים, וראי בעצמך אם האמת היא באמצע או בצד.
 
אתה לא רציני.

אתה באמת לא מבין במה הכוונה למחקרים המשווים בריאותם של מחוסנים לבלתי מחוסנים?
 
לא, תסביר בבקשה

מה ההגדרה שלך לבריאות. איך אתה מודד בריאות של אוכלוסיות?
 
מה זו בריאות

ההגדרה שלי לבריאות (בשליפה, לא מלאכת מחשבת עכשיו) היא:
חיים משגשגים, חיוניים, פוריים, עם צלילות מחשבה, מבנה גוף מתאים לגברים/נשים (FIT), ללא מחלות, ללא צורך בשירותי רפואה, ללא צבירת משקל עודף, ללא איבוד השיער, וכד'. חיים כך עד לגיל 100.

כל דבר שהוא פחות מזה - מידה של חוסר בריאות (לא מדבר על תאונות וכד').

אתה רוצה לבדוק האם החיסונים תורמים לבריאות או לא? המחקר האולטימטיבי:
קבוצת המחקר: ילדים המתחסנים לפי תכנית החיסונים המומלצת.
קבוצת הביקורת: ילדים שלא מתחסנים כלל.
מחקר פרוספקטיבי לאורך 10 שנים לפחות, עוקב אחר כל אינדיקציות הבריאות הידועות לרפואה היום בהתיחס לרפרנס הנ"ל.
הקבוצה שבגיל 10 רשמה יותר "בריאות" לפי ההגדרה הנ"ל - "מנצחת"!
 
למעלה